ST 200 STW:n takaiskarit.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 2. 17:25:38 2008

Katsastuksessa pomppasi takaiskareista. Toinen takaiskari ei näyttänyt mitään :? . Mitä tilalle? Alkuperäiset maksaa varmasti melkoisesti.
Kai sinne ihan normaalit farmari Mondeon iskarit menee?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Huhtikuu 2. 17:53:59 2008

Meinasitko laittaa myyntikuntoon?
Eikös siellä tasonsäätöiskarit ole vakiona? Eipä tänään hoksannu hintaa kysyä vaikka oli tarkotus. Kai tuo tavallisillaki iskareilla toimis?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 2. 17:58:40 2008

hoopee kirjoitti:Meinasitko laittaa myyntikuntoon?
Eikös siellä tasonsäätöiskarit ole vakiona? Eipä tänään hoksannu hintaa kysyä vaikka oli tarkotus. Kai tuo tavallisillaki iskareilla toimis?
Pakko oli käydä katsastamassa kun leima loppuu huomenna.
Tasonsäätöiskarit taitaa olla?
Myynnissä on koko ajan ollut mutta jos ei mene niin jää mulle.
Sitten on helppo laittaa madallusjousetkin jos haluaa kun ei ole tasonsäätöiskareita enää :wink:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Huhtikuu 2. 18:58:11 2008

Onko näissä sitte kaikissa tasonsäätö vakiona?
ei sitä ainakaa mistään huomaa. Mulla ainakin tuntuu perä olevan alempana vaikka ei olis takaluukussa mitään.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Huhtikuu 2. 19:12:06 2008

Täytyypä käyä illalla kurkkaamassa. Jos jotain numeroitakin löytys
Omassa keula tuntuu melko pehmeeltä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 2. 21:51:23 2008

Ainakin MK3 mallin mondeossa jossa on ne speziaal iskarit (600€ kpl tai jotain) ni jos niitten tilalle laittaa normit ni perä jää roikkumaan.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Huhtikuu 2. 23:12:07 2008

henu kirjoitti:Ainakin MK3 mallin mondeossa jossa on ne speziaal iskarit (600€ kpl tai jotain) ni jos niitten tilalle laittaa normit ni perä jää roikkumaan.
Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 2. 23:32:33 2008

hoopee kirjoitti:
henu kirjoitti:Ainakin MK3 mallin mondeossa jossa on ne speziaal iskarit (600€ kpl tai jotain) ni jos niitten tilalle laittaa normit ni perä jää roikkumaan.
Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.
Voi olla et sekotin pari hinnaks tuon, mut normaaliin verratuna hintaa kumminkii.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 3. 8:25:56 2008

henu kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
henu kirjoitti:Ainakin MK3 mallin mondeossa jossa on ne speziaal iskarit (600€ kpl tai jotain) ni jos niitten tilalle laittaa normit ni perä jää roikkumaan.
Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.
Voi olla et sekotin pari hinnaks tuon, mut normaaliin verratuna hintaa kumminkii.
Kävin paikallisesta tarvikeliikkestä kysymässä niillä oli jotku tasonsäätöiskarit 600e/kpl.
Jos perä tippuu niin sitten tiputetaan keulaakin :wink: .
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Huhtikuu 3. 8:49:30 2008

siipicossu kirjoitti:
henu kirjoitti:
hoopee kirjoitti: Ei ainakaan 2005 microcatin mukaan pitäs noin törkeen hintaset olla. Tokor tais sanoa jotain 350€/kpl.
Voi olla et sekotin pari hinnaks tuon, mut normaaliin verratuna hintaa kumminkii.
Kävin paikallisesta tarvikeliikkestä kysymässä niillä oli jotku tasonsäätöiskarit 600e/kpl.
Jos perä tippuu niin sitten tiputetaan keulaakin :wink: .
Kysäsehän fordiltaki hintaa. Ja jos auto laitetaan tonttiin niin kerrohan resepti muillekki...eipähän sitten tarvis edes yrittää mennä mökille 8)

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Huhtikuu 3. 21:55:26 2008

siipicossu kirjoitti:Kävin paikallisesta tarvikeliikkestä kysymässä niillä oli jotku tasonsäätöiskarit 600e/kpl.
Jos perä tippuu niin sitten tiputetaan keulaakin :wink: .
ainakin tavalliseen mk2 farkkuun sopii tavalliset iskarit tasonsäätöiskareiden tilalle,eiköhän varmaan sovi ST200-malliinkin.
hinta vaan on lompsalle paljonkin parempi tavallisissa iskareissa :wink:

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Huhtikuu 4. 21:37:21 2008

Se vaan, että eikö st200 ollu matalempi kuin normi mallit?
Muistaako kukaan kuinka paljon?
Kun eikös iskareissa ole yleensä joku -40mm suositus, että voi madaltaa huoletta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

raikkonen
Viestit: 36
Liittynyt: La Heinäkuu 28. 18:55:31 2007
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja raikkonen » Pe Huhtikuu 4. 22:24:39 2008

Onko noissa muka joku tasonsäätöiskarit? Ei ST220:ssä ainakaan TIETÄÄKSENI ole???
ST220

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Pe Huhtikuu 4. 22:48:20 2008

TeRoK kirjoitti:Se vaan, että eikö st200 ollu matalempi kuin normi mallit?
Muistaako kukaan kuinka paljon?
Kun eikös iskareissa ole yleensä joku -40mm suositus, että voi madaltaa huoletta.
Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Huhtikuu 5. 9:34:25 2008

Paappari kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Se vaan, että eikö st200 ollu matalempi kuin normi mallit?
Muistaako kukaan kuinka paljon?
Kun eikös iskareissa ole yleensä joku -40mm suositus, että voi madaltaa huoletta.
Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.
Ok. No sitte pitäs mennä ihan normi iskaritkin.
Vieläkin kyllä ihmetyttää jos siellä tosiaan alunperin jotain tason säätöiskareita on kun ei niitä missään mainita.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Huhtikuu 5. 10:55:13 2008

TeRoK kirjoitti:
Paappari kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Se vaan, että eikö st200 ollu matalempi kuin normi mallit?
Muistaako kukaan kuinka paljon?
Kun eikös iskareissa ole yleensä joku -40mm suositus, että voi madaltaa huoletta.
Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.
Ok. No sitte pitäs mennä ihan normi iskaritkin.
Vieläkin kyllä ihmetyttää jos siellä tosiaan alunperin jotain tason säätöiskareita on kun ei niitä missään mainita.
http://www.siipicossu.com/wagon.jpg
Tuolla lukee esitteessä: kuorman mukaan säätyvä jousitus GT, GLX ja GHIA malleissa.
On vaan sen verran vanha esite että ST:tä ei silloin vielä ollut.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

stemu
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 20. 21:46:43 2004
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja stemu » La Huhtikuu 5. 13:50:48 2008

Kyllä ne orkkis iskarit on halvemmat kun tarvikkeet ja ne sopii.

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » La Huhtikuu 5. 18:21:09 2008

siipicossu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:
Paappari kirjoitti: Eikös se ollu 15mm vaan matalampi, niinkuin 220:kin.
Ok. No sitte pitäs mennä ihan normi iskaritkin.
Vieläkin kyllä ihmetyttää jos siellä tosiaan alunperin jotain tason säätöiskareita on kun ei niitä missään mainita.
http://www.siipicossu.com/wagon.jpg
Tuolla lukee esitteessä: kuorman mukaan säätyvä jousitus GT, GLX ja GHIA malleissa.
On vaan sen verran vanha esite että ST:tä ei silloin vielä ollut.
Tarkastan asian kun seuraavan kerran käyn porukoilla, siältä löytyy arkistoituna lähes kaikkien Ford-mallien esitteet joka vuodelta 90-luvun alusta alkaen.

stemu
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 20. 21:46:43 2004
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja stemu » La Huhtikuu 5. 21:53:59 2008

Kyllä se on tossa ST:ssä vakiona.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 7. 23:59:50 2008

Huomenna pitäisi olla uudet iskarit alla niin näkee meneekö mihinkään suuntaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 8. 19:33:55 2008

Kyllä perä tipahti jonkin verran.

Iskarit

Kyllä oli paksut alkuperäiset verrattuna "tarvikkeisiin".
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Huhtikuu 8. 19:58:22 2008

Jep.
Oisko sivukuvaa autosta uusilla iskareilla

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Huhtikuu 9. 14:02:40 2008

Oliko sulla siipicossu madallettu tota auto tuolla allekirjotuksen kuvissa?
Näyttää vaan pirun hyvältä noilla 19" vanteilla. Itelläkin on työn alla ostaa tommoset. Meinasin vaan, että on melkein pakko madaltaa sen jälkeen ettei tuu traktoria, mutta hyvältähän toi näyttää.

Milläköhän noitten tason säätö iskareiden toiminnan sais testattua :roll:
Tuntuu, ettei tossa omassa ne oikein pelitä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Huhtikuu 9. 14:15:10 2008

siipicossu kirjoitti:Kyllä perä tipahti jonkin verran.

Iskarit

Kyllä oli paksut alkuperäiset verrattuna "tarvikkeisiin".
Jos vaihtaa orkkis-tasonsäädölliset iskarit tavallisiin, jouset on vaihdettava myös. Muuten perä jää liian alas, pääsäätntoisesti tasonsäädölliset jouset ovat löysempiä/lyhyempiä.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 9. 15:52:26 2008

TeRoK kirjoitti:Oliko sulla siipicossu madallettu tota auto tuolla allekirjotuksen kuvissa?
Näyttää vaan pirun hyvältä noilla 19" vanteilla. Itelläkin on työn alla ostaa tommoset. Meinasin vaan, että on melkein pakko madaltaa sen jälkeen ettei tuu traktoria, mutta hyvältähän toi näyttää.

Milläköhän noitten tason säätö iskareiden toiminnan sais testattua :roll:
Tuntuu, ettei tossa omassa ne oikein pelitä.
Alkuperäisillä jousilla pitäisi olla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 9. 15:54:03 2008

henu kirjoitti:Jep.
Oisko sivukuvaa autosta uusilla iskareilla
Tulee kun vaan loppuisi lumisade niin pääsisi pihalle kuvaamaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 10. 19:54:20 2008

Aina aiemmin ollut hieman perä ylhäällä:
Ennen

Nykyään menee suorempaan:
Jälkeen (ei näy koko auto.)

Saa nähdä miten 19" kesärenkaat mahtuu pyörimään?
Paljonko joutuu lokarin sisäkanttia taittamaan?
Ei ole näillä renkailla ottanut tosin kiinni ennenkään, edellisillä jotka oli 235 leveät otti takaa kiinni joka kumpusta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Huhtikuu 11. 15:59:31 2008

Orggis takaiskarit ovh. 769,62 €/pari...hinnassa ilmaa reilusti ;)
Etuiskarit ovh 236,80 €/pari.
Mistä jouset? Aika kalliin oloset fordilla. Etujousten ovh 251,08 €/pari.
Löytyykö eibachilta koko sarjaa?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 11. 16:32:43 2008

hoopee kirjoitti:Orggis takaiskarit ovh. 769,62 €/pari...hinnassa ilmaa reilusti ;)
Etuiskarit ovh 236,80 €/pari.
Mistä jouset? Aika kalliin oloset fordilla. Etujousten ovh 251,08 €/pari.
Löytyykö eibachilta koko sarjaa?
H&R madallusjouset löytyy ainakin, hintaa on Suomessa vähän yli 230e sarjalta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Huhtikuu 17. 15:07:05 2008

siipicossu kirjoitti:H&R madallusjouset löytyy ainakin, hintaa on Suomessa vähän yli 230e sarjalta.
Ei ainakaan bayermannilla tommoseen hintaan luvannut. Muutamaa euroa vaille 300. www.tuning-tempel.de H&R 184,95 ja eibach 215,99. Toki tuohon tulis myös vähän rahtikuluja ym...samasta firmasta toki sais ne "tuuninki"-takavalot samalla.
Viimeksi muokannut hoopee, To Huhtikuu 17. 17:09:54 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 17. 16:14:35 2008

232€:
Harline

240€ luvattiin täältä:
Modificars

Saksasta varmaan tulisi melkein samoilla kuluilla kuin Suomestakin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Huhtikuu 17. 18:10:38 2008

Täytyy tilata kimppaan niin saa ainakin toimituskulut jaettua :wink: :wink: :wink:
Toi kuullostais kyllä liian hyvältä ollakseen totta mitä tuolla harlinin sivuilla puhuttiin, että etu -40 ja taka-20mm. Menis mulla ainakin ihan nappiin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Huhtikuu 17. 21:40:12 2008

TeRoK kirjoitti:Täytyy tilata kimppaan niin saa ainakin toimituskulut jaettua :wink: :wink: :wink:
Toi kuullostais kyllä liian hyvältä ollakseen totta mitä tuolla harlinin sivuilla puhuttiin, että etu -40 ja taka-20mm. Menis mulla ainakin ihan nappiin.
Varmaankin vakioalustaan verrattuna...tuskin st niin paljon tippuu.
Mitä iskareiksi? Bayermanilla suositteli bilsteinejä. Sillon joutus kyllä luopumaan nivomateista mutta onkohan se ongelma? Säästäishän sitä siinäkin vähän.

Ilmeisesti tuninkitemppelistä voi tilailla ebayn kautta vaikkapas paypalilla. Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 17. 22:38:07 2008

hoopee kirjoitti: Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.
Ei ainakaan saksaan maksettaessa mene mitään kuluja EU maksuna.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Huhtikuu 18. 8:02:25 2008

siipicossu kirjoitti:
hoopee kirjoitti: Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.
Ei ainakaan saksaan maksettaessa mene mitään kuluja EU maksuna.
Tuo mahtanee perustua samaan valuttaan ei EU:hun. No väliäkö sillä jos euro määräisistä maksuista ei ylimääräistä peritä.
Ainakin sumujensaarille ulkomaanmaksusta perivät 25 euroa ylimääräistä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 18. 13:46:09 2008

hoopee kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
hoopee kirjoitti: Pankin ulkomaanmaksu ei hirveesti innosta järkyttävien palvelumaksujen vuoksi.
Ei ainakaan saksaan maksettaessa mene mitään kuluja EU maksuna.
Tuo mahtanee perustua samaan valuttaan ei EU:hun. No väliäkö sillä jos euro määräisistä maksuista ei ylimääräistä peritä.
Ainakin sumujensaarille ulkomaanmaksusta perivät 25 euroa ylimääräistä.
Joo niin on ollut ainakin aiemmin.
Ruotsiin maksettaessa on myös mennyt ylimääräistä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Huhtikuu 22. 14:40:56 2008

ebay tarjoaa helpotusta hintoihin 8)
Saksanmaalta näyttäs löytyvän H&R hintaan 152 €.
Siihen kaveriksi Konin iskarit, mutta kummat? special vai sport?
Speciaalit vähän yli 500 € kierros ja sportit vähän alle 650 €.
Palikoita parilla eri myyjällä: autotuning direkt ja cartuningworld
Mitä lie Suomessa maksais?

Eilen öljylähteellä käydessä...siis Tarviketorilta öljyä hakiessa...kysäsin iskareiden hintaa. Sachsilta löytyy nivomatit hintaa yli 600 e/kpl...aiko ottaa hinnat puheeksi edustajan kans kun kertoilin vähän motorcraftin hintoja :)

Eibachin maahantuoja opastii vaihtamaan nivomatit tavallisiin madallusjouset asennettaessa. Hyvä syy luopua kalliista tasonsäädöstä :lol:

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Huhtikuu 22. 14:54:56 2008

hoopee kirjoitti: Siihen kaveriksi Konin iskarit, mutta kummat? special vai sport?
Spesialeissa saa säädettyy ulospäin vaimennusta ja sporteissa säätyy sisäänpäin/ulospäin vaimennus samasta namikasta.... näin muistelisin :roll:

edit: Ainakin omastamielestä MK3 oli hemmetin hyvä ajaa sport alustalla jossa oli säädetty 1 kierros tiukemmalle normi asennosta, ei liian kova eikä liian pehmee,
eli just hyvä käyttikseen

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Huhtikuu 22. 20:37:57 2008

hoopee kirjoitti: Eibachin maahantuoja opastii vaihtamaan nivomatit tavallisiin madallusjouset asennettaessa.
juurikin näin se menee

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 27. 15:02:40 2008

Joo nyt sitten kävin leimalla mondeon kanssa ja olihan siellä toinen nivomat aivan loppu.
En todellakaan aio alkaa sinne mitään uutta samanlaista laittamaan joten tarvike puolelle mennään.
Mites porukalla on nyt noitten kanssa homma edennyt?
Eli onko kokemuksia miten perä tippuu tms. jos vaikka noi konin specialit heittäis taakse?
Mulla on kyllä tossa omassa tosiaan aina ollut perä vähän alempana kuin keula.
se on paljon alempana kuin esim. tuolla siipicossulla ylempänä olevassa kuvassa.

EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 27. 15:20:38 2008

mitenkäs se menikään tää ajovalojen korkeudensäätö.
tietyn vuosimallin jälkeen pitää olla valojen korkeuden säätö automaattinen tai autossa alusta kuorman tunnistava.
!!!!!!!
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja STsam » Ma Lokakuu 27. 15:33:19 2008

Itse varmaa tuun keväällä laittamaa Konin jouset ja iskareista en vielä tiedä. Vaikka nuukuuksissaa käyttäsin vanhoja ja kuukauden päästä vaihtamaa iskareita kun ei kestänykää madalluksen aiheuttamaa rasitusta, heh. :)
Joo, mut mulla tosiaan kyseessä sedan malli eikä STW.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Lokakuu 27. 16:26:00 2008

TeRoK kirjoitti:EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
Spesiaaleissa voi säätää ulospäin vaimennusta ja kyllä senkii ku tiukimmalle ruuvaa ni aikamoinen kivireki on.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Lokakuu 29. 8:05:18 2008

henu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
Spesiaaleissa voi säätää ulospäin vaimennusta ja kyllä senkii ku tiukimmalle ruuvaa ni aikamoinen kivireki on.
Koni Sportit? eli keltaiset...Tehdasasetukset iskareissa varmaan ihan sopivat.

Alkuperäiset nivomatit on halvemmat kuin tarvikeosat!!!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Lokakuu 29. 9:38:12 2008

hoopee kirjoitti:
henu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:EDIT: jaa kattelin konin sivuilta, että noi sportit olis jäykkyys-säädettävät eikä specialit.
Spesiaaleissa voi säätää ulospäin vaimennusta ja kyllä senkii ku tiukimmalle ruuvaa ni aikamoinen kivireki on.
Koni Sportit? eli keltaiset...Tehdasasetukset iskareissa varmaan ihan sopivat.

Alkuperäiset nivomatit on halvemmat kuin tarvikeosat!!!
No sporteissa ei oo vaikee säätää etu iskareita ku nuppi on iskarin päässä, eli onnistuu vaikka tien varressa, takaset joutuu ruuvaamaan irtaallaan mut riipuu mitä haluaa, ainakii yks mondeo mihin tollaset laitettiin ni oli kylä ihan eri auto ku ne tais olla säädetty about puoleenväliin säätöasteikoista.
Pysty tekemään formula ohituksia motarilla :)

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » Ke Lokakuu 29. 17:52:48 2008

Aihetta sivuten onko kenelläkään kokemusta tästä merkistä http://www.powerdose.fi/?POWERdOSE_Finl ... coiloverit ja Amerikan sivut http://www.ksportusa.com/asp/index.asp

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Lokakuu 29. 18:08:10 2008

Manu kirjoitti:Aihetta sivuten onko kenelläkään kokemusta tästä merkistä http://www.powerdose.fi/?POWERdOSE_Finl ... coiloverit ja Amerikan sivut http://www.ksportusa.com/asp/index.asp
Ongelmana yleensä se ettei farkkumallia ole ollu jenkkilässä! Joten tuskin takapäähän palikkaa niin helpolla löytyy.
Konit on varma ja luotettava ratkaisu.

ps. mistä löytys taakse teräspunosletkut? St:ssä näyttää olevan eri mittaset ku muissa!

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Lokakuu 29. 18:54:41 2008

Terolle mittoja ja samalla kaikilli muillekin utelijoille...aina ei tartte tietoja ja neuvoja pihtailla...
Kyseessä siis ST200 farmari

Pyörännavan keskeltä pyöränkaaren ylimpäänkohtaan
edessä 340 mm
takana 320 mm
muutosprosentteja 2.0 % AKE:lta tullut valituksia kun eivät ole jousimuutoksista prosentteja merkinneet.

Firma mistä osat tilattiin:
www.cartuningpoint.de eli Autoteile in Schwerin Rattke GmbH
osat:
Koni 8710-1368Sport 356€
Koni 8240-1209Sport 288€
H&R Mondeo turnier BNP BNW 96 40/20mm 29777 152€
Rahtikulut kotiin raahattuna 18€
TOTAL 814€ (alv19%)

Tuohon lisäksi eteen yläpään laakerit ja suojahaitarit. Etuiskareiden vaihto aika suuri homma kun koko paska pitää purkaa.
Eli kannattaa uudet napamutterit ostaa valmiiksi...ja hommata oikeat työkalut lainaan ;) kiristysmomentti taitaa olla 340 Nm...ei ihan bilteman pikku momenttiavaimella onnistu!

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 29. 22:03:54 2008

jees.
Kiitokset tiedoista.
Kattelin niin omassa näkyi olevan korkeus edessä 375mm ja takana 340m eli juusikin nappiin menisi niotten tietojen perusteella.

Mites muuten hoopee tuolta tilatessa maksu hoidettiin?
Taitaa nyt niin käydä, että meni mondeossa koko kierros uusiksi.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Lokakuu 29. 23:02:24 2008

TeRoK kirjoitti:Mites muuten hoopee tuolta tilatessa maksu hoidettiin?
Jos en väärin muista niin maksettiin nettipankista ulkomaanmaksuna.
eli lähettivät sähköisenlaskun. Eli ei tarvinnu paypalleja sun muita. Visahan on varmaan ihan kätevä kans

Mullaki pitäs jossain olla tallessa mitat ennen alustanvaihtoa...tuskin löytyy enää mistään kun on tullut muutettuakin tässä välissä.

Laitan huomenna before/after-kuvia spostiin

Vastaa Viestiin