Välikoppaseen Vee8

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Su Elokuu 3. 16:41:11 2003

Kuulin tossa sellasenkin jutun että Mk2 escoon sais laittaa lakisääteisesti jonkun kokoisen V8 koneen. Yks hemmo sanoi että joku Dipl/Insinööri herrasmies olis tehnyt päättötyönsä kyseisestä aiheesta ja laskenut kaikki rakenteelliset kestävyydet jarrut etc.... onkohan toi ihan höpöjuttu... ???
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja BDG » Su Elokuu 3. 19:52:47 2003

Tiedän ainakin yhden tapauksen että on saatu luvat kasille.Olisko ollu joku 302 cid tai jotain ei jaksa muistaa
RapajuoppoPutkiMies*469*

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 3. 20:05:19 2003

Keltaisessapörssissä tälläkin hetkellä välikoppa V8:lla myytävänä.(ellei jo mennyt kaupax)
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Elokuu 3. 20:25:22 2003

[quote author=Tepsu link=board=8;threadid=13151;start=0#99454 date=1059918071]<br>Kuulin tossa sellasenkin jutun että Mk2 escoon sais laittaa lakisääteisesti jonkun kokoisen V8 koneen. Yks hemmo sanoi että joku Dipl/Insinööri herrasmies olis tehnyt päättötyönsä kyseisestä aiheesta ja laskenut kaikki rakenteelliset kestävyydet jarrut etc.... onkohan toi ihan höpöjuttu... ???<br>[/quote]<br>joo, se oli päättötyö ja kone oli muistaakseni joku 60-luvun Fairlanen mylly, ja tais olla alle 300 kuutiotuumaa kooltaan....

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Ti Elokuu 5. 20:07:56 2003

joo kyllä taidat Brenda olla oikeassa. Kaveri nääs mainitsi koneen olevan pienikuutioinen mille luvat saa
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Elokuu 6. 16:54:58 2003

[quote author=Tepsu link=board=8;threadid=13151;start=0#99958 date=1060103276]<br>joo kyllä taidat Brenda olla oikeassa. Kaveri nääs mainitsi koneen olevan pienikuutioinen mille luvat saa<br>[/quote]<br><br>Jos se on Faikusta, niin tod.näk. 289, muita vaihtoehtoja 221 tai 260, mutta ne ovat harvinaisempia. <br><br>Mutta jotensakin epäilen, että välikoppaan saisi kasin nykyäänkään.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Elokuu 6. 18:02:50 2003

pienempi oli kuin 289, en muista kumpi jäljellä olevista vois olla

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Elokuu 6. 20:42:33 2003

olen nähnyt ilmotuksen kans ja muistelisin et olis ollut 260;nen
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Joni_R » To Elokuu 7. 9:35:10 2003

mielipide:<br><br>Kannattaako hyvä auto pilata tommosella moottorilla?
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Elokuu 7. 10:09:48 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=13151;start=0#100244 date=1060238110]<br>mielipide:<br><br>Kannattaako hyvä auto pilata tommosella moottorilla?<br>[/quote]<br>ei

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Elokuu 7. 11:09:33 2003

Riippuu vähän tekijästä/toteutuksesta, jos homma tehdään taidolla niin mitä väliä minkä tekniikan paikalle kampeaa? Suomen ainoa (luulisin) Roverin kasilla varustettu neliveto mk1 esco on siisti kuin sika pienenä...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 7. 13:27:36 2003

Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta mutta... Kentit, OHC:t ja turbot on jo rakennettu ja nähty ties kuinka monta kertaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Elokuu 7. 14:11:59 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=13151;start=0#100244 date=1060238110]<br>mielipide:<br><br>Kannattaako hyvä auto pilata tommosella moottorilla?<br>[/quote]<br><br>No itse asiassa ei kyllä minustakaan. Eskon pitää olla ketterästi kääntyvä ja vaikka Fordin pikkulohko onkin amerikanmalmikasojen keyyimpiä, niin painaa se kuitenkin sellaisen reilut 200kg.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Hoovee » To Elokuu 7. 14:31:33 2003

[quote author=Tinde link=board=8;threadid=13151;start=0#100266 date=1060243773]<br>Suomen ainoa (luulisin) Roverin kasilla varustettu neliveto mk1 esco on siisti kuin sika pienenä...<br>[/quote]<br><br>juttuja olen kuullut tästä, muttei kenelläkään/jossain olisi kuvia tuosta? olisi mielenkiintoista nähdä...
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Elokuu 7. 15:08:53 2003

Tulee varmaan aika kamala ajettava kun kone painaa pirusti. Jos moottoria sais siirrettyä taaksepäin niin että painopiste olisi etuakselin takapuolella niin vois parantua hiukan. Kaikenkaikkiaan kannattaisi sulattaa koko vinkkelikone ja prässätä saadusta materiaalista uusi välikopan kori.... ;D
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Bliz » Su Elokuu 10. 8:38:07 2003

Kyllä se V8 välikoppa ainakin minulta saa täydet propsit. <br>Ennemmin semmosta tuolla liikenteessä kattelee kun vakiota 1300:sta. Ei oo sentäs niin tusina tavara.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Syyskuu 3. 23:38:27 2003

Onhan ne tuota myrkkyä kaupanneet jo jonkin aikaa keltasessapörssissä. Hintaa oli muistaakseni yli 10000 euroo, jota en vanhasta escortista maksas, vaikka ois moottorina Ladan twincami! ;D Mutta pakko myöntää, että yritystä täytyy olla, jos moista väkkärää rakentaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Syyskuu 4. 10:37:52 2003

Välikoppaanhan saisi tuon +25% säännön mukaan (,jos nyt vielä on voimassa) laittaa 2.5l muutoskatsastuksella. Parhaassa Jaguar Mk2:ssa, eli Daimler 250 on 2.5L V8, joka on lisäksi melkoisen hyvä konstruktio lukemieni kommenttien mukaan.

Tuikku
Ylläpitäjä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Tuikku » To Syyskuu 4. 11:45:22 2003

En laittais omaani...pääseekö sellasella ees liikkeelle talvella jos on vähänkin painava kaasujalka...kyllä tollanen normi 1.3-kenttiläinenkin jauhaa välillä tyhjää ;D<br>ainakin mulla 8)...olishan tietty hieno painattaa v8:lla välikopalla,mutta mieluummin ostaisin sit jo esco cossun tai riesan!

EK
Ylläpitäjä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja EK » To Syyskuu 4. 16:45:14 2003

Eihän noin vanhalla autolla raaski talvella edes ajaa, käyttöromut ovat sitä varten.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Syyskuu 4. 17:12:06 2003

[quote author=EK link=board=8;threadid=13151;start=0#106397 date=1062683114]<br>Eihän noin vanhalla autolla raaski talvella edes ajaa, käyttöromut ovat sitä varten.<br>[/quote]<br>meikäläisen käyttöromu on -73 ja ympärivuoden, enään ei tuu ku jotain 20000km vuodessa, ku on lyhemmät työmatkat

Tuikku
Ylläpitäjä

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja Tuikku » Pe Syyskuu 5. 8:12:02 2003

Joo kyl mäkin ajan ympäri vuoden vm. -76:lla vaikkakin se nyt on telakalla! eikä oo tullu tarvetta millekkään käyttöromulle,jota joutuu talvella väkisin nyppiin käymään ja muuten korjaileen!! >:(

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Välikoppaseen Vee8

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Syyskuu 5. 9:47:05 2003

kyllähän vanhalla foorttilla talvellakin ajaa.. sillonhan on aina +1000hv ;D<br><br>viime talvi meni 77 escolla ja enstalvi olis tarkotus vetää tolla 78 escolla.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin