TAp kirjoitti:Mittarin transistorit voi olla tiensä päässä.
Magneettijuttu on myös todella herkkä epäpuhtauksille, jumitus (muualla kuin 0-asennossa) johtuu usein siitä, eli paineilmaa varovati sinne missä se kela liikkuu pitkin hevosenkenkää.
Eihän siinä virtalukolta mittarin kautta puolalle menevässä johdossa ole mitään muuta kuormaa tai laitteita ?
Vakio GT ÖP mittari ?
letkuja on tarjolla e-bayn kautta, mutta Mk2 on eri kierteellä, ja enkkula (RHD) mallien letkut lyhyempiä. mutta on noi kierteet ylhäällä jossain.
Jostain mittarikaupastakin voisi yrittää, vanhoissa Smithin mittareissa samoja kierteitä.
Jos vanha on poikki ihan moottoriliitännän juuresta, eikä sitä ole lyhennettyt, voi liittimen painaa uudelleen paikoilleen, menee jarruputkityökalulla kun ottaa varovasti
Kokeillaan putsaamalla jos vireytyisi, ollut käyttämättä n. 15 vuotta, joten voi olla että herkistyy kun saa vähän konetta käyteltyä. Tosin siihenkin menee tovi taas kun meni tuo letku repeämään, teettävät letkun tuota varten 1/8 npt lohkon päähän ja tuo orkkiskierre mittaristoon, hintaa tulee jonkun verran, mutta ei uskalla tuota vanhaa letkua laittaa kiinni kun ei tiedä mistä seuraavan kerran ratkeaa.. Tällä kertaa toivottavasti selvittiin säkähdyksellä, mutta ei paljon naurattaisi jos täydestä laukasta hukkaisi öljynpaineet tuota kautta. Ei ole virtalukolta puolalle menevässä johdossa muuta kytkettynä, mietin vielä sellaista, että kannattaisikohan tuo releyttää, niin saisi ainakin varmasti kokoajan "täyden" jännitteen?