Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Pistetään tänne uusi topic, johon toivon kokemuksia ja mielipiteitä kaikenlaisista mahdollisista sopivista osista.
Eli mikä:
1. kytkin
2. laatikko
3. kardaani
4. perä / välitys
5. vetarit / nivelet
Eli mikä:
1. kytkin
2. laatikko
3. kardaani
4. perä / välitys
5. vetarit / nivelet
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Ei taida clubissa montaa yli 700nm cossua olla joten kokemuksia tuskin kauheesti irtoo. Mielipiteitä sitten varmaan riittääkin.. Melkein kaiken saa kuitenkin rikki jos haluaa.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Luulisin täällä kumminkin tietoa olevan. Ja mielipiteitä tarvitaan, tahtoo pää räjähtää kun yrittää miettiä sopivaa kombinaatiota ilman muiden apua ja mielipiteitä.Hena kirjoitti:Ei taida clubissa montaa yli 700nm cossua olla joten kokemuksia tuskin kauheesti irtoo. Mielipiteitä sitten varmaan riittääkin.. Melkein kaiken saa kuitenkin rikki jos haluaa.

Selvähän se on että kaiken saa rikki, mutta ei mun ole tarkoitus yrittää rikkoa, vaan saada kestävä paketti kasaan joka kestäsi reippaasti vääntöä. Harvemminhan tuota täyttä tehoa kumminkin tulee käytettyä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Kaveri oli sinne MMR:lle laittanu postia, mut eilen ainakaan ei vielä oltu vastattu.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Ok, eipä tässä kiirettä.Vesku kirjoitti:Kaveri oli sinne MMR:lle laittanu postia, mut eilen ainakaan ei vielä oltu vastattu.

Yksi vaihtoehto takaseen olisi tuo MK3 Supran 8.5" perä ja siihen löytyisi jopa valmista asennussarjaakin taka-akseliin.
Onkos kenelläkään täällä tietoa tuon perän kestosta ja osien saatavuudesta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Kestäny ainakin parin tutun mailin ajoon tehdyissä mk3 suprissa aikas hyvin. Kun 1600kg auto menee yli 300, ni pitää olla jo voimaakin. Supra clubilla noita välillä myynnis ainakin. Missä ja paljolla tuollaista sarjaa myydään?Jasu kirjoitti:
Yksi vaihtoehto takaseen olisi tuo MK3 Supran 8.5" perä ja siihen löytyisi jopa valmista asennussarjaakin taka-akseliin.
Onkos kenelläkään täällä tietoa tuon perän kestosta ja osien saatavuudesta?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
kyllä se ainakin bmw:ten alla näkyy kestävänpontsei kirjoitti:mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...

-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
kyllä itsekkin uskon että se m5 murikka kestää melkein mitä vaan.... Ja painaahan tuollainen jatkekkin jo varmaan 1700kg...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
pontsei kirjoitti:mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
THR kirjoitti:kyllä se ainakin bmw:ten alla näkyy kestävänpontsei kirjoitti:mites se tuttu m5 perä? ...ois simppeli laitaa mut en tiedä kestääkö? aika järeä kyllä on kun tuohon omaan laakerit laitoin...
Varmasti kestää, mutta välitys on perseestä. Sitä en enää muista että käykö muista tuohon suoraan toinen.pontsei kirjoitti:kyllä itsekkin uskon että se m5 murikka kestää melkein mitä vaan.... Ja painaahan tuollainen jatkekkin jo varmaan 1700kg...
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Hämärä muistikuva on, että 535:sta löytyy harvempi välitys.Jasu kirjoitti:
Varmasti kestää, mutta välitys on perseestä. Sitä en enää muista että käykö muista tuohon suoraan toinen.
Tuo Supran perä on periaatteessa sisäosiltaan sama kuin Hi-Acen. Aftermarket-lukkoja ainakin löytyy japaniasta, välityksistä ei tietoa.
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
kyllä bmw välityksiä saa ja jopa uusia...
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Jep, näin on. (ainakin 3.07, 3.15, 3.25, 3.45 ja 3.46 saatavana) 535:ssa on myös typ210 perä, mutta sitä en tosiaan muista että onko sisuskalut aivan samanlaiset. Ja näissä perissä kiinnitys erilainen.sierra4x4tbo kirjoitti: Hämärä muistikuva on, että 535:sta löytyy harvempi välitys.
Tuo Supran perä on periaatteessa sisäosiltaan sama kuin Hi-Acen. Aftermarket-lukkoja ainakin löytyy japaniasta, välityksistä ei tietoa.
-Timo
Tuo Supran perä jota olen kysellyt, on 3.7 välityksellä ja ne ovat rempattuja.
Juu niin saa.THR kirjoitti:kyllä bmw välityksiä saa ja jopa uusia...
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
mulla oli omassa m5 perässä jotain 3,91Jasu kirjoitti:Jep, näin on. (ainakin 3.07, 3.15, 3.25, 3.45 ja 3.46 saatavana) 535:ssa on myös typ210 perä, mutta sitä en tosiaan muista että onko sisuskalut aivan samanlaiset. Ja näissä perissä kiinnitys erilainen.sierra4x4tbo kirjoitti: Hämärä muistikuva on, että 535:sta löytyy harvempi välitys.
Tuo Supran perä on periaatteessa sisäosiltaan sama kuin Hi-Acen. Aftermarket-lukkoja ainakin löytyy japaniasta, välityksistä ei tietoa.
-Timo
Tuo Supran perä jota olen kysellyt, on 3.7 välityksellä ja ne ovat rempattuja.
Juu niin saa.THR kirjoitti:kyllä bmw välityksiä saa ja jopa uusia...

-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
eiks m5 perää ole just tuolla 3,91:llä ja sit mulla itsellä on 3,15 muistaakseni, ja se on minusta hyvä välsä tuohon. ja sehän tais olla tuo 210 malli.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Mitenkäs nuo T5-kuoret? Kannattaako noihin kokeilla rakentaa suorakytkentää esim. Hermanssonilla?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
T5 kuoriin saa rattaita ja jotain sisäisiä vahvikeosia Jenkeistä suorilla ja vinoilla hampailla ja on Quaifellakin ratassarja olemassa.
Jos suorakytkyn kesto ja meteli on hyväksyttävä niin sen kanssa kannattaa kyllä pultata perä koriin ja laittaa välille suora akseli CV-nivelillä eikä kardaania.
Jos suorakytkyn kesto ja meteli on hyväksyttävä niin sen kanssa kannattaa kyllä pultata perä koriin ja laittaa välille suora akseli CV-nivelillä eikä kardaania.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Niin saa, mutta yksikään valmistaja ei ilmoita minkäänlaista tehonkestoa sarjoilleen. Gearboxman tosin sanoi että heidän (Quaife) rattaitaan on käytetty hyvällä menestyksellä +850hv cossuissa.SLEI kirjoitti:T5 kuoriin saa rattaita ja jotain sisäisiä vahvikeosia Jenkeistä suorilla ja vinoilla hampailla ja on Quaifellakin ratassarja olemassa.
Jos suorakytkyn kesto ja meteli on hyväksyttävä niin sen kanssa kannattaa kyllä pultata perä koriin ja laittaa välille suora akseli CV-nivelillä eikä kardaania.
Käsittääkseni juuri tuossa sarjassa samanlainen älämölö kuin suorakytkyssä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
niinpä, ääntä riittää jos laittaa suorakytkyn, ainaki mitä kaverin gt corollassa oli, niin 100km vauhissa melko ujellus. 

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Eikös suorakytky pauku vaihtaessakin ei pelkästään ujeltele ja viheltele?
Gforce ainakin antaa jotain arvoja kestoista:
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Gforce ainakin antaa jotain arvoja kestoista:
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
joo, kyllä se pitää melko paukkeen vaihdossaki, joku tietysti pitää sitä hienona äänenä...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Eikä tarvi olla edes suorakytky, pelkkä suorahampainenkin huutaa liikaa katukäytössä.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Kysäsin tänään G-Forcelta 3650-laatikon hintaa. $4000 + tietysti verot, tullit ja toimitus kulut. Kestoa lupaavat 1000hv, mutta max. shift revs vain 6500rpm. 

Viimeksi muokannut Jasu, Ti Toukokuu 22. 12:05:11 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:38:12 2011
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Meinaakko hyvä mies kierrättää fjoortia yli tuonJasu kirjoitti:Kysäsin tänään G-Forcelta 3650-laatikon hintaa. 4000€ + toimitus kulut. Kestoa lupaavat 1000hv, mutta max. shift revs vain 6500rpm.


Pittää aina muistaa minkälaisiin suoritukseen esim. Pakarainen ja Niemen Kari vakio T5:llakin pysty joten usko ratasarjalla varustettuun T5-laatikkoon on korkialla ihan noin omakohtasia kokemuksia silmällä pitäen!.

-Samuli
Ford sierra cosworth -88
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Nuo jenkkilän nascarissa käyttämät 4loviset suorakytkyt olis nyt halpoja kun sinne hyväksyttiin 5lovisen lootan käyttö. Aika paljon noita lootia suomeenkin nyt tullut sieltä sen takia 

-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Tässä sulle paketti, joka ei ole vielä antautunut sierran alla. Kokemusta on slikseillä kadulla ja Alastaron liimaradalla.
1. kytkin - Automaatin turbiini
2. laatikko - Automaatti
3. kardaani - Jostain USA-autosta yksiosainen ja Komet Oy tekee loput
4. perä / välitys - Orkkis cosworth 2wd 3,6 välitys
5. vetarit / nivelet - Orkkis cosworth 2wd
Sit toinen vaihtoehto esimierkkinä, josta ei kokemusta:
1. kytkin - ?
2. laatikko - Viperistä Tremec 6vxl viimeisin malli
3. kardaani - USA-autosta jne
4. perä / välitys - Jäykkä taka-akseli Ford 9"
5. vetarit / nivelet - Strange tai vastaava.
1. kytkin - Automaatin turbiini
2. laatikko - Automaatti
3. kardaani - Jostain USA-autosta yksiosainen ja Komet Oy tekee loput
4. perä / välitys - Orkkis cosworth 2wd 3,6 välitys
5. vetarit / nivelet - Orkkis cosworth 2wd
Sit toinen vaihtoehto esimierkkinä, josta ei kokemusta:
1. kytkin - ?
2. laatikko - Viperistä Tremec 6vxl viimeisin malli
3. kardaani - USA-autosta jne
4. perä / välitys - Jäykkä taka-akseli Ford 9"
5. vetarit / nivelet - Strange tai vastaava.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
1. kytkin
2. laatikko TKO600
3. kardaani orkkis muokattuna
4. perä / välitys Supran 8.5" 3.7 välityksellä
5. vetarit / nivelet Karpiola / M5
Kytkin hakusessa edelleen. Hyviä käyttökokemuksia jostain tietystä 7.25:sta? Ja plussaahan olisi jos kytkimeen löytyisi varaosat Suomesta.
Niin ja kuka muokkaa tarpeen mukaan kardaania?
edit. Taidan perkeles edelleen pysyä tuossa -765:ssa ja sintterissä. Miljoona kertaa mukavempi käyttää kuin nuo monilevyiset.
2. laatikko TKO600
3. kardaani orkkis muokattuna
4. perä / välitys Supran 8.5" 3.7 välityksellä
5. vetarit / nivelet Karpiola / M5
Kytkin hakusessa edelleen. Hyviä käyttökokemuksia jostain tietystä 7.25:sta? Ja plussaahan olisi jos kytkimeen löytyisi varaosat Suomesta.
Niin ja kuka muokkaa tarpeen mukaan kardaania?
edit. Taidan perkeles edelleen pysyä tuossa -765:ssa ja sintterissä. Miljoona kertaa mukavempi käyttää kuin nuo monilevyiset.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 23:24:28 2014
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Tähän topikkiin varmaa hyvä heittää kysymys kun toi m5/typ210 mainittu.
Eli siis mulla ois tollane m5 perä ja olis tarkotuksena laittaa kiinni. Onko jollakin kuvia tai ohjeita miten toi kiinnitys puoli on toteutettu tai kannattaa toteuttaa?
Eli siis mulla ois tollane m5 perä ja olis tarkotuksena laittaa kiinni. Onko jollakin kuvia tai ohjeita miten toi kiinnitys puoli on toteutettu tai kannattaa toteuttaa?
Sierra RS cosworth
Amazon melkeen cosworth
Amazon melkeen cosworth
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Ei tuo perä edes ole m5:sen. Pikku perä näyttäs olevan eli 188. 210 on poskilaakerit 8 pultilla kiinni ja 215 9 pultilla. Tuossa näyttäs ainai tuon kuvan mukaan olevan vaan 6 pultilla. Ei kyllä kovin tarkkaa kuvaa ollut siitä. No mutta kestää sekin 188 paremmin kun cossun oma ja on varmasti paremmalla lukolla..Kaihola kirjoitti:Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Juu, niin näyttäis olevan siis tuo poskilaakereiden pulttimäärä...kossuvortti kirjoitti:Ei tuo perä edes ole m5:sen. Pikku perä näyttäs olevan eli 188. 210 on poskilaakerit 8 pultilla kiinni ja 215 9 pultilla. Tuossa näyttäs ainai tuon kuvan mukaan olevan vaan 6 pultilla. Ei kyllä kovin tarkkaa kuvaa ollut siitä. No mutta kestää sekin 188 paremmin kun cossun oma ja on varmasti paremmalla lukolla..Kaihola kirjoitti:Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
Ite myin typ188 rempatun ja kirratulla lukolla olevan murikan +Sierran A-ryhmän apurungolla pois ja siin oli se 6 pulttia.
Nykyisessä M5 typ210 murikassa on tosiaan 8 pultilla poskilaakerit...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 23:24:28 2014
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
Näyttäs olevan pikku prokkis toi perän kiinnitys mut ei kai siinä muu auta ku rupee leipomaa 

Sierra RS cosworth
Amazon melkeen cosworth
Amazon melkeen cosworth
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Kestävä voimansiirto +700Nm cossuun. Suosituksia?
kossuvortti kirjoitti:Ei tuo perä edes ole m5:sen. Pikku perä näyttäs olevan eli 188. 210 on poskilaakerit 8 pultilla kiinni ja 215 9 pultilla. Tuossa näyttäs ainai tuon kuvan mukaan olevan vaan 6 pultilla. Ei kyllä kovin tarkkaa kuvaa ollut siitä. No mutta kestää sekin 188 paremmin kun cossun oma ja on varmasti paremmalla lukolla..Kaihola kirjoitti:Tuolta löytyy aika hyvin tarinaa aiheesta -> http://artery.kuvat.fi/blog/11/M5+per%C3%A4/
Älkääpä höpöttäkö sielä. Typ210 perä toi on. Sisältä täysin samaa kamaa kuin 210. Ja kestää ja lukkokin pitää hyvin.
"Mieluiten ihan sama."