Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 6. 13:47:26 2004
käykö RS2000 vertailumalliksi? kun joskus oli puhetta että sellasta ei edes tunnettaisi? tarkoitus olisi leimata 2.3litranen V6 moottori tohon vanhakoppaan, tuleeko mieleen heti mitään esteitä? Funtsasin että moottorin paino pysyy rajoissa, samoin kuutiotilavuus(jos rs2000 käy vertailumalliksi), tehotkaan ei ylitä maksimi tehoa
eli pistän vaan isot tolpat ja jarrut, taakse 9" jarrut, jarrutehostajan taunuksesta ja leimalle?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ti Huhtikuu 6. 14:31:10 2004
Kaikkea hauskaa ihmiset suunnittelee

tossa projektissa ainakin jos puhutaan vanhasta ford v6 kökkäreestä paino kasvaa ja teho hieman laskee vakio 2.0 koneesta mutta ei tule jokapäivä vastaan

-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ti Huhtikuu 6. 14:36:20 2004
eikös se teho kasva 3hepalla 2.0 verrattuna
kyllä se noilla muutoksilla pitäis mennä läpi

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 6. 18:12:08 2004
SHR kirjoitti:Kaikkea hauskaa ihmiset suunnittelee

tossa projektissa ainakin jos puhutaan vanhasta ford v6 kökkäreestä paino kasvaa ja teho hieman laskee vakio 2.0 koneesta mutta ei tule jokapäivä vastaan

joo välillä pitää koittaa olla vähän erillainen
eihän se mikään tehokas kone ole, mutta saapahan örinää

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ti Huhtikuu 6. 18:30:49 2004
Sitä örinää saa kun avaa ikkunan ja huutaa kovaa. Ton takia en aikaani haaskais.
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja FordEscort » Ti Huhtikuu 6. 18:47:17 2004
Erilainenhan se olisi mutta itse pistäisin 2.0 ohc:n mutta miksei tuotakin jos haluaa... Sitten kuuleman mukaan 2.6 kone on ulkoisesti samanlainen niin miksei sitten laittaisi sitä, sanoisi katsastusmiehelle vain että 2.3 tää on, taikka ensin katsastaisi jollain 2.3 ja vaihtaisi sitten. Kelpaa RS2000 verrokiksi, jos vaan teho, paino ja tilavuus ei mene yli niin onnistuu samoilla osilla kuin 2.0 eli jarrut, tolpat, palkki...
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Huhtikuu 6. 20:24:38 2004
Saa tuosta 2.3 V6:stakin vaivaa näkemällä ihan hyvin tehoja ulos, tosin enää ei puhuta budjetti moottorista. Esimerkkinä olkoon Rajamäen Arin coupe tanarissa majailevat oikeat 220 hevosta.

S a a b & F o r d
-
rstLate
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rstLate » Ti Huhtikuu 6. 22:08:57 2004
no mitenkäs toi Vääntö Kasvaa tuolla 2.3 v6 verrattuna 2.0l OHC Moottoriin?
ei aina se Huippu teho vaan Älytön Vääntö jo Alakierroksilta...!
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 6. 22:34:33 2004
Minä julistan taas teille kirotun OHC palvojat: Vee niinko Voima! Te ette pelastu!
No niin, asiaan... Heitänpä toisenkin vaihtoehdon. Scorpin 2.4i V6. En tiedä meneekö tehojen puolesta prosenttien sisään, mutta mutta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 6. 22:49:10 2004
ei jaksais aina kattoo niitä OHC escortteja
kokeillaan nyt jotain erikoisempaa...
mutta alumperin oli tarkotus kysyä että käykö se rs2000 vertailumalliksi, tai onko edes rs2000 virallisesti olemassa että se käy vertailumalliksi?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 6. 23:18:51 2004
Olen kerran ajellut tollaisella 2.3 litraisella rakennellulla v6 sierralla ja se ei kyllä mennyt mihinkään.
Kävi ihan nätisti ja kromatut venakopat kiilsi ,mut vääntöä ei alhaalla ollut ja kun sitä pikkuhiljaa tuntui tulevan ,loppui tehonnousu jossain 4000Rpm kohdalla ja siitä suuremmilla kierroksilla täysin voimaton. Oma 2.0ohc tuntui kyllä todella vääntävältä ja tehokkaalta sen jälkeen.
Tollanen oli myytävänä piispanristin valtavaunussa aikoinaan ja kehuttiin vielä 150Hv tehoiseksi
Jos siinä oli joskus sen verran ollut ,niin ei ollut enää. Jotain oli pahasti pielessä.
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ke Huhtikuu 7. 0:16:19 2004
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ke Huhtikuu 7. 13:07:38 2004
nyt puhutaan MK1 escortista EI MK2 escortista..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
oopee
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja oopee » Ke Huhtikuu 7. 15:43:46 2004
sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.
Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ke Huhtikuu 7. 15:52:16 2004
oopee kirjoitti:sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.
Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
hahahaha mistä sä tollasia lappuja oot saanu?
eiköhän se ole ihan sama vaikka olis volvon taka-akseli sielä siitä menee vaa 10%
ja välikoppaan saa ainakin laittaa 2.3litrasen moottorin koska 2.0 on ollut mallisarjan isoin kone ja siihen +20% niin 2400cc
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja FordEscort » Ke Huhtikuu 7. 16:11:47 2004
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ke Huhtikuu 7. 17:03:49 2004

mun pitää vissiin kirjoittaa valmiiksi se mk1 rakenteelliset erot lappu ja käyttää maahantuojalla. ei ois enään paljosta kiinni, ei oo vaan saanut aikaiseksi

tuossa mun www napissahan ne muut onkin
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ke Huhtikuu 7. 22:21:38 2004
Brenda kirjoitti:
mun pitää vissiin kirjoittaa valmiiksi se mk1 rakenteelliset erot lappu ja käyttää maahantuojalla. ei ois enään paljosta kiinni, ei oo vaan saanut aikaiseksi

tuossa mun www napissahan ne muut onkin
kiitos, pitää odotella että saat sen mk1 lapun valmiiksi, ei kiirettä..

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
potsi
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Viesti
Kirjoittaja potsi » To Huhtikuu 8. 8:22:02 2004
oopee kirjoitti:sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.
Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
Legendaarista. Nyt unohda tuon lappusen "faktat" ja luet ja tulostelet
tuolta kunnon asiakirjat.
Valitettavasti tuota sinun saamaasi lappua ei kannata käyttää edes tallissa öljyn imeytykseen lattialta.

Jäsen 488
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » To Huhtikuu 8. 15:26:54 2004
tanari kirjoitti:ja välikoppaan saa ainakin laittaa 2.3litrasen moottorin koska 2.0 on ollut mallisarjan isoin kone ja siihen +20% niin 2400cc
Itse asiassa 25%, eli 1993L*1,25=2.491L.
Äh, muisti meni, oliko se OHC nyt 1993 vai 1998cc?
Teho saa nousta tuon 20%. Paino saa nousta 10% ja 20% jos siirtää vastaavan määrän painoa etuakselilta.
Miten olisi 2.3 OHC tai 2.5 OHC, jälkimmäistä on ainakin Rangerissa. Usa-romikselta vaan kamat konttiin. Tuo 2.5 taitaa olla himpan yli 2.5L joten kampuran kunnostuksen yhteydessä -0.02" offset-hionta ja siinä olisi jopa laillinen 2.5L nelari.
-
oopee
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja oopee » To Huhtikuu 8. 16:14:22 2004
Mulla meni muutoskatsastus läpi että hujahti... Ei kannata kyllä tosiaan luopua toivosta jos joku konttori näyttää punasta.
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Viesti
Kirjoittaja Markus » To Huhtikuu 8. 16:23:11 2004
Tähtisilmä kirjoitti:Saa tuosta 2.3 V6:stakin vaivaa näkemällä ihan hyvin tehoja ulos, tosin enää ei puhuta budjetti moottorista. Esimerkkinä olkoon Rajamäen Arin coupe tanarissa majailevat oikeat 220 hevosta.

Se kyllä p*rkele kulkee "harmittavasti" se tanari

. Me ollaan nyt kolme vuotta leikitty kissaa ja hiirtä noin puolensekunnin sisällä milloin toinen edellä ja toinen jäljessä... Ja ollaan muuten kerran tehty tuttavuutta erittäinkin läheisesti ...
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » To Huhtikuu 8. 20:15:32 2004
OT:
Markus:
Odotahan ensi kesän kapinoita, kun Ari saa uudet jarrut ja alustan kuntoon...se on sinunkin laitettava escoon lisää palikkaa!

S a a b & F o r d
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Viesti
Kirjoittaja Markus » Pe Huhtikuu 9. 10:46:23 2004
Ai ai se voi sit olla että tulen ensikesänä tarkkailemaan taunusta noin niinkuin takavalo vinkkelistä. Mulla on toi eskortin kehitystyö tyssännyt tänä talvena tyystin. Tosin jos sen nyt sais kääntymään eikä vaan puskemaan niin hyvä ois...
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja musicman » Ke Huhtikuu 14. 0:04:13 2004
FordEscort kirjoitti:Sitten kuuleman mukaan 2.6 kone on ulkoisesti samanlainen niin miksei sitten laittaisi sitä, sanoisi katsastusmiehelle vain että 2.3 tää on, taikka ensin katsastaisi jollain 2.3 ja vaihtaisi sitten.
2.3 ja 2.6 Kölnissä on sama lohko, eli vain sisuskaluissa on eroa = kampura ja veivit. Eli kakskolmosen lohkoon vain kakskutosen prujut niin avot, sinulla on "laillinen" 2.6. Jos on oikein innokas inssi, niin voi tarkistaa koneen koodit, mutta kun siellä lohkon kyljessä on kakskolmosen oikea koodi niin eipä siinä ole syytä epäillä mitään vilppiä...
Itse taas olen hellinyt perverssiä ajatusta tipauttaa Sierran keulalle Roverin V8... joka äkkiä ajateltuna pitäisi onnistua ihan pykälien mukaankin, vertailuautoksi tehon suhteen Cossu (tai vaikka ihan normi kuutoskoneinen, eihän tuossa Roverin pannussa mitään tehoa ole) ja tilavuuden suhteen 2,9 V6. Painoltaan tuo täysalumiinikasi on kevyempi kuin OHC-maamoottori.
Ja kun sellaisen on eräs hullu engelsmanni jo tehnytkin.
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/ho ... sierra.htm
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » Ke Huhtikuu 14. 10:11:00 2004
Ja siitä Roverin kasista saa stroukkaamalla melkein viislitrasen. Siihen vielä pari solmua putkeen ni rupeais riesaki liikkumaan

Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ke Huhtikuu 14. 11:33:25 2004
musicman kirjoitti:Itse taas olen hellinyt perverssiä ajatusta tipauttaa Sierran keulalle Roverin V8... joka äkkiä ajateltuna pitäisi onnistua ihan pykälien mukaankin, vertailuautoksi tehon suhteen Cossu (tai vaikka ihan normi kuutoskoneinen, eihän tJa kun sellaisen on eräs hullu engelsmanni jo tehnytkin.
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/ho ... sierra.htm
Onhan sellainen Suomessakin, Spinnerissä esitelty viime vuonna. Sama ajatus muuten.
-
L@RE
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja L@RE » To Huhtikuu 15. 1:44:58 2004
Rover-Sierra on esitelty 1/03 Kinneri-lehessä. Eilen just selailin sitä.
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja musicman » To Huhtikuu 15. 8:51:33 2004
Olisihan tuo pitänyt muistaa, itsellekin kun toki Spinneri tulee.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 4. 14:12:12 2004
voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja FordEscort » Ti Toukokuu 4. 15:17:34 2004
tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Voi!
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 4. 15:29:57 2004
moottori12-15% vaihteisto9% ja etuakselisto10%
eli prosentteja vois tulla about 31-34% riippuen vähän katsastajasta

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 4. 18:28:09 2004
tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ti Toukokuu 4. 18:58:06 2004
jjs kirjoitti:tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
näin, ja pienenä ohimenevänä lisähuomiona: TwinCamin 9" oli liukusylinterillä, kuten karvalakki 8 tuumaisetkin....
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 4. 19:13:08 2004
Olenpa yhdestä Mexicostakin sellaiset 1-mäntäiset kaivanut. Tosin auto oli silloin jo liki 20v; joku voinut vaihtaa ankkurit vanhempiin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 4. 22:48:18 2004
eli prosentteja tuleekin menemään enemmän, eli pitänee vaihtaa sitten pelkästään kytkinkoppa, koko vaihteiston sijasta

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja FordEscort » Ti Toukokuu 4. 23:02:29 2004
Eiköhää sieltä tehtaalta oo lähteny vaik millasena settinä niitä autoja.

-
jouni
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja jouni » Ke Toukokuu 5. 8:25:16 2004
jjs kirjoitti:tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan ja pilkkua viilataan, niin taisi jossain taannoisessa Classic Fordissa olla esitelty 4D Mexico joka oli ainoa laatuaan. Hmmm...mites nyt jjs:ltä tällainen yleistieto jäänyt puuttumaan

Tai sitten minä muistan ihan väärin...

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ke Toukokuu 5. 10:05:18 2004
onhan niitä muutama farkku rs2000 mk1, ja mk2rs2000 automaatti nahkasisustalla. mutta eivät ole tuotantovehkeitä, joten ei lasketa...
-
RS200
- Viestit: 68
- Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja RS200 » Ke Toukokuu 5. 20:54:02 2004
Vai oikeen muutama farmari rs2000 mk1, muistan lukeneeni et niitä ois vaan se 1 ja seki muutettu mexicosta tehtaan toimesta. (toisaalta eihän ne omassa maassaanka tiedä aina mitä ovat tehneet)
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 5. 22:15:28 2004
RS200 kuittasi Brendan 6-0. Mexico -farkkuja tehty yhteensä kolme kpl, ja yksi niistä muutettiin RS2000 -farmariksi.
Jouni: kyllä asia on tiedossa; tuo kyseenalaiseksi jäänyt 4D Mexico, ei vaan jaksanut kirjoittaa... Mutta kerropa meille montako 3-ovista(!) mk1:stä on tehty? (Tämä ei ole kompa, tarkoitan todella henkilömallista 3 -ovista)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ke Toukokuu 5. 22:45:36 2004
perkele

täytyypä alkaa miettimään mitä sanoo, ja tarkistaa asiat ennenkuin kommentoi. ei ole enään muistiin luottamista

myönnän tappioni
toden näköisesti tiedän mitä 3-ovisia jjs tarkoittaa, mutten uhallakaan vastaa/arvaa jos menee väärin
ja tuossa on niistä 4d kyttä mexicoista juttua:
http://www.rs2.co.uk/police.htm
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » To Toukokuu 6. 1:22:02 2004
-
RSME
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Viesti
Kirjoittaja RSME » To Toukokuu 6. 11:51:17 2004

Vai on tuollainenkin kerho pistetty pystyyn... Malliesittelystä, varmaan nykypäivän tilanteeksi ei ole ihan kaukaa haettu että suurinosa Mexicoista on varmaan nykyään 2000 kuutioisia, joko vaihdetulla padalla tai loppuunajettuna..

Mutta näkemys se on tuokin mallivalikoimasta...
Onkos arvon professoreilla näkemystä löytyykö suomesta vahingossakaan MkII Mexicoa? Perimätieto ja perstuntuma kertoo ettei yhtään ole tuotu maahan mutta josko kuitenkin... Kilpa-autoksi tai muuten...
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » To Toukokuu 6. 12:16:13 2004
tiedän yhden mk2 mexicon, ainakin rekisteri otteen mukaan se on sellainen, runkolappuja en ole päässyt näkemään
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 21:20:54 2004
Tuon Escort -klubbenin sivujenväsääjälle voisi kyllä valistaa takavetoescojen mallivalikoimaa kuten RSME jo vihjasikin. Mielikuvitus on kyllä laukannut.... Tai sitten mua on kusetettu rajusti ja piiitkään...
Brenda: 4-ovinen Mexico sai virallistumisen allekirjoittaneen tietokannassa. 6 kpl riittää hyväksyntään

Oli jäänyt, niin noloa kuin onkin, vähän usvaiseksi toi valmistusmäärä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 21:24:29 2004
Brenda kirjoitti:tiedän yhden mk2 mexicon, ainakin rekisteri otteen mukaan se on sellainen, runkolappuja en ole päässyt näkemään
Vrt tyyppihyväksyntänro tavallisiin, lukee otteessa. Jos on sama kuin normiescoissa, kyseessä on ikivanha muutoskatsastettu himmeli johon on saatu otsakemuutos vuosien 75-n.83 välillä. Näitä tulee välillä vastaan.
Viimeksi muokannut
jjs, To Toukokuu 6. 22:30:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
RSME
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Viesti
Kirjoittaja RSME » To Toukokuu 6. 22:20:15 2004
Älä nyt jjs pilaa tätä juttua...
Mutta siis vakavammin, onko tuo otsakemuutos oikeasti mennyt noin, eli muutoskatsastuksella autosta on joskus tehty "aitoja" erikoisuuksia...?
Ei muuten ole reilua näin jälkipolville että tuollaisia huijauksia on tarjolla...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 22:24:30 2004
On, valitettavasti. Auton mallimerkintä oli mahdollista muuttaa, kun osoitti katsastusmiehelle että auto on muutettu vastaamaan toista versiota. Viranomaiset paikkasivat asian kun alkoi tulla vastaan liian monia petoksen merkit täyttäviä autokauppoja; Golf mk1 1,3-> 1,6 GTI, MB eri mallit, Escort mk1/2 1,3 -> RS2000 jne jotka oli, tietysti

, tehty rajaa hipoen tai alta jo muutenkin puhumattakaan että olisivat vastanneet moottorinsa luovuttaneita malleja. Silloin muuten prosentit eivät kiinnostaneet edes viranomaisia; 3 vuodessa tilanne aina "nollautui".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe