Cossun sytkä ennakko.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Heinäkuu 19. 10:55:11 2004

Suunnittelin siirtäväni siivapyörän anturin paikkaa että sais ennakkoa lisää. Tässä haetaan tietysti sitä että myös tehoa tulisi lisää :wink:

Onko idea täysin kuolleena syntynyt vai onko jollakulla jotain positiivisia kokemuksia asiasta ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Heinäkuu 19. 10:59:15 2004

Käsittääkseni milli vastapäivään aikaistaa asteen, näin sitä yksi parivaljakko laskeskeli, pitäis viilata omaankin.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Heinäkuu 19. 11:29:26 2004

SHR kirjoitti:Käsittääkseni milli vastapäivään aikaistaa asteen, näin sitä yksi parivaljakko laskeskeli, pitäis viilata omaankin.
No samaa sanoisin. Näppituntumalla arvioisin että se olis tosiaan aika lähellä tota 1milli kehällä = 1 aste. Pitää tänään mitata tarkemmin pyörän kehä.

Mutta kysymys onkin että paljonko sitä pitää / uskaltaa vääntää, vai lähdenkö ihan perinteisellä yritys / erehdys perjaatteella :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Heinäkuu 19. 11:55:59 2004

Ainakin noissa valmislastuissa varaa korjata muutama aste, varsinkin yläpäässä ennakko aika laimea. Kun aikaistaa olisi hyvä varmistaa seos, varsinkin kaasupohjassa lampdalla. On huomattu että ennakon myötä alkaa sose palamaan. Mitään omakohtaista faktaa ei ole mutta viittaan tohon teetettyyn lastuun Karalalla.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Heinäkuu 19. 12:27:15 2004

No on mulla tavan lambdaan perustuva "seosmittari" joten siitä nyt tietty jotain suuntaa vähän näkee.

Toki vois mennä jarruunkin siirteleen anturia niin sais faktaa, että vaikuttaako jotain ja näkis seokset kunnolla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Heinäkuu 20. 21:20:18 2004

Viilaa suosiolla "appiin" eli niin paljon kuin saat vastapäivään. Siitä sitten säätämään.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Elokuu 28. 18:42:47 2006

Paljonkos sitä ennakkoa uskaltaa pitää vakiokoneella, jos paineet huitelee 1,3 barin paikkeilla. Onko kellään mitään "oikeata" tietoa eli mihin on säädelty ennakot dynossa ?

Pitäisi pistää jotain suht turvallista ennenkuin lähtee säätöreissulle, kun on niin paljon muitakin asioita joita pitää zekata...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Syyskuu 1. 11:40:18 2006

pau kirjoitti:Paljonkos sitä ennakkoa uskaltaa pitää vakiokoneella, jos paineet huitelee 1,3 barin paikkeilla. Onko kellään mitään "oikeata" tietoa eli mihin on säädelty ennakot dynossa ?

Pitäisi pistää jotain suht turvallista ennenkuin lähtee säätöreissulle, kun on niin paljon muitakin asioita joita pitää zekata...

p.
Tossa on T35 esco cossun P8 ekun sytkä ja b-kartat. Niillä nyt pääsee ainakin alkuun vaikka vakiokartta onkin melko mieto.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 1. 15:03:32 2006

oujees, kiitoksia.
Onko se tosiaan sytkäennakko 1,5 barilla melkein nollilla, vai mikä juoni tuossa on ? tuonne 0,7 bariin saakka näyttää järkevää ennakkoa, ja sitten tippuu reippaasti.

Pro-dynon säätäjä kertoi että voisi ihan hyvin pitää 20-21 astetta ennakkoa tuonne 1,5 bariin saakka, eli onko toi kartta oikein siis oikein mieto ja varmanpäälle ? Ei ole tullut ahdettua koskaan säädeltyä, niin sitä on vähän pihalla alussa...

p.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Syyskuu 1. 15:40:38 2006

Yrkesman kirjoitti:Tossa on T35 esco cossun P8 ekun sytkä ja b-kartat. Niillä nyt pääsee ainakin alkuun vaikka vakiokartta onkin melko mieto.
Loistavaa että löytyy näinkin tarkka vakio kartta, helpottaa kummasti jossain vaiheessa mega asennuksia.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Syyskuu 1. 16:28:15 2006

pau kirjoitti:oujees, kiitoksia.
Onko se tosiaan sytkäennakko 1,5 barilla melkein nollilla, vai mikä juoni tuossa on ? tuonne 0,7 bariin saakka näyttää järkevää ennakkoa, ja sitten tippuu reippaasti.

Pro-dynon säätäjä kertoi että voisi ihan hyvin pitää 20-21 astetta ennakkoa tuonne 1,5 bariin saakka, eli onko toi kartta oikein siis oikein mieto ja varmanpäälle ? Ei ole tullut ahdettua koskaan säädeltyä, niin sitä on vähän pihalla alussa...

p.
Mun käsittääkseni toi on ihan oikea P8 vakio kartta ja onhan se mieto. 20astetta kuulostaa 1.5barilla rajulta, mut joku 10astetta luulis olevan vielä ok. No, ei muuta ku koittamaan ja kerrot sit tuloksista.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Syyskuu 1. 16:53:31 2006

mulla on 20 astetta, 1.5bar ja 7000rpm
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Syyskuu 1. 17:23:40 2006

Timo kirjoitti:mulla on 20 astetta, 1.5bar ja 7000rpm
Mut sulla ei ole vakioahdin, eikä muutenkaan ihan vakio kone.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Syyskuu 1. 17:28:08 2006

totta. mut ihan vertailun vuoksi..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Syyskuu 1. 17:30:32 2006

Timo kirjoitti:totta. mut ihan vertailun vuoksi..
Juu. Mulla taitaa olla jotain 15asteen luokkaa nyt 1.5bar ja 6-7krpm. Eli vähän vähemmän siihen kohtaan jossa ahdot nousee (huippuvääntö) ja sit ylös lisää ennakkoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 26. 17:30:47 2009

Kaverin cossusta pudotettiin 20 asteeseen / 1.5bar, se laskee paineen noustessa niin että 100kpa on 36 astetta ja 250kpa 20 astetta. Isompi ahdin. Ny siittä on mäntä hajalla, pitää tossa huomenissa ottaa jyvä ylös ja pistää uudet lelut sisälle...
Nakutusta ei kyllä kuulunut missään vaiheessa, mutta laskin niitä sen takia kun paineet piikkaili yli. Joku taisi sanoo että cossun kone ei edes kilauttele, vaan se narisee sitten kokoajan eikä sitä välttämättä erota... Joku vois kertoo kuka on säätänyt.
Viimeksi muokannut olafu, Su Heinäkuu 26. 17:39:06 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Heinäkuu 26. 17:37:11 2009

Mulla on kans oharissa 1,5 bar 18 astetta ennakkoa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 26. 18:07:04 2009

Kuinkas paljon puristus vaikuttaa ennakoissa noin karkeasti,jos esim. eroa olisi 8-> 8,5 muuten identtinen kone ?
omassa 23 1,5bar 7000rmp
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Heinäkuu 26. 18:55:12 2009

Aksu kirjoitti:Kuinkas paljon puristus vaikuttaa ennakoissa noin karkeasti,jos esim. eroa olisi 8-> 8,5 muuten identtinen kone ?
omassa 23 1,5bar 7000rmp

vois kuvitella että jokunen aste tarvii vähentää ennakkoa...tarkkaa tietoa löytyy niiltä jotka on kikkailleet eri männillä ja iskulla jne...??

onko kellään tota vakio sytkä/b karttaa enään?
vois kattella omaan linttaan vähän mistä lähtee hieromaan...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Heinäkuu 26. 19:00:37 2009

olafu kirjoitti:Nakutusta ei kyllä kuulunut missään vaiheessa, mutta laskin niitä sen takia kun paineet piikkaili yli. Joku taisi sanoo että cossun kone ei edes kilauttele, vaan se narisee sitten kokoajan eikä sitä välttämättä erota... Joku vois kertoo kuka on säätänyt.
Mulla on ainakin kuulunut luureilla ihan selvästä rapina.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 26. 20:03:14 2009

fomoco3 kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Kuinkas paljon puristus vaikuttaa ennakoissa noin karkeasti,jos esim. eroa olisi 8-> 8,5 muuten identtinen kone ?
omassa 23 1,5bar 7000rmp

vois kuvitella että jokunen aste tarvii vähentää ennakkoa...tarkkaa tietoa löytyy niiltä jotka on kikkailleet eri männillä ja iskulla jne...??

onko kellään tota vakio sytkä/b karttaa enään?
vois kattella omaan linttaan vähän mistä lähtee hieromaan...
Koneena siis ohc-turbo
Puristukset alle 8
26 kuului ilman luureja nakua kuumalla kelillä, sekin sellainne juuri kuultava.

Escon kartta
Onkos kellään tietoa noista cossujen vihreitten lastun sytkäkartoista. Noissa kiinnostaa kun tullut omissa ohc-cossun ruiskuissa suoraan sitä 15 asteen anturin siirtoa ja ei 1,5bar/8:1 rutulla ole yksikään nakuttanut.

Nyt olis seuraavaksii kekeilussa tuosta escon kartasta tehty versio jossa on tuo 15 astetta suoraan tuonne 6500 asti lisätty,siitä tippuu 7500rmp 20 asteeseen. Jahka saan pätkimisen pois 1,3bar-> puolelta
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Heinäkuu 27. 0:11:13 2009

Yrkesman kirjoitti:
olafu kirjoitti:Nakutusta ei kyllä kuulunut missään vaiheessa, mutta laskin niitä sen takia kun paineet piikkaili yli. Joku taisi sanoo että cossun kone ei edes kilauttele, vaan se narisee sitten kokoajan eikä sitä välttämättä erota... Joku vois kertoo kuka on säätänyt.
Mulla on ainakin kuulunut luureilla ihan selvästä rapina.
Luurit pääsä ajeltiin tossa perjantaiehtoona. Ei siittä sitten tullu tarpeeks hyvää, tai sitten se oli rikki jo valmiiks vähän. Öljyä se oli sylkässy huohottimesta vähän jo kun auto haettiin... Ei huolestuttu siitä kuitenkaan kun aina sieltä vähän tulee. Alkujaan se oli laihalla hetken aikaa kun ahdot lähti nouseen, mutta rikastu sitten yläkierroksilla isoilla paineilla. No, se hajos jostain muusta syystä, sen näkee ku purkaa että mistä se on rapsahtanu.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Heinäkuu 27. 23:12:06 2009

Kakkospytyn mäntä sulanut, eli laihalla oli käynyt.
Puolet pakosarjan muttereista tippunut, saattaa olla yhteys siihen koneen hajoamiseen...
Kumma juttu, kun se oli tiedossa että siellä vuotaa pakosarja, mutta kun se ei sattunu vuotamaan juur sillon kun alettiin ajaan säätöjä niin se unohtu tarkistaa.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Heinäkuu 28. 12:45:55 2009

Saako olafu kysyä, että millä painekotelolla toi kaverisi auto on/oli, kun mallia ei ole sen tarkemmin mainittu?

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Ti Heinäkuu 28. 15:36:48 2009

Skorppi kirjoitti:Suunnittelin siirtäväni siivapyörän anturin paikkaa että sais ennakkoa lisää. Tässä haetaan tietysti sitä että myös tehoa tulisi lisää :wink:

Onko idea täysin kuolleena syntynyt vai onko jollakulla jotain positiivisia kokemuksia asiasta ?
itselläni 5 astetta eli 5mm viilattu/siirretty anturia ja hyvin toimii. kone ns. vakio.... wisecot toki sisällä ja nokat säädetty, sekä isoin ns.to3 turbo malli sorvattu/jyystetty loppuun :) eli aika perus viri juttuja.
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 28. 18:17:05 2009

MikkoT kirjoitti:Saako olafu kysyä, että millä painekotelolla toi kaverisi auto on/oli, kun mallia ei ole sen tarkemmin mainittu?
Cossun omalla painekotelolla missä on n. 10mm levitys slaissi välissä.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Heinäkuu 28. 21:08:10 2009

olafu kirjoitti:Cossun omalla painekotelolla missä on n. 10mm levitys slaissi välissä.
Ihan sillä kysyin, kun yleensä ekaksi sulaa vakio 2wd:n kotelolla kolmosen mäntä, mutta nyt vois olla käynyt niin tuon välipalan ansiosta, että "tikka" ois siirtynyt kakkospyttyyn. Tämä vain spekulaatiota, mutta itse en keksi syytä, että miten vuotava pakosarja ois voinut johtaa männän sulamiseen tai edesauttaa tapahtumaa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 29. 0:15:22 2009

MikkoT kirjoitti:
olafu kirjoitti:Cossun omalla painekotelolla missä on n. 10mm levitys slaissi välissä.
Ihan sillä kysyin, kun yleensä ekaksi sulaa vakio 2wd:n kotelolla kolmosen mäntä, mutta nyt vois olla käynyt niin tuon välipalan ansiosta, että "tikka" ois siirtynyt kakkospyttyyn. Tämä vain spekulaatiota, mutta itse en keksi syytä, että miten vuotava pakosarja ois voinut johtaa männän sulamiseen tai edesauttaa tapahtumaa.
Kopioinpa suoraan tuolta toisesta threadista tuon teorian minkä perusteella pakosarjan vuotaminen oli osasyyllinen tuhoon. Tässä, lähtökohtana oli siis kiihdyttäessä ahtojen nousun alkuvaiheessa oleva laiha kohta, missä kone suorastaan tikahtui laihaan seokseen.

"Ahtoihin ei kajottu, lisättiin vaan keskialueelle reilusti ruokaa ja lähdettiin sitä hieromaan tarkemmin kohdalleen. Ilmeisesti siinä kävi niin, että siinä oli maksimipaineista vähän alaspäin rajusti laihalla oleva alue mihin ei normaaliajolla päästy kuin hyvin lyhyiksi hetkiksi, joten se jäi huomaamatta. Säädön jälkeen värkistä oli tippunu puolet pakosarjan muttereista, niin oli paineet tullu vähän alas minkä jälkeen se oli täyskaasuvedoissa vissiin kokoajan helvetin laihalla. Lopputulosta saatiin ihailla sitten hetkeä myöhemmin. Kaverilla ei o ennen ollu turboautoja eikä oikeestaan mitään viritettyä peliä, joten seosmittari jäi kai sitten vähän liian pienelle huomiolle... Pakosarjakin vuosi jo sillon kun auto haettiin, mutta se unohtu sitten kiristää, kun vuoto jostain syystä loppu vähäksi aikaa.

Kuullostaa tietysti vähän selitykseltä mutta ihmetytti kyllä semmonen mystinen pätkäsy mikä aina sillon tällön tuli kun autollä lähti kiihdyttään. Se laskettiin sitten sen piikkiin, kun värkki kadotti kipinän satunnaisesti tyhjäkäynnillä, näki kierroslukumittarista että viisari kävi nollassa tai hyppäs johonkin huitsin kuuseen ja samaan aikaan putkessa poksahti..."

Ja tarkoitus oli säädellä tarkemmin seuraavana tai sitä seuraavana päivänä, mutta ei näköjään tarvinnut.

Ainiin, älkää ihmeessä jatkako siinä perä-topicissa tätä :) Eikä tää oikein ennakoihinkaan enää taida liittyä... :roll:
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Heinäkuu 29. 1:37:57 2009

Joo ei ole tarkoitus viedä keskustelua off topickiksi, mutta kyllä noi ennakot yleensä vaikuttaa nakutukseen ja sitä kautta myös noihin männän sulamisiin.

Olafu: olin kyllä lukenut tuon lainauksesi toisesta topickista useampaan kertaan, mutta nyt vasta tajusin ajatuksen eli pakosarja vuoti niin pahasti, että kone ei enää ahtanut täysiä paineita ja sen vuoksi ei säädöt olleetkaan enää "alueella".

Nämä "männän sulamiset" kiinnostaa itseäni sen vuoksi suuresti, että ei ole vielä onneksi sattunut omalle kohdalle, jos ei nykyisessä koneessa ole sitten jotain tollaisia vaurioita. No pitää koputtaa puuta ja toivoa parasta.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Heinäkuu 29. 22:12:59 2009

Rupesin miettimään tuota escocossun sytkäkarttaa niin eikös tuo ennemmin olisi jokin "stg2" (vihreille,3bar map) kun vakio kartta. Kartta on tehty 1,6bar asti jossa yleensä on sitten taas iskee painerajoitus.
Eikös escon käyttänyt paineet hetkellisesti 1,2-1,3bar ja tiputtanut sit siitä alas.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Heinäkuu 29. 22:38:30 2009

Aksu kirjoitti:Rupesin miettimään tuota escocossun sytkäkarttaa niin eikös tuo ennemmin olisi jokin "stg2" (vihreille,3bar map) kun vakio kartta. Kartta on tehty 1,6bar asti jossa yleensä on sitten taas iskee painerajoitus.
Eikös escon käyttänyt paineet hetkellisesti 1,2-1,3bar ja tiputtanut sit siitä alas.
Joo ei toi sun pasteema kuva ole escortin vakiolastusta, tai sellanen käsitys ainakin mulla on. Ei siellä ole noin paljon ennakkoa.

G-mies
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja G-mies » Su Maaliskuu 20. 0:13:33 2011

Milläs te ootte noi ennakot niinku säätäny?.. Ja millä katotte ne kun tuohan ei millää sytkälampulla näy. koska se sytytysyksikkö pitää sen siinä merkissä kokoaika. vai oonko ihan pihalla?.. Tarvis omasta kait säätää kun ei meinaa jaksaa käydä..

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Maaliskuu 20. 0:21:14 2011

Jos kaikki on kunnossa ja kohillaan niin kyllä se boxi hoitaa sytkän siihen mihin kuuluu eli merkkiin. Tietty sytkä riippuu lastusta mutta alottasin vian ettimisen kyllä muista kuin ennakkojen säätämisestä.
Sytkää ei siis normaalisti säädetä mitenkään mutta tietty anturien paikkoja 'säätämällä' saa myös sytytystä viilattua.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 20. 0:35:05 2011

Popi kirjoitti:Jos kaikki on kunnossa ja kohillaan niin kyllä se boxi hoitaa sytkän siihen mihin kuuluu eli merkkiin. Tietty sytkä riippuu lastusta mutta alottasin vian ettimisen kyllä muista kuin ennakkojen säätämisestä.
Sytkää ei siis normaalisti säädetä mitenkään mutta tietty anturien paikkoja 'säätämällä' saa myös sytytystä viilattua.
Pitää sitten muistaa et kääntää syttyä koko kierrosalueen/painekartan läpi kun anturin paikkaa muuttaa.
G-mies kirjoitti:Milläs te ootte noi ennakot niinku säätäny?.. Ja millä katotte ne kun tuohan ei millää sytkälampulla näy. koska se sytytysyksikkö pitää sen siinä merkissä kokoaika. vai oonko ihan pihalla?.. Tarvis omasta kait säätää kun ei meinaa jaksaa käydä..
Jos se siinä lovessa on niin on ihan oikeassa kohdassa,se on sytkän ajoituksen tarkastusmerkki.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Maaliskuu 20. 14:41:10 2011

G-mies kirjoitti:Milläs te ootte noi ennakot niinku säätäny?.. Ja millä katotte ne kun tuohan ei millää sytkälampulla näy. koska se sytytysyksikkö pitää sen siinä merkissä kokoaika. vai oonko ihan pihalla?.. Tarvis omasta kait säätää kun ei meinaa jaksaa käydä..
ööh , kyllä se näkyy ihan normaalisti , ykkösen piuhaan lamppu kiinni
ex Jäsen #10

G-mies
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja G-mies » Su Maaliskuu 20. 19:33:47 2011

Juuri tätä minä tarkoitin, eli tiedän kyllä sen vaikka jakajaa auton käydessä kääntäisin ja lamppu olisi 1-sylinterin johdossa niin kyl se merkki siin lovessa on. Siksi mä ihmettelen et onko teil kaikil joku tiedon keruu järjestelmä autoissanne vai mistä perkeleestä te tiedätte ennakkojenne määrän? Olis niin kiva tietää noi perus jutut ni vois kattoo et kaikki on kunnossa. Olis niin sanotusti lähtökohdat kohillaa mistä vois lähtee hakee. Nyt tällä hetkellä tuo säätö on jotenkin yhtä tyhjän kanssa ku ei tie yhtää mitä siel o.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 20. 20:50:19 2011

G-mies kirjoitti:Juuri tätä minä tarkoitin, eli tiedän kyllä sen vaikka jakajaa auton käydessä kääntäisin ja lamppu olisi 1-sylinterin johdossa niin kyl se merkki siin lovessa on. Siksi mä ihmettelen et onko teil kaikil joku tiedon keruu järjestelmä autoissanne vai mistä perkeleestä te tiedätte ennakkojenne määrän? Olis niin kiva tietää noi perus jutut ni vois kattoo et kaikki on kunnossa. Olis niin sanotusti lähtökohdat kohillaa mistä vois lähtee hakee. Nyt tällä hetkellä tuo säätö on jotenkin yhtä tyhjän kanssa ku ei tie yhtää mitä siel o.
Jos orkkis moottori ohjaus niin se boxi ohjaa sen sytkän ja jakajan kääntely ei vaikuta siihen mitenkään,ottaa tietonsa kampuran päästä.
Jos merkki on lovessa ja orkkis ecu niin silloin on kohdallaan.

Näissä jälkiasennetuissa sen saa tietoon tiedonkeruun kautta jos kaikki toimii niin kun on tarkoitus.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

G-mies
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja G-mies » Ma Maaliskuu 21. 21:56:24 2011

Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua.. :D ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl. :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Maaliskuu 22. 0:23:24 2011

G-mies kirjoitti:Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua.. :D ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl. :)
Sylinterin tunnistus tapahtuu jakajasta, ajoitus ja kierrosluku lasketaan kampiakselin anturista.
Jäsen #606

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 22. 7:52:06 2011

G-mies kirjoitti:Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua.. :D ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl. :)
Ei ole jakajassa mitään sisällä mikä ennakkoon vaikuttaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Maaliskuu 22. 11:36:56 2011

G-mies kirjoitti:Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua.. :D ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl. :)
Onko sun auto Cossu? Tuolla FAQ-puolella sanot sen olevan 2.0 DOHC. Tää topic koskee Cossun sytkäennakkoa ja se käsittääkseni eroaa perus DOHC:n vastaavasta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

G-mies
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja G-mies » Ti Maaliskuu 22. 17:22:19 2011

Turbo_IS kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua.. :D ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl. :)
Onko sun auto Cossu? Tuolla FAQ-puolella sanot sen olevan 2.0 DOHC. Tää topic koskee Cossun sytkäennakkoa ja se käsittääkseni eroaa perus DOHC:n vastaavasta.


Kyllä nykyinen on.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun sytkä ennakko.

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 23. 11:28:53 2011

Ei käänny ennakko jakajasta mihinkään. Pelkkä pyörijä akselin nokassa. Kun käännät riittävästi (n. 40 ast. runkoa) hyppää kipinä välillä väärään nastaan-> käynti huononee. Mutta ennakon kanssa sillä ei ole tekemistä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin