Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja el_reino » To Tammikuu 29. 21:14:56 2015

Missä sijaitsee escort mk2 puolan etuvastus johdin? Pitäis saada pois muttei viitsisi kaikkia ehjiä nippuja avata. Jos joku vaikka tietäis sanoo.. Alunperin kent moottorinen esxort kyseessä.
Kiitos.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Tammikuu 30. 19:36:55 2015

Melkosta mutua, mutta olisko samanlainen kun caprissa että on ikäänkuin vastusjohtoa, ei varsinaista vastusta.
viisaammat korjatkoon
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Tammikuu 30. 21:30:33 2015

Mun mielestä just noin, eli vastus on virtalukolta puolalle tulevassa johdossa.
Pedal tu tö metal!

pietis
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja pietis » Pe Tammikuu 30. 23:17:08 2015

Ja jos on iso mittaristo, niin vedät vaan kiekkamittarin lenkistä puolalle lähtevän johdon uusiks.
Näin saa toimimaan myäs kärjettömän sytkän.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja el_reino » Su Helmikuu 1. 19:22:44 2015

Kiitoksia vastauksista.

Tiedettiinkin että oli johtomallinen ja ko piuhassa. Lähinnä sen fyysinen sijainti autossa kiinnosti, että onko kojelaudan alla vai konehuoneessa ettei tarvinnut johtonippua repiä koko matkalta auki.

Loputa selvisi että sijaitsee virtalukolta puolan + napaan menevässä keltamustassa johdossa ennen starttimoottorilta tulevavaa haaraa. n.10cm päässä tulipellin läpiviennistä ja siitä sulakerasian pohjaanpäin kapiinin puolella. Vastus lanka on väriltään musta.
MK1 Escortissahan tämä on kojelaudan alla poikittain paljaana ja vaaleanpunainen väriltään.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 2. 9:31:00 2015

Mulla on sellanen muistikuva, että saksalaisissa MK1:ssä tuo kojelaudan reunaa pitkin kulkeva piuha on lämppärin etuvastus ???

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nopee kyssäri : escortin etuvastus

Viesti Kirjoittaja el_reino » Su Helmikuu 15. 16:04:13 2015

TAp kirjoitti:Mulla on sellanen muistikuva, että saksalaisissa MK1:ssä tuo kojelaudan reunaa pitkin kulkeva piuha on lämppärin etuvastus ???

Totta! niin se olikin vanhakoppasessa. Puolan etuvastus oli kuitenkin johtonipussa siinäkin.

Vastaa Viestiin