
Onko idea täysin kuolleena syntynyt vai onko jollakulla jotain positiivisia kokemuksia asiasta ?
Valvoja: CRSC Hallitus
No samaa sanoisin. Näppituntumalla arvioisin että se olis tosiaan aika lähellä tota 1milli kehällä = 1 aste. Pitää tänään mitata tarkemmin pyörän kehä.SHR kirjoitti:Käsittääkseni milli vastapäivään aikaistaa asteen, näin sitä yksi parivaljakko laskeskeli, pitäis viilata omaankin.
Tossa on T35 esco cossun P8 ekun sytkä ja b-kartat. Niillä nyt pääsee ainakin alkuun vaikka vakiokartta onkin melko mieto.pau kirjoitti:Paljonkos sitä ennakkoa uskaltaa pitää vakiokoneella, jos paineet huitelee 1,3 barin paikkeilla. Onko kellään mitään "oikeata" tietoa eli mihin on säädelty ennakot dynossa ?
Pitäisi pistää jotain suht turvallista ennenkuin lähtee säätöreissulle, kun on niin paljon muitakin asioita joita pitää zekata...
p.
Loistavaa että löytyy näinkin tarkka vakio kartta, helpottaa kummasti jossain vaiheessa mega asennuksia.Yrkesman kirjoitti:Tossa on T35 esco cossun P8 ekun sytkä ja b-kartat. Niillä nyt pääsee ainakin alkuun vaikka vakiokartta onkin melko mieto.
Mun käsittääkseni toi on ihan oikea P8 vakio kartta ja onhan se mieto. 20astetta kuulostaa 1.5barilla rajulta, mut joku 10astetta luulis olevan vielä ok. No, ei muuta ku koittamaan ja kerrot sit tuloksista.pau kirjoitti:oujees, kiitoksia.
Onko se tosiaan sytkäennakko 1,5 barilla melkein nollilla, vai mikä juoni tuossa on ? tuonne 0,7 bariin saakka näyttää järkevää ennakkoa, ja sitten tippuu reippaasti.
Pro-dynon säätäjä kertoi että voisi ihan hyvin pitää 20-21 astetta ennakkoa tuonne 1,5 bariin saakka, eli onko toi kartta oikein siis oikein mieto ja varmanpäälle ? Ei ole tullut ahdettua koskaan säädeltyä, niin sitä on vähän pihalla alussa...
p.
Aksu kirjoitti:Kuinkas paljon puristus vaikuttaa ennakoissa noin karkeasti,jos esim. eroa olisi 8-> 8,5 muuten identtinen kone ?
omassa 23 1,5bar 7000rmp
Mulla on ainakin kuulunut luureilla ihan selvästä rapina.olafu kirjoitti:Nakutusta ei kyllä kuulunut missään vaiheessa, mutta laskin niitä sen takia kun paineet piikkaili yli. Joku taisi sanoo että cossun kone ei edes kilauttele, vaan se narisee sitten kokoajan eikä sitä välttämättä erota... Joku vois kertoo kuka on säätänyt.
Koneena siis ohc-turbofomoco3 kirjoitti:Aksu kirjoitti:Kuinkas paljon puristus vaikuttaa ennakoissa noin karkeasti,jos esim. eroa olisi 8-> 8,5 muuten identtinen kone ?
omassa 23 1,5bar 7000rmp
vois kuvitella että jokunen aste tarvii vähentää ennakkoa...tarkkaa tietoa löytyy niiltä jotka on kikkailleet eri männillä ja iskulla jne...??
onko kellään tota vakio sytkä/b karttaa enään?
vois kattella omaan linttaan vähän mistä lähtee hieromaan...
Luurit pääsä ajeltiin tossa perjantaiehtoona. Ei siittä sitten tullu tarpeeks hyvää, tai sitten se oli rikki jo valmiiks vähän. Öljyä se oli sylkässy huohottimesta vähän jo kun auto haettiin... Ei huolestuttu siitä kuitenkaan kun aina sieltä vähän tulee. Alkujaan se oli laihalla hetken aikaa kun ahdot lähti nouseen, mutta rikastu sitten yläkierroksilla isoilla paineilla. No, se hajos jostain muusta syystä, sen näkee ku purkaa että mistä se on rapsahtanu.Yrkesman kirjoitti:Mulla on ainakin kuulunut luureilla ihan selvästä rapina.olafu kirjoitti:Nakutusta ei kyllä kuulunut missään vaiheessa, mutta laskin niitä sen takia kun paineet piikkaili yli. Joku taisi sanoo että cossun kone ei edes kilauttele, vaan se narisee sitten kokoajan eikä sitä välttämättä erota... Joku vois kertoo kuka on säätänyt.
itselläni 5 astetta eli 5mm viilattu/siirretty anturia ja hyvin toimii. kone ns. vakio.... wisecot toki sisällä ja nokat säädetty, sekä isoin ns.to3 turbo malli sorvattu/jyystetty loppuunSkorppi kirjoitti:Suunnittelin siirtäväni siivapyörän anturin paikkaa että sais ennakkoa lisää. Tässä haetaan tietysti sitä että myös tehoa tulisi lisää![]()
Onko idea täysin kuolleena syntynyt vai onko jollakulla jotain positiivisia kokemuksia asiasta ?
Cossun omalla painekotelolla missä on n. 10mm levitys slaissi välissä.MikkoT kirjoitti:Saako olafu kysyä, että millä painekotelolla toi kaverisi auto on/oli, kun mallia ei ole sen tarkemmin mainittu?
Ihan sillä kysyin, kun yleensä ekaksi sulaa vakio 2wd:n kotelolla kolmosen mäntä, mutta nyt vois olla käynyt niin tuon välipalan ansiosta, että "tikka" ois siirtynyt kakkospyttyyn. Tämä vain spekulaatiota, mutta itse en keksi syytä, että miten vuotava pakosarja ois voinut johtaa männän sulamiseen tai edesauttaa tapahtumaa.olafu kirjoitti:Cossun omalla painekotelolla missä on n. 10mm levitys slaissi välissä.
Kopioinpa suoraan tuolta toisesta threadista tuon teorian minkä perusteella pakosarjan vuotaminen oli osasyyllinen tuhoon. Tässä, lähtökohtana oli siis kiihdyttäessä ahtojen nousun alkuvaiheessa oleva laiha kohta, missä kone suorastaan tikahtui laihaan seokseen.MikkoT kirjoitti:Ihan sillä kysyin, kun yleensä ekaksi sulaa vakio 2wd:n kotelolla kolmosen mäntä, mutta nyt vois olla käynyt niin tuon välipalan ansiosta, että "tikka" ois siirtynyt kakkospyttyyn. Tämä vain spekulaatiota, mutta itse en keksi syytä, että miten vuotava pakosarja ois voinut johtaa männän sulamiseen tai edesauttaa tapahtumaa.olafu kirjoitti:Cossun omalla painekotelolla missä on n. 10mm levitys slaissi välissä.
Joo ei toi sun pasteema kuva ole escortin vakiolastusta, tai sellanen käsitys ainakin mulla on. Ei siellä ole noin paljon ennakkoa.Aksu kirjoitti:Rupesin miettimään tuota escocossun sytkäkarttaa niin eikös tuo ennemmin olisi jokin "stg2" (vihreille,3bar map) kun vakio kartta. Kartta on tehty 1,6bar asti jossa yleensä on sitten taas iskee painerajoitus.
Eikös escon käyttänyt paineet hetkellisesti 1,2-1,3bar ja tiputtanut sit siitä alas.
Pitää sitten muistaa et kääntää syttyä koko kierrosalueen/painekartan läpi kun anturin paikkaa muuttaa.Popi kirjoitti:Jos kaikki on kunnossa ja kohillaan niin kyllä se boxi hoitaa sytkän siihen mihin kuuluu eli merkkiin. Tietty sytkä riippuu lastusta mutta alottasin vian ettimisen kyllä muista kuin ennakkojen säätämisestä.
Sytkää ei siis normaalisti säädetä mitenkään mutta tietty anturien paikkoja 'säätämällä' saa myös sytytystä viilattua.
Jos se siinä lovessa on niin on ihan oikeassa kohdassa,se on sytkän ajoituksen tarkastusmerkki.G-mies kirjoitti:Milläs te ootte noi ennakot niinku säätäny?.. Ja millä katotte ne kun tuohan ei millää sytkälampulla näy. koska se sytytysyksikkö pitää sen siinä merkissä kokoaika. vai oonko ihan pihalla?.. Tarvis omasta kait säätää kun ei meinaa jaksaa käydä..
ööh , kyllä se näkyy ihan normaalisti , ykkösen piuhaan lamppu kiinniG-mies kirjoitti:Milläs te ootte noi ennakot niinku säätäny?.. Ja millä katotte ne kun tuohan ei millää sytkälampulla näy. koska se sytytysyksikkö pitää sen siinä merkissä kokoaika. vai oonko ihan pihalla?.. Tarvis omasta kait säätää kun ei meinaa jaksaa käydä..
Jos orkkis moottori ohjaus niin se boxi ohjaa sen sytkän ja jakajan kääntely ei vaikuta siihen mitenkään,ottaa tietonsa kampuran päästä.G-mies kirjoitti:Juuri tätä minä tarkoitin, eli tiedän kyllä sen vaikka jakajaa auton käydessä kääntäisin ja lamppu olisi 1-sylinterin johdossa niin kyl se merkki siin lovessa on. Siksi mä ihmettelen et onko teil kaikil joku tiedon keruu järjestelmä autoissanne vai mistä perkeleestä te tiedätte ennakkojenne määrän? Olis niin kiva tietää noi perus jutut ni vois kattoo et kaikki on kunnossa. Olis niin sanotusti lähtökohdat kohillaa mistä vois lähtee hakee. Nyt tällä hetkellä tuo säätö on jotenkin yhtä tyhjän kanssa ku ei tie yhtää mitä siel o.
Sylinterin tunnistus tapahtuu jakajasta, ajoitus ja kierrosluku lasketaan kampiakselin anturista.G-mies kirjoitti:Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua..ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl.
Ei ole jakajassa mitään sisällä mikä ennakkoon vaikuttaa.G-mies kirjoitti:Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua..ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl.
Onko sun auto Cossu? Tuolla FAQ-puolella sanot sen olevan 2.0 DOHC. Tää topic koskee Cossun sytkäennakkoa ja se käsittääkseni eroaa perus DOHC:n vastaavasta.G-mies kirjoitti:Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua..ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl.
Turbo_IS kirjoitti:Onko sun auto Cossu? Tuolla FAQ-puolella sanot sen olevan 2.0 DOHC. Tää topic koskee Cossun sytkäennakkoa ja se käsittääkseni eroaa perus DOHC:n vastaavasta.G-mies kirjoitti:Mur! Mulla ainankin vaikuttaa auton käytökseen kun käännän jakajaa. Lähtee käyntiin ja käy iha erilailla. Ei ole kylläkään vakio lastu (kai) eikä muutenkaan mikään vakio. Mut muuttuuhan silloin perusajoitus kun jakajaa kääntää?.. Pakko jotenkin muuttua..ei se nyt pelkästää kampuran anturista kiinni ole.. prkl.