Turbo Boost Controller - asennus prkl

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 2. 19:13:48 2006

http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 102006.jpg

Mikä kuuluu mihinkin :roll: Ei saada pelaan oikein , paineet menee miten sattuu :x
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ma Lokakuu 2. 23:11:03 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 2. 19:23:41 2006

Jos on rajapaine tyylinen venttiili, niin mun veikkaus on: Ahtimelta 3-->4-->2-->1 kellolle? 5 on sitä varten, että siitä pääsee kellolta paine pois. Että hukkaportti menee kiinni vaihtaessa. Näin siis jos on ns. Rajapaine venttiili.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 2. 20:50:56 2006

kiitos.

Koitetaan jos pelittäis. ei oo ollut tuollaista ennen, rajapaine-venttiiliä kyllä ollut mut koitetaas tuollaista tällä kertaa. 8)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 2. 23:07:19 2006

oliko kallis värkki?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 2. 23:10:07 2006

Ostin klubilaiselta. 8)

Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa :roll:


Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?

Hyvät & huonot?!

Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Lokakuu 3. 13:19:04 2006

Jokuhan noita taisi myydä 50eurolla. Tuo on turbosmartin kopio, alkuperäinen maksaa jotain ~150euroa. Californiasta Ebaylla tilatessa nuo maksaa alle 10$/kpl + rahdit + mahd. tullit. Itselläni samanlainen, muttei vielä käytössä. Ilmeisen toimiva kuula+jousi toimintamalli, eli ei päästä mitään läpi ennenkun on tarpeeksi painetta.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 4. 12:25:09 2006

jarkkoma kirjoitti:Ostin klubilaiselta. 8)

Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa :roll:


Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?

Hyvät & huonot?!

Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Laita kuvat tai jotain selitystä kans kuinka noi letkut laitetaan ja kuinka toimii, kun saat kytkettyä???

Mulle on tulos pian 3kpl noita just samoja säätimiä ja rakennan 2kpl magneettiventtiilillä omaan Cosaan, niin saa sisältä napista vaihtaa 2 eri ahdon välille esim.0.8/1.5bar tms...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Lokakuu 4. 13:56:43 2006

Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Lokakuu 4. 14:15:53 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Lokakuu 4. 14:18:03 2006

Skorppi kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Löytyyhän noita käytettynä. :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 5. 11:59:39 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Löytyyhän noita käytettynä. :)

Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä?? :shock:
Luulempa että saa ettiä aika kauan... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Lokakuu 5. 14:31:09 2006

tumppe kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti:
Skorppi kirjoitti: Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Löytyyhän noita käytettynä. :)

Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä?? :shock:
Luulempa että saa ettiä aika kauan... :wink:
paljos tuli rahdille hintaa?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 5. 19:18:50 2006

Stefa kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
TuunaavaAmis kirjoitti: Löytyyhän noita käytettynä. :)

Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä?? :shock:
Luulempa että saa ettiä aika kauan... :wink:
paljos tuli rahdille hintaa?
En tiedä vielä, käskin proidin tilata, ku se on ebayn kautta tilaillu kaikenlaista (mun kortilla) niin saa hoitaa mullekkin tavarat.
Sen verran voin aiemmasta kokemuksesta sanoo, että on ihan turha alkaa paria nippeliä tilaamaan, kun rahdit maksaa melkein saman verran riippumatta onko 1kpl 10$ vaiko 20kpl 10$ nippeleitä.

Ja ite en ala tilaamaan muille yksittäin, eli jos mun kautta tahtoo tollasen säätimen esim., niin hinta tulee olemaan 20-30€kpl, riippuen montako tilaan...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Maaliskuu 29. 0:20:44 2008

Saisko tuota ekan viestin kuvaa taas näkymään?
Pitäs samanlainen laite saada asennettua.
Jäsen #1112

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 29. 8:28:12 2008

Ei ole kyllä tallessa enää , sori
ex Jäsen #10

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Maaliskuu 29. 10:55:04 2008

Onkos tuolla systeemillä jotain eroa tällaiseen normaaliin ahtopaineen säätimeen?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Maaliskuu 29. 11:19:26 2008

Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 29. 11:53:24 2008

cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
Mikäs toi tommonen säädin on? :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Maaliskuu 29. 13:48:13 2008

tumppe kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
Mikäs toi tommonen säädin on? :shock:
Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua. :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 29. 14:36:53 2008

cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
Mikäs toi tommonen säädin on? :shock:
Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua. :)
Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Maaliskuu 29. 16:13:57 2008

näyttäs ainakin harrisella olevan tämmönen, tuskin ainakaan halvin mutta jotain ton tapasta tuo vissiin meinas?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 29. 18:34:32 2008

ex Jäsen #10

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Maaliskuu 29. 18:38:41 2008

Jake kirjoitti:Ei ole kyllä tallessa enää , sori
Juu, eipä mitään tajusin jo miten se pitää kytkeä. 8)
Jäsen #1112

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Maaliskuu 30. 9:58:26 2008

tumppe kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mikäs toi tommonen säädin on? :shock:
Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua. :)
Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?
No paha on sanoo kun se oli tossa kiinni kun ostin ja silloin se oli niin säädetty et joka asennolla oli 0,6bar. En kyl ymmärrä miksi siihen on tollainen edes laitettu joskus kun ei ole ollut koskaan edes minkäänlaista lastua kiinni millä saisi paineita korkeammalle kuin tuon 0,9bar.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 30. 13:26:18 2008

cosworth123 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti: Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua. :)
Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?
No paha on sanoo kun se oli tossa kiinni kun ostin ja silloin se oli niin säädetty et joka asennolla oli 0,6bar. En kyl ymmärrä miksi siihen on tollainen edes laitettu joskus kun ei ole ollut koskaan edes minkäänlaista lastua kiinni millä saisi paineita korkeammalle kuin tuon 0,9bar.
Ihan kiva laite mutta hyi helvetti että tuo Hestecin versio ainakin on kallis, olis kyl ihan kiva laite, kun vaan löytäis jonku järkevämmän hintasen vaihtoehdon, ehkä 100-150€... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Maaliskuu 30. 13:54:44 2008

No joo toi mun värkki on niin pienen kokoinen että se tuskin on edes tarkoitettu auto käyttöön (en osaa varmaksi sanoa) niin luulisin että kyllä sellaisen jostain löytyää varmaan suht edullisesti.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 30. 14:03:22 2008

Kertokoon jos joku löytää/tietää mistä löytyy? :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 30. 14:32:42 2008

Hevosvoima.comissahan oli alle 200e myös vastaavia, kuten aiemmin linkitettiinkin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 30. 15:41:51 2008

Sultzi kirjoitti:Hevosvoima.comissahan oli alle 200e myös vastaavia, kuten aiemmin linkitettiinkin.
Eikös se ollu vaan 2-toiminen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Huhtikuu 27. 22:13:09 2008

AnttiR kirjoitti:
Jake kirjoitti:Ei ole kyllä tallessa enää , sori
Juu, eipä mitään tajusin jo miten se pitää kytkeä. 8)
Vitut, eipä toimi vieläkään meinaat paineet karkailla.

http://s29.photobucket.com/albums/c265/ ... ensdin.jpg

Kertokaas nyt miten tuo pitää kytkeä.
Jäsen #1112

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Huhtikuu 28. 18:09:58 2008

Tuossa ainakin yks ohje. ei ihan niin hyvä kun se ''vanha'' turbosmartin ohje mutta eiköhän tuostakin selvän saa :wink:
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 16. 13:30:02 2009

Onkos porukalla muuten kokemusta tuosta kuulajousiventtiilistä, mitä on aina silloin tällöin ollut tuossa myyntipalstalla myynnissä 35e hintaan? Huvikseni jonkin aikaa sitten ostin niitä pari kappaletta mutta paikallaan eivät vielä ole. Ainakin luvattiin tasainen ahtopaineensäätö ilman mitään piikkailemisia..
"Mieluiten ihan sama."

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Tammikuu 16. 15:01:13 2009

Jos ei nyt selvinny vieläkään...

Muistelisin että 1:stä menee kellolle, 2:sta painepuolelle ja 3:sta tuohon T-haaroittajan siniseen. 4:nen sinne minne haluatkin paineet päästää...
Näin se porukalla pähkäiltiin viime kesänä, tosin käytäntöön ei päästä vasta kuin keväällä :(
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Pe Tammikuu 16. 15:15:01 2009

Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa :D Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva

osat:
1/4 t-haara 1kpl
1/4 letkulähtö 2kpl
1/4 tulppa 1kpl, pitää tehdä(reikä ja jenka)
pultti M8 tai M10 1kpl, (pää hioda kartioksi)
mutteri M8 tai M10 1kpl
sopiva jousi 1kpl
sopiva kuula 1kpl (esim. laakerista)
TOTAL COST n.5e
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 16. 17:24:23 2009

ZetecPower kirjoitti:Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa :D Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
Sama toimintaperiaate siinä kuulajousiventtiilissäkin kun tuossa sinun rakentamassa.
"Mieluiten ihan sama."

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Tammikuu 16. 19:41:42 2009

Artery kirjoitti:
ZetecPower kirjoitti:Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa :D Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
Sama toimintaperiaate siinä kuulajousiventtiilissäkin kun tuossa sinun rakentamassa.
Niin näyttäis olevan mutta se 35€ versio näyttäis vaan olevan hyvin yli hinnoteltu, kun ei kumminkaan oo mitenkään erityisen hieno toteutus, ihan vaan perus kuulajousiventtiili, jonka takia en ite viittiny ostaa moista... :-$
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 16. 21:39:58 2009

Jep, näin minäkin totesin kun sen käteeni sain. Mutta samahan tuo on. Jatkossa jos tarttisin, tekisin itse. :lol:
"Mieluiten ihan sama."

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Tammikuu 17. 17:52:21 2009

Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty :D
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » La Tammikuu 17. 20:27:56 2009

ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty :D
Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.
"Mieluiten ihan sama."

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » La Tammikuu 17. 21:08:25 2009

http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=228

Käykää kattoo olisko tuo mieleinen.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Tammikuu 18. 2:35:13 2009

AnttiLag kirjoitti:http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=228

Käykää kattoo olisko tuo mieleinen.
Aiivan.. Ei ole kokemusta tuosta, onko jollain muulla? Tuo turbotimer nyt on oikeasti asiallinen laite varsinkin kiireisemmälle miehelle, eikä tuo "luvattu" hyötysuhde pahasta tietenkään ole.
Kokemuksia lisää tästä, jos jollain on :roll:
"Mieluiten ihan sama."

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Tammikuu 18. 11:01:02 2009

Mitenhän tossa laitteessa toimii se ahtopaineen säätö? Todennäköisesti toteutettu niin että laitteeseen laitetaan joku tietty duty cycle joka sen paineen määrää ja se on sama koko alueen läpi. Paras ois kun sais tollasen vastaavan niin että ahtopaineen säätö toimis koko ajan closed looppina. Eli laite muuttais duty cycleä sitä mukaa mitä paineet on. Venttiili kiinni sillon kun ahdin heräilee jne.
Toyota Supra TT

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ma Tammikuu 19. 0:29:49 2009

Artery kirjoitti:
ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty :D
Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.
Nyt mä en hoksaa :? , Kuinka tuo jousen "kireys" on säädettävissä tuossa boost controllerissa? Se jousihan antaa periksi aina samalla paineella, koska tuossa ei ole mitään ruuvia millä kuulaa painavaa jousta voisi kiristää? Mun käsittääkseni tuolla ahtopaineen säätö tapahtuu, kuulan jälkeisellä ohivuodolla(t-haaran letkun päässä oleva potikka/ruuvi). Jonka säätö ei kyllä mun mielestä vaikuta millään lailla jousen toimintaan(t-haarassa) eli jousi antaa periksi aina samalla paineella, ruuvasit sitten potikkaa suuntaan jos toiseen. ..Ei vain yksinkertaisesti mahdu mun järkeen :D

Ainakin tän alla olevan kuvan perusteella
sivu3/4
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » Ma Tammikuu 19. 13:08:39 2009

Tosiaan taisin lukea vähän huolimattomasti tuon kirjoituksesi. Taitaahan se niin toimia. Eli ei niin "pätevä" laite kuin tuollainen ruuvilla säädettävä kuulajousiventtiili :wink:
"Mieluiten ihan sama."

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Tammikuu 19. 23:44:04 2009

ZetecPower kirjoitti:
Artery kirjoitti:
ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty :D
Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.
Nyt mä en hoksaa :? , Kuinka tuo jousen "kireys" on säädettävissä tuossa boost controllerissa? Se jousihan antaa periksi aina samalla paineella, koska tuossa ei ole mitään ruuvia millä kuulaa painavaa jousta voisi kiristää? Mun käsittääkseni tuolla ahtopaineen säätö tapahtuu, kuulan jälkeisellä ohivuodolla(t-haaran letkun päässä oleva potikka/ruuvi). Jonka säätö ei kyllä mun mielestä vaikuta millään lailla jousen toimintaan(t-haarassa) eli jousi antaa periksi aina samalla paineella, ruuvasit sitten potikkaa suuntaan jos toiseen. ..Ei vain yksinkertaisesti mahdu mun järkeen :D

Ainakin tän alla olevan kuvan perusteella
sivu3/4
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
Tämä turbosmart: Siellä T-haarassa oleva kuula ja jousi on siksi ettei kone rupea imemään ilmaa sitä kautta yhtään, eikä näin ollen tee hukkaportille alipainetta. Ja itse ruuvi kiristää ohivirtauksen jousta. Eli ruuvin säätelee kellolle menevää ylipainetta päästämällä liiat paineet pois.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ti Tammikuu 20. 13:27:19 2009

Tämä turbosmart: Siellä T-haarassa oleva kuula ja jousi on siksi ettei kone rupea imemään ilmaa sitä kautta yhtään, eikä näin ollen tee hukkaportille alipainetta. Ja itse ruuvi kiristää ohivirtauksen jousta. Eli ruuvin säätelee kellolle menevää ylipainetta päästämällä liiat paineet pois.
sitä mä yritinkin sanoa, että se kuula ja jousi(t-haarassa) ei vaikuta ahtopaineen säätöön mitenkään:D
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » Ti Tammikuu 20. 15:28:18 2009

Itse kun kokeilin tuota Boost Controlleria, niin ahtopaine nousi n.0,2 baria vaikka itse säätimen säätöruuvi olisi täysin kiinni. Elikkä ei ohivuotoa lainkaan. Syy tähän on sen haaroituskappaleen( 3haara) pienet reiät.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ti Tammikuu 20. 22:46:11 2009

AnttiLag kirjoitti:Itse kun kokeilin tuota Boost Controlleria, niin ahtopaine nousi n.0,2 baria vaikka itse säätimen säätöruuvi olisi täysin kiinni. Elikkä ei ohivuotoa lainkaan. Syy tähän on sen haaroituskappaleen( 3haara) pienet reiät.
Eli siis nousiko se 0.2bar vielä siitä millä paineella kello aukeaa?
Eli siis jos hukkaportin kello aukeaa 0.5bar painella niin kun laitoit tuon boost controllerin niin sen jälkeen ahdot on 0.7bar?
Jäsen #1112

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » Ke Tammikuu 21. 15:38:40 2009

Niin siinä kävi, eli se haaroitus kuristi kellolle menevää ohjauspainetta. Tehomittauksessa sitten kokeiltiin myös
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Tammikuu 21. 16:02:56 2009

AnttiLag kirjoitti:Niin siinä kävi, eli se haaroitus kuristi kellolle menevää ohjauspainetta. Tehomittauksessa sitten kokeiltiin myös
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
Puhutko tässä siis tuosta turbosmartin tekeleestä?
"Mieluiten ihan sama."

Vastaa Viestiin