
Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009
Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Onko jotain täysin varmaa keinoa tunnistaa aito mk1 mexico? Onnistuuko runkonumerosta? Työkaveri osti ladosta auton jäärata-autoksi. Rekisteriotteessa kuulemma maininta mexico. Edessä levyt, jarrutehostin, 1,6l kent, mittaristo lisämittareilla. Nämä kyselin kaverilta, mut itse en sitä ole nähnyt. Olivat jo innolla purkamassa, kun soitteli ostoksestaan. Käskin odotella hetken ennen kuin hitsaavat kaaret tupaan 

Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73
Escort MK1 OHC -73
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Tyyppikilvestä nyt ainakin luulis tunnistavan kun ei tavallisempia escorteja ole ollut 1600 kentillä.. ja mexicot on teht enkuissa. Kaikkeehan on voitu tehdä jälkikäteen, joten tyyppikilpi on se varmin tapa selvittää mikä se on ollut alunperin.
kuvia vaan tänne niin eiköhän porukka tunnista. Ja juu, ei todellakaan heti purkuun jos on aito, hetki kannattaa odotella ja miettiä.
kuvia vaan tänne niin eiköhän porukka tunnista. Ja juu, ei todellakaan heti purkuun jos on aito, hetki kannattaa odotella ja miettiä.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Aito Mexicon kori on aika helppo tunnistaa:
- ei akun syvennystä oikeallalla sisälokasuojassa, pitkä ja kapea akkuteline
- type 49 kori, eli vahvikkeet tolpan yläpäissä
- jos orkkislokasuojat edessä, niin ne levennetyt lokasuojan reunat pitää löytyä
- reikä vasemman konepellin saranan lähellä pokatussa syvennyksessä (nestekytkimen säiliön reikä)
- korissa takana pitkittäistukivarsien kiinnikkeet. Ne tunnistaa kyllä jälkeenpäin hitsatuista.
- tyyppikilven vieressä AVO kilpi, missä osa runkonumerosta ja väri (esim VISTA AVO)
- runkonumerossa ei ole "tarkastustähtiä" ja alkaa BFATxxxxxxxx
- pitkän mittarin reikä kojetaulussa, huomaa kullä jos on ihan ite levennetty vasemmalle päin
Että eiköhän noilla selviä. tietysti jos kovin raiskattu kori, niin vaikea varmuudella selvittää.
- ei akun syvennystä oikeallalla sisälokasuojassa, pitkä ja kapea akkuteline
- type 49 kori, eli vahvikkeet tolpan yläpäissä
- jos orkkislokasuojat edessä, niin ne levennetyt lokasuojan reunat pitää löytyä
- reikä vasemman konepellin saranan lähellä pokatussa syvennyksessä (nestekytkimen säiliön reikä)
- korissa takana pitkittäistukivarsien kiinnikkeet. Ne tunnistaa kyllä jälkeenpäin hitsatuista.
- tyyppikilven vieressä AVO kilpi, missä osa runkonumerosta ja väri (esim VISTA AVO)
- runkonumerossa ei ole "tarkastustähtiä" ja alkaa BFATxxxxxxxx
- pitkän mittarin reikä kojetaulussa, huomaa kullä jos on ihan ite levennetty vasemmalle päin
Että eiköhän noilla selviä. tietysti jos kovin raiskattu kori, niin vaikea varmuudella selvittää.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Pietis jo vastasi aika tyhjentävästi, pari hinkkausta vielä:
- otteessa lukee mallina 2D Escort Mexico 1600 GT jos ehta
- mittaristossa alunperin nopeus 200 kmh asti
- kattoverhoilu läpivärjätty musta
Ja tosiaan jos runkonumero alkaa BF, katsot vähintään Mexicon numeroa.
- otteessa lukee mallina 2D Escort Mexico 1600 GT jos ehta
- mittaristossa alunperin nopeus 200 kmh asti
- kattoverhoilu läpivärjätty musta
Ja tosiaan jos runkonumero alkaa BF, katsot vähintään Mexicon numeroa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Määkin hinkkaan viä sen verran, että kaikki alunperin suomeen maahantuojan kautta tuodut mk1 escortit varustetasoon/moottorinkokoon katsomatta on type49 korilla, munkin käsien läpi kulkenut kymmeniä aikanaan ja kaikissa ollut vahvikelevyt tolppien yläpäissä.. yks norjasta suomeen raahattu 74:nen oli ilman.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Öööö... ei oikeastaan olekaan, vaikka itsekin olen näin antanut aiemmin "yksinkertaistettuna" ymmärtää. Export/HD-kori -ei ole- sama kuin type 49. Puuttuu muutamia juttuja... Mutta varsinaiset vahvistukset ovat samat, ja HD-kori on helppo muuttaa type 49-koriksi. Suomeen tuodut ovat tosiaan aina Export/HD korilla, mutta esim. ruotsi- ja norjamallit ei.
-68-69 käytössä ollut tyyppikilpi selvittää hieman asiaa. Jos katsoo vaikkapa 1300GT-export -mallin kilpeä, siinä lukeekin 48.
-68-69 käytössä ollut tyyppikilpi selvittää hieman asiaa. Jos katsoo vaikkapa 1300GT-export -mallin kilpeä, siinä lukeekin 48.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mistä tunnistaa aidon mk1 mexicon?
Juu, olis toki pitänyt toikin muistaa, meni omassa päässä type49 ja HD sekasin.
Pedal tu tö metal!