Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
SJJ
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Elokuu 13. 20:44:53 2012
Viesti
Kirjoittaja SJJ » Su Toukokuu 12. 14:47:15 2013
THR kirjoitti:ei oo kattimalli vaan pitää olla katin kuoret. vuosimalli -91 ja alkup.2wd cossu...
l6 on ja viimme vuonna päästöt hyvät...
tiedän hyvin koska minun ex
eihän jumita polttoaine paine säädintä?
tyhjäk.venalla ei merkitystä
Ei taida tuon painesäätimen jumimisen testaukseen olla nopeeta vinkkiä, vai pitääkö mitata paine?

Sierra RS Cosworth -91 2WD
-
komA
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Viesti
Kirjoittaja komA » Ma Toukokuu 20. 20:05:50 2013
Otetaas välillä noita moniventtiililaitteita kysymyksien ääreen. Eli BOBin kanssa lämpö"ongelmia". Paljonko sen käyntilämpö pitäis olla? Onkohan mulla mittari-anturi välinen yhteistyö huonoa vai voiko oikeasti olla 120asteisena toimiva moottori? Orkkismittarilla n. 2-3 viisarin väliä punaiseen, nytten uudella mittarilla pyörii 120asteen tienoilla. Vai onkohan tullut kytkentä vika mittariin

Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
CoupeGT
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 440
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
- Paikkakunta: Tampere-city
Viesti
Kirjoittaja CoupeGT » Ma Toukokuu 20. 22:53:24 2013
komA kirjoitti:Otetaas välillä noita moniventtiililaitteita kysymyksien ääreen. Eli BOBin kanssa lämpö"ongelmia". Paljonko sen käyntilämpö pitäis olla? Onkohan mulla mittari-anturi välinen yhteistyö huonoa vai voiko oikeasti olla 120asteisena toimiva moottori? Orkkismittarilla n. 2-3 viisarin väliä punaiseen, nytten uudella mittarilla pyörii 120asteen tienoilla. Vai onkohan tullut kytkentä vika mittariin

Eiköhän se 88 asteisella termostaatilla pitäisi oleman aika lähellä sitä samaa lämpötilaa jos vesipumppu kierrättää nestettä ja jäähdytin on ehjä...?

-
komA
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Viesti
Kirjoittaja komA » Ma Toukokuu 20. 23:14:26 2013
Kyllä siellä ainakin neste kiertää, eikä jäähyttimessä ole reikiä. Tuplaflektikin on paikallaan joka huutaa koko ajan auton käynnissä ollessa. Onkos tossa 12v mallin kanssa yhteensopiva termari vai joutuuko soveltamaan/tilaamaan ulkomaailmasta? Pitää huomenna vielä kokeilla ton mittarin mukana tulleella anturilla, saattaa vaan sit mennä megan kanssa säätämiseks

.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
topoo
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 6. 16:50:08 2009
Viesti
Kirjoittaja topoo » Ke Toukokuu 22. 15:43:43 2013
Kertokaas 2wd Cosworthin vetarin pulttien kiristysmomentti?
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Ke Toukokuu 22. 16:52:28 2013
topoo kirjoitti:Kertokaas 2wd Cosworthin vetarin pulttien kiristysmomentti?
38-43Nm
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » To Toukokuu 23. 17:31:37 2013
Mihin kohtaan nelikkocossun öljynsuodattimen jalkaan on hyvä porata lähtö turbon öljyputkelle?
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » To Toukokuu 23. 17:53:42 2013
Jallu kirjoitti:Mihin kohtaan nelikkocossun öljynsuodattimen jalkaan on hyvä porata lähtö turbon öljyputkelle?
http://jasu80.kuvat.fi/kuvat/IMG_0387.JPG
Noin on tuossa mun jalassa, joka oli siivessä kiinni. Aika keskellä menee tuo seinä, joten jos haluaa varmemmin porailla, poraa reikä vähän ylemmäs kun tuossa kuvassa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
Antti M
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma Lokakuu 15. 19:37:41 2012
Viesti
Kirjoittaja Antti M » Ke Toukokuu 29. 18:24:47 2013
Eli kysymys kuuluu siis että mikä on kannenpinnapulttien kiristysmomentti? En löytänyt mistään vastausta. Pinnapultit todennäköisesti ARP. Jostain syystä kannessa on myös yksi tavallinen pultti. Vastatkaa nopeasti oikeasti kiire!
EscoCossu
Escort MkII 4d proju
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ke Toukokuu 29. 18:46:56 2013
Antti M kirjoitti:Eli kysymys kuuluu siis että mikä on kannenpinnapulttien kiristysmomentti? En löytänyt mistään vastausta. Pinnapultit todennäköisesti ARP. Jostain syystä kannessa on myös yksi tavallinen pultti. Vastatkaa nopeasti oikeasti kiire!
112nm vedin just ite ARP-pulteilla, oikeen rasvan kanssa...
Jos se yks on orig. pultti, niin viskaisin sen jorpakkoon. Volkkarin tms. kovat pultit samaan kuin ARP.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 31. 15:29:16 2013
ARP momentit löytyy saman firman nettisivuilta.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ti Kesäkuu 4. 0:38:49 2013
EsCo muuttuu takaa raapivaksi, joten kaksi kysymystä siihen liittyen.
-Onko tuhoon tuomittua käyttää edessä 4wd napoja? Toki tumpit jäisi sisään. Napojen vaihtuessa kun taitaa mennä kaikki romut vaihtoon ja siihen en mieluusti lähtis.
-Etupalkki vaihtoon, vai kelpaako nelikon palkki ts. mahtuuko 2wd öljypohja tämän kanssa?
Kokeilemalla olis helppo tietty selvittää, mutta kun ei oo koskaan ees pidelly 2wd:n osia näpeissä, niin kokemusta ei ole. Lisää kysymyksiä varmaan tulee jatkossa. Kiitokset etukäteen.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ke Kesäkuu 5. 7:08:39 2013
kannattaa käyttää 4wd omia napoja niin ei tarvii kaikkia uusia. sorvaa vaan etuvetarin päistä korvat pois ja laittaa ne takas. sopii olleen 2wd pohja,mutta pitää tehä lisää tilaa ö-pumpulle(pienellä hionnalla menee)
Timo
-
Antti M
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma Lokakuu 15. 19:37:41 2012
Viesti
Kirjoittaja Antti M » Ti Kesäkuu 11. 19:15:38 2013
Taas olis yks kysymys.
Mistä EsCo ottaa tiedon ahtopainemittarille?
Kasauksen jälkeen eioo pelittänyt

EscoCossu
Escort MkII 4d proju
-
tony the tiger
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti
Kirjoittaja tony the tiger » Ti Kesäkuu 11. 20:23:57 2013
Antti M kirjoitti:Taas olis yks kysymys.
Mistä EsCo ottaa tiedon ahtopainemittarille?
Kasauksen jälkeen eioo pelittänyt

Letku yhteys pitää löytyä painekoteloon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
-
Antti M
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma Lokakuu 15. 19:37:41 2012
Viesti
Kirjoittaja Antti M » Ti Kesäkuu 11. 22:44:37 2013
tony the tiger kirjoitti:Antti M kirjoitti:Taas olis yks kysymys.
Mistä EsCo ottaa tiedon ahtopainemittarille?
Kasauksen jälkeen eioo pelittänyt

Letku yhteys pitää löytyä painekoteloon.
Juu löyty, oli irronnut mittariston takaata, nyt toimii!
EscoCossu
Escort MkII 4d proju
-
Gleetu
- Viestit: 131
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007
Viesti
Kirjoittaja Gleetu » To Heinäkuu 25. 15:31:23 2013
Sattuuko jollain olee 4x4 laatikkoa irrallaan? joss sais mitata sen vaihdekepin "cradlesta", kiinnitys reikien etäisyydet keskenään yms. Joss sitä yrittäis ite alumiinista tehdä jämäkämmän!

-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » To Syyskuu 12. 16:26:33 2013
Eli EsCon vasemmanpuoleinen etuolka on nyt särki ja vaihto-osaa oon vailla. Projekti seisoo ja koko ajan enemmän alkaa tuntumaan siltä, et myyn kohta osina pois. Tästä itse aiheeseen...
Löytyykö tähän vaihto-osaa jostain muusta fordista? Kävin romuttamolla katsomassa normi 4wd sierran olkaa, mutta mitotuksessa oli jonkun verran eroja, joten sen hylkäsin.
Onkos kukaan koittanut korjailla? Itsellä laakerikupissa vaivaa ts. siitä laakerien "sisästopparista" palanen irti ja muutenkin lovilla.
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » To Syyskuu 12. 22:34:49 2013
Markki kirjoitti:Eli EsCon vasemmanpuoleinen etuolka on nyt särki ja vaihto-osaa oon vailla. Projekti seisoo ja koko ajan enemmän alkaa tuntumaan siltä, et myyn kohta osina pois. Tästä itse aiheeseen...
Löytyykö tähän vaihto-osaa jostain muusta fordista? Kävin romuttamolla katsomassa normi 4wd sierran olkaa, mutta mitotuksessa oli jonkun verran eroja, joten sen hylkäsin.
Onkos kukaan koittanut korjailla? Itsellä laakerikupissa vaivaa ts. siitä laakerien "sisästopparista" palanen irti ja muutenkin lovilla.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö 4wd cosworth Sierrassa ole sama?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
RD
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja RD » To Syyskuu 12. 23:20:13 2013
Posmo kirjoitti:Markki kirjoitti:Eli EsCon vasemmanpuoleinen etuolka on nyt särki ja vaihto-osaa oon vailla. Projekti seisoo ja koko ajan enemmän alkaa tuntumaan siltä, et myyn kohta osina pois. Tästä itse aiheeseen...
Löytyykö tähän vaihto-osaa jostain muusta fordista? Kävin romuttamolla katsomassa normi 4wd sierran olkaa, mutta mitotuksessa oli jonkun verran eroja, joten sen hylkäsin.
Onkos kukaan koittanut korjailla? Itsellä laakerikupissa vaivaa ts. siitä laakerien "sisästopparista" palanen irti ja muutenkin lovilla.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö 4wd cosworth Sierrassa ole sama?
On sama. Muissa kuin cosworthissa on eri, tuli noita XR:n ja cossun osia vertailtua...
Korjauksesta sen verran että eräs koneistamo sorvas yksiin olka-akseleihin holkin sinne laakeripesäksi. Toimi ainakin sen hetken mitä oli ajossa itellä.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » To Syyskuu 12. 23:30:18 2013
Projekti pääsee pian jatkumaan, eli vaihto-osa tulossa klubilaiselta *peukkua*
Pitänee käydä tuon särkyneen kanssa kierroksella. Tuo holkitus varmaan paras tapa koittaa korjailla, kiitti näistä.
-
Miqe
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Viesti
Kirjoittaja Miqe » To Lokakuu 3. 12:58:21 2013
Käykö 4x4 Cosworth Sierran takajarruihin jarrukilpi jostain muustakin mallista vai pitääkö olla juuri omansa?
-
RD
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja RD » To Lokakuu 3. 13:34:12 2013
XR4x4:ssä on ainakin samankokoinen jarrulevy, tosin vähän ohuempi koska jäähdyttämätön. Voisin kuvitella jarrukilven siis käyvän, mutta varmaksi en valitettavasti voi sanoa. Halkaisija on jokatapauksessa siis sama.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
welhox
- Viestit: 589
- Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010
Viesti
Kirjoittaja welhox » To Lokakuu 3. 14:30:26 2013
RD kirjoitti:XR4x4:ssä on ainakin samankokoinen jarrulevy, tosin vähän ohuempi koska jäähdyttämätön. Voisin kuvitella jarrukilven siis käyvän, mutta varmaksi en valitettavasti voi sanoa. Halkaisija on jokatapauksessa siis sama.
4wd Cossun takalevyt on isommat, just nyt en muista eroa mutta toista senttiä joten Xr4x4 jarrukilpi ei ainakaan toimi.
Itse yritin Cossun levyä paikalleen laittaa mutta ei mennyt, hommasin sitten cossun kilvetkin.
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.
XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx
-
JyriN
- Viestit: 549
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja JyriN » To Lokakuu 3. 22:14:31 2013
Miqe kirjoitti:Käykö 4x4 Cosworth Sierran takajarruihin jarrukilpi jostain muustakin mallista vai pitääkö olla juuri omansa?
Scorpio Cosworth. Minulla on tuommoiset paikoillaan (tai ainakin semmoiset luulin ostavani akoinaan

) XR:ssä, missä on 4x4 Cosw takalaakeripukki ja jarrut.
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » La Lokakuu 12. 0:57:25 2013
Ja uudet alkuperäiset jarrukilvet omaan nelariin makso muistaakseni 19€ kpl, että ei kannata hirveesti vaivata päätään niillä...

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Miqe
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005
Viesti
Kirjoittaja Miqe » La Lokakuu 12. 20:43:57 2013
Fullspeed kirjoitti:Ja uudet alkuperäiset jarrukilvet omaan nelariin makso muistaakseni 19€ kpl, että ei kannata hirveesti vaivata päätään niillä...

Mistäs hankit nuo? Varaosaliikkeet myyny ei oota, samoin Fordilta ilmoittivat ettei ole enää saatavilla.
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » La Lokakuu 12. 23:16:32 2013
Siis ihan foordilta. Pari vuotta mahtaa olla aikaa. Siinähän oli malli päivittyny alkuperäsestä. En muista koodia, liekkö oli cossuescosta vai mulkkariscorpiosta, oli sellaset kartion malliset verrattuna alkuperäisiin, jotka oli levymäiset. Bolt on.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » Ti Marraskuu 26. 22:43:28 2013
Onko alla olevan linkin kuvassa bensaputken päässä olevalla mustalla "muovimötikällä" muuta virkaa kuin olla muuntimena bensaputkesta muoviletkuun? Tuosta mötikästä lähtenyt muoviletku on mennyt poikki. Voisiko tuon korvata normaalilla bensaletkulla suoraan bensaputkesta?
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... G_0388.jpg
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ke Marraskuu 27. 8:10:17 2013
Planet kirjoitti:Voisiko tuon korvata normaalilla bensaletkulla suoraan bensaputkesta?
En keksi mitään syytä miksei vois, jos ei puhuta museovehkeestä.
Itse olen ainakin joskus korjannut noin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 2. 8:40:22 2013
vauhtipete kirjoitti:Planet kirjoitti:Voisiko tuon korvata normaalilla bensaletkulla suoraan bensaputkesta?
En keksi mitään syytä miksei vois, jos ei puhuta museovehkeestä.
Itse olen ainakin joskus korjannut noin.
Samoin multa tuo on poistettu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Kaihola
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008
Viesti
Kirjoittaja Kaihola » Ke Joulukuu 25. 18:41:58 2013
Mikä on minimi vahvuus cossun vauhtipyörälle?
Eli kuinka paljon kestää oikaista ennenkuin alkaa tulla ongelmia.
Kokemuksia?
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Joulukuu 31. 23:33:37 2013
Kaihola kirjoitti:Mikä on minimi vahvuus cossun vauhtipyörälle?
Eli kuinka paljon kestää oikaista ennenkuin alkaa tulla ongelmia.
Kokemuksia?
Mä sorvasin ainakin jotain 1.2-1.5mm pois ja kevensin sorvilla ja jyrsimellä vielä reilusti, ei ongelmia.
Jonkun huhun kuulin että joku ois 2mm sorvannu pois ilman ongelmia...
Ilmeisesti palanut kytkinpinta?
Sen verran tarttee sit sorvata et hiusmurtumat ja kaikki muu palanut paska lähtee pois.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Kaihola
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008
Viesti
Kirjoittaja Kaihola » Ke Tammikuu 1. 11:31:06 2014
Joo, palanut ja pahasti urilla.
Kytkinpintaa on jo ennestään sorvattu tuosta vauhtipyörästä, kun on samalla tasolla asetelman vastinpinnan kanssa.
Mutta katsotaan jos siitä vielä jotain käyttökelpoista saataisiin.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 1. 13:59:23 2014
Kaihola kirjoitti:Joo, palanut ja pahasti urilla.
Kytkinpintaa on jo ennestään sorvattu tuosta vauhtipyörästä, kun on samalla tasolla asetelman vastinpinnan kanssa.
Mutta katsotaan jos siitä vielä jotain käyttökelpoista saataisiin.
Joo... Muista nyt sit sorvata se p.asetelman vastin pinta myös oikealle korolle.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Su Tammikuu 12. 12:09:11 2014
Sopiiko Escortin "kuramatot" Sierraan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Su Tammikuu 12. 12:25:12 2014
Jasu kirjoitti:Sopiiko Escortin "kuramatot" Sierraan?
täytyypä melkein ens vkl kokeilla... näytti kyllä samoilta kun niitä käsissä vasta pyöritin
löytykö jostain uusia? linkkiä...
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Ke Tammikuu 15. 12:12:52 2014
Oliko etuvakaajat Cossuissa saman paksuiset? Onko kaikissa samat kiinnikkeet?
Multa löytyy 2 sarjaa uusia kiinnikkeitä.
- 87BB-5488-AA / 6175962 (nämä käsittääkseni normi mallit)
- 85GB-5488-AB / 6176932 (nämä suuremmat, mutta ei tietoa sopiiko siipeen) 4wd?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » Su Tammikuu 19. 22:18:41 2014
Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 20. 7:49:09 2014
Planet kirjoitti:Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
uudet alkuperäset... billetit liian kovia(minusta) siviiliautoon,mut jos resonoinnit ei haittaa niin sit toki vaikka vibratecit
Timo
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Ma Tammikuu 20. 7:57:56 2014
THR kirjoitti:Planet kirjoitti:Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
uudet alkuperäset... billetit liian kovia(minusta) siviiliautoon,mut jos resonoinnit ei haittaa niin sit toki vaikka vibratecit
Timo
Mistä Timo löydät uudet alkuperäiset?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 20. 8:04:19 2014
Jasu kirjoitti:THR kirjoitti:Planet kirjoitti:Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
uudet alkuperäset... billetit liian kovia(minusta) siviiliautoon,mut jos resonoinnit ei haittaa niin sit toki vaikka vibratecit
Timo
Mistä Timo löydät uudet alkuperäiset?
eikö ford saa?
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Ma Tammikuu 20. 8:51:05 2014
Ei mun viime tiedon mukaan (tosin siitä on aikaa).
Olikos noissa jotain erikoista, vai oliko cosassa edes omiaan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 20. 18:33:10 2014
Syksyllä oli tästä jotain puhetta yhden tutun kanssa ja tuli ainakin minulle tietoa: Sedan 2WD Cossun toinen kumi on V6 mallista (Scorpiosta? ja se mitä vasten kone painaa, kun kaasua antaa) ja toinen olisi 2.0 OHC. Sen tarkemmin en tiedä tämän väitteen todenperäisyydestä, mutta kuulemma oli ihan Fordilla katseltu varaosanumeroita. Niissä numeroissa on tapahtunut vaikka mitä korvausmuutoksia vuosien varrella ja tämä saattaa olla nykytilanne. Varauksella siis kaikki yllä oleva ja tämä voi olla siis täysi tornihuhu.
-
RS270
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Viesti
Kirjoittaja RS270 » Su Maaliskuu 2. 20:23:02 2014
Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mikä cossun kansi on kyseessä, päässä seuraavat numerot:
2AC
V86HF6090AA A2020
YN0450
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 2. 21:07:10 2014
RS270 kirjoitti:Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mikä cossun kansi on kyseessä, päässä seuraavat numerot:
2AC
V86HF6090AA A2020
YN0450
Sanoisin että alkupään 2wd sedan cosan kansi. Onko kuvia?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
RS270
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Viesti
Kirjoittaja RS270 » Su Maaliskuu 2. 21:39:10 2014
Jasu kirjoitti:RS270 kirjoitti:Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mikä cossun kansi on kyseessä, päässä seuraavat numerot:
2AC
V86HF6090AA A2020
YN0450
Sanoisin että alkupään 2wd sedan cosan kansi. Onko kuvia?
En kerinny vielä ottaan kuvia, tuli tosiaan hommattua tollanen täydellinen kansi enkä näistä oikein tiedä vielä.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » Ma Maaliskuu 10. 17:17:29 2014
2wd sierra cossun etu jarruputkista kysymys. Tuleeko etupalkin läpiviennistä pätkä putkea ja sitten vasta letku satulalle?
Havainnollistava kuva:
http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... 100152.jpg
Omaan projektiin tulossa goodridge teräspunosletkut, niin mietinpä vain että laittaako letkun suoraan etupalkilta satulalle?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
Herttuine
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Syyskuu 6. 21:29:43 2010
Viesti
Kirjoittaja Herttuine » Ke Maaliskuu 26. 17:33:35 2014
Saapko 4x4 cosan murikan naitettua tuollaiseen perus taksi sierran laippavetarimurikan tilalle? Pikaisella etsinnällä en löytäny vastausta niin kysytäänpä täällä.