Cosworth kysymyksiä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
SJJ
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elokuu 13. 20:44:53 2012

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja SJJ » Su Toukokuu 12. 14:47:15 2013

THR kirjoitti:ei oo kattimalli vaan pitää olla katin kuoret. vuosimalli -91 ja alkup.2wd cossu...

l6 on ja viimme vuonna päästöt hyvät...

tiedän hyvin koska minun ex :lol:

eihän jumita polttoaine paine säädintä?

tyhjäk.venalla ei merkitystä
Ei taida tuon painesäätimen jumimisen testaukseen olla nopeeta vinkkiä, vai pitääkö mitata paine? :roll: :D
Sierra RS Cosworth -91 2WD

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja komA » Ma Toukokuu 20. 20:05:50 2013

Otetaas välillä noita moniventtiililaitteita kysymyksien ääreen. Eli BOBin kanssa lämpö"ongelmia". Paljonko sen käyntilämpö pitäis olla? Onkohan mulla mittari-anturi välinen yhteistyö huonoa vai voiko oikeasti olla 120asteisena toimiva moottori? Orkkismittarilla n. 2-3 viisarin väliä punaiseen, nytten uudella mittarilla pyörii 120asteen tienoilla. Vai onkohan tullut kytkentä vika mittariin :lol:
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ma Toukokuu 20. 22:53:24 2013

komA kirjoitti:Otetaas välillä noita moniventtiililaitteita kysymyksien ääreen. Eli BOBin kanssa lämpö"ongelmia". Paljonko sen käyntilämpö pitäis olla? Onkohan mulla mittari-anturi välinen yhteistyö huonoa vai voiko oikeasti olla 120asteisena toimiva moottori? Orkkismittarilla n. 2-3 viisarin väliä punaiseen, nytten uudella mittarilla pyörii 120asteen tienoilla. Vai onkohan tullut kytkentä vika mittariin :lol:
Eiköhän se 88 asteisella termostaatilla pitäisi oleman aika lähellä sitä samaa lämpötilaa jos vesipumppu kierrättää nestettä ja jäähdytin on ehjä...? :roll:
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja komA » Ma Toukokuu 20. 23:14:26 2013

Kyllä siellä ainakin neste kiertää, eikä jäähyttimessä ole reikiä. Tuplaflektikin on paikallaan joka huutaa koko ajan auton käynnissä ollessa. Onkos tossa 12v mallin kanssa yhteensopiva termari vai joutuuko soveltamaan/tilaamaan ulkomaailmasta? Pitää huomenna vielä kokeilla ton mittarin mukana tulleella anturilla, saattaa vaan sit mennä megan kanssa säätämiseks :lol:.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

topoo
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Heinäkuu 6. 16:50:08 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja topoo » Ke Toukokuu 22. 15:43:43 2013

Kertokaas 2wd Cosworthin vetarin pulttien kiristysmomentti?

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Toukokuu 22. 16:52:28 2013

topoo kirjoitti:Kertokaas 2wd Cosworthin vetarin pulttien kiristysmomentti?
38-43Nm
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Toukokuu 22. 16:56:31 2013

topoo kirjoitti:Kertokaas 2wd Cosworthin vetarin pulttien kiristysmomentti?
https://www.dropbox.com/s/b4w73fmcracno ... Manual.pdf
Sivu 297.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Toukokuu 23. 17:31:37 2013

Mihin kohtaan nelikkocossun öljynsuodattimen jalkaan on hyvä porata lähtö turbon öljyputkelle?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Toukokuu 23. 17:53:42 2013

Jallu kirjoitti:Mihin kohtaan nelikkocossun öljynsuodattimen jalkaan on hyvä porata lähtö turbon öljyputkelle?
http://jasu80.kuvat.fi/kuvat/IMG_0387.JPG

Noin on tuossa mun jalassa, joka oli siivessä kiinni. Aika keskellä menee tuo seinä, joten jos haluaa varmemmin porailla, poraa reikä vähän ylemmäs kun tuossa kuvassa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Antti M
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Lokakuu 15. 19:37:41 2012

Re: Cosworth kysymyksiä/ kannenpulttien kiristysmomentti KII

Viesti Kirjoittaja Antti M » Ke Toukokuu 29. 18:24:47 2013

Eli kysymys kuuluu siis että mikä on kannenpinnapulttien kiristysmomentti? En löytänyt mistään vastausta. Pinnapultit todennäköisesti ARP. Jostain syystä kannessa on myös yksi tavallinen pultti. Vastatkaa nopeasti oikeasti kiire!
EscoCossu
Escort MkII 4d proju

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cosworth kysymyksiä/ kannenpulttien kiristysmomentti KII

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Toukokuu 29. 18:46:56 2013

Antti M kirjoitti:Eli kysymys kuuluu siis että mikä on kannenpinnapulttien kiristysmomentti? En löytänyt mistään vastausta. Pinnapultit todennäköisesti ARP. Jostain syystä kannessa on myös yksi tavallinen pultti. Vastatkaa nopeasti oikeasti kiire!
112nm vedin just ite ARP-pulteilla, oikeen rasvan kanssa...
Jos se yks on orig. pultti, niin viskaisin sen jorpakkoon. Volkkarin tms. kovat pultit samaan kuin ARP.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 31. 15:29:16 2013

ARP momentit löytyy saman firman nettisivuilta.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markki » Ti Kesäkuu 4. 0:38:49 2013

EsCo muuttuu takaa raapivaksi, joten kaksi kysymystä siihen liittyen.

-Onko tuhoon tuomittua käyttää edessä 4wd napoja? Toki tumpit jäisi sisään. Napojen vaihtuessa kun taitaa mennä kaikki romut vaihtoon ja siihen en mieluusti lähtis.

-Etupalkki vaihtoon, vai kelpaako nelikon palkki ts. mahtuuko 2wd öljypohja tämän kanssa?

Kokeilemalla olis helppo tietty selvittää, mutta kun ei oo koskaan ees pidelly 2wd:n osia näpeissä, niin kokemusta ei ole. Lisää kysymyksiä varmaan tulee jatkossa. Kiitokset etukäteen.
Escort Cosworth
Jäsen 33

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Kesäkuu 5. 7:08:39 2013

kannattaa käyttää 4wd omia napoja niin ei tarvii kaikkia uusia. sorvaa vaan etuvetarin päistä korvat pois ja laittaa ne takas. sopii olleen 2wd pohja,mutta pitää tehä lisää tilaa ö-pumpulle(pienellä hionnalla menee)

Timo

Antti M
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Lokakuu 15. 19:37:41 2012

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti M » Ti Kesäkuu 11. 19:15:38 2013

Taas olis yks kysymys.

Mistä EsCo ottaa tiedon ahtopainemittarille?
Kasauksen jälkeen eioo pelittänyt :(
EscoCossu
Escort MkII 4d proju

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Kesäkuu 11. 20:23:57 2013

Antti M kirjoitti:Taas olis yks kysymys.

Mistä EsCo ottaa tiedon ahtopainemittarille?
Kasauksen jälkeen eioo pelittänyt :(
Letku yhteys pitää löytyä painekoteloon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Antti M
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Lokakuu 15. 19:37:41 2012

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Antti M » Ti Kesäkuu 11. 22:44:37 2013

tony the tiger kirjoitti:
Antti M kirjoitti:Taas olis yks kysymys.

Mistä EsCo ottaa tiedon ahtopainemittarille?
Kasauksen jälkeen eioo pelittänyt :(
Letku yhteys pitää löytyä painekoteloon.

Juu löyty, oli irronnut mittariston takaata, nyt toimii!
EscoCossu
Escort MkII 4d proju

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Gleetu » To Heinäkuu 25. 15:31:23 2013

Sattuuko jollain olee 4x4 laatikkoa irrallaan? joss sais mitata sen vaihdekepin "cradlesta", kiinnitys reikien etäisyydet keskenään yms. Joss sitä yrittäis ite alumiinista tehdä jämäkämmän! :roll:

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markki » To Syyskuu 12. 16:26:33 2013

Eli EsCon vasemmanpuoleinen etuolka on nyt särki ja vaihto-osaa oon vailla. Projekti seisoo ja koko ajan enemmän alkaa tuntumaan siltä, et myyn kohta osina pois. Tästä itse aiheeseen...

Löytyykö tähän vaihto-osaa jostain muusta fordista? Kävin romuttamolla katsomassa normi 4wd sierran olkaa, mutta mitotuksessa oli jonkun verran eroja, joten sen hylkäsin.

Onkos kukaan koittanut korjailla? Itsellä laakerikupissa vaivaa ts. siitä laakerien "sisästopparista" palanen irti ja muutenkin lovilla.
Escort Cosworth
Jäsen 33

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Syyskuu 12. 22:34:49 2013

Markki kirjoitti:Eli EsCon vasemmanpuoleinen etuolka on nyt särki ja vaihto-osaa oon vailla. Projekti seisoo ja koko ajan enemmän alkaa tuntumaan siltä, et myyn kohta osina pois. Tästä itse aiheeseen...

Löytyykö tähän vaihto-osaa jostain muusta fordista? Kävin romuttamolla katsomassa normi 4wd sierran olkaa, mutta mitotuksessa oli jonkun verran eroja, joten sen hylkäsin.

Onkos kukaan koittanut korjailla? Itsellä laakerikupissa vaivaa ts. siitä laakerien "sisästopparista" palanen irti ja muutenkin lovilla.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö 4wd cosworth Sierrassa ole sama?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RD » To Syyskuu 12. 23:20:13 2013

Posmo kirjoitti:
Markki kirjoitti:Eli EsCon vasemmanpuoleinen etuolka on nyt särki ja vaihto-osaa oon vailla. Projekti seisoo ja koko ajan enemmän alkaa tuntumaan siltä, et myyn kohta osina pois. Tästä itse aiheeseen...

Löytyykö tähän vaihto-osaa jostain muusta fordista? Kävin romuttamolla katsomassa normi 4wd sierran olkaa, mutta mitotuksessa oli jonkun verran eroja, joten sen hylkäsin.

Onkos kukaan koittanut korjailla? Itsellä laakerikupissa vaivaa ts. siitä laakerien "sisästopparista" palanen irti ja muutenkin lovilla.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö 4wd cosworth Sierrassa ole sama?
On sama. Muissa kuin cosworthissa on eri, tuli noita XR:n ja cossun osia vertailtua...

Korjauksesta sen verran että eräs koneistamo sorvas yksiin olka-akseleihin holkin sinne laakeripesäksi. Toimi ainakin sen hetken mitä oli ajossa itellä.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markki » To Syyskuu 12. 23:30:18 2013

Projekti pääsee pian jatkumaan, eli vaihto-osa tulossa klubilaiselta *peukkua*

Pitänee käydä tuon särkyneen kanssa kierroksella. Tuo holkitus varmaan paras tapa koittaa korjailla, kiitti näistä.
Escort Cosworth
Jäsen 33

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Miqe » To Lokakuu 3. 12:58:21 2013

Käykö 4x4 Cosworth Sierran takajarruihin jarrukilpi jostain muustakin mallista vai pitääkö olla juuri omansa?

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RD » To Lokakuu 3. 13:34:12 2013

XR4x4:ssä on ainakin samankokoinen jarrulevy, tosin vähän ohuempi koska jäähdyttämätön. Voisin kuvitella jarrukilven siis käyvän, mutta varmaksi en valitettavasti voi sanoa. Halkaisija on jokatapauksessa siis sama.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

welhox
Viestit: 589
Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja welhox » To Lokakuu 3. 14:30:26 2013

RD kirjoitti:XR4x4:ssä on ainakin samankokoinen jarrulevy, tosin vähän ohuempi koska jäähdyttämätön. Voisin kuvitella jarrukilven siis käyvän, mutta varmaksi en valitettavasti voi sanoa. Halkaisija on jokatapauksessa siis sama.
4wd Cossun takalevyt on isommat, just nyt en muista eroa mutta toista senttiä joten Xr4x4 jarrukilpi ei ainakaan toimi.
Itse yritin Cossun levyä paikalleen laittaa mutta ei mennyt, hommasin sitten cossun kilvetkin.
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.

XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JyriN » To Lokakuu 3. 22:14:31 2013

Miqe kirjoitti:Käykö 4x4 Cosworth Sierran takajarruihin jarrukilpi jostain muustakin mallista vai pitääkö olla juuri omansa?
Scorpio Cosworth. Minulla on tuommoiset paikoillaan (tai ainakin semmoiset luulin ostavani akoinaan :lol: ) XR:ssä, missä on 4x4 Cosw takalaakeripukki ja jarrut.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » La Lokakuu 12. 0:57:25 2013

Ja uudet alkuperäiset jarrukilvet omaan nelariin makso muistaakseni 19€ kpl, että ei kannata hirveesti vaivata päätään niillä... :lol: :lol:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Miqe » La Lokakuu 12. 20:43:57 2013

Fullspeed kirjoitti:Ja uudet alkuperäiset jarrukilvet omaan nelariin makso muistaakseni 19€ kpl, että ei kannata hirveesti vaivata päätään niillä... :lol: :lol:
Mistäs hankit nuo? Varaosaliikkeet myyny ei oota, samoin Fordilta ilmoittivat ettei ole enää saatavilla.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » La Lokakuu 12. 23:16:32 2013

Siis ihan foordilta. Pari vuotta mahtaa olla aikaa. Siinähän oli malli päivittyny alkuperäsestä. En muista koodia, liekkö oli cossuescosta vai mulkkariscorpiosta, oli sellaset kartion malliset verrattuna alkuperäisiin, jotka oli levymäiset. Bolt on.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Planet » Ti Marraskuu 26. 22:43:28 2013

Onko alla olevan linkin kuvassa bensaputken päässä olevalla mustalla "muovimötikällä" muuta virkaa kuin olla muuntimena bensaputkesta muoviletkuun? Tuosta mötikästä lähtenyt muoviletku on mennyt poikki. Voisiko tuon korvata normaalilla bensaletkulla suoraan bensaputkesta?

http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... G_0388.jpg
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Marraskuu 27. 8:10:17 2013

Planet kirjoitti:Voisiko tuon korvata normaalilla bensaletkulla suoraan bensaputkesta?
En keksi mitään syytä miksei vois, jos ei puhuta museovehkeestä.
Itse olen ainakin joskus korjannut noin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Vs: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 2. 8:40:22 2013

vauhtipete kirjoitti:
Planet kirjoitti:Voisiko tuon korvata normaalilla bensaletkulla suoraan bensaputkesta?
En keksi mitään syytä miksei vois, jos ei puhuta museovehkeestä.
Itse olen ainakin joskus korjannut noin.
Samoin multa tuo on poistettu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ke Joulukuu 25. 18:41:58 2013

Mikä on minimi vahvuus cossun vauhtipyörälle?
Eli kuinka paljon kestää oikaista ennenkuin alkaa tulla ongelmia.
Kokemuksia?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Joulukuu 31. 23:33:37 2013

Kaihola kirjoitti:Mikä on minimi vahvuus cossun vauhtipyörälle?
Eli kuinka paljon kestää oikaista ennenkuin alkaa tulla ongelmia.
Kokemuksia?
Mä sorvasin ainakin jotain 1.2-1.5mm pois ja kevensin sorvilla ja jyrsimellä vielä reilusti, ei ongelmia.
Jonkun huhun kuulin että joku ois 2mm sorvannu pois ilman ongelmia...

Ilmeisesti palanut kytkinpinta?
Sen verran tarttee sit sorvata et hiusmurtumat ja kaikki muu palanut paska lähtee pois.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ke Tammikuu 1. 11:31:06 2014

Joo, palanut ja pahasti urilla.
Kytkinpintaa on jo ennestään sorvattu tuosta vauhtipyörästä, kun on samalla tasolla asetelman vastinpinnan kanssa.
Mutta katsotaan jos siitä vielä jotain käyttökelpoista saataisiin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Tammikuu 1. 13:59:23 2014

Kaihola kirjoitti:Joo, palanut ja pahasti urilla.
Kytkinpintaa on jo ennestään sorvattu tuosta vauhtipyörästä, kun on samalla tasolla asetelman vastinpinnan kanssa.
Mutta katsotaan jos siitä vielä jotain käyttökelpoista saataisiin.
Joo... Muista nyt sit sorvata se p.asetelman vastin pinta myös oikealle korolle. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Tammikuu 12. 12:09:11 2014

Sopiiko Escortin "kuramatot" Sierraan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja THR » Su Tammikuu 12. 12:25:12 2014

Jasu kirjoitti:Sopiiko Escortin "kuramatot" Sierraan?

täytyypä melkein ens vkl kokeilla... näytti kyllä samoilta kun niitä käsissä vasta pyöritin

löytykö jostain uusia? linkkiä...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Tammikuu 15. 12:12:52 2014

Oliko etuvakaajat Cossuissa saman paksuiset? Onko kaikissa samat kiinnikkeet?

Multa löytyy 2 sarjaa uusia kiinnikkeitä.
- 87BB-5488-AA / 6175962 (nämä käsittääkseni normi mallit)
- 85GB-5488-AB / 6176932 (nämä suuremmat, mutta ei tietoa sopiiko siipeen) 4wd?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Tammikuu 19. 22:18:41 2014

Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 20. 7:49:09 2014

Planet kirjoitti:Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
uudet alkuperäset... billetit liian kovia(minusta) siviiliautoon,mut jos resonoinnit ei haittaa niin sit toki vaikka vibratecit

Timo

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Tammikuu 20. 7:57:56 2014

THR kirjoitti:
Planet kirjoitti:Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
uudet alkuperäset... billetit liian kovia(minusta) siviiliautoon,mut jos resonoinnit ei haittaa niin sit toki vaikka vibratecit

Timo
Mistä Timo löydät uudet alkuperäiset?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 20. 8:04:19 2014

Jasu kirjoitti:
THR kirjoitti:
Planet kirjoitti:Mitkä moottorin kannatinkumit kannattais hommata 2wd sierraan?
uudet alkuperäset... billetit liian kovia(minusta) siviiliautoon,mut jos resonoinnit ei haittaa niin sit toki vaikka vibratecit

Timo
Mistä Timo löydät uudet alkuperäiset?

eikö ford saa?

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Tammikuu 20. 8:51:05 2014

Ei mun viime tiedon mukaan (tosin siitä on aikaa).
Olikos noissa jotain erikoista, vai oliko cosassa edes omiaan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 20. 18:33:10 2014

Syksyllä oli tästä jotain puhetta yhden tutun kanssa ja tuli ainakin minulle tietoa: Sedan 2WD Cossun toinen kumi on V6 mallista (Scorpiosta? ja se mitä vasten kone painaa, kun kaasua antaa) ja toinen olisi 2.0 OHC. Sen tarkemmin en tiedä tämän väitteen todenperäisyydestä, mutta kuulemma oli ihan Fordilla katseltu varaosanumeroita. Niissä numeroissa on tapahtunut vaikka mitä korvausmuutoksia vuosien varrella ja tämä saattaa olla nykytilanne. Varauksella siis kaikki yllä oleva ja tämä voi olla siis täysi tornihuhu.

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Su Maaliskuu 2. 20:23:02 2014

Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mikä cossun kansi on kyseessä, päässä seuraavat numerot:

2AC

V86HF6090AA A2020

YN0450
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 2. 21:07:10 2014

RS270 kirjoitti:Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mikä cossun kansi on kyseessä, päässä seuraavat numerot:

2AC

V86HF6090AA A2020

YN0450
Sanoisin että alkupään 2wd sedan cosan kansi. Onko kuvia?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Su Maaliskuu 2. 21:39:10 2014

Jasu kirjoitti:
RS270 kirjoitti:Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mikä cossun kansi on kyseessä, päässä seuraavat numerot:

2AC

V86HF6090AA A2020

YN0450
Sanoisin että alkupään 2wd sedan cosan kansi. Onko kuvia?
En kerinny vielä ottaan kuvia, tuli tosiaan hommattua tollanen täydellinen kansi enkä näistä oikein tiedä vielä.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Planet » Ma Maaliskuu 10. 17:17:29 2014

2wd sierra cossun etu jarruputkista kysymys. Tuleeko etupalkin läpiviennistä pätkä putkea ja sitten vasta letku satulalle?
Havainnollistava kuva: http://i287.photobucket.com/albums/ll15 ... 100152.jpg

Omaan projektiin tulossa goodridge teräspunosletkut, niin mietinpä vain että laittaako letkun suoraan etupalkilta satulalle?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Herttuine
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Syyskuu 6. 21:29:43 2010

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Herttuine » Ke Maaliskuu 26. 17:33:35 2014

Saapko 4x4 cosan murikan naitettua tuollaiseen perus taksi sierran laippavetarimurikan tilalle? Pikaisella etsinnällä en löytäny vastausta niin kysytäänpä täällä.

Vastaa Viestiin