Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä

Viesti Kirjoittaja Arska » La Heinäkuu 21. 14:52:49 2012

Jos ei mennä niihin ovien lukkopesiin, kynnyksen ovaalin tai konepellin avausvaijerin asennuspuoleen tms. yksityiskohtiin ja tekniikan osiin, niin mitä konkreettista eroa on Brittikorilla verrattuna uudempiin malleihin?

Sisälokariluettelo erottelee em. mallit, mitä eroa etupyöräkoteloissa on?

Onko etupalkin, vaihteiston ja kardaanin kannatinlaakerin kiinnityskohdat samoissa paikoissa?

Omassa -69 farmarissa huomasin, että kun kardaanin kannattimen kiinnittää koriin, jää perän ja kardaanin laipan väliin 10mm tyhjää. Putki itsessään on sopivan mittainen, mutta kannatin ei vaan osu kohdalleen silloin kun akseli on kiinni perässä. Yoken ruostejäljestä päätellen kardaani on oikeassa kohdassa vaihteistossa, kun kannattimen pultit ovat irti, eli lootan ja perän väli on sopiva. Vähän kun kannatinta ja kumia siirtää laakerin päällä niin sitten passaa. Kiinnityspiste korissa on siis liian edessä.

Toinen omituisuus on, että vaihdekeppi ei osu keskelle korin reikää. Vaihteiston palkin kiinnityskohta kuitenkin osuu paikoilleen, eli koko paketti ei ole siirtynyt taaksepäin. Eroa koneenkorvissa ja lootan kiinnityspalkissa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä

Viesti Kirjoittaja TAp » La Heinäkuu 21. 17:50:04 2012

Lokarit on erilaiset koska sakuissa on DIN-std akku lovettu oikeaan lokasuojaan.

valmistusmaa-eroja ei saa sotkea vuosimallieroihin, ne ovat usein näkyvämpiä.
ja suomeen tulo myös belgialaisia, etenkin tuotannon alkuvaiheessa ennenkuin saksan tuotanto pääsi vientiin

Etupalkki & vaihteisto ainakin on samoilla kohdilla, kannatinlaakerista en varmuudella osaa sanoa

Enkuissa on enempi Lucas-perheen sähköt, ja Girling/Lockheed jarruja, sakuissa myös Ate
Laseissa lukee Triplex, kun sakuissa sanoo Sekurit.

Lisäksi väittäisin, että etumaskin yläkulmien kiinnitysruuvit on erilailla, vaikkei varaosakirjat sitä huomioikkaan

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Heinäkuu 26. 14:21:31 2012

TAp kirjoitti:Lokarit on erilaiset koska sakuissa on DIN-std akku lovettu oikeaan lokasuojaan.

valmistusmaa-eroja ei saa sotkea vuosimallieroihin, ne ovat usein näkyvämpiä.
ja suomeen tulo myös belgialaisia, etenkin tuotannon alkuvaiheessa ennenkuin saksan tuotanto pääsi vientiin

Etupalkki & vaihteisto ainakin on samoilla kohdilla, kannatinlaakerista en varmuudella osaa sanoa

Enkuissa on enempi Lucas-perheen sähköt, ja Girling/Lockheed jarruja, sakuissa myös Ate
Laseissa lukee Triplex, kun sakuissa sanoo Sekurit.

Lisäksi väittäisin, että etumaskin yläkulmien kiinnitysruuvit on erilailla, vaikkei varaosakirjat sitä huomioikkaan
Kyllä mulla ainakin on parissa Enkku mallissa ollu tuo akun upotus sisälokarissa ihan samoin kuin Sakemanneissa.
Akun upotusta ei tainnu RS malleissa olla, ainakaan RS2000 ei ollu, mut kyllä kenttiläisissä pikku rimpuloissa tuo akun upotus on ollu normaalisti...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort Mk1 erot Englantilaisen ja Saksalaisen välillä

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 26. 19:11:10 2012

Brittivalmisteisissa -aidoissa koreissa- akunupotusta ei ole. Runkonumerot sitten erikseen :)

Ihan ensimmäisiä vm. 68 tuli ilman HD-vahvikkeita (export).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin