Katuslicksit

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Möhkö » To Joulukuu 4. 15:05:35 2014

Osaako kukaan sanoa, onko noissa Toyo Prox medium katuslikseissä minkälainen kulutuksen kesto?
Onko pito kuinka rajua? Sanookohan MT-75 POKS jos laittaa tollaset alle?

Siis tarkennuksena:
http://www.ebay.com/itm/1-x-215-50-15-8 ... 20ee2b3ced

Tai miten yleensä noiden katuslickisen kanssa pärjää? Onko pito
oikeesti paljon parempi tyyliin 215 renkaat vastaan tyyliin
300 leveitä kun käyttää tollasia.

Normaali renkailla ajelee jonkun 10tkm-15tkm nyky ajotyylillä
kun ei oo mitään pitoa. Miten tollaset slicksit? Varmaankin
tulee kalliimilla renkailla vähemmän vedätettyä.

Tossa lukee, että vesisateella vaaralliset.. tarkoittaako tää
siis normaali ajossakin vai siis jos kiihdyttelee kunnolla
vesisateella jossain urasella tiellä. Mitenkä ajometeli? Hiljaisempi
vai kovempi kuin normirenkailla?

Niin onhan perävälitykselläkin tietysti merkitystä keston kanssa.
Itsellä melko harva... Mietityttää vähän tuo MT-75 + Atlaksen perän kestävyyttä
noilla renkailla. Tollaset 215 leveet kuitenkin mahtuis alle.

Edit: Tuli mieleen, että kytkin saattaa alkaa ennen vaihdelaatikkoa luistamaan...
kun se on specsattu vaan 420nm kestolle.
Tuo aliarvostettu Cologne

Capri 69
Viestit: 71
Liittynyt: To Helmikuu 6. 11:38:54 2003

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Capri 69 » Ma Joulukuu 8. 20:12:38 2014

Taisi olla jossain engelsmannien lehdessä juttua noista slickseistä joskus. Muistelisin, että ei kauaa kestä setti, olikohan 6000 km (tai mailia?). Renkaat olivat muistaakseni Yokohaman A-nolla jotain ja koko taisi olla 205 tai 215. Autona oli Lotus seiska tai joku sen kopioista. Kovasti kehuivat pitoa kuivalla radalla eli merkittävä parannus tavallisiin katurenkaisiin. Noissakin on nuo kuviot sellaiset, että lainkirjain täyttyy eli jännää on märällä. Omakohtaista kokemusta slickseistä ei ole -sileistä renkaista kylläkin. :green:

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Ma Joulukuu 8. 20:32:32 2014

Capri 69 kirjoitti:Taisi olla jossain engelsmannien lehdessä juttua noista slickseistä joskus. Muistelisin, että ei kauaa kestä setti, olikohan 6000 km (tai mailia?). Renkaat olivat muistaakseni Yokohaman A-nolla jotain ja koko taisi olla 205 tai 215. Autona oli Lotus seiska tai joku sen kopioista. Kovasti kehuivat pitoa kuivalla radalla eli merkittävä parannus tavallisiin katurenkaisiin. Noissakin on nuo kuviot sellaiset, että lainkirjain täyttyy eli jännää on märällä. Omakohtaista kokemusta slickseistä ei ole -sileistä renkaista kylläkin. :green:
Tämähän on ihan kiitettävä kilometrimatka eikös tuo Yokohaman A-nolla ole Soft. Toyo Prox on medium eli kesto pitäisi olla parempi.
Muutenkin jos kesässä tulee ajettua 1500km niin tuo 6000km on ihan kiitettävä. Siinä vaiheessa kun renkaat loppu niin on jo muutenkin
niin korput/kovettuneet, että pitää vaihtaa...
Tuo aliarvostettu Cologne

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja RD » Ma Joulukuu 8. 21:35:36 2014

toi linkki ei nyt aukee kun on tollain automaattisesti katkennut, mutta ilmeisesti R888:sta kysymys
Niistä ei ole kokemusta, mutta eikös toi Federalin 595RS-R oo saman luokan rengas?
Noi ainakin tuntuu kestävän, jotain 12tkm takana ja takarenkaista hävinnyt ehkä kaks milliä. Tosin radalle pääsin vain kerran...
Eturenkaat on valmiit, mutta se johtuu pyöränkulmista. Nelikossa ne tosin kuluis muutenkin nopeemmin, mutta joku 20tkm vaikuttais kestävän kevyesti.
Pitoahan noissa on älyttömästi, tosin sadesäällä saa vakiocossunkin sladiin. Yllättäen tämä ei kuitenkaan tapahdu, eikä ihan kevyellä kaasulla. Edelliset renkaat oli Toyo Proxes T1R:ät, ja niihin verrattuna ainakin kestää paremmin, pitää paremmin, ovat kauniimmat, halvemmat ja paremmat muutenkin :lol:
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja xsx » Ma Joulukuu 8. 22:19:07 2014

Mulla on ollu 3 srj noita yokohaman advan neova ad04:ta ja ne on kestäny se n.8000km ja vähän rata-ajoa. Pirun hyvät renkaat ja pitää jotenki sateellakin. Mukavaa niissä on että maksaa reilusti alle tonnin, tai siis mulle ainakin :). Jos on paljon kiinnostuneita, niin voisin jäsenille hoitaa pikku kimppa tilauksen, yyveetä vaan.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Ma Joulukuu 8. 22:33:44 2014

xsx kirjoitti:Mulla on ollu 3 srj noita yokohaman advan neova ad04:ta ja ne on kestäny se n.8000km ja vähän rata-ajoa. Pirun hyvät renkaat ja pitää jotenki sateellakin. Mukavaa niissä on että maksaa reilusti alle tonnin, tai siis mulle ainakin :). Jos on paljon kiinnostuneita, niin voisin jäsenille hoitaa pikku kimppa tilauksen, yyveetä vaan.
Hei osaatko yhtään verrata kuinka paljon pitävämmät sellaset renkaat? Rikonko vaihdelaatikon ja vetarit jos laitan tollaset alle? Mitenkäs tuollaiset renkaat menee vesisateessa? Onko kuinka älyttömästi huonommat? Puhtaat kiihdytys slicksit on kuitenkin sellaset, että niillä rikkoo kaikki mahdolliset osat autosta..
Tuo aliarvostettu Cologne

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ke Joulukuu 10. 3:56:08 2014

Ei sen laatikon/ vetari hajoaminen ole renkaista kiinni. Käyttäjästä enempi.
Jos ajat rataa niin hommaa federal rs-r tai r888. Renkaan runko jäykempi ja pito ihan eri luokkaa kun leveämmässä siviilirenkaassa. Vesikelillä ovat tietysti hiukan normaali rengasta liukkaammat kun uria vähemmän.
Federal häviää r888:lle kuivalla pidon puolesta hiukan (~1,5-2sek/kierros nyrrellä) mutta on huomattavasti edullisempi.
Rengas onlinessa näyttäs olevan 205/50 15 85e /kpl

Kiihari sliksit ostetaan sit kun joutuu kuivalkelil kaasulla ettiin pitoa nelosvaihteella :green:

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Ke Joulukuu 10. 10:37:08 2014

Henkku kirjoitti:Ei sen laatikon/ vetari hajoaminen ole renkaista kiinni. Käyttäjästä enempi.
Jos ajat rataa niin hommaa federal rs-r tai r888. Renkaan runko jäykempi ja pito ihan eri luokkaa kun leveämmässä siviilirenkaassa. Vesikelillä ovat tietysti hiukan normaali rengasta liukkaammat kun uria vähemmän.
Federal häviää r888:lle kuivalla pidon puolesta hiukan (~1,5-2sek/kierros nyrrellä) mutta on huomattavasti edullisempi.
Rengas onlinessa näyttäs olevan 205/50 15 85e /kpl

Kiihari sliksit ostetaan sit kun joutuu kuivalkelil kaasulla ettiin pitoa nelosvaihteella :green:
Tarkoittaako tää sitä sitte, että paikaltaan ei saa lähteä ollenkaan? Ongelmana, on tällä hetkellä ykkösellä
ei ole minkään näköistä pitoa. Kakkosella löytyy hieman. Kolmosellakin luistelee karvan. Perävälitystä ei
pysty harventamaan enään. Jotenkin jäänyt sellainen mielikuva, että jos on pitoa 2 tai 3 hajoaa vetoakseleita
hajonnu ennen kuin teetin noin karpiolalla.
Tuo aliarvostettu Cologne

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Henkku » To Joulukuu 11. 23:20:35 2014

Aika yleinen ongelma.
Mulla oli aijemmin jotkut 215 dunlopit ja niillä sai sutia neloselle asti. 205 Federlit kun laitoin niin ihan kuin 100hp olis kadonnut moottorista. Hädin tuskin kadulla sai enää 3:lla sutimaan. Kiihariradalla pitoo on jo niin ettei sudi kakkosellakaan. Tehoa ei nyt oo kuin 388hp ja 497nm
Henkoht paras 60ft. federaleilla on 2.1 sekkaa. Varmasti olis parempikin jos olis 4-linkkiä sun muuta.

Kaverikin kokeili monia kalliita eri renkaita omassaan ja päätyi sit noihin RS-R:iin kun niitä ehdotin.

Osta 2kpl rederaleja ja testaa miten ne sulla pitää.

Itelleni meinasin hommata kunnon pitorenkaan kesäks..
http://www.summitracing.com/int/parts/m ... /overview/

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Pe Joulukuu 12. 13:30:54 2014

Henkku kirjoitti:Aika yleinen ongelma.
Mulla oli aijemmin jotkut 215 dunlopit ja niillä sai sutia neloselle asti. 205 Federlit kun laitoin niin ihan kuin 100hp olis kadonnut moottorista. Hädin tuskin kadulla sai enää 3:lla sutimaan. Kiihariradalla pitoo on jo niin ettei sudi kakkosellakaan. Tehoa ei nyt oo kuin 388hp ja 497nm
Henkoht paras 60ft. federaleilla on 2.1 sekkaa. Varmasti olis parempikin jos olis 4-linkkiä sun muuta.

Kaverikin kokeili monia kalliita eri renkaita omassaan ja päätyi sit noihin RS-R:iin kun niitä ehdotin.

Osta 2kpl rederaleja ja testaa miten ne sulla pitää.

Itelleni meinasin hommata kunnon pitorenkaan kesäks..
http://www.summitracing.com/int/parts/m ... /overview/
Joo pitänee kokeilla noita Federal Rs-R, ei oo vaan oikein sopivaa kokoa... pitäis olla
205-50-15 tai 215-50-15 tai sitte 195-55-15. Nyt alla siis 205-50-15 ja mittari näyttää juuri oikein. GPS:llä
testattuna 100km/h mittarissa gps ilmoitti 102km/h.

Mulla oli penkissä hieman vähemmän tehoa ja hieman enemmän vääntöä 1.15bar ahdoilla. Nyt en tiedä mitä siellä
on mutta kait siellä on enemmän tehoa kuin sulla kun ahtomittari antaa tulokseksi 1.4-1.5 bar. Ykkösellä kun nousee kierrokset yli 3000 niin siitä
eteenpäin ei ole nyky renkailla mitään pitoa ja kierrokset karkaa tappiin sekunissa. Uuden vaihdelaatikon mukana ykkösvaihde muuttuu vielä tiheämmäksi
kuin ennen... Mitä tulee nelilinkkiin ei oo sellasia...

Tollaset rakenteet...
http://i52.tinypic.com/29wnwgz.jpg
http://i53.tinypic.com/8xvgcg.jpg

Tällänen olis tulossa perään mutta ei se ajamista paranna.
http://1drv.ms/1zVoWcP
http://1drv.ms/1zVoQlt

On tossa perässä Panhard tanko joka ei alunperin ole ollu tuolla.
Painoa siirretty taakse päin jonkun verran siirtämällä moottoria 3cm taakse
ja akku peräkonttiin.

Joka tapauksessa pitävämpiä renkaita vois kokeilla. Ahvenistolla oon ajannu 3 kierrosta ja tehoa oli liikaa sinne. Suoralla ei menny kukaan ohi
mutta mutkissa meni aina sivuluisussa niin siellä kaikki sitte tuli ohi... Toisaalta ei tää mikään kisa-auto olekkaan tollaset 900 kiloset kisa autot
menee heittämällä tälläsistä 1175kg painavista ohi.
Tuo aliarvostettu Cologne

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Joulukuu 12. 15:51:08 2014

Möhkö kirjoitti:
Henkku kirjoitti:Aika yleinen ongelma.
Mulla oli aijemmin jotkut 215 dunlopit ja niillä sai sutia neloselle asti. 205 Federlit kun laitoin niin ihan kuin 100hp olis kadonnut moottorista. Hädin tuskin kadulla sai enää 3:lla sutimaan. Kiihariradalla pitoo on jo niin ettei sudi kakkosellakaan. Tehoa ei nyt oo kuin 388hp ja 497nm
Henkoht paras 60ft. federaleilla on 2.1 sekkaa. Varmasti olis parempikin jos olis 4-linkkiä sun muuta.

Kaverikin kokeili monia kalliita eri renkaita omassaan ja päätyi sit noihin RS-R:iin kun niitä ehdotin.

Osta 2kpl rederaleja ja testaa miten ne sulla pitää.

Itelleni meinasin hommata kunnon pitorenkaan kesäks..
http://www.summitracing.com/int/parts/m ... /overview/
Joo pitänee kokeilla noita Federal Rs-R, ei oo vaan oikein sopivaa kokoa... pitäis olla
205-50-15 tai 215-50-15 tai sitte 195-55-15. Nyt alla siis 205-50-15 ja mittari näyttää juuri oikein. GPS:llä
testattuna 100km/h mittarissa gps ilmoitti 102km/h.

Mulla oli penkissä hieman vähemmän tehoa ja hieman enemmän vääntöä 1.15bar ahdoilla. Nyt en tiedä mitä siellä
on mutta kait siellä on enemmän tehoa kuin sulla kun ahtomittari antaa tulokseksi 1.4-1.5 bar. Ykkösellä kun nousee kierrokset yli 3000 niin siitä
eteenpäin ei ole nyky renkailla mitään pitoa ja kierrokset karkaa tappiin sekunissa. Uuden vaihdelaatikon mukana ykkösvaihde muuttuu vielä tiheämmäksi
kuin ennen... Mitä tulee nelilinkkiin ei oo sellasia...

Tollaset rakenteet...
http://i52.tinypic.com/29wnwgz.jpg
http://i53.tinypic.com/8xvgcg.jpg

Tällänen olis tulossa perään mutta ei se ajamista paranna.
http://1drv.ms/1zVoWcP
http://1drv.ms/1zVoQlt

On tossa perässä Panhard tanko joka ei alunperin ole ollu tuolla.
Painoa siirretty taakse päin jonkun verran siirtämällä moottoria 3cm taakse
ja akku peräkonttiin.

Joka tapauksessa pitävämpiä renkaita vois kokeilla. Ahvenistolla oon ajannu 3 kierrosta ja tehoa oli liikaa sinne. Suoralla ei menny kukaan ohi
mutta mutkissa meni aina sivuluisussa niin siellä kaikki sitte tuli ohi... Toisaalta ei tää mikään kisa-auto olekkaan tollaset 900 kiloset kisa autot
menee heittämällä tälläsistä 1175kg painavista ohi.

Tossa olis oikeeta kokoo http://www.camskill.co.uk/m12b0s661p120 ... se%3A_72dB
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

piitp
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 13:07:15 2013

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja piitp » Ma Tammikuu 19. 23:07:34 2015

Laitetaas tänne. Eli mikä kannattas ostaa renkaiden täyttöön kotia tai radalle? Olen kattonu motonetin 2 sylinterisiä jalkapumppuja tai 12v kompuraa. Kalleimmatkin vaan 30€. Tuommonen dunlopin keltainen jalkapumppu olis ainakin ihku. Tekeekö noilla sitten mitään käytännössä?
Enemmän ja vähemmän keskeneräsiä.

Kp starlet

sapphire cossu sierra

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Tammikuu 19. 23:34:20 2015

Typpipullo jos meinaa oikein race henkiseks ;) aika kauan saa urheilla jalkapumpulla sekä tommosella 12v kompuralla..

piitp
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 13:07:15 2013

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja piitp » Ti Tammikuu 20. 23:16:47 2015

No ostan kuitenkin jonkulaisen pumpun kun tarvetta on. Katsoo sitten tekeekö mitään. Olen miettinyt tuota 100% typpiä rata-ajoon mutta saako mistä ja taitaa tulla kalliiksi? Rengasliikkeistä vois saada tietoa lisää vaikka niillä jotkin uber hienot laitteet onkin. Taitaa riittää mulle toi 78% seos.
Enemmän ja vähemmän keskeneräsiä.

Kp starlet

sapphire cossu sierra

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Krisse » La Tammikuu 24. 12:14:46 2015

Me köyhät maastoautoharrastajat käytetään tälläsiä Kiinalaisia 12v kompuroita. Maksaa kai jotain 140-170 euroa (suomessa, Ebaysta varmaan halvemmalla), maasturin rengas (33x12.5x15) täyttyy minuutissa 0.6 -> 1.8 joten henkilöauton renkaan säätely tapahtunee 'silmän räpäyksessä'.

Ainakin omassa käytössä toi on kestäny jo monta vuotta joten pikkurenkailla varmaan ikuinen. Ne 20-30 eken pikkukompurat ovat kyllä aika lussuja vehkeitä henkilöauton renkaillakin.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja matsu » La Tammikuu 24. 15:31:58 2015

Krisse kirjoitti:Me köyhät maastoautoharrastajat käytetään tälläsiä Kiinalaisia 12v kompuroita. Maksaa kai jotain 140-170 euroa (suomessa, Ebaysta varmaan halvemmalla), maasturin rengas (33x12.5x15) täyttyy minuutissa 0.6 -> 1.8 joten henkilöauton renkaan säätely tapahtunee 'silmän räpäyksessä'.

Ainakin omassa käytössä toi on kestäny jo monta vuotta joten pikkurenkailla varmaan ikuinen. Ne 20-30 eken pikkukompurat ovat kyllä aika lussuja vehkeitä henkilöauton renkaillakin.
Kaverilla on LJ:ssä tuommoinen parin kympin kompura, ei sillä kyl 35 boggeria viiti alkaa täyttämään, lähinnä paineilmalukkoa varten se onkin. Mut kyllä se yllättävän nopeasti täyttää kontissa olevan 20 litran säiliön josta voi sitte suhauttaa renkaaseen kerralla. Että uskoisin sen kyllä henkilöauton renkaan täyttävän ihan säällisessä ajassa.

piitp
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 13:07:15 2013

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja piitp » La Tammikuu 24. 18:17:36 2015

Tuossayksi mikä löyty nopealla selaamisella, ainakin motonetin vastaavia tehokkaampi, mutta hinta pomppaa monenkertaseksi. Ja varmaan kiinalainen että ei siitä laadusta tiedä.
Enemmän ja vähemmän keskeneräsiä.

Kp starlet

sapphire cossu sierra

terae
Viestit: 469
Liittynyt: Su Helmikuu 23. 1:58:22 2014
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja terae » Ti Helmikuu 3. 15:15:33 2015

On muuten tutun rengasliikkeen pitäjän mukaan Toyon R888 hinta pudonnut reippaasti tänä vuonna viime vuoden hinnoista... itse harkitsen niitä ensimmäisiksi katulaillisiksi slikseiksi, kun ei noissa Goodyearin ensiasennusrenkaissa pito riitä mihinkään ennen kuin on lämmitetty niin, että melkeen jarrulevytkin hehkuu...
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Katuslicksit

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 3. 17:54:37 2015

Liittyisikö rajusti alentuneeseen öljyn hintaan?

Vastaa Viestiin