Jos ei mennä niihin ovien lukkopesiin, kynnyksen ovaalin tai konepellin avausvaijerin asennuspuoleen tms. yksityiskohtiin ja tekniikan osiin, niin mitä konkreettista eroa on Brittikorilla verrattuna uudempiin malleihin?
Sisälokariluettelo erottelee em. mallit, mitä eroa etupyöräkoteloissa on?
Onko etupalkin, vaihteiston ja kardaanin kannatinlaakerin kiinnityskohdat samoissa paikoissa?
Omassa -69 farmarissa huomasin, että kun kardaanin kannattimen kiinnittää koriin, jää perän ja kardaanin laipan väliin 10mm tyhjää. Putki itsessään on sopivan mittainen, mutta kannatin ei vaan osu kohdalleen silloin kun akseli on kiinni perässä. Yoken ruostejäljestä päätellen kardaani on oikeassa kohdassa vaihteistossa, kun kannattimen pultit ovat irti, eli lootan ja perän väli on sopiva. Vähän kun kannatinta ja kumia siirtää laakerin päällä niin sitten passaa. Kiinnityspiste korissa on siis liian edessä.
Toinen omituisuus on, että vaihdekeppi ei osu keskelle korin reikää. Vaihteiston palkin kiinnityskohta kuitenkin osuu paikoilleen, eli koko paketti ei ole siirtynyt taaksepäin. Eroa koneenkorvissa ja lootan kiinnityspalkissa?
Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä
Lokarit on erilaiset koska sakuissa on DIN-std akku lovettu oikeaan lokasuojaan.
valmistusmaa-eroja ei saa sotkea vuosimallieroihin, ne ovat usein näkyvämpiä.
ja suomeen tulo myös belgialaisia, etenkin tuotannon alkuvaiheessa ennenkuin saksan tuotanto pääsi vientiin
Etupalkki & vaihteisto ainakin on samoilla kohdilla, kannatinlaakerista en varmuudella osaa sanoa
Enkuissa on enempi Lucas-perheen sähköt, ja Girling/Lockheed jarruja, sakuissa myös Ate
Laseissa lukee Triplex, kun sakuissa sanoo Sekurit.
Lisäksi väittäisin, että etumaskin yläkulmien kiinnitysruuvit on erilailla, vaikkei varaosakirjat sitä huomioikkaan
valmistusmaa-eroja ei saa sotkea vuosimallieroihin, ne ovat usein näkyvämpiä.
ja suomeen tulo myös belgialaisia, etenkin tuotannon alkuvaiheessa ennenkuin saksan tuotanto pääsi vientiin
Etupalkki & vaihteisto ainakin on samoilla kohdilla, kannatinlaakerista en varmuudella osaa sanoa
Enkuissa on enempi Lucas-perheen sähköt, ja Girling/Lockheed jarruja, sakuissa myös Ate
Laseissa lukee Triplex, kun sakuissa sanoo Sekurit.
Lisäksi väittäisin, että etumaskin yläkulmien kiinnitysruuvit on erilailla, vaikkei varaosakirjat sitä huomioikkaan
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä
Kyllä mulla ainakin on parissa Enkku mallissa ollu tuo akun upotus sisälokarissa ihan samoin kuin Sakemanneissa.TAp kirjoitti:Lokarit on erilaiset koska sakuissa on DIN-std akku lovettu oikeaan lokasuojaan.
valmistusmaa-eroja ei saa sotkea vuosimallieroihin, ne ovat usein näkyvämpiä.
ja suomeen tulo myös belgialaisia, etenkin tuotannon alkuvaiheessa ennenkuin saksan tuotanto pääsi vientiin
Etupalkki & vaihteisto ainakin on samoilla kohdilla, kannatinlaakerista en varmuudella osaa sanoa
Enkuissa on enempi Lucas-perheen sähköt, ja Girling/Lockheed jarruja, sakuissa myös Ate
Laseissa lukee Triplex, kun sakuissa sanoo Sekurit.
Lisäksi väittäisin, että etumaskin yläkulmien kiinnitysruuvit on erilailla, vaikkei varaosakirjat sitä huomioikkaan
Akun upotusta ei tainnu RS malleissa olla, ainakaan RS2000 ei ollu, mut kyllä kenttiläisissä pikku rimpuloissa tuo akun upotus on ollu normaalisti...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä
Brittivalmisteisissa -aidoissa koreissa- akunupotusta ei ole. Runkonumerot sitten erikseen 
Ihan ensimmäisiä vm. 68 tuli ilman HD-vahvikkeita (export).

Ihan ensimmäisiä vm. 68 tuli ilman HD-vahvikkeita (export).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe