Cossun absit - Sierra Scorpio Escort ABS ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Cossun absit - Sierra Scorpio Escort ABS ongelma
Jarruja kun painelee paikallaan sen 4-5 kertaa niin syttyy jarruvalo ja absien valo. Ajossa riittää jo kertapolkasu. Joskus kun polkasee niin ei valot syty, mutta saattaa absit rutista jo hipaisusta. Usein myös kuuluu jostain mittariston takaa sellanen vaimee nopee naputus niinku joku rele naputtelis eestaas. Onko tehostin sökö?
Auto on seisonut aika paljon kesällä, jolloin vaihdoin mm. kaikki pyöränlaakerit ja vetarit. Ennen seisontaa kaikki toimi moitteetta ja tää vika ilmeni joskus taka- ja etulaakereiden vaihdon välimaastossa. Kaikki pulssikehät on paineilmalla puhalleltu puhtaiksi ja anturit putsattu ja myös napamutterit on todella kireellä. Putsasin myös absin johtosarjan liittimet.
Auto on seisonut aika paljon kesällä, jolloin vaihdoin mm. kaikki pyöränlaakerit ja vetarit. Ennen seisontaa kaikki toimi moitteetta ja tää vika ilmeni joskus taka- ja etulaakereiden vaihdon välimaastossa. Kaikki pulssikehät on paineilmalla puhalleltu puhtaiksi ja anturit putsattu ja myös napamutterit on todella kireellä. Putsasin myös absin johtosarjan liittimet.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossun absit
SeppoJJ kirjoitti:Jarruja kun painelee paikallaan sen 4-5 kertaa niin syttyy jarruvalo ja absien valo. Ajossa riittää jo kertapolkasu. Joskus kun polkasee niin ei valot syty, mutta saattaa absit rutista jo hipaisusta. Usein myös kuuluu jostain mittariston takaa sellanen vaimee nopee naputus niinku joku rele naputtelis eestaas. Onko tehostin sökö?
Auto on seisonut aika paljon kesällä, jolloin vaihdoin mm. kaikki pyöränlaakerit ja vetarit. Ennen seisontaa kaikki toimi moitteetta ja tää vika ilmeni joskus taka- ja etulaakereiden vaihdon välimaastossa. Kaikki pulssikehät on paineilmalla puhalleltu puhtaiksi ja anturit putsattu ja myös napamutterit on todella kireellä. Putsasin myös absin johtosarjan liittimet.
tuntuu et pumppu ei jaksa pumpata. joskus oli yhessä autossa samaa vikaa ja siinä oli pumppu vika...möin kyllä viallisena ,mut uus omista laitto pumpun ja rupes rokkaan
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Re: Cossun absit
Joo kyllä se siinä pumpussa se vika oli.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Cossun absit
Missä vika, jos ABS:n valo palaa kokoajan?
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cossun absit
Anturivika?Zigu kirjoitti:Missä vika, jos ABS:n valo palaa kokoajan?
Mikä auto?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossun absit
pysähtyykö abs pumppu olleenkaan vai huriseeko koko ajan?Zigu kirjoitti:Missä vika, jos ABS:n valo palaa kokoajan?
sierra cossu kysessä?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Cossun absit
Pitää tarkistaa.
Kyllä, Sierra kyseessä.
Kyllä, Sierra kyseessä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Cossun absit
Nyt tätä ABS vikaa taas tonkimassa, niin olisiko kellään heittää johtokaaviota tosta abs-järjestelmästä. Olisi helpompi mittoa noi anturitkin kaikki sitten samasta kohtaa, kiitos.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Cossun absit
Eipä niitä antureita millään pääse mittaamaan yhdestä ja samasta kohdasta. Liitoksesta johto irti ja mittaamaan. Taka-antureiden liitokset löytyy takapenkin alta.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Cossun absit
Kait ne johdot myös menee boxiin, vai olenko vääräsässä? Jonnekin antureiden tiedon on mentävä...Ville K kirjoitti:Eipä niitä antureita millään pääse mittaamaan yhdestä ja samasta kohdasta.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Cossun absit
meneehän ne johdot boksiin joo mutta yksittäiset liittimetkin on helposti tarjolla kun kiskasee takapenkin istuinosan irti ja kone tilasta kaivaa etuantureiden liittimet runkoaisan päältä.
ja se vastushan on n. 1kilo ohmi ehjällä anturilla.
mittaa mistä haluat mutta boksin päästä tarvii kaivella sitten oikeat johtoparit ja selvittää mihin pyörään ne menee jne.,mun mielestä oli helpompi mitata suoraan antureiden liittimistä.
ja se vastushan on n. 1kilo ohmi ehjällä anturilla.
mittaa mistä haluat mutta boksin päästä tarvii kaivella sitten oikeat johtoparit ja selvittää mihin pyörään ne menee jne.,mun mielestä oli helpompi mitata suoraan antureiden liittimistä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Cossun absit
Tapoja on monia, enkä väitä kumpaakaan huonoksi. Yleisen mielenkiinnon vuoksi tuota toista tapaa vain toin esille. Se kuitenkin täytynee unohtaa, koska pinnien tietoja ei ole tiedossa. Niin ja rengasta pyörittäessä ehjä anturi antaa vaihtojännitettä 2 volttia.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Re: Cossun absit
Eikös tuo Sierran absboxi ole samaa sarjaa kuin esim Scorpioissa? Itse mittailin antureilta ja myös boxin perästä ja samat arvot sain. Ei ne kyllä siltikään toimi mitenkään päin.
http://www.fordscorpio.co.uk/abssystem.htm Tuolta sivulta löytyy liittimen kuvia aika hyvin sille laitokselle.
http://www.fordscorpio.co.uk/abssystem.htm Tuolta sivulta löytyy liittimen kuvia aika hyvin sille laitokselle.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Cossun absit
Hei sanokaas vielä jotku viisaammat miksi 2wd:ssä ja 4wd:ssä on eri boxit? Eikös periaate kuitenkin ole sama molemmissa, sekä 4wd ei ole ns. jäykkä 4wd kuten maastureissa. Tätä on pähkäilty monenkin kaverin kanssa. Kiitos.
-
- Viestit: 549
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossun absit
Käsittääkseni mekaaninen ero (liittimessä) rakennettiin johtosarjan muutosten takia - 4wd:ssä ei ole ulkoista relettä virran katkomiseen vaan homman hoitaa ecu itse. Väärään johtosarjaan kytkettynä 2wd boksi hajoaa?Zigu kirjoitti:Hei sanokaas vielä jotku viisaammat miksi 2wd:ssä ja 4wd:ssä on eri boxit? Eikös periaate kuitenkin ole sama molemmissa, sekä 4wd ei ole ns. jäykkä 4wd kuten maastureissa. Tätä on pähkäilty monenkin kaverin kanssa. Kiitos.
Onhan noissa autoissa vähän erilaiset jarrut ja se lienee hoidettu softalla.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Marraskuu 19. 23:16:19 2012
Re: Cossun absit
En tiedä onko asia enää ajankohtainen mutta mä mittasin suoraan boxin liittimestä. Tulee samalla mitattua että piuhat anturilta boxille ovat kunnossa. Niistä boxin piuhoista voi myös mitata paljon muutakin kun pelkät anturit.
The Teves Mk 2 on the Sierra has no Keep Alive Memory, so it doesn't remember a thing when it's turned on the next time. As a result, it stores no fault codes - all faults that are indicated are 'live', not old.
Have you done the measurements at the ABS ECU's multiplug? If not, do that - it's all very well a sensor 'checking out', but if the ECU can't see it because of a wiring fault, it might as well not be there.
Wheel sensors should be anywhere between 800 and 1400 ohms.
The outlet solenoids in the valve block should register between 2 and 5 ohms.
The inlet solenoids in the valve block should register between 3 and 7 ohms.
The mail valve should be between 2 and 5 ohms.
The fluid level switch (two pin plug on top of the fluid reservoir) can be measured across pins 9 and 10 of the ECU multiplug - this should be a closed circuit when the fluid level is at max, and open when it's higher or lower. If this switch is open, the ABS will be disabled. This was the problem with mine.
The wheel sensors create a small AC current. At 1 revolution per second, the AC voltage from each sensor should be around 0.2 volts.
To check the sensors and their cables aren't earthing out, measure the resistance between pin 1 and pins 4, 5, 6 and 7 - should be infinite. The cables are shielded co-axial cable, so if the sheath has worn through, a sensor may be earthing.
Check the earth connection - meter 11 and 1 for resistance - should be 0 ohms.
Measure resistance for these pairs to check sensor resistance: 4 & 22, 5 & 23, 6 & 24, 7 & 25. Should be within the tolerance noted above
To meaure the resistance of the valve block solenoids, measure the resistance between pin 11 (earth) and pins 15, 17 and 35 for the inlets, and between pin 11 and 33, 16 and 34 for the outlets. Tolerances noted above
Oli aika sitkeessä toi mun harraste-gosan (2wd -90, on muuten jonkun foorumilaisen entinen menopeli) apsivalon sammuttaminen mutta onnistuhan se, toinen etuanturi uusiks, paljon putsausta yms. Meinas loppua usko kun saatuani sen kuntoon meni pari päivää ja syttyi uudelleen. Onneks oli vaan releen töpselistä yks piuha karannut ylös, ei sen vakavampaa.
The Teves Mk 2 on the Sierra has no Keep Alive Memory, so it doesn't remember a thing when it's turned on the next time. As a result, it stores no fault codes - all faults that are indicated are 'live', not old.
Have you done the measurements at the ABS ECU's multiplug? If not, do that - it's all very well a sensor 'checking out', but if the ECU can't see it because of a wiring fault, it might as well not be there.
Wheel sensors should be anywhere between 800 and 1400 ohms.
The outlet solenoids in the valve block should register between 2 and 5 ohms.
The inlet solenoids in the valve block should register between 3 and 7 ohms.
The mail valve should be between 2 and 5 ohms.
The fluid level switch (two pin plug on top of the fluid reservoir) can be measured across pins 9 and 10 of the ECU multiplug - this should be a closed circuit when the fluid level is at max, and open when it's higher or lower. If this switch is open, the ABS will be disabled. This was the problem with mine.
The wheel sensors create a small AC current. At 1 revolution per second, the AC voltage from each sensor should be around 0.2 volts.
To check the sensors and their cables aren't earthing out, measure the resistance between pin 1 and pins 4, 5, 6 and 7 - should be infinite. The cables are shielded co-axial cable, so if the sheath has worn through, a sensor may be earthing.
Check the earth connection - meter 11 and 1 for resistance - should be 0 ohms.
Measure resistance for these pairs to check sensor resistance: 4 & 22, 5 & 23, 6 & 24, 7 & 25. Should be within the tolerance noted above
To meaure the resistance of the valve block solenoids, measure the resistance between pin 11 (earth) and pins 15, 17 and 35 for the inlets, and between pin 11 and 33, 16 and 34 for the outlets. Tolerances noted above
Oli aika sitkeessä toi mun harraste-gosan (2wd -90, on muuten jonkun foorumilaisen entinen menopeli) apsivalon sammuttaminen mutta onnistuhan se, toinen etuanturi uusiks, paljon putsausta yms. Meinas loppua usko kun saatuani sen kuntoon meni pari päivää ja syttyi uudelleen. Onneks oli vaan releen töpselistä yks piuha karannut ylös, ei sen vakavampaa.