Mikä kuuluu mihinkin
Turbo Boost Controller - asennus prkl
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Turbo Boost Controller - asennus prkl
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 102006.jpg
Mikä kuuluu mihinkin
Ei saada pelaan oikein , paineet menee miten sattuu 
Mikä kuuluu mihinkin
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ma Lokakuu 2. 23:11:03 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Jos on rajapaine tyylinen venttiili, niin mun veikkaus on: Ahtimelta 3-->4-->2-->1 kellolle? 5 on sitä varten, että siitä pääsee kellolta paine pois. Että hukkaportti menee kiinni vaihtaessa. Näin siis jos on ns. Rajapaine venttiili.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
kiitos.
Koitetaan jos pelittäis. ei oo ollut tuollaista ennen, rajapaine-venttiiliä kyllä ollut mut koitetaas tuollaista tällä kertaa.
Koitetaan jos pelittäis. ei oo ollut tuollaista ennen, rajapaine-venttiiliä kyllä ollut mut koitetaas tuollaista tällä kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Ostin klubilaiselta.
Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa
Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?
Hyvät & huonot?!
Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa
Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?
Hyvät & huonot?!
Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
glue
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Jokuhan noita taisi myydä 50eurolla. Tuo on turbosmartin kopio, alkuperäinen maksaa jotain ~150euroa. Californiasta Ebaylla tilatessa nuo maksaa alle 10$/kpl + rahdit + mahd. tullit. Itselläni samanlainen, muttei vielä käytössä. Ilmeisen toimiva kuula+jousi toimintamalli, eli ei päästä mitään läpi ennenkun on tarpeeksi painetta.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Laita kuvat tai jotain selitystä kans kuinka noi letkut laitetaan ja kuinka toimii, kun saat kytkettyä???jarkkoma kirjoitti:Ostin klubilaiselta.![]()
Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa![]()
Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?
Hyvät & huonot?!
Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Mulle on tulos pian 3kpl noita just samoja säätimiä ja rakennan 2kpl magneettiventtiilillä omaan Cosaan, niin saa sisältä napista vaihtaa 2 eri ahdon välille esim.0.8/1.5bar tms...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Löytyyhän noita käytettynä.Skorppi kirjoitti:Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
TuunaavaAmis kirjoitti:Löytyyhän noita käytettynä.Skorppi kirjoitti:Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä??
Luulempa että saa ettiä aika kauan...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
paljos tuli rahdille hintaa?tumppe kirjoitti:TuunaavaAmis kirjoitti:Löytyyhän noita käytettynä.Skorppi kirjoitti: Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä??![]()
Luulempa että saa ettiä aika kauan...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
En tiedä vielä, käskin proidin tilata, ku se on ebayn kautta tilaillu kaikenlaista (mun kortilla) niin saa hoitaa mullekkin tavarat.Stefa kirjoitti:paljos tuli rahdille hintaa?tumppe kirjoitti:TuunaavaAmis kirjoitti: Löytyyhän noita käytettynä.
Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä??![]()
Luulempa että saa ettiä aika kauan...
Sen verran voin aiemmasta kokemuksesta sanoo, että on ihan turha alkaa paria nippeliä tilaamaan, kun rahdit maksaa melkein saman verran riippumatta onko 1kpl 10$ vaiko 20kpl 10$ nippeleitä.
Ja ite en ala tilaamaan muille yksittäin, eli jos mun kautta tahtoo tollasen säätimen esim., niin hinta tulee olemaan 20-30€kpl, riippuen montako tilaan...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Onkos tuolla systeemillä jotain eroa tällaiseen normaaliin ahtopaineen säätimeen?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mikäs toi tommonen säädin on?cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.tumppe kirjoitti:Mikäs toi tommonen säädin on?cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?cosworth123 kirjoitti:Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.tumppe kirjoitti:Mikäs toi tommonen säädin on?cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
No paha on sanoo kun se oli tossa kiinni kun ostin ja silloin se oli niin säädetty et joka asennolla oli 0,6bar. En kyl ymmärrä miksi siihen on tollainen edes laitettu joskus kun ei ole ollut koskaan edes minkäänlaista lastua kiinni millä saisi paineita korkeammalle kuin tuon 0,9bar.tumppe kirjoitti:Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?cosworth123 kirjoitti:Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.tumppe kirjoitti: Mikäs toi tommonen säädin on?
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ihan kiva laite mutta hyi helvetti että tuo Hestecin versio ainakin on kallis, olis kyl ihan kiva laite, kun vaan löytäis jonku järkevämmän hintasen vaihtoehdon, ehkä 100-150€...cosworth123 kirjoitti:No paha on sanoo kun se oli tossa kiinni kun ostin ja silloin se oli niin säädetty et joka asennolla oli 0,6bar. En kyl ymmärrä miksi siihen on tollainen edes laitettu joskus kun ei ole ollut koskaan edes minkäänlaista lastua kiinni millä saisi paineita korkeammalle kuin tuon 0,9bar.tumppe kirjoitti:Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?cosworth123 kirjoitti: Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kertokoon jos joku löytää/tietää mistä löytyy? 
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eikös se ollu vaan 2-toiminen?Sultzi kirjoitti:Hevosvoima.comissahan oli alle 200e myös vastaavia, kuten aiemmin linkitettiinkin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vitut, eipä toimi vieläkään meinaat paineet karkailla.AnttiR kirjoitti:Juu, eipä mitään tajusin jo miten se pitää kytkeä.Jake kirjoitti:Ei ole kyllä tallessa enää , sori
http://s29.photobucket.com/albums/c265/ ... ensdin.jpg
Kertokaas nyt miten tuo pitää kytkeä.
Jäsen #1112
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tuossa ainakin yks ohje. ei ihan niin hyvä kun se ''vanha'' turbosmartin ohje mutta eiköhän tuostakin selvän saa
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Onkos porukalla muuten kokemusta tuosta kuulajousiventtiilistä, mitä on aina silloin tällöin ollut tuossa myyntipalstalla myynnissä 35e hintaan? Huvikseni jonkin aikaa sitten ostin niitä pari kappaletta mutta paikallaan eivät vielä ole. Ainakin luvattiin tasainen ahtopaineensäätö ilman mitään piikkailemisia..
"Mieluiten ihan sama."
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Jos ei nyt selvinny vieläkään...
Muistelisin että 1:stä menee kellolle, 2:sta painepuolelle ja 3:sta tuohon T-haaroittajan siniseen. 4:nen sinne minne haluatkin paineet päästää...
Näin se porukalla pähkäiltiin viime kesänä, tosin käytäntöön ei päästä vasta kuin keväällä
Muistelisin että 1:stä menee kellolle, 2:sta painepuolelle ja 3:sta tuohon T-haaroittajan siniseen. 4:nen sinne minne haluatkin paineet päästää...
Näin se porukalla pähkäiltiin viime kesänä, tosin käytäntöön ei päästä vasta kuin keväällä
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa
Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
osat:
1/4 t-haara 1kpl
1/4 letkulähtö 2kpl
1/4 tulppa 1kpl, pitää tehdä(reikä ja jenka)
pultti M8 tai M10 1kpl, (pää hioda kartioksi)
mutteri M8 tai M10 1kpl
sopiva jousi 1kpl
sopiva kuula 1kpl (esim. laakerista)
TOTAL COST n.5e
kuva
osat:
1/4 t-haara 1kpl
1/4 letkulähtö 2kpl
1/4 tulppa 1kpl, pitää tehdä(reikä ja jenka)
pultti M8 tai M10 1kpl, (pää hioda kartioksi)
mutteri M8 tai M10 1kpl
sopiva jousi 1kpl
sopiva kuula 1kpl (esim. laakerista)
TOTAL COST n.5e
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Sama toimintaperiaate siinä kuulajousiventtiilissäkin kun tuossa sinun rakentamassa.ZetecPower kirjoitti:Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessaPaineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
"Mieluiten ihan sama."
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Niin näyttäis olevan mutta se 35€ versio näyttäis vaan olevan hyvin yli hinnoteltu, kun ei kumminkaan oo mitenkään erityisen hieno toteutus, ihan vaan perus kuulajousiventtiili, jonka takia en ite viittiny ostaa moista...Artery kirjoitti:Sama toimintaperiaate siinä kuulajousiventtiilissäkin kun tuossa sinun rakentamassa.ZetecPower kirjoitti:Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessaPaineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Jep, näin minäkin totesin kun sen käteeni sain. Mutta samahan tuo on. Jatkossa jos tarttisin, tekisin itse. 
"Mieluiten ihan sama."
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty 
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty
"Mieluiten ihan sama."
-
AnttiLag
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Aiivan.. Ei ole kokemusta tuosta, onko jollain muulla? Tuo turbotimer nyt on oikeasti asiallinen laite varsinkin kiireisemmälle miehelle, eikä tuo "luvattu" hyötysuhde pahasta tietenkään ole.AnttiLag kirjoitti:http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=228
Käykää kattoo olisko tuo mieleinen.
Kokemuksia lisää tästä, jos jollain on
"Mieluiten ihan sama."
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Mitenhän tossa laitteessa toimii se ahtopaineen säätö? Todennäköisesti toteutettu niin että laitteeseen laitetaan joku tietty duty cycle joka sen paineen määrää ja se on sama koko alueen läpi. Paras ois kun sais tollasen vastaavan niin että ahtopaineen säätö toimis koko ajan closed looppina. Eli laite muuttais duty cycleä sitä mukaa mitä paineet on. Venttiili kiinni sillon kun ahdin heräilee jne.
Toyota Supra TT
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Nyt mä en hoksaaArtery kirjoitti:Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty
Ainakin tän alla olevan kuvan perusteella
sivu3/4
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Tosiaan taisin lukea vähän huolimattomasti tuon kirjoituksesi. Taitaahan se niin toimia. Eli ei niin "pätevä" laite kuin tuollainen ruuvilla säädettävä kuulajousiventtiili 
"Mieluiten ihan sama."
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Tämä turbosmart: Siellä T-haarassa oleva kuula ja jousi on siksi ettei kone rupea imemään ilmaa sitä kautta yhtään, eikä näin ollen tee hukkaportille alipainetta. Ja itse ruuvi kiristää ohivirtauksen jousta. Eli ruuvin säätelee kellolle menevää ylipainetta päästämällä liiat paineet pois.ZetecPower kirjoitti:Nyt mä en hoksaaArtery kirjoitti:Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty, Kuinka tuo jousen "kireys" on säädettävissä tuossa boost controllerissa? Se jousihan antaa periksi aina samalla paineella, koska tuossa ei ole mitään ruuvia millä kuulaa painavaa jousta voisi kiristää? Mun käsittääkseni tuolla ahtopaineen säätö tapahtuu, kuulan jälkeisellä ohivuodolla(t-haaran letkun päässä oleva potikka/ruuvi). Jonka säätö ei kyllä mun mielestä vaikuta millään lailla jousen toimintaan(t-haarassa) eli jousi antaa periksi aina samalla paineella, ruuvasit sitten potikkaa suuntaan jos toiseen. ..Ei vain yksinkertaisesti mahdu mun järkeen
![]()
Ainakin tän alla olevan kuvan perusteella
sivu3/4
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
sitä mä yritinkin sanoa, että se kuula ja jousi(t-haarassa) ei vaikuta ahtopaineen säätöön mitenkään:DTämä turbosmart: Siellä T-haarassa oleva kuula ja jousi on siksi ettei kone rupea imemään ilmaa sitä kautta yhtään, eikä näin ollen tee hukkaportille alipainetta. Ja itse ruuvi kiristää ohivirtauksen jousta. Eli ruuvin säätelee kellolle menevää ylipainetta päästämällä liiat paineet pois.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
AnttiLag
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Itse kun kokeilin tuota Boost Controlleria, niin ahtopaine nousi n.0,2 baria vaikka itse säätimen säätöruuvi olisi täysin kiinni. Elikkä ei ohivuotoa lainkaan. Syy tähän on sen haaroituskappaleen( 3haara) pienet reiät.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Eli siis nousiko se 0.2bar vielä siitä millä paineella kello aukeaa?AnttiLag kirjoitti:Itse kun kokeilin tuota Boost Controlleria, niin ahtopaine nousi n.0,2 baria vaikka itse säätimen säätöruuvi olisi täysin kiinni. Elikkä ei ohivuotoa lainkaan. Syy tähän on sen haaroituskappaleen( 3haara) pienet reiät.
Eli siis jos hukkaportin kello aukeaa 0.5bar painella niin kun laitoit tuon boost controllerin niin sen jälkeen ahdot on 0.7bar?
Jäsen #1112
-
AnttiLag
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Niin siinä kävi, eli se haaroitus kuristi kellolle menevää ohjauspainetta. Tehomittauksessa sitten kokeiltiin myös
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Turbo Boost Controller - asennus prkl
Puhutko tässä siis tuosta turbosmartin tekeleestä?AnttiLag kirjoitti:Niin siinä kävi, eli se haaroitus kuristi kellolle menevää ohjauspainetta. Tehomittauksessa sitten kokeiltiin myös
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
"Mieluiten ihan sama."