eli pistän vaan isot tolpat ja jarrut, taakse 9" jarrut, jarrutehostajan taunuksesta ja leimalle?
mk1 escoon 2.3litranen moottori.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
mk1 escoon 2.3litranen moottori.
käykö RS2000 vertailumalliksi? kun joskus oli puhetta että sellasta ei edes tunnettaisi? tarkoitus olisi leimata 2.3litranen V6 moottori tohon vanhakoppaan, tuleeko mieleen heti mitään esteitä? Funtsasin että moottorin paino pysyy rajoissa, samoin kuutiotilavuus(jos rs2000 käy vertailumalliksi), tehotkaan ei ylitä maksimi tehoa
eli pistän vaan isot tolpat ja jarrut, taakse 9" jarrut, jarrutehostajan taunuksesta ja leimalle?
eli pistän vaan isot tolpat ja jarrut, taakse 9" jarrut, jarrutehostajan taunuksesta ja leimalle?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
eikös se teho kasva 3hepalla 2.0 verrattuna
kyllä se noilla muutoksilla pitäis mennä läpi
kyllä se noilla muutoksilla pitäis mennä läpi
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
joo välillä pitää koittaa olla vähän erillainenSHR kirjoitti:Kaikkea hauskaa ihmiset suunnitteleetossa projektissa ainakin jos puhutaan vanhasta ford v6 kökkäreestä paino kasvaa ja teho hieman laskee vakio 2.0 koneesta mutta ei tule jokapäivä vastaan
eihän se mikään tehokas kone ole, mutta saapahan örinää
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
Erilainenhan se olisi mutta itse pistäisin 2.0 ohc:n mutta miksei tuotakin jos haluaa... Sitten kuuleman mukaan 2.6 kone on ulkoisesti samanlainen niin miksei sitten laittaisi sitä, sanoisi katsastusmiehelle vain että 2.3 tää on, taikka ensin katsastaisi jollain 2.3 ja vaihtaisi sitten. Kelpaa RS2000 verrokiksi, jos vaan teho, paino ja tilavuus ei mene yli niin onnistuu samoilla osilla kuin 2.0 eli jarrut, tolpat, palkki...
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
rstLate
- Ylläpitäjä
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
V6
Minä julistan taas teille kirotun OHC palvojat: Vee niinko Voima! Te ette pelastu!
No niin, asiaan... Heitänpä toisenkin vaihtoehdon. Scorpin 2.4i V6. En tiedä meneekö tehojen puolesta prosenttien sisään, mutta mutta...
No niin, asiaan... Heitänpä toisenkin vaihtoehdon. Scorpin 2.4i V6. En tiedä meneekö tehojen puolesta prosenttien sisään, mutta mutta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Olen kerran ajellut tollaisella 2.3 litraisella rakennellulla v6 sierralla ja se ei kyllä mennyt mihinkään.
Kävi ihan nätisti ja kromatut venakopat kiilsi ,mut vääntöä ei alhaalla ollut ja kun sitä pikkuhiljaa tuntui tulevan ,loppui tehonnousu jossain 4000Rpm kohdalla ja siitä suuremmilla kierroksilla täysin voimaton. Oma 2.0ohc tuntui kyllä todella vääntävältä ja tehokkaalta sen jälkeen.
Tollanen oli myytävänä piispanristin valtavaunussa aikoinaan ja kehuttiin vielä 150Hv tehoiseksi
Jos siinä oli joskus sen verran ollut ,niin ei ollut enää. Jotain oli pahasti pielessä.
Kävi ihan nätisti ja kromatut venakopat kiilsi ,mut vääntöä ei alhaalla ollut ja kun sitä pikkuhiljaa tuntui tulevan ,loppui tehonnousu jossain 4000Rpm kohdalla ja siitä suuremmilla kierroksilla täysin voimaton. Oma 2.0ohc tuntui kyllä todella vääntävältä ja tehokkaalta sen jälkeen.
Tollanen oli myytävänä piispanristin valtavaunussa aikoinaan ja kehuttiin vielä 150Hv tehoiseksi
Jos siinä oli joskus sen verran ollut ,niin ei ollut enää. Jotain oli pahasti pielessä.
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
Käy se verrokiksi!tanari kirjoitti:ei jaksais aina kattoo niitä OHC escortteja![]()
kokeillaan nyt jotain erikoisempaa...
mutta alumperin oli tarkotus kysyä että käykö se rs2000 vertailumalliksi, tai onko edes rs2000 virallisesti olemassa että se käy vertailumalliksi?
Tässä muutoslista: http://koti.phnet.fi/laguna/muutettavatosat.htm
Ja tässä se mallisarjan tehokkain: http://koti.phnet.fi/laguna/tarkeimmat_ ... rt_mk2.pdf
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
nyt puhutaan MK1 escortista EI MK2 escortista..FordEscort kirjoitti:Käy se verrokiksi!tanari kirjoitti:ei jaksais aina kattoo niitä OHC escortteja![]()
kokeillaan nyt jotain erikoisempaa...
mutta alumperin oli tarkotus kysyä että käykö se rs2000 vertailumalliksi, tai onko edes rs2000 virallisesti olemassa että se käy vertailumalliksi?
Tässä muutoslista: http://koti.phnet.fi/laguna/muutettavatosat.htm
Ja tässä se mallisarjan tehokkain: http://koti.phnet.fi/laguna/tarkeimmat_ ... rt_mk2.pdf
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
oopee
- Ylläpitäjä
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
hahahaha mistä sä tollasia lappuja oot saanu?oopee kirjoitti:sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.
Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
eiköhän se ole ihan sama vaikka olis volvon taka-akseli sielä siitä menee vaa 10%
ja välikoppaan saa ainakin laittaa 2.3litrasen moottorin koska 2.0 on ollut mallisarjan isoin kone ja siihen +20% niin 2400cc
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
No tässä on tehokkain:
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... s1600.html
ja tässä suurin tilavuus: http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... 00mk1.html
Jos näissä riittää todistettavaa
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... s1600.html
ja tässä suurin tilavuus: http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... 00mk1.html
Jos näissä riittää todistettavaa
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
kiitos, pitää odotella että saat sen mk1 lapun valmiiksi, ei kiirettä..Brenda kirjoitti:mun pitää vissiin kirjoittaa valmiiksi se mk1 rakenteelliset erot lappu ja käyttää maahantuojalla. ei ois enään paljosta kiinni, ei oo vaan saanut aikaiseksi
tuossa mun www napissahan ne muut onkin
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
potsi
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Legendaarista. Nyt unohda tuon lappusen "faktat" ja luet ja tulostelet tuolta kunnon asiakirjat.oopee kirjoitti:sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.
Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
Valitettavasti tuota sinun saamaasi lappua ei kannata käyttää edes tallissa öljyn imeytykseen lattialta.
Jäsen 488
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Itse asiassa 25%, eli 1993L*1,25=2.491L.tanari kirjoitti:ja välikoppaan saa ainakin laittaa 2.3litrasen moottorin koska 2.0 on ollut mallisarjan isoin kone ja siihen +20% niin 2400cc
Äh, muisti meni, oliko se OHC nyt 1993 vai 1998cc?
Teho saa nousta tuon 20%. Paino saa nousta 10% ja 20% jos siirtää vastaavan määrän painoa etuakselilta.
Miten olisi 2.3 OHC tai 2.5 OHC, jälkimmäistä on ainakin Rangerissa. Usa-romikselta vaan kamat konttiin. Tuo 2.5 taitaa olla himpan yli 2.5L joten kampuran kunnostuksen yhteydessä -0.02" offset-hionta ja siinä olisi jopa laillinen 2.5L nelari.
-
oopee
- Ylläpitäjä
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Se kyllä p*rkele kulkee "harmittavasti" se tanariTähtisilmä kirjoitti:Saa tuosta 2.3 V6:stakin vaivaa näkemällä ihan hyvin tehoja ulos, tosin enää ei puhuta budjetti moottorista. Esimerkkinä olkoon Rajamäen Arin coupe tanarissa majailevat oikeat 220 hevosta.
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
2.3 ja 2.6 Kölnissä on sama lohko, eli vain sisuskaluissa on eroa = kampura ja veivit. Eli kakskolmosen lohkoon vain kakskutosen prujut niin avot, sinulla on "laillinen" 2.6. Jos on oikein innokas inssi, niin voi tarkistaa koneen koodit, mutta kun siellä lohkon kyljessä on kakskolmosen oikea koodi niin eipä siinä ole syytä epäillä mitään vilppiä...FordEscort kirjoitti:Sitten kuuleman mukaan 2.6 kone on ulkoisesti samanlainen niin miksei sitten laittaisi sitä, sanoisi katsastusmiehelle vain että 2.3 tää on, taikka ensin katsastaisi jollain 2.3 ja vaihtaisi sitten.
Itse taas olen hellinyt perverssiä ajatusta tipauttaa Sierran keulalle Roverin V8... joka äkkiä ajateltuna pitäisi onnistua ihan pykälien mukaankin, vertailuautoksi tehon suhteen Cossu (tai vaikka ihan normi kuutoskoneinen, eihän tuossa Roverin pannussa mitään tehoa ole) ja tilavuuden suhteen 2,9 V6. Painoltaan tuo täysalumiinikasi on kevyempi kuin OHC-maamoottori.
Ja kun sellaisen on eräs hullu engelsmanni jo tehnytkin.
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/ho ... sierra.htm
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Onhan sellainen Suomessakin, Spinnerissä esitelty viime vuonna. Sama ajatus muuten.musicman kirjoitti:Itse taas olen hellinyt perverssiä ajatusta tipauttaa Sierran keulalle Roverin V8... joka äkkiä ajateltuna pitäisi onnistua ihan pykälien mukaankin, vertailuautoksi tehon suhteen Cossu (tai vaikka ihan normi kuutoskoneinen, eihän tJa kun sellaisen on eräs hullu engelsmanni jo tehnytkin.
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/ho ... sierra.htm
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
FordEscort
- Ylläpitäjä
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
näin, ja pienenä ohimenevänä lisähuomiona: TwinCamin 9" oli liukusylinterillä, kuten karvalakki 8 tuumaisetkin....jjs kirjoitti:Ei.tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
jouni
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan ja pilkkua viilataan, niin taisi jossain taannoisessa Classic Fordissa olla esitelty 4D Mexico joka oli ainoa laatuaan. Hmmm...mites nyt jjs:ltä tällainen yleistieto jäänyt puuttumaanjjs kirjoitti:Ei.tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
RS200 kuittasi Brendan 6-0. Mexico -farkkuja tehty yhteensä kolme kpl, ja yksi niistä muutettiin RS2000 -farmariksi.
Jouni: kyllä asia on tiedossa; tuo kyseenalaiseksi jäänyt 4D Mexico, ei vaan jaksanut kirjoittaa... Mutta kerropa meille montako 3-ovista(!) mk1:stä on tehty? (Tämä ei ole kompa, tarkoitan todella henkilömallista 3 -ovista)
Jouni: kyllä asia on tiedossa; tuo kyseenalaiseksi jäänyt 4D Mexico, ei vaan jaksanut kirjoittaa... Mutta kerropa meille montako 3-ovista(!) mk1:stä on tehty? (Tämä ei ole kompa, tarkoitan todella henkilömallista 3 -ovista)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
perkele
täytyypä alkaa miettimään mitä sanoo, ja tarkistaa asiat ennenkuin kommentoi. ei ole enään muistiin luottamista
myönnän tappioni
toden näköisesti tiedän mitä 3-ovisia jjs tarkoittaa, mutten uhallakaan vastaa/arvaa jos menee väärin
ja tuossa on niistä 4d kyttä mexicoista juttua: http://www.rs2.co.uk/police.htm
toden näköisesti tiedän mitä 3-ovisia jjs tarkoittaa, mutten uhallakaan vastaa/arvaa jos menee väärin
ja tuossa on niistä 4d kyttä mexicoista juttua: http://www.rs2.co.uk/police.htm
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ja tässä vankkaa tietoa
http://escort-club.fi/escomk1mallit.htm
http://escort-club.fi/escomk2mallit.htm
http://escort-club.fi/escomk1mallit.htm
http://escort-club.fi/escomk2mallit.htm
-
RSME
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
Onkos arvon professoreilla näkemystä löytyykö suomesta vahingossakaan MkII Mexicoa? Perimätieto ja perstuntuma kertoo ettei yhtään ole tuotu maahan mutta josko kuitenkin... Kilpa-autoksi tai muuten...
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuon Escort -klubbenin sivujenväsääjälle voisi kyllä valistaa takavetoescojen mallivalikoimaa kuten RSME jo vihjasikin. Mielikuvitus on kyllä laukannut.... Tai sitten mua on kusetettu rajusti ja piiitkään...
Brenda: 4-ovinen Mexico sai virallistumisen allekirjoittaneen tietokannassa. 6 kpl riittää hyväksyntään
Oli jäänyt, niin noloa kuin onkin, vähän usvaiseksi toi valmistusmäärä.
Brenda: 4-ovinen Mexico sai virallistumisen allekirjoittaneen tietokannassa. 6 kpl riittää hyväksyntään
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Vrt tyyppihyväksyntänro tavallisiin, lukee otteessa. Jos on sama kuin normiescoissa, kyseessä on ikivanha muutoskatsastettu himmeli johon on saatu otsakemuutos vuosien 75-n.83 välillä. Näitä tulee välillä vastaan.Brenda kirjoitti:tiedän yhden mk2 mexicon, ainakin rekisteri otteen mukaan se on sellainen, runkolappuja en ole päässyt näkemään
Viimeksi muokannut jjs, To Toukokuu 6. 22:30:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
RSME
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On, valitettavasti. Auton mallimerkintä oli mahdollista muuttaa, kun osoitti katsastusmiehelle että auto on muutettu vastaamaan toista versiota. Viranomaiset paikkasivat asian kun alkoi tulla vastaan liian monia petoksen merkit täyttäviä autokauppoja; Golf mk1 1,3-> 1,6 GTI, MB eri mallit, Escort mk1/2 1,3 -> RS2000 jne jotka oli, tietysti
, tehty rajaa hipoen tai alta jo muutenkin puhumattakaan että olisivat vastanneet moottorinsa luovuttaneita malleja. Silloin muuten prosentit eivät kiinnostaneet edes viranomaisia; 3 vuodessa tilanne aina "nollautui".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe