mk1 escoon 2.3litranen moottori.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

mk1 escoon 2.3litranen moottori.

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 6. 13:47:26 2004

käykö RS2000 vertailumalliksi? kun joskus oli puhetta että sellasta ei edes tunnettaisi? tarkoitus olisi leimata 2.3litranen V6 moottori tohon vanhakoppaan, tuleeko mieleen heti mitään esteitä? Funtsasin että moottorin paino pysyy rajoissa, samoin kuutiotilavuus(jos rs2000 käy vertailumalliksi), tehotkaan ei ylitä maksimi tehoa :wink:

eli pistän vaan isot tolpat ja jarrut, taakse 9" jarrut, jarrutehostajan taunuksesta ja leimalle?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Huhtikuu 6. 14:31:10 2004

Kaikkea hauskaa ihmiset suunnittelee :) tossa projektissa ainakin jos puhutaan vanhasta ford v6 kökkäreestä paino kasvaa ja teho hieman laskee vakio 2.0 koneesta mutta ei tule jokapäivä vastaan :wink:

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Huhtikuu 6. 14:36:20 2004

eikös se teho kasva 3hepalla 2.0 verrattuna :wink:


kyllä se noilla muutoksilla pitäis mennä läpi :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 6. 18:12:08 2004

SHR kirjoitti:Kaikkea hauskaa ihmiset suunnittelee :) tossa projektissa ainakin jos puhutaan vanhasta ford v6 kökkäreestä paino kasvaa ja teho hieman laskee vakio 2.0 koneesta mutta ei tule jokapäivä vastaan :wink:
joo välillä pitää koittaa olla vähän erillainen :lol:
eihän se mikään tehokas kone ole, mutta saapahan örinää :shock:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Huhtikuu 6. 18:30:49 2004

Sitä örinää saa kun avaa ikkunan ja huutaa kovaa. Ton takia en aikaani haaskais.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Huhtikuu 6. 18:47:17 2004

Erilainenhan se olisi mutta itse pistäisin 2.0 ohc:n mutta miksei tuotakin jos haluaa... Sitten kuuleman mukaan 2.6 kone on ulkoisesti samanlainen niin miksei sitten laittaisi sitä, sanoisi katsastusmiehelle vain että 2.3 tää on, taikka ensin katsastaisi jollain 2.3 ja vaihtaisi sitten. Kelpaa RS2000 verrokiksi, jos vaan teho, paino ja tilavuus ei mene yli niin onnistuu samoilla osilla kuin 2.0 eli jarrut, tolpat, palkki...

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Huhtikuu 6. 20:24:38 2004

Saa tuosta 2.3 V6:stakin vaivaa näkemällä ihan hyvin tehoja ulos, tosin enää ei puhuta budjetti moottorista. Esimerkkinä olkoon Rajamäen Arin coupe tanarissa majailevat oikeat 220 hevosta. :twisted:
S a a b & F o r d

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ti Huhtikuu 6. 22:08:57 2004

no mitenkäs toi Vääntö Kasvaa tuolla 2.3 v6 verrattuna 2.0l OHC Moottoriin?
ei aina se Huippu teho vaan Älytön Vääntö jo Alakierroksilta...!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

V6

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 6. 22:34:33 2004

Minä julistan taas teille kirotun OHC palvojat: Vee niinko Voima! Te ette pelastu!

No niin, asiaan... Heitänpä toisenkin vaihtoehdon. Scorpin 2.4i V6. En tiedä meneekö tehojen puolesta prosenttien sisään, mutta mutta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Huhtikuu 6. 22:49:10 2004

ei jaksais aina kattoo niitä OHC escortteja :lol:
kokeillaan nyt jotain erikoisempaa...

mutta alumperin oli tarkotus kysyä että käykö se rs2000 vertailumalliksi, tai onko edes rs2000 virallisesti olemassa että se käy vertailumalliksi?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 6. 23:18:51 2004

Olen kerran ajellut tollaisella 2.3 litraisella rakennellulla v6 sierralla ja se ei kyllä mennyt mihinkään.
Kävi ihan nätisti ja kromatut venakopat kiilsi ,mut vääntöä ei alhaalla ollut ja kun sitä pikkuhiljaa tuntui tulevan ,loppui tehonnousu jossain 4000Rpm kohdalla ja siitä suuremmilla kierroksilla täysin voimaton. Oma 2.0ohc tuntui kyllä todella vääntävältä ja tehokkaalta sen jälkeen.

Tollanen oli myytävänä piispanristin valtavaunussa aikoinaan ja kehuttiin vielä 150Hv tehoiseksi :D

Jos siinä oli joskus sen verran ollut ,niin ei ollut enää. Jotain oli pahasti pielessä.


FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Huhtikuu 7. 12:07:41 2004

tanari kirjoitti:ei jaksais aina kattoo niitä OHC escortteja :lol:
kokeillaan nyt jotain erikoisempaa...

mutta alumperin oli tarkotus kysyä että käykö se rs2000 vertailumalliksi, tai onko edes rs2000 virallisesti olemassa että se käy vertailumalliksi?
Käy se verrokiksi!
Tässä muutoslista: http://koti.phnet.fi/laguna/muutettavatosat.htm
Ja tässä se mallisarjan tehokkain: http://koti.phnet.fi/laguna/tarkeimmat_ ... rt_mk2.pdf

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Huhtikuu 7. 13:07:38 2004

FordEscort kirjoitti:
tanari kirjoitti:ei jaksais aina kattoo niitä OHC escortteja :lol:
kokeillaan nyt jotain erikoisempaa...

mutta alumperin oli tarkotus kysyä että käykö se rs2000 vertailumalliksi, tai onko edes rs2000 virallisesti olemassa että se käy vertailumalliksi?
Käy se verrokiksi!
Tässä muutoslista: http://koti.phnet.fi/laguna/muutettavatosat.htm
Ja tässä se mallisarjan tehokkain: http://koti.phnet.fi/laguna/tarkeimmat_ ... rt_mk2.pdf
nyt puhutaan MK1 escortista EI MK2 escortista..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

oopee
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja oopee » Ke Huhtikuu 7. 15:43:46 2004

sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.

Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Huhtikuu 7. 15:52:16 2004

oopee kirjoitti:sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.

Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
hahahaha mistä sä tollasia lappuja oot saanu? :lol:
eiköhän se ole ihan sama vaikka olis volvon taka-akseli sielä siitä menee vaa 10% :wink:

ja välikoppaan saa ainakin laittaa 2.3litrasen moottorin koska 2.0 on ollut mallisarjan isoin kone ja siihen +20% niin 2400cc
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Huhtikuu 7. 16:11:47 2004

No tässä on tehokkain:
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... s1600.html
ja tässä suurin tilavuus: http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... 00mk1.html
Jos näissä riittää todistettavaa :roll:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Huhtikuu 7. 17:03:49 2004

:? mun pitää vissiin kirjoittaa valmiiksi se mk1 rakenteelliset erot lappu ja käyttää maahantuojalla. ei ois enään paljosta kiinni, ei oo vaan saanut aikaiseksi :oops:
tuossa mun www napissahan ne muut onkin

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Huhtikuu 7. 22:21:38 2004

Brenda kirjoitti::? mun pitää vissiin kirjoittaa valmiiksi se mk1 rakenteelliset erot lappu ja käyttää maahantuojalla. ei ois enään paljosta kiinni, ei oo vaan saanut aikaiseksi :oops:
tuossa mun www napissahan ne muut onkin
kiitos, pitää odotella että saat sen mk1 lapun valmiiksi, ei kiirettä.. :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » To Huhtikuu 8. 8:22:02 2004

oopee kirjoitti:sain tänään fordilta lapun jossa luki että vanhakoppasessa isoin sallittu moottori 1.6 kent ja välikopassa 2.0 kuhan on "timken" akseli eli ei mene atlaksella läpi.

Millasilla akseleilla sitten niitä on menny läpi. kun eikös se saksalainen akseli ole kestävämpi kun se perus englantilainen?
Legendaarista. Nyt unohda tuon lappusen "faktat" ja luet ja tulostelet tuolta kunnon asiakirjat.

Valitettavasti tuota sinun saamaasi lappua ei kannata käyttää edes tallissa öljyn imeytykseen lattialta. :)
Jäsen 488

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Huhtikuu 8. 15:26:54 2004

tanari kirjoitti:ja välikoppaan saa ainakin laittaa 2.3litrasen moottorin koska 2.0 on ollut mallisarjan isoin kone ja siihen +20% niin 2400cc
Itse asiassa 25%, eli 1993L*1,25=2.491L.
Äh, muisti meni, oliko se OHC nyt 1993 vai 1998cc?

Teho saa nousta tuon 20%. Paino saa nousta 10% ja 20% jos siirtää vastaavan määrän painoa etuakselilta.

Miten olisi 2.3 OHC tai 2.5 OHC, jälkimmäistä on ainakin Rangerissa. Usa-romikselta vaan kamat konttiin. Tuo 2.5 taitaa olla himpan yli 2.5L joten kampuran kunnostuksen yhteydessä -0.02" offset-hionta ja siinä olisi jopa laillinen 2.5L nelari.

oopee
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja oopee » To Huhtikuu 8. 16:14:22 2004

Mulla meni muutoskatsastus läpi että hujahti... Ei kannata kyllä tosiaan luopua toivosta jos joku konttori näyttää punasta.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » To Huhtikuu 8. 16:23:11 2004

Tähtisilmä kirjoitti:Saa tuosta 2.3 V6:stakin vaivaa näkemällä ihan hyvin tehoja ulos, tosin enää ei puhuta budjetti moottorista. Esimerkkinä olkoon Rajamäen Arin coupe tanarissa majailevat oikeat 220 hevosta. :twisted:
Se kyllä p*rkele kulkee "harmittavasti" se tanari :D . Me ollaan nyt kolme vuotta leikitty kissaa ja hiirtä noin puolensekunnin sisällä milloin toinen edellä ja toinen jäljessä... Ja ollaan muuten kerran tehty tuttavuutta erittäinkin läheisesti ...

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Huhtikuu 8. 20:15:32 2004

OT:
Markus:
Odotahan ensi kesän kapinoita, kun Ari saa uudet jarrut ja alustan kuntoon...se on sinunkin laitettava escoon lisää palikkaa! :wink:
S a a b & F o r d

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Huhtikuu 9. 10:46:23 2004

Ai ai se voi sit olla että tulen ensikesänä tarkkailemaan taunusta noin niinkuin takavalo vinkkelistä. Mulla on toi eskortin kehitystyö tyssännyt tänä talvena tyystin. Tosin jos sen nyt sais kääntymään eikä vaan puskemaan niin hyvä ois...

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ke Huhtikuu 14. 0:04:13 2004

FordEscort kirjoitti:Sitten kuuleman mukaan 2.6 kone on ulkoisesti samanlainen niin miksei sitten laittaisi sitä, sanoisi katsastusmiehelle vain että 2.3 tää on, taikka ensin katsastaisi jollain 2.3 ja vaihtaisi sitten.
2.3 ja 2.6 Kölnissä on sama lohko, eli vain sisuskaluissa on eroa = kampura ja veivit. Eli kakskolmosen lohkoon vain kakskutosen prujut niin avot, sinulla on "laillinen" 2.6. Jos on oikein innokas inssi, niin voi tarkistaa koneen koodit, mutta kun siellä lohkon kyljessä on kakskolmosen oikea koodi niin eipä siinä ole syytä epäillä mitään vilppiä...

Itse taas olen hellinyt perverssiä ajatusta tipauttaa Sierran keulalle Roverin V8... joka äkkiä ajateltuna pitäisi onnistua ihan pykälien mukaankin, vertailuautoksi tehon suhteen Cossu (tai vaikka ihan normi kuutoskoneinen, eihän tuossa Roverin pannussa mitään tehoa ole) ja tilavuuden suhteen 2,9 V6. Painoltaan tuo täysalumiinikasi on kevyempi kuin OHC-maamoottori.

Ja kun sellaisen on eräs hullu engelsmanni jo tehnytkin. :)
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/ho ... sierra.htm
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Huhtikuu 14. 10:11:00 2004

Ja siitä Roverin kasista saa stroukkaamalla melkein viislitrasen. Siihen vielä pari solmua putkeen ni rupeais riesaki liikkumaan ;)
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Huhtikuu 14. 11:33:25 2004

musicman kirjoitti:Itse taas olen hellinyt perverssiä ajatusta tipauttaa Sierran keulalle Roverin V8... joka äkkiä ajateltuna pitäisi onnistua ihan pykälien mukaankin, vertailuautoksi tehon suhteen Cossu (tai vaikka ihan normi kuutoskoneinen, eihän tJa kun sellaisen on eräs hullu engelsmanni jo tehnytkin. :)
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/ho ... sierra.htm
Onhan sellainen Suomessakin, Spinnerissä esitelty viime vuonna. Sama ajatus muuten.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » To Huhtikuu 15. 1:44:58 2004

Rover-Sierra on esitelty 1/03 Kinneri-lehessä. Eilen just selailin sitä.

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » To Huhtikuu 15. 8:51:33 2004

Olisihan tuo pitänyt muistaa, itsellekin kun toki Spinneri tulee.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 4. 14:12:12 2004

voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Toukokuu 4. 15:17:34 2004

tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Voi!

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 4. 15:29:57 2004

moottori12-15% vaihteisto9% ja etuakselisto10%
eli prosentteja vois tulla about 31-34% riippuen vähän katsastajasta :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 4. 18:28:09 2004

tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Toukokuu 4. 18:58:06 2004

jjs kirjoitti:
tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
näin, ja pienenä ohimenevänä lisähuomiona: TwinCamin 9" oli liukusylinterillä, kuten karvalakki 8 tuumaisetkin....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 4. 19:13:08 2004

Olenpa yhdestä Mexicostakin sellaiset 1-mäntäiset kaivanut. Tosin auto oli silloin jo liki 20v; joku voinut vaihtaa ankkurit vanhempiin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 4. 22:48:18 2004

eli prosentteja tuleekin menemään enemmän, eli pitänee vaihtaa sitten pelkästään kytkinkoppa, koko vaihteiston sijasta :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Toukokuu 4. 23:02:29 2004

Eiköhää sieltä tehtaalta oo lähteny vaik millasena settinä niitä autoja. :?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Toukokuu 5. 8:25:16 2004

jjs kirjoitti:
tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan ja pilkkua viilataan, niin taisi jossain taannoisessa Classic Fordissa olla esitelty 4D Mexico joka oli ainoa laatuaan. Hmmm...mites nyt jjs:ltä tällainen yleistieto jäänyt puuttumaan :wink: Tai sitten minä muistan ihan väärin... :(
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Toukokuu 5. 10:05:18 2004

onhan niitä muutama farkku rs2000 mk1, ja mk2rs2000 automaatti nahkasisustalla. mutta eivät ole tuotantovehkeitä, joten ei lasketa...

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » Ke Toukokuu 5. 20:54:02 2004

Vai oikeen muutama farmari rs2000 mk1, muistan lukeneeni et niitä ois vaan se 1 ja seki muutettu mexicosta tehtaan toimesta. (toisaalta eihän ne omassa maassaanka tiedä aina mitä ovat tehneet)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 5. 22:15:28 2004

RS200 kuittasi Brendan 6-0. Mexico -farkkuja tehty yhteensä kolme kpl, ja yksi niistä muutettiin RS2000 -farmariksi.
Jouni: kyllä asia on tiedossa; tuo kyseenalaiseksi jäänyt 4D Mexico, ei vaan jaksanut kirjoittaa... Mutta kerropa meille montako 3-ovista(!) mk1:stä on tehty? (Tämä ei ole kompa, tarkoitan todella henkilömallista 3 -ovista)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Toukokuu 5. 22:45:36 2004

perkele :evil: täytyypä alkaa miettimään mitä sanoo, ja tarkistaa asiat ennenkuin kommentoi. ei ole enään muistiin luottamista :cry: myönnän tappioni :wink:

toden näköisesti tiedän mitä 3-ovisia jjs tarkoittaa, mutten uhallakaan vastaa/arvaa jos menee väärin :?

ja tuossa on niistä 4d kyttä mexicoista juttua: http://www.rs2.co.uk/police.htm

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Toukokuu 6. 1:22:02 2004


RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Toukokuu 6. 11:51:17 2004

:) Vai on tuollainenkin kerho pistetty pystyyn... Malliesittelystä, varmaan nykypäivän tilanteeksi ei ole ihan kaukaa haettu että suurinosa Mexicoista on varmaan nykyään 2000 kuutioisia, joko vaihdetulla padalla tai loppuunajettuna..:) Mutta näkemys se on tuokin mallivalikoimasta...

Onkos arvon professoreilla näkemystä löytyykö suomesta vahingossakaan MkII Mexicoa? Perimätieto ja perstuntuma kertoo ettei yhtään ole tuotu maahan mutta josko kuitenkin... Kilpa-autoksi tai muuten...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Toukokuu 6. 12:16:13 2004

tiedän yhden mk2 mexicon, ainakin rekisteri otteen mukaan se on sellainen, runkolappuja en ole päässyt näkemään

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 21:20:54 2004

Tuon Escort -klubbenin sivujenväsääjälle voisi kyllä valistaa takavetoescojen mallivalikoimaa kuten RSME jo vihjasikin. Mielikuvitus on kyllä laukannut.... Tai sitten mua on kusetettu rajusti ja piiitkään...

Brenda: 4-ovinen Mexico sai virallistumisen allekirjoittaneen tietokannassa. 6 kpl riittää hyväksyntään :wink: Oli jäänyt, niin noloa kuin onkin, vähän usvaiseksi toi valmistusmäärä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 21:24:29 2004

Brenda kirjoitti:tiedän yhden mk2 mexicon, ainakin rekisteri otteen mukaan se on sellainen, runkolappuja en ole päässyt näkemään
Vrt tyyppihyväksyntänro tavallisiin, lukee otteessa. Jos on sama kuin normiescoissa, kyseessä on ikivanha muutoskatsastettu himmeli johon on saatu otsakemuutos vuosien 75-n.83 välillä. Näitä tulee välillä vastaan.
Viimeksi muokannut jjs, To Toukokuu 6. 22:30:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Toukokuu 6. 22:20:15 2004

Älä nyt jjs pilaa tätä juttua...:)

Mutta siis vakavammin, onko tuo otsakemuutos oikeasti mennyt noin, eli muutoskatsastuksella autosta on joskus tehty "aitoja" erikoisuuksia...?

Ei muuten ole reilua näin jälkipolville että tuollaisia huijauksia on tarjolla...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 6. 22:24:30 2004

On, valitettavasti. Auton mallimerkintä oli mahdollista muuttaa, kun osoitti katsastusmiehelle että auto on muutettu vastaamaan toista versiota. Viranomaiset paikkasivat asian kun alkoi tulla vastaan liian monia petoksen merkit täyttäviä autokauppoja; Golf mk1 1,3-> 1,6 GTI, MB eri mallit, Escort mk1/2 1,3 -> RS2000 jne jotka oli, tietysti :cry: , tehty rajaa hipoen tai alta jo muutenkin puhumattakaan että olisivat vastanneet moottorinsa luovuttaneita malleja. Silloin muuten prosentit eivät kiinnostaneet edes viranomaisia; 3 vuodessa tilanne aina "nollautui".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin