Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 2. 19:13:48 2006
http://img.photobucket.com/albums/v381/ ... 102006.jpg
Mikä kuuluu mihinkin

Ei saada pelaan oikein , paineet menee miten sattuu

Viimeksi muokannut
jarkkoma, Ma Lokakuu 2. 23:11:03 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 2. 19:23:41 2006
Jos on rajapaine tyylinen venttiili, niin mun veikkaus on: Ahtimelta 3-->4-->2-->1 kellolle? 5 on sitä varten, että siitä pääsee kellolta paine pois. Että hukkaportti menee kiinni vaihtaessa. Näin siis jos on ns. Rajapaine venttiili.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 2. 20:50:56 2006
kiitos.
Koitetaan jos pelittäis. ei oo ollut tuollaista ennen, rajapaine-venttiiliä kyllä ollut mut koitetaas tuollaista tällä kertaa.

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 2. 23:07:19 2006
oliko kallis värkki?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 2. 23:10:07 2006
Ostin klubilaiselta.
Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa
Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?
Hyvät & huonot?!
Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
glue
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja glue » Ti Lokakuu 3. 13:19:04 2006
Jokuhan noita taisi myydä 50eurolla. Tuo on turbosmartin kopio, alkuperäinen maksaa jotain ~150euroa. Californiasta Ebaylla tilatessa nuo maksaa alle 10$/kpl + rahdit + mahd. tullit. Itselläni samanlainen, muttei vielä käytössä. Ilmeisen toimiva kuula+jousi toimintamalli, eli ei päästä mitään läpi ennenkun on tarpeeksi painetta.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 4. 12:25:09 2006
jarkkoma kirjoitti:Ostin klubilaiselta.
Myyjä tietty saa hinnan laittaa näkyviin jos haluaa
Onko muilla kokemuksia kyseisestä ahto-säätö systeemistä?
Hyvät & huonot?!
Laitan omat kokemukset kun saan laitettua kiinni..
Laita kuvat tai jotain selitystä kans kuinka noi letkut laitetaan ja kuinka toimii, kun saat kytkettyä???
Mulle on tulos pian 3kpl noita just samoja säätimiä ja rakennan 2kpl magneettiventtiilillä omaan Cosaan, niin saa sisältä napista vaihtaa 2 eri ahdon välille esim.0.8/1.5bar tms...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja janneke » Ke Lokakuu 4. 13:56:43 2006
Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Ke Lokakuu 4. 14:15:53 2006
TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja janneke » Ke Lokakuu 4. 14:18:03 2006
Skorppi kirjoitti:TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Löytyyhän noita käytettynä.

-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 5. 11:59:39 2006
TuunaavaAmis kirjoitti:Skorppi kirjoitti:TuunaavaAmis kirjoitti:Minkäs takia ette käytä bensanpaineen säädintä hukkaportin ohjaamiseen? Broidin cosaan tuli semmonen viritettyä ja toimii helvetin hyvin ainakin 1,2 barin paineilla.
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Löytyyhän noita käytettynä.

Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä??
Luulempa että saa ettiä aika kauan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » To Lokakuu 5. 14:31:09 2006
tumppe kirjoitti:TuunaavaAmis kirjoitti:Skorppi kirjoitti:
Malpassakin maksaa jo 90e, rajapaineventtiili 50e. Joten miksi ei käytä siihen "tehtyä" osaa kun on jopa halvempi. Toki toimii myös b-painesäädin.
Löytyyhän noita käytettynä.

Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä??
Luulempa että saa ettiä aika kauan...

paljos tuli rahdille hintaa?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 5. 19:18:50 2006
Stefa kirjoitti:tumppe kirjoitti:TuunaavaAmis kirjoitti:
Löytyyhän noita käytettynä.

Joo, löytyy varmasti käytettynä, mutta kun mulle tulee 2 säädintä ja yks varalle (käyttis sierraa varten ehkä) ja hinta on: us $8.99/1kpl, niin mistä saa tohon hintaan 3kpl bensanpaineen säätimiä??
Luulempa että saa ettiä aika kauan...

paljos tuli rahdille hintaa?
En tiedä vielä, käskin proidin tilata, ku se on ebayn kautta tilaillu kaikenlaista (mun kortilla) niin saa hoitaa mullekkin tavarat.
Sen verran voin aiemmasta kokemuksesta sanoo, että on ihan turha alkaa paria nippeliä tilaamaan, kun rahdit maksaa melkein saman verran riippumatta onko 1kpl 10$ vaiko 20kpl 10$ nippeleitä.
Ja ite en ala tilaamaan muille yksittäin, eli jos mun kautta tahtoo tollasen säätimen esim., niin hinta tulee olemaan 20-30€kpl, riippuen montako tilaan...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiR » La Maaliskuu 29. 0:20:44 2008
Saisko tuota ekan viestin kuvaa taas näkymään?
Pitäs samanlainen laite saada asennettua.
Jäsen #1112
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 29. 8:28:12 2008
Ei ole kyllä tallessa enää , sori
ex Jäsen #10
-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Viesti
Kirjoittaja SeppoJJ » La Maaliskuu 29. 10:55:04 2008
Onkos tuolla systeemillä jotain eroa
tällaiseen normaaliin ahtopaineen säätimeen?
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » La Maaliskuu 29. 11:19:26 2008
Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 29. 11:53:24 2008
cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
Mikäs toi tommonen säädin on?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » La Maaliskuu 29. 13:48:13 2008
tumppe kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
Mikäs toi tommonen säädin on?

Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.

-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 29. 14:36:53 2008
cosworth123 kirjoitti:tumppe kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:Moron. Mulla on ainakin 3 asentoinen pieni katkaisia piilossa virtalukon takana mistä voi säätää paineet kolmelle eri aennolle. Kun toi mun pirssi nyt on vakio niin säädin sen niin että 1. asennossa paineet 0,3bar ja 2. asennossa ne vakiot 0,6bar ja sit 3. asennossa 0,9bar minkä vakio lastu antaa myöden. Ihan helppo asentaa ja säätää!!!
Mikäs toi tommonen säädin on?

Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.

Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » La Maaliskuu 29. 16:13:57 2008
näyttäs ainakin harrisella olevan
tämmönen, tuskin ainakaan halvin mutta jotain ton tapasta tuo vissiin meinas?
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 29. 18:34:32 2008
ex Jäsen #10
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiR » La Maaliskuu 29. 18:38:41 2008
Jake kirjoitti:Ei ole kyllä tallessa enää , sori
Juu, eipä mitään tajusin jo miten se pitää kytkeä.

Jäsen #1112
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Su Maaliskuu 30. 9:58:26 2008
tumppe kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:tumppe kirjoitti:
Mikäs toi tommonen säädin on?

Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.

Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?
No paha on sanoo kun se oli tossa kiinni kun ostin ja silloin se oli niin säädetty et joka asennolla oli 0,6bar. En kyl ymmärrä miksi siihen on tollainen edes laitettu joskus kun ei ole ollut koskaan edes minkäänlaista lastua kiinni millä saisi paineita korkeammalle kuin tuon 0,9bar.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 30. 13:26:18 2008
cosworth123 kirjoitti:tumppe kirjoitti:cosworth123 kirjoitti:
Se on sähköllä toimiva. En ossoo kuvailla voin pistää kuvaa kun sais vaan otettua.

Mistäs noita saa ostettua ja minkähän hintanen värkki on kyseessä?
No paha on sanoo kun se oli tossa kiinni kun ostin ja silloin se oli niin säädetty et joka asennolla oli 0,6bar. En kyl ymmärrä miksi siihen on tollainen edes laitettu joskus kun ei ole ollut koskaan edes minkäänlaista lastua kiinni millä saisi paineita korkeammalle kuin tuon 0,9bar.
Ihan kiva laite mutta hyi helvetti että tuo Hestecin versio ainakin on kallis, olis kyl ihan kiva laite, kun vaan löytäis jonku järkevämmän hintasen vaihtoehdon, ehkä 100-150€...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
cosworth123
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
Viesti
Kirjoittaja cosworth123 » Su Maaliskuu 30. 13:54:44 2008
No joo toi mun värkki on niin pienen kokoinen että se tuskin on edes tarkoitettu auto käyttöön (en osaa varmaksi sanoa) niin luulisin että kyllä sellaisen jostain löytyää varmaan suht edullisesti.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 30. 14:03:22 2008
Kertokoon jos joku löytää/tietää mistä löytyy?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 30. 14:32:42 2008
Hevosvoima.comissahan oli alle 200e myös vastaavia, kuten aiemmin linkitettiinkin.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 30. 15:41:51 2008
Sultzi kirjoitti:Hevosvoima.comissahan oli alle 200e myös vastaavia, kuten aiemmin linkitettiinkin.
Eikös se ollu vaan 2-toiminen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiR » Su Huhtikuu 27. 22:13:09 2008
AnttiR kirjoitti:Jake kirjoitti:Ei ole kyllä tallessa enää , sori
Juu, eipä mitään tajusin jo miten se pitää kytkeä.

Vitut, eipä toimi vieläkään meinaat paineet karkailla.
http://s29.photobucket.com/albums/c265/ ... ensdin.jpg
Kertokaas nyt miten tuo pitää kytkeä.
Jäsen #1112
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 16. 13:30:02 2009
Onkos porukalla muuten kokemusta tuosta kuulajousiventtiilistä, mitä on aina silloin tällöin ollut tuossa myyntipalstalla myynnissä 35e hintaan? Huvikseni jonkin aikaa sitten ostin niitä pari kappaletta mutta paikallaan eivät vielä ole. Ainakin luvattiin tasainen ahtopaineensäätö ilman mitään piikkailemisia..
"Mieluiten ihan sama."
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Pe Tammikuu 16. 15:01:13 2009
Jos ei nyt selvinny vieläkään...
Muistelisin että 1:stä menee kellolle, 2:sta painepuolelle ja 3:sta tuohon T-haaroittajan siniseen. 4:nen sinne minne haluatkin paineet päästää...
Näin se porukalla pähkäiltiin viime kesänä, tosin käytäntöön ei päästä vasta kuin keväällä

-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja VAK-86 » Pe Tammikuu 16. 15:15:01 2009
Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa

Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
osat:
1/4 t-haara 1kpl
1/4 letkulähtö 2kpl
1/4 tulppa 1kpl, pitää tehdä(reikä ja jenka)
pultti M8 tai M10 1kpl, (pää hioda kartioksi)
mutteri M8 tai M10 1kpl
sopiva jousi 1kpl
sopiva kuula 1kpl (esim. laakerista)
TOTAL COST n.5e
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 16. 17:24:23 2009
ZetecPower kirjoitti:Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa

Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
Sama toimintaperiaate siinä kuulajousiventtiilissäkin kun tuossa sinun rakentamassa.
"Mieluiten ihan sama."
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Tammikuu 16. 19:41:42 2009
Artery kirjoitti:ZetecPower kirjoitti:Tein itse tälläisen ns.rajapaineventtiilin, tai oikeastaan kaksi toinen omassa 1,7td astrassa ja toinen kaverin cossuescossa n.5e kpl maksoi osat ja toimii kuin junan vessa

Paineet nousee nopeammin (varsinkin jos on vanha kello) ja ahtopaineen pystyy säätää tarkasti, kytketty kellon letkun väliin.
kuva
Sama toimintaperiaate siinä kuulajousiventtiilissäkin kun tuossa sinun rakentamassa.
Niin näyttäis olevan mutta se 35€ versio näyttäis vaan olevan hyvin yli hinnoteltu, kun ei kumminkaan oo mitenkään erityisen hieno toteutus, ihan vaan perus kuulajousiventtiili, jonka takia en ite viittiny ostaa moista...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Pe Tammikuu 16. 21:39:58 2009
Jep, näin minäkin totesin kun sen käteeni sain. Mutta samahan tuo on. Jatkossa jos tarttisin, tekisin itse.

"Mieluiten ihan sama."
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja VAK-86 » La Tammikuu 17. 17:52:21 2009
Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty

-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » La Tammikuu 17. 20:27:56 2009
ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty

Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.
"Mieluiten ihan sama."
-
AnttiLag
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiLag » La Tammikuu 17. 21:08:25 2009
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Su Tammikuu 18. 2:35:13 2009
Aiivan.. Ei ole kokemusta tuosta, onko jollain muulla? Tuo turbotimer nyt on oikeasti asiallinen laite varsinkin kiireisemmälle miehelle, eikä tuo "luvattu" hyötysuhde pahasta tietenkään ole.
Kokemuksia lisää tästä, jos jollain on

"Mieluiten ihan sama."
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Su Tammikuu 18. 11:01:02 2009
Mitenhän tossa laitteessa toimii se ahtopaineen säätö? Todennäköisesti toteutettu niin että laitteeseen laitetaan joku tietty duty cycle joka sen paineen määrää ja se on sama koko alueen läpi. Paras ois kun sais tollasen vastaavan niin että ahtopaineen säätö toimis koko ajan closed looppina. Eli laite muuttais duty cycleä sitä mukaa mitä paineet on. Venttiili kiinni sillon kun ahdin heräilee jne.
Toyota Supra TT
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja VAK-86 » Ma Tammikuu 19. 0:29:49 2009
Artery kirjoitti:ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty

Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.
Nyt mä en hoksaa

, Kuinka tuo jousen "kireys" on säädettävissä tuossa boost controllerissa? Se jousihan antaa periksi aina samalla paineella, koska tuossa ei ole mitään ruuvia millä kuulaa painavaa jousta voisi kiristää? Mun käsittääkseni tuolla ahtopaineen säätö tapahtuu, kuulan jälkeisellä ohivuodolla(t-haaran letkun päässä oleva potikka/ruuvi). Jonka säätö ei kyllä mun mielestä vaikuta millään lailla jousen toimintaan(t-haarassa) eli jousi antaa periksi aina samalla paineella, ruuvasit sitten potikkaa suuntaan jos toiseen. ..Ei vain yksinkertaisesti mahdu mun järkeen
Ainakin tän alla olevan kuvan perusteella
sivu3/4
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Ma Tammikuu 19. 13:08:39 2009
Tosiaan taisin lukea vähän huolimattomasti tuon kirjoituksesi. Taitaahan se niin toimia. Eli ei niin "pätevä" laite kuin tuollainen ruuvilla säädettävä kuulajousiventtiili

"Mieluiten ihan sama."
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Ma Tammikuu 19. 23:44:04 2009
ZetecPower kirjoitti:Artery kirjoitti:ZetecPower kirjoitti:Mutta eikös tuo Turbo Boost controlleri ole vain ns. ohivirtausventtiili eli paine pääsee kellolle kokoajan ja sillä säädetään vain ohivirtausta, kun taas tuon mun tekele toimii siten, että paine pääsee kellolle vasta kun se saavuttaa säädetyn paineen eli voittaa jousikuorman. Eli kun on vanha ja löysä kello, joka aukeaa vähän/helposti jo pienelläkin paineella, niin ahtopaineet nousee nopeammin venttiilin avulla, kun paine pääsee kellolle vasta kun on saavuttanut säädetynpaineen ,jolloin portti ei pääse aukeamaan omia aikojaan. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty

Siis samalla periaatteella toimii tuo kuulajousiventtiilikin. Paine pääsee kellolle vasta kun haluttu paine on ylitetty, jolloin jousi antaa periksi.
Nyt mä en hoksaa

, Kuinka tuo jousen "kireys" on säädettävissä tuossa boost controllerissa? Se jousihan antaa periksi aina samalla paineella, koska tuossa ei ole mitään ruuvia millä kuulaa painavaa jousta voisi kiristää? Mun käsittääkseni tuolla ahtopaineen säätö tapahtuu, kuulan jälkeisellä ohivuodolla(t-haaran letkun päässä oleva potikka/ruuvi). Jonka säätö ei kyllä mun mielestä vaikuta millään lailla jousen toimintaan(t-haarassa) eli jousi antaa periksi aina samalla paineella, ruuvasit sitten potikkaa suuntaan jos toiseen. ..Ei vain yksinkertaisesti mahdu mun järkeen
Ainakin tän alla olevan kuvan perusteella
sivu3/4
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200
Tämä turbosmart: Siellä T-haarassa oleva kuula ja jousi on siksi ettei kone rupea imemään ilmaa sitä kautta yhtään, eikä näin ollen tee hukkaportille alipainetta. Ja itse ruuvi kiristää ohivirtauksen jousta. Eli ruuvin säätelee kellolle menevää ylipainetta päästämällä liiat paineet pois.
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja VAK-86 » Ti Tammikuu 20. 13:27:19 2009
Tämä turbosmart: Siellä T-haarassa oleva kuula ja jousi on siksi ettei kone rupea imemään ilmaa sitä kautta yhtään, eikä näin ollen tee hukkaportille alipainetta. Ja itse ruuvi kiristää ohivirtauksen jousta. Eli ruuvin säätelee kellolle menevää ylipainetta päästämällä liiat paineet pois.
sitä mä yritinkin sanoa, että se kuula ja jousi(t-haarassa) ei vaikuta ahtopaineen säätöön mitenkään:D
-
AnttiLag
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiLag » Ti Tammikuu 20. 15:28:18 2009
Itse kun kokeilin tuota Boost Controlleria, niin ahtopaine nousi n.0,2 baria vaikka itse säätimen säätöruuvi olisi täysin kiinni. Elikkä ei ohivuotoa lainkaan. Syy tähän on sen haaroituskappaleen( 3haara) pienet reiät.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
-
AnttiR
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiR » Ti Tammikuu 20. 22:46:11 2009
AnttiLag kirjoitti:Itse kun kokeilin tuota Boost Controlleria, niin ahtopaine nousi n.0,2 baria vaikka itse säätimen säätöruuvi olisi täysin kiinni. Elikkä ei ohivuotoa lainkaan. Syy tähän on sen haaroituskappaleen( 3haara) pienet reiät.
Eli siis nousiko se 0.2bar vielä siitä millä paineella kello aukeaa?
Eli siis jos hukkaportin kello aukeaa 0.5bar painella niin kun laitoit tuon boost controllerin niin sen jälkeen ahdot on 0.7bar?
Jäsen #1112
-
AnttiLag
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja AnttiLag » Ke Tammikuu 21. 15:38:40 2009
Niin siinä kävi, eli se haaroitus kuristi kellolle menevää ohjauspainetta. Tehomittauksessa sitten kokeiltiin myös
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Viesti
Kirjoittaja Artery » Ke Tammikuu 21. 16:02:56 2009
AnttiLag kirjoitti:Niin siinä kävi, eli se haaroitus kuristi kellolle menevää ohjauspainetta. Tehomittauksessa sitten kokeiltiin myös
ohjaamoon vedettyä turboruuvia avata ja nostaa painetta, mutta painekäyrä oli penkittäjän mielestä vääristynyt.
Paine kävi korkealla eikä ollut kuulemma oikein looginen. Eli siis lopputulos oli sellainen, että luovuin bleedistä. Ehkäpä se 30e kampe ei vain toimi kaikissa (missään ?) kokoonpanossa.
Puhutko tässä siis tuosta turbosmartin tekeleestä?
"Mieluiten ihan sama."