Moottorin vaihto ankkaa

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Noviisi
Ylläpitäjä

Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja Noviisi » Pe Elokuu 1. 13:33:44 2003

Eli voiko 1200 koneen pistää huoletta pienemmän tilalle, ilman mitään muutoskatsastuksia?<br><br>Jos isomman laittaisi, (muutoskatsastus) vertailukohde eli mitä ne prosentit olisi tuosta isommasta silloin?<br><br>

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Elokuu 1. 16:11:55 2003

Siitä vaan !<br><br>Tuskin katsastussetä huomaa mitään. Kumpikaan ei ryntää.<br><br> ;)
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Noviisi
Ylläpitäjä

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja Noviisi » Pe Elokuu 1. 23:53:59 2003

oukei!!!!!! 8)

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Elokuu 2. 0:07:25 2003

samat jarrut on molemmissa malleissa , ei tarvi liata kun sormet
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja a.l » La Elokuu 2. 10:44:46 2003

Miten noissa Anglioissa noi moottori hommat menee, eli saako helpolla lupaa asentaa isompia OHC myllyjä nokalle? Täällä meilläpäin sudittelee yksi melko originaali ja siistikuntoinen Ankka jossa ainakin "ohari äänet" ja vetoloita näyttää myös löytyvän, lisäksi ulkoapäin katselin on keulilla aika iso syyläri ja sähköflekti. Edessä näyttäis olevan aika isot levyt, ja takanakin reippaat rummut, en tosin tiedä minkäkokoiset tavan Ankassa on eivät ne kai kovin järeät ole? Aika matalakin se on. <br>Kumi näyttäis ainakin siirtyvän asfalttiin sangen hyvin 8).

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Elokuu 2. 10:57:59 2003

en osaa sanoa et saako ohc:een ankkaan pistää mut 1,6 kenttin sinne pitäis saada laittaa
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Elokuu 2. 12:52:19 2003

Saahan sinne laittaa vaikka kolmelitrasen kuuvetosen, mut ei sitä kyllä katsastettua saa edes 1,5:lla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Elokuu 2. 13:05:25 2003

tää mun tieto on sitten hivenen harhaan johtavaa
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja a.l » Su Elokuu 3. 0:43:35 2003

[quote author=Jallu link=board=8;threadid=13113;start=0#99305 date=1059817939]
Saahan sinne laittaa vaikka kolmelitrasen kuuvetosen, mut ei sitä kyllä katsastettua saa edes 1,5:lla.
[/quote]

Juven Avo Angliassa 1600 ohc katastettuna.

OPM
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
Paikkakunta: Sipoo

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja OPM » Ma Elokuu 4. 0:42:29 2003

Hieman tarkennusta,<br><br>koskien 997 ja 1198 Anglian jarruja, molemmissa rummut edessä sekä takana, mutta 1198 versiossa jarrupinta-ala isompi. Hihnojen koot seuraavat:<br><br>997 19,5 x 3,2 cm etu + taka<br>1198 15,88 x 4,45 etu<br> 15,88 x 3,8 taka<br><br>mutta tuskinpa katsastusinssi huomaa eroa sen enempää noissa kuin 997/1198 koneen välillä.<br><br>Mihin muuten perustuu tieto ettei 1500 (1498) konetta saisi Ankkaan, jos vertailumallina on tuo 1198 versio,<br>1198 + 25% = 1497,5, onko tuo 0,5 cm3 "ratkaiseva" ? Tehotkin kun mahtuvat 20% sisään. 1198 50/53 hv (Haynes/Anglian käsikirja), 1498 cc pre X-flow 59,5 hv. <br><br>-OPM-

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Elokuu 4. 7:04:53 2003

Kaveri kysyi konttorilta, ei perustu muuhun tietoon.


Edit: Kyseessä oli tietysti gt cortinan tekniikka(78hv?), joka oli menossa angliaan. Oliko kys. jätkä kysynyt sitä, vai normaalia 1,5:a, en muista.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

OPM
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
Paikkakunta: Sipoo

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja OPM » Ma Elokuu 4. 8:42:35 2003

OK, <br><br>taitaa olla vähän sama juttu kun toi 2,0 koneen vaihto Mk I Escoon. "Teoriassa" ei pitäisi pykälien perusteella olla mikään ongelma, mutta riippuen konttorista, voi olla hankalakin projekti. Siitähän täällä on kirjoiteltu aiemmin.<br><br>-OPM-

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Elokuu 5. 9:44:08 2003

http://anglia.cjb.net/<br><br>Tossa ohc ankasta juttua... tuo muutos on tehty luvanvaraisesti. Sivuilta löytyy kyllä juttua jos joku jaksaa lukea. Juve varmaan kertoo itse lisää jos joskus sattuu lukemaan tätä.<br><br>Ps. Toi on muuten törkeen kiva värkki ajella!!!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Moottorin vaihto ankkaa

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Elokuu 5. 13:18:20 2003

[quote author=pylvis link=board=8;threadid=13113;start=0#99273 date=1059772045]<br>samat jarrut on molemmissa malleissa , ei tarvi liata kun sormet <br>[/quote]<br><br>On muuten 1.2 angliassa leveämmät etujarrurummut kuin 1.0 mallissa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin