escort mk1 kysymyksiä!

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Maaliskuu 28. 23:39:21 2005

saakos jostai niita takavalon alla olevia kumeja uutena?mulla ne on jotenki kutistunu/käpristyny ei saa sitten mitenkää takas nätisti,kokeili kolmet eri kumit..

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ti Maaliskuu 29. 11:55:26 2005

m_pajula kirjoitti:saakos jostai niita takavalon alla olevia kumeja uutena?mulla ne on jotenki kutistunu/käpristyny ei saa sitten mitenkää takas nätisti,kokeili kolmet eri kumit..
Uusista en tiedä, mutta itellä oli sama homma ja sain sopivasti lämmittämällä ja venyttämällä ne alkuperäisiin mittoihin.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Ti Maaliskuu 29. 12:08:56 2005

Muistaakseni se ei kovin monimutkainen ollut, aika paksu kylläkin.. Niin sitä vaan ajattelin, että saisko ihan kumimatosta leikeltyä semmoista? Jää kuitenkin piiloon. Ebayssa noita joskus on, hinnat sitten yleensä jotain 10-20£ +pk ja jos ne on tosi vanhat niinku luulis (jos aito fomoco), ni voi olla korput.

Tosta koko paketti: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... eName=WDVW

Hinta varmaan vielä nousee.

Kai niitä joku kauppaa uustuotantona? oldcars.de näytti myyvän koko takalamppupaketin ~50e/puoli.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Maaliskuu 29. 22:25:57 2005

FOMOCO kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:saakos jostai niita takavalon alla olevia kumeja uutena?mulla ne on jotenki kutistunu/käpristyny ei saa sitten mitenkää takas nätisti,kokeili kolmet eri kumit..
Uusista en tiedä, mutta itellä oli sama homma ja sain sopivasti lämmittämällä ja venyttämällä ne alkuperäisiin mittoihin.
kuumalla vedellä jo yritin mut ei tuu siistit vaikka sais venytettyäkin paikalleen. :evil:
taidan luovuttaa... :cry:

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ke Maaliskuu 30. 10:01:44 2005

m_pajula kirjoitti:
FOMOCO kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:saakos jostai niita takavalon alla olevia kumeja uutena?mulla ne on jotenki kutistunu/käpristyny ei saa sitten mitenkää takas nätisti,kokeili kolmet eri kumit..
Uusista en tiedä, mutta itellä oli sama homma ja sain sopivasti lämmittämällä ja venyttämällä ne alkuperäisiin mittoihin.
kuumalla vedellä jo yritin mut ei tuu siistit vaikka sais venytettyäkin paikalleen. :evil:
taidan luovuttaa... :cry:
Ite lämmittelin kuumailmapuhaltimella, maltilla kun teki niin ei kyllä huomannut mitään jälkiä venyttämisestä.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Maaliskuu 30. 22:36:29 2005

FOMOCO kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:
FOMOCO kirjoitti:Uusista en tiedä, mutta itellä oli sama homma ja sain sopivasti lämmittämällä ja venyttämällä ne alkuperäisiin mittoihin.
kuumalla vedellä jo yritin mut ei tuu siistit vaikka sais venytettyäkin paikalleen. :evil:
taidan luovuttaa... :cry:
Ite lämmittelin kuumailmapuhaltimella, maltilla kun teki niin ei kyllä huomannut mitään jälkiä venyttämisestä.
täytynee vielä yrittää.. on mulla pari ylimäärästä jos mene v*tuiks..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 1. 8:46:19 2005

TAp wrote:

c) tarkoitatko irtomattoja vai ?


Jep.
ei ainakaan mun esitteissä oo kuvia tuollaisista

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Huhtikuu 1. 9:15:29 2005

TAp kirjoitti:
TAp wrote:

c) tarkoitatko irtomattoja vai ?


Jep.
ei ainakaan mun esitteissä oo kuvia tuollaisista
Välikopassa olen nähnyt sellaiset irtomatot joissa oli muistaakseni Foordin ovaali ja luki vielä fomoco isolla, en tiedä sitten onko ne ollut siinä autossa uudesta asti.
Tais olla samiharjullakin jossain corttiinassa sellaiset, vai muistelenko ihan väärin?
Olisikohan vanhakopassa ollut sellaiset.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Huhtikuu 1. 14:54:32 2005

FOMOCO kirjoitti:
TAp kirjoitti:
TAp wrote:

c) tarkoitatko irtomattoja vai ?


Jep.
ei ainakaan mun esitteissä oo kuvia tuollaisista
Välikopassa olen nähnyt sellaiset irtomatot joissa oli muistaakseni Foordin ovaali ja luki vielä fomoco isolla, en tiedä sitten onko ne ollut siinä autossa uudesta asti.
Tais olla samiharjullakin jossain corttiinassa sellaiset, vai muistelenko ihan väärin?
Olisikohan vanhakopassa ollut sellaiset.
Hmm. Kovin menee taas arpomiseksi. Mutta mitä oon joitain museokatsastettuja escoja katellu ni ei niillä oo ainakaan mitään alkuperäisiä mattoja ollu. Jotain ihme harmaita biiltema rotiskoja.. eli eipä siellä taida sitten olla sen kummempia kuin ne lattiamatot, mitkä on sikäli ihan hyvät kun on jostian ihme kumista valmistettu että kestävät kulutusta ja vettä suht hyvin. Ainakin omassa on matot oikeestaan virheettömät :shock:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 1. 16:20:48 2005

museopeleissä on tärkeintä, että se perusmatto on alkeperäistä riittävästi muistuttava, sama pätee penkkeihin,
istuinsuojan alta pitää löytyä ehjä alkuperäisverhoilu.

Tietysti ei ne käyttömatot ja istuinsuoatkaan saa poiketa liikaa ajan tyylistä, muttei niiden tarvii olla alkuperäisiä, ei ne ollu silloin aikoinaankaaan.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Huhtikuu 1. 18:08:31 2005

TAp kirjoitti: Tietysti ei ne istuinsuojat saa poiketa liikaa ajan tyylistä, muttei niiden tarvii olla alkuperäisiä, ei ne ollu silloin aikoinaankaaan.
Saiskohan LeopardiTeddyKarvaPenkinpäälliset museorekisteriin? :lol: :lol:
Oli aikoinaan "lähes" vakiovaruste monessa Mk1 Escossa. :wink: :roll:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 1. 21:04:54 2005

mulla ne on ollut gepardia.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Huhtikuu 2. 8:45:24 2005

Bootsi kirjoitti:
TAp kirjoitti: Tietysti ei ne istuinsuojat saa poiketa liikaa ajan tyylistä, muttei niiden tarvii olla alkuperäisiä, ei ne ollu silloin aikoinaankaaan.
Saiskohan LeopardiTeddyKarvaPenkinpäälliset museorekisteriin? :lol: :lol:
Oli aikoinaan "lähes" vakiovaruste monessa Mk1 Escossa. :wink: :roll:
Tuli joo nyljettyä nuo lepardit oikein pihamaalle. Mattopuukolla. Toivottavasti eläinsuojeluyhdistys ei ota yhteyttä anopin ukkoon :shock:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Pe Huhtikuu 22. 12:31:39 2005

montas litraa escon bensatankki vetää?
tankki täynnä ja mittari näyttää karvan alle 3/4 osa tankillista.
mittari kyllä toimii muuten, eikös siellä joku koho oo siellä tankissa joka varmaan jumittaa..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Huhtikuu 26. 8:34:58 2005

40 litraa.

koho on kiinni rautalankavarressa, se voi olla vääntyny, tai sitten liukuvastus on kulunu

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 9. 11:52:22 2005

mittari rupes ihan itteksiään toimimaan..


onko kaikissa mk1 esco vaneissa gt/rs mittaristo??
mulle tuli yks vani viikonloppuna ja siinä näytti semmonen olevan ihan tehdas asennettuna. :shock:
mittaristo
ja sittten oli erillaiset ovipahvit mitä muissa näkemissäni escoissa, onko noi samanlaiset kuin rs2000?
ovipahvi

timotång
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja timotång » Ma Toukokuu 9. 15:41:06 2005

Ovipahvit näyttäis tavalliselta. Outo homma tuo rs-kello kyllä, en uskoisi että tehtaalta.
Mk1 Escort 2.0 -73
Ryhmäkuva
Mk6 -99
Mustang GT 4.6 2006

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 9. 17:20:58 2005

timotång kirjoitti:Ovipahvit näyttäis tavalliselta. Outo homma tuo rs-kello kyllä, en uskoisi että tehtaalta.
no en hirveesti oo escojen ovi pahveja tutkinu mutta mitä itellä on ni kaikissa on pystykuviointi kun tossa on vaakatasossa..

timotång
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja timotång » Ma Toukokuu 9. 17:26:50 2005

Voiskohan olla niin että vanhemmissa on pystykuvionti, kun omassa (73) on tuollaiset kuin kuvassa. Minkä vuoden paku on kyseessä?
Mk1 Escort 2.0 -73
Ryhmäkuva
Mk6 -99
Mustang GT 4.6 2006

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ma Toukokuu 9. 17:29:34 2005

Mulla samanlaiset pahvit 1300 perusmallissa.
Ja kojelaudan peltejä ei siis oltu leikelty itse? onko koko kojelauta vaihdettu?
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 9. 17:38:04 2005

pakun vuosimallista ei oo mitään tietoa..
mulla 2x73` ja 69` kaikki sakuja ja kaikissa erillaiset ovipahvit kuin tossa vanissa joka on enkku, voiskohan riippua valmistus maasta?
en oo varma onko leikelty jos on, ei oo ainakaan hirveesti rävelletty. pisti vaan silmään ja siks kyselin että onko ollu vaneissa vakiona tollaset mittaristot..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 9. 22:43:06 2005

Olen jossain Escossa(ni) nähnyt ko. malliset ovipahvit. Eivät ole mallia RS/Mexico.
Mittaristo on GT:n, alkuperäisyys selviää aukaisemalla kiinnitysruuvit ja kurkkaamalla kojelaudan peltirunkoa; mitä varmimmin (99,9%) leikattu aukkoa vasemmalle isommaksi ja vas. alakiinnitysruuvi on suoraan pellissä ilman muovi"nappulaa".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 9. 22:55:37 2005

kappas vaan, vahemmissa Mexicoissakin on ollu samaa,
http://www.fasterfords.com/brochures/es ... ico_03.jpg
(tossa pon tehostin akun paikalla, = vanha aMexico)

mulla on uudemmat, joissa pelkkää vaakakuviota,
näkyy tossa osin
http://www.fasterfords.com/brochures/es ... 000_p6.jpg

mittaristo voi olla jostain tai ei, kerros missä on valokatkaisija, ja
jos se on siinä öljynpainemittarin alla niinku pitäis, niin onko reikä siisti vai itse viilattu.....

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 9. 23:20:19 2005

täytyy purkaa ja tutkia.. toi kyllä varmaan sit jonku jälkikäteen asentama.
miksköhän joku tommosen on tohon vaniin jaksanu laittaa, ei vaikuta miltään teini rassilta vaikka onhan siinä 96:sen penkit ja personalin ratti :roll: :roll:
täytyy kokeilla pelastaa noi ovipahvit. ovat mun mielestä siistimmät kuin noi mun toiset..

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Toukokuu 10. 8:18:19 2005

Voihan tietty olla että joku on joskus tehnyt hullun homman ja vaihtanut koko kojelaudan eli hitsannut uuden tilalle (eikös se rungossa ole kiinni?). Jos siis näyttää siltä että aukkoa ei ole "avarrettu" niin sitten tämä voisi olla toinen vaihtoehto. Selviää tietysti kun katsoo mistä kohdin kojelauta on kiinni niin onko täppäysjälkiä..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Toukokuu 10. 16:08:53 2005

kojelaudan ja rintapellin sauma = tuulilasin alareunan tiivistepokkaus !

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Toukokuu 10. 16:45:11 2005

TAp kirjoitti:kojelaudan ja rintapellin sauma = tuulilasin alareunan tiivistepokkaus !
kyllämä tän jo tiesinki ku oon ettiskelly sellasta alkuperäistä isolle mittaristolle tehtyä peltiä, ja purkanutkin vähä escoja. :oops:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 10. 22:46:38 2005

TAp kirjoitti:kappas vaan, vahemmissa Mexicoissakin on ollu samaa,
http://www.fasterfords.com/brochures/es ... ico_03.jpg
(tossa pon tehostin akun paikalla, = vanha aMexico)

mulla on uudemmat, joissa pelkkää vaakakuviota,
näkyy tossa osin
http://www.fasterfords.com/brochures/es ... 000_p6.jpg

mittaristo voi olla jostain tai ei, kerros missä on valokatkaisija, ja
jos se on siinä öljynpainemittarin alla niinku pitäis, niin onko reikä siisti vai itse viilattu.....
Onko TAp sulla molemmissa, Mexicossa ja RS2:ssa samat, tuon alemman kuvan mukaiset pahvit?
Lienevät suhteellisen harvinaiset Mexicossa/RS1600:ssa ylemmän kuvan mukaiset; löysin yhden esitekuvan jossa oli tuo versio. Vm -71? ; koska kun akku siirtyi konehuoneeseen, tuli verhoiluun "update" samalla. No, p*skaa kirjoitin kun väitin ettei löydy mexicosta... :oops:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Toukokuu 11. 8:57:22 2005

Joo, samanlaiset on, mun autot on aika uusia, 73 & 74.
Luokitustodistuksen sisäkuvissa on noita just samoja varhaisempia verhouksia noille RS:lle, eli kuvat on ollu arkistosta vetästyjä.


Mulla on jossain lista noista päivämääristä....
samaten määritykset kaikista 4:stä eri ovupahvimallista.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Toukokuu 13. 16:57:08 2005

m_pajula kirjoitti:täytyy purkaa ja tutkia..
miksköhän joku tommosen on tohon vaniin jaksanu laittaa
Suomi on täynnä ihmeellisiä autonrakentajia. :roll:
Itse löysin Mk1 "Tilhen" alta Baby atlaksen ja kaveri kerkes ostaa samasta autosta Isot-tolpat.. koneena oli 1.3 Kent. :lol:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Kesäkuu 9. 12:35:54 2005

oli pelti leikattu auki pelti saksilla... ite ehkä asennan ton mittariston vähä siistimmin..

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ti Kesäkuu 21. 10:01:06 2005

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Tammikuu 9. 9:59:04 2006

käykö taunuksen jalkatilan verhoilut escoon?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Tammikuu 22. 21:36:10 2006

eikö kukaan tiedä kaykö noi tanen jalkatilan verhoilut escoon? muistan että täällä oli joskus todellatodella kauan sitten juttua noista ja joku sano että jotenki mulkkaamalla kävis mutta miten ja mistä tanesta..

Vastaa Viestiin