
Kai sinne ihan normaalit farmari Mondeon iskarit menee?
Valvoja: CRSC Hallitus
Pakko oli käydä katsastamassa kun leima loppuu huomenna.hoopee kirjoitti:Meinasitko laittaa myyntikuntoon?
Eikös siellä tasonsäätöiskarit ole vakiona? Eipä tänään hoksannu hintaa kysyä vaikka oli tarkotus. Kai tuo tavallisillaki iskareilla toimis?
Voi olla et sekotin pari hinnaks tuon, mut normaaliin verratuna hintaa kumminkii.hoopee kirjoitti:Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.henu kirjoitti:Ainakin MK3 mallin mondeossa jossa on ne speziaal iskarit (600€ kpl tai jotain) ni jos niitten tilalle laittaa normit ni perä jää roikkumaan.
Kävin paikallisesta tarvikeliikkestä kysymässä niillä oli jotku tasonsäätöiskarit 600e/kpl.henu kirjoitti:Voi olla et sekotin pari hinnaks tuon, mut normaaliin verratuna hintaa kumminkii.hoopee kirjoitti:Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.henu kirjoitti:Ainakin MK3 mallin mondeossa jossa on ne speziaal iskarit (600€ kpl tai jotain) ni jos niitten tilalle laittaa normit ni perä jää roikkumaan.
Kysäsehän fordiltaki hintaa. Ja jos auto laitetaan tonttiin niin kerrohan resepti muillekki...eipähän sitten tarvis edes yrittää mennä mökillesiipicossu kirjoitti:Kävin paikallisesta tarvikeliikkestä kysymässä niillä oli jotku tasonsäätöiskarit 600e/kpl.henu kirjoitti:Voi olla et sekotin pari hinnaks tuon, mut normaaliin verratuna hintaa kumminkii.hoopee kirjoitti: Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.
Jos perä tippuu niin sitten tiputetaan keulaakin.
ainakin tavalliseen mk2 farkkuun sopii tavalliset iskarit tasonsäätöiskareiden tilalle,eiköhän varmaan sovi ST200-malliinkin.siipicossu kirjoitti:Kävin paikallisesta tarvikeliikkestä kysymässä niillä oli jotku tasonsäätöiskarit 600e/kpl.
Jos perä tippuu niin sitten tiputetaan keulaakin.
Ok. No sitte pitäs mennä ihan normi iskaritkin.Paappari kirjoitti:Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.TeRoK kirjoitti:Se vaan, että eikö st200 ollu matalempi kuin normi mallit?
Muistaako kukaan kuinka paljon?
Kun eikös iskareissa ole yleensä joku -40mm suositus, että voi madaltaa huoletta.
http://www.siipicossu.com/wagon.jpgTeRoK kirjoitti:Ok. No sitte pitäs mennä ihan normi iskaritkin.Paappari kirjoitti:Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.TeRoK kirjoitti:Se vaan, että eikö st200 ollu matalempi kuin normi mallit?
Muistaako kukaan kuinka paljon?
Kun eikös iskareissa ole yleensä joku -40mm suositus, että voi madaltaa huoletta.
Vieläkin kyllä ihmetyttää jos siellä tosiaan alunperin jotain tason säätöiskareita on kun ei niitä missään mainita.
Tarkastan asian kun seuraavan kerran käyn porukoilla, siältä löytyy arkistoituna lähes kaikkien Ford-mallien esitteet joka vuodelta 90-luvun alusta alkaen.siipicossu kirjoitti:http://www.siipicossu.com/wagon.jpgTeRoK kirjoitti:Ok. No sitte pitäs mennä ihan normi iskaritkin.Paappari kirjoitti: Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.
Vieläkin kyllä ihmetyttää jos siellä tosiaan alunperin jotain tason säätöiskareita on kun ei niitä missään mainita.
Tuolla lukee esitteessä: kuorman mukaan säätyvä jousitus GT, GLX ja GHIA malleissa.
On vaan sen verran vanha esite että ST:tä ei silloin vielä ollut.
Jos vaihtaa orkkis-tasonsäädölliset iskarit tavallisiin, jouset on vaihdettava myös. Muuten perä jää liian alas, pääsäätntoisesti tasonsäädölliset jouset ovat löysempiä/lyhyempiä.siipicossu kirjoitti:Kyllä perä tipahti jonkin verran.
Iskarit
Kyllä oli paksut alkuperäiset verrattuna "tarvikkeisiin".
Alkuperäisillä jousilla pitäisi olla.TeRoK kirjoitti:Oliko sulla siipicossu madallettu tota auto tuolla allekirjotuksen kuvissa?
Näyttää vaan pirun hyvältä noilla 19" vanteilla. Itelläkin on työn alla ostaa tommoset. Meinasin vaan, että on melkein pakko madaltaa sen jälkeen ettei tuu traktoria, mutta hyvältähän toi näyttää.
Milläköhän noitten tason säätö iskareiden toiminnan sais testattua![]()
Tuntuu, ettei tossa omassa ne oikein pelitä.
Tulee kun vaan loppuisi lumisade niin pääsisi pihalle kuvaamaan.henu kirjoitti:Jep.
Oisko sivukuvaa autosta uusilla iskareilla
H&R madallusjouset löytyy ainakin, hintaa on Suomessa vähän yli 230e sarjalta.hoopee kirjoitti:Orggis takaiskarit ovh. 769,62 €/pari...hinnassa ilmaa reilusti
Etuiskarit ovh 236,80 €/pari.
Mistä jouset? Aika kalliin oloset fordilla. Etujousten ovh 251,08 €/pari.
Löytyykö eibachilta koko sarjaa?
Ei ainakaan bayermannilla tommoseen hintaan luvannut. Muutamaa euroa vaille 300. www.tuning-tempel.de H&R 184,95 ja eibach 215,99. Toki tuohon tulis myös vähän rahtikuluja ym...samasta firmasta toki sais ne "tuuninki"-takavalot samalla.siipicossu kirjoitti:H&R madallusjouset löytyy ainakin, hintaa on Suomessa vähän yli 230e sarjalta.
Varmaankin vakioalustaan verrattuna...tuskin st niin paljon tippuu.TeRoK kirjoitti:Täytyy tilata kimppaan niin saa ainakin toimituskulut jaettua![]()
![]()
![]()
Toi kuullostais kyllä liian hyvältä ollakseen totta mitä tuolla harlinin sivuilla puhuttiin, että etu -40 ja taka-20mm. Menis mulla ainakin ihan nappiin.
Ei ainakaan saksaan maksettaessa mene mitään kuluja EU maksuna.hoopee kirjoitti: Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.
Tuo mahtanee perustua samaan valuttaan ei EU:hun. No väliäkö sillä jos euro määräisistä maksuista ei ylimääräistä peritä.siipicossu kirjoitti:Ei ainakaan saksaan maksettaessa mene mitään kuluja EU maksuna.hoopee kirjoitti: Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.
Joo niin on ollut ainakin aiemmin.hoopee kirjoitti:Tuo mahtanee perustua samaan valuttaan ei EU:hun. No väliäkö sillä jos euro määräisistä maksuista ei ylimääräistä peritä.siipicossu kirjoitti:Ei ainakaan saksaan maksettaessa mene mitään kuluja EU maksuna.hoopee kirjoitti: Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.
Ainakin sumujensaarille ulkomaanmaksusta perivät 25 euroa ylimääräistä.
Spesialeissa saa säädettyy ulospäin vaimennusta ja sporteissa säätyy sisäänpäin/ulospäin vaimennus samasta namikasta.... näin muistelisinhoopee kirjoitti: Siihen kaveriksi Konin iskarit, mutta kummat? special vai sport?
Spesiaaleissa voi säätää ulospäin vaimennusta ja kyllä senkii ku tiukimmalle ruuvaa ni aikamoinen kivireki on.TeRoK kirjoitti:EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
Koni Sportit? eli keltaiset...Tehdasasetukset iskareissa varmaan ihan sopivat.henu kirjoitti:Spesiaaleissa voi säätää ulospäin vaimennusta ja kyllä senkii ku tiukimmalle ruuvaa ni aikamoinen kivireki on.TeRoK kirjoitti:EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
No sporteissa ei oo vaikee säätää etu iskareita ku nuppi on iskarin päässä, eli onnistuu vaikka tien varressa, takaset joutuu ruuvaamaan irtaallaan mut riipuu mitä haluaa, ainakii yks mondeo mihin tollaset laitettiin ni oli kylä ihan eri auto ku ne tais olla säädetty about puoleenväliin säätöasteikoista.hoopee kirjoitti:Koni Sportit? eli keltaiset...Tehdasasetukset iskareissa varmaan ihan sopivat.henu kirjoitti:Spesiaaleissa voi säätää ulospäin vaimennusta ja kyllä senkii ku tiukimmalle ruuvaa ni aikamoinen kivireki on.TeRoK kirjoitti:EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
Alkuperäiset nivomatit on halvemmat kuin tarvikeosat!!!
Ongelmana yleensä se ettei farkkumallia ole ollu jenkkilässä! Joten tuskin takapäähän palikkaa niin helpolla löytyy.Manu kirjoitti:Aihetta sivuten onko kenelläkään kokemusta tästä merkistä http://www.powerdose.fi/?POWERdOSE_Finl ... coiloverit ja Amerikan sivut http://www.ksportusa.com/asp/index.asp
Jos en väärin muista niin maksettiin nettipankista ulkomaanmaksuna.TeRoK kirjoitti:Mites muuten hoopee tuolta tilatessa maksu hoidettiin?