Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Toukokuu 17. 11:12:06 2012

Pistetään tänne uusi topic, johon toivon kokemuksia ja mielipiteitä kaikenlaisista mahdollisista sopivista osista.

Eli mikä:

1. kytkin
2. laatikko
3. kardaani
4. perä / välitys
5. vetarit / nivelet
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Hena » To Toukokuu 17. 11:55:18 2012

Ei taida clubissa montaa yli 700nm cossua olla joten kokemuksia tuskin kauheesti irtoo. Mielipiteitä sitten varmaan riittääkin.. Melkein kaiken saa kuitenkin rikki jos haluaa.
Toyota Supra TT

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Toukokuu 17. 12:01:38 2012

Hena kirjoitti:Ei taida clubissa montaa yli 700nm cossua olla joten kokemuksia tuskin kauheesti irtoo. Mielipiteitä sitten varmaan riittääkin.. Melkein kaiken saa kuitenkin rikki jos haluaa.
Luulisin täällä kumminkin tietoa olevan. Ja mielipiteitä tarvitaan, tahtoo pää räjähtää kun yrittää miettiä sopivaa kombinaatiota ilman muiden apua ja mielipiteitä. :)
Selvähän se on että kaiken saa rikki, mutta ei mun ole tarkoitus yrittää rikkoa, vaan saada kestävä paketti kasaan joka kestäsi reippaasti vääntöä. Harvemminhan tuota täyttä tehoa kumminkin tulee käytettyä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Toukokuu 17. 17:16:17 2012

Kaveri oli sinne MMR:lle laittanu postia, mut eilen ainakaan ei vielä oltu vastattu.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Toukokuu 17. 17:27:58 2012

Vesku kirjoitti:Kaveri oli sinne MMR:lle laittanu postia, mut eilen ainakaan ei vielä oltu vastattu.
Ok, eipä tässä kiirettä. :)

Yksi vaihtoehto takaseen olisi tuo MK3 Supran 8.5" perä ja siihen löytyisi jopa valmista asennussarjaakin taka-akseliin.
Onkos kenelläkään täällä tietoa tuon perän kestosta ja osien saatavuudesta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Toukokuu 17. 19:18:20 2012

Jasu kirjoitti:
Yksi vaihtoehto takaseen olisi tuo MK3 Supran 8.5" perä ja siihen löytyisi jopa valmista asennussarjaakin taka-akseliin.
Onkos kenelläkään täällä tietoa tuon perän kestosta ja osien saatavuudesta?
Kestäny ainakin parin tutun mailin ajoon tehdyissä mk3 suprissa aikas hyvin. Kun 1600kg auto menee yli 300, ni pitää olla jo voimaakin. Supra clubilla noita välillä myynnis ainakin. Missä ja paljolla tuollaista sarjaa myydään?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Toukokuu 18. 6:38:14 2012

mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Toukokuu 18. 8:13:16 2012

pontsei kirjoitti:mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
kyllä se ainakin bmw:ten alla näkyy kestävän 8)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Toukokuu 18. 17:07:57 2012

kyllä itsekkin uskon että se m5 murikka kestää melkein mitä vaan.... Ja painaahan tuollainen jatkekkin jo varmaan 1700kg...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Toukokuu 18. 18:16:48 2012

pontsei kirjoitti:mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
THR kirjoitti:
pontsei kirjoitti:mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
kyllä se ainakin bmw:ten alla näkyy kestävän 8)
pontsei kirjoitti:kyllä itsekkin uskon että se m5 murikka kestää melkein mitä vaan.... Ja painaahan tuollainen jatkekkin jo varmaan 1700kg...
Varmasti kestää, mutta välitys on perseestä. Sitä en enää muista että käykö muista tuohon suoraan toinen.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Toukokuu 18. 18:39:50 2012

Jasu kirjoitti:
Varmasti kestää, mutta välitys on perseestä. Sitä en enää muista että käykö muista tuohon suoraan toinen.
Hämärä muistikuva on, että 535:sta löytyy harvempi välitys.

Tuo Supran perä on periaatteessa sisäosiltaan sama kuin Hi-Acen. Aftermarket-lukkoja ainakin löytyy japaniasta, välityksistä ei tietoa.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Toukokuu 18. 19:02:00 2012

kyllä bmw välityksiä saa ja jopa uusia...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Toukokuu 18. 19:03:33 2012

sierra4x4tbo kirjoitti: Hämärä muistikuva on, että 535:sta löytyy harvempi välitys.

Tuo Supran perä on periaatteessa sisäosiltaan sama kuin Hi-Acen. Aftermarket-lukkoja ainakin löytyy japaniasta, välityksistä ei tietoa.

-Timo
Jep, näin on. (ainakin 3.07, 3.15, 3.25, 3.45 ja 3.46 saatavana) 535:ssa on myös typ210 perä, mutta sitä en tosiaan muista että onko sisuskalut aivan samanlaiset. Ja näissä perissä kiinnitys erilainen.

Tuo Supran perä jota olen kysellyt, on 3.7 välityksellä ja ne ovat rempattuja.
THR kirjoitti:kyllä bmw välityksiä saa ja jopa uusia...
Juu niin saa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Toukokuu 18. 19:18:59 2012

Jasu kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti: Hämärä muistikuva on, että 535:sta löytyy harvempi välitys.

Tuo Supran perä on periaatteessa sisäosiltaan sama kuin Hi-Acen. Aftermarket-lukkoja ainakin löytyy japaniasta, välityksistä ei tietoa.

-Timo
Jep, näin on. (ainakin 3.07, 3.15, 3.25, 3.45 ja 3.46 saatavana) 535:ssa on myös typ210 perä, mutta sitä en tosiaan muista että onko sisuskalut aivan samanlaiset. Ja näissä perissä kiinnitys erilainen.

Tuo Supran perä jota olen kysellyt, on 3.7 välityksellä ja ne ovat rempattuja.
THR kirjoitti:kyllä bmw välityksiä saa ja jopa uusia...
Juu niin saa.
mulla oli omassa m5 perässä jotain 3,91 :roll: ja rauhalla muistaakseni 4,11 sama se kaikissa 210 on..

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Toukokuu 18. 20:37:19 2012

eiks m5 perää ole just tuolla 3,91:llä ja sit mulla itsellä on 3,15 muistaakseni, ja se on minusta hyvä välsä tuohon. ja sehän tais olla tuo 210 malli.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Toukokuu 19. 15:08:57 2012

Mitenkäs nuo T5-kuoret? Kannattaako noihin kokeilla rakentaa suorakytkentää esim. Hermanssonilla?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 19. 15:29:37 2012

T5 kuoriin saa rattaita ja jotain sisäisiä vahvikeosia Jenkeistä suorilla ja vinoilla hampailla ja on Quaifellakin ratassarja olemassa.

Jos suorakytkyn kesto ja meteli on hyväksyttävä niin sen kanssa kannattaa kyllä pultata perä koriin ja laittaa välille suora akseli CV-nivelillä eikä kardaania.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Toukokuu 19. 15:42:22 2012

SLEI kirjoitti:T5 kuoriin saa rattaita ja jotain sisäisiä vahvikeosia Jenkeistä suorilla ja vinoilla hampailla ja on Quaifellakin ratassarja olemassa.

Jos suorakytkyn kesto ja meteli on hyväksyttävä niin sen kanssa kannattaa kyllä pultata perä koriin ja laittaa välille suora akseli CV-nivelillä eikä kardaania.
Niin saa, mutta yksikään valmistaja ei ilmoita minkäänlaista tehonkestoa sarjoilleen. Gearboxman tosin sanoi että heidän (Quaife) rattaitaan on käytetty hyvällä menestyksellä +850hv cossuissa.
Käsittääkseni juuri tuossa sarjassa samanlainen älämölö kuin suorakytkyssä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Toukokuu 19. 19:08:35 2012

niinpä, ääntä riittää jos laittaa suorakytkyn, ainaki mitä kaverin gt corollassa oli, niin 100km vauhissa melko ujellus. :wink:
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Toukokuu 20. 6:01:15 2012

Eikös suorakytky pauku vaihtaessakin ei pelkästään ujeltele ja viheltele?

Gforce ainakin antaa jotain arvoja kestoista:

http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja pontsei » Su Toukokuu 20. 13:33:28 2012

joo, kyllä se pitää melko paukkeen vaihdossaki, joku tietysti pitää sitä hienona äänenä...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja RS270 » Su Toukokuu 20. 17:30:22 2012

Eikä tarvi olla edes suorakytky, pelkkä suorahampainenkin huutaa liikaa katukäytössä.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Toukokuu 21. 18:46:01 2012

Kysäsin tänään G-Forcelta 3650-laatikon hintaa. $4000 + tietysti verot, tullit ja toimitus kulut. Kestoa lupaavat 1000hv, mutta max. shift revs vain 6500rpm. :(
Viimeksi muokannut Jasu, Ti Toukokuu 22. 12:05:11 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sampo78
Viestit: 84
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:38:12 2011

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Sampo78 » Ma Toukokuu 21. 21:14:35 2012

Jasu kirjoitti:Kysäsin tänään G-Forcelta 3650-laatikon hintaa. 4000€ + toimitus kulut. Kestoa lupaavat 1000hv, mutta max. shift revs vain 6500rpm. :(
Meinaakko hyvä mies kierrättää fjoortia yli tuon :burn :-$

Pittää aina muistaa minkälaisiin suoritukseen esim. Pakarainen ja Niemen Kari vakio T5:llakin pysty joten usko ratasarjalla varustettuun T5-laatikkoon on korkialla ihan noin omakohtasia kokemuksia silmällä pitäen!. :shock:

-Samuli
Ford sierra cosworth -88
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Toukokuu 21. 21:21:13 2012

Nuo jenkkilän nascarissa käyttämät 4loviset suorakytkyt olis nyt halpoja kun sinne hyväksyttiin 5lovisen lootan käyttö. Aika paljon noita lootia suomeenkin nyt tullut sieltä sen takia :roll:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja vordson » Pe Kesäkuu 1. 15:26:48 2012

Tässä sulle paketti, joka ei ole vielä antautunut sierran alla. Kokemusta on slikseillä kadulla ja Alastaron liimaradalla.

1. kytkin - Automaatin turbiini
2. laatikko - Automaatti
3. kardaani - Jostain USA-autosta yksiosainen ja Komet Oy tekee loput
4. perä / välitys - Orkkis cosworth 2wd 3,6 välitys
5. vetarit / nivelet - Orkkis cosworth 2wd

Sit toinen vaihtoehto esimierkkinä, josta ei kokemusta:

1. kytkin - ?
2. laatikko - Viperistä Tremec 6vxl viimeisin malli
3. kardaani - USA-autosta jne
4. perä / välitys - Jäykkä taka-akseli Ford 9"
5. vetarit / nivelet - Strange tai vastaava.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Heinäkuu 21. 19:11:38 2012

1. kytkin
2. laatikko TKO600
3. kardaani orkkis muokattuna
4. perä / välitys Supran 8.5" 3.7 välityksellä
5. vetarit / nivelet Karpiola / M5

Kytkin hakusessa edelleen. Hyviä käyttökokemuksia jostain tietystä 7.25:sta? Ja plussaahan olisi jos kytkimeen löytyisi varaosat Suomesta.
Niin ja kuka muokkaa tarpeen mukaan kardaania?

edit. Taidan perkeles edelleen pysyä tuossa -765:ssa ja sintterissä. Miljoona kertaa mukavempi käyttää kuin nuo monilevyiset.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jjage
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 23:24:28 2014

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jjage » La Huhtikuu 4. 22:04:13 2015

Tähän topikkiin varmaa hyvä heittää kysymys kun toi m5/typ210 mainittu.
Eli siis mulla ois tollane m5 perä ja olis tarkotuksena laittaa kiinni. Onko jollakin kuvia tai ohjeita miten toi kiinnitys puoli on toteutettu tai kannattaa toteuttaa?
Sierra RS cosworth
Amazon melkeen cosworth

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ma Huhtikuu 6. 13:34:26 2015

Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Ma Huhtikuu 6. 21:21:33 2015

Kaihola kirjoitti:Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
Ei tuo perä edes ole m5:sen. Pikku perä näyttäs olevan eli 188. 210 on poskilaakerit 8 pultilla kiinni ja 215 9 pultilla. Tuossa näyttäs ainai tuon kuvan mukaan olevan vaan 6 pultilla. Ei kyllä kovin tarkkaa kuvaa ollut siitä. No mutta kestää sekin 188 paremmin kun cossun oma ja on varmasti paremmalla lukolla..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Huhtikuu 7. 7:39:00 2015

kossuvortti kirjoitti:
Kaihola kirjoitti:Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
Ei tuo perä edes ole m5:sen. Pikku perä näyttäs olevan eli 188. 210 on poskilaakerit 8 pultilla kiinni ja 215 9 pultilla. Tuossa näyttäs ainai tuon kuvan mukaan olevan vaan 6 pultilla. Ei kyllä kovin tarkkaa kuvaa ollut siitä. No mutta kestää sekin 188 paremmin kun cossun oma ja on varmasti paremmalla lukolla..
Juu, niin näyttäis olevan siis tuo poskilaakereiden pulttimäärä...
Ite myin typ188 rempatun ja kirratulla lukolla olevan murikan +Sierran A-ryhmän apurungolla pois ja siin oli se 6 pulttia.
Nykyisessä M5 typ210 murikassa on tosiaan 8 pultilla poskilaakerit...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jjage
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 23:24:28 2014

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Jjage » Ma Huhtikuu 13. 22:39:45 2015

Näyttäs olevan pikku prokkis toi perän kiinnitys mut ei kai siinä muu auta ku rupee leipomaa :lol:
Sierra RS cosworth
Amazon melkeen cosworth

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Huhtikuu 14. 11:57:27 2015

kossuvortti kirjoitti:
Kaihola kirjoitti:Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
Ei tuo perä edes ole m5:sen. Pikku perä näyttäs olevan eli 188. 210 on poskilaakerit 8 pultilla kiinni ja 215 9 pultilla. Tuossa näyttäs ainai tuon kuvan mukaan olevan vaan 6 pultilla. Ei kyllä kovin tarkkaa kuvaa ollut siitä. No mutta kestää sekin 188 paremmin kun cossun oma ja on varmasti paremmalla lukolla..

Älkääpä höpöttäkö sielä. Typ210 perä toi on. Sisältä täysin samaa kamaa kuin 210. Ja kestää ja lukkokin pitää hyvin.
"Mieluiten ihan sama."

Vastaa Viestiin