T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Ainakin Gearboxmanilta ja Quaifelta löytyisi.
Onko noista kokemuksia täällä?
Onko noista kokemuksia täällä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Quaifen sarjoista voi kysyä popilta; se kun tietää tyypin jolla on kuulemma ainakin 3 tuollaista lootaa 
Vakavasti; mihin tarkoitukseen haet "vahvistusta" / ratassarjoja?
Ajatuksena saada loota kestämään esim. 608 hv vai saada (myös) toiset välitykset?
Vitosen rattaat ja sivuakselin laakerointi noissa tuppaa pettämään. Pelkkään vitoseen saa helpotusta järeämmällä hammasmodulilla tehdyistä rattaista.
Vakiovälitykset ovat ok katukäyttöön mutta rata/rallivälitykset eivät toimi kadulla turhan hyvin.
Suorahampainen poistaa käytännössä aksiaalipaineen kokonaan eli laakerit kestävät niiltä osin paremmin mutta hintana on tosiaan ISO ääni ja automaattisesti kilpahenkisemmät välitykset.

Vakavasti; mihin tarkoitukseen haet "vahvistusta" / ratassarjoja?
Ajatuksena saada loota kestämään esim. 608 hv vai saada (myös) toiset välitykset?
Vitosen rattaat ja sivuakselin laakerointi noissa tuppaa pettämään. Pelkkään vitoseen saa helpotusta järeämmällä hammasmodulilla tehdyistä rattaista.
Vakiovälitykset ovat ok katukäyttöön mutta rata/rallivälitykset eivät toimi kadulla turhan hyvin.
Suorahampainen poistaa käytännössä aksiaalipaineen kokonaan eli laakerit kestävät niiltä osin paremmin mutta hintana on tosiaan ISO ääni ja automaattisesti kilpahenkisemmät välitykset.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Tuolta mun rojekti topikista löytyy kuva paremmasta 5 rataspaketista
viewtopic.php?f=21&t=135806&start=175
viewtopic.php?f=21&t=135806&start=175
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Pääasiassa katukäyttöön, mutta tulee tuolla varmasti radalla ja vartillakin viihdyttyä. Pomminvarmaa tästä laatikosta tuskin saa, mutta mulle riittäisi kun mennään lähelle sitä.
(mieluummin yliammun kaikki, kun menen rajoilla)
Toki olisi mahdollista vaihtaa laatikkokin, mutta haluaisin pysytellä tuossa "sirossa" laatikossa.
Välitykset saavat olla vakiot, niihin olen tyytyväinen.
Minkälaista vääntöä nuo vakiolaatikot yleensä kestävät?

Toki olisi mahdollista vaihtaa laatikkokin, mutta haluaisin pysytellä tuossa "sirossa" laatikossa.
Välitykset saavat olla vakiot, niihin olen tyytyväinen.
Minkälaista vääntöä nuo vakiolaatikot yleensä kestävät?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
EN osaa väännön kestosta sanoa mutta 510nm on kestänyt nyt n.60tkm
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Okei, eli maltilliset väännöt ainakin kestää. Ajettu kumminkin mummoa kirkkoon.xsx kirjoitti:EN osaa väännön kestosta sanoa mutta 510nm on kestänyt nyt n.60tkm

Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Ei oo 

Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Omaan raaseriin kelpuuttaisin mielellään suorahampasen ratassarjan, mutta ketä kaikki noita valmistaa?
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Onko sulla enemmän tietoa tuosta? Sillä ei olis pahan hintainen.AkiS kirjoitti:Omaan raaseriin kelpuuttaisin mielellään suorahampasen ratassarjan, mutta ketä kaikki noita valmistaa?
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Ei valitettavasti, suunnitellut vaan tuon tilaamista jo parivuottaJasu kirjoitti:Onko sulla enemmän tietoa tuosta? Sillä ei olis pahan hintainen.AkiS kirjoitti:Omaan raaseriin kelpuuttaisin mielellään suorahampasen ratassarjan, mutta ketä kaikki noita valmistaa?
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE

PassionFordilla tosta on jotain tarinaa.
Niin ja olihan quaifella se sekventiaali looda, sehän olis ihan ykkönen mutta ei taida mahtua budjettiin, omaan ainakaan

Komian kuulonen olis -> http://www.youtube.com/watch?v=BwoiinVDq0g
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:38:12 2011
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Joo mulla on tuollainen quaife ratassarjalla t5-laatikko...
Minä henkilökohtaisesti tykkään noista välityksistä todella hyvä tuo pitkä ykkönen ja tiehemmat välit sitten muilla vaihteilla!.
Mutta autoradion voi jättää talliin hyllyyn... Vielä kun 4"/3" pakoputki läpi asti!.
-Samuli
Minä henkilökohtaisesti tykkään noista välityksistä todella hyvä tuo pitkä ykkönen ja tiehemmat välit sitten muilla vaihteilla!.
Mutta autoradion voi jättää talliin hyllyyn... Vielä kun 4"/3" pakoputki läpi asti!.

-Samuli
Ford sierra cosworth -88
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Myös G-forcelta löytyy T5 ratassarjoja jne..
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
mulla oli G-Forcen suorakytkentä suorahampaisena takavetocossussa ja oli laadukas tuote ja bonuksena vielä hiljainen, voisi jopa siviiliautossa käyttää (vs. SSF-pyörän tekemä volvon m45 laatikko joka piti aivan infernaalista meteliä eikä kestänyt turboauton tehoa). Siistiä työtä.Cord kirjoitti:Myös G-forcelta löytyy T5 ratassarjoja jne..
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Oliko kauan käytössä? Paljonko lupasivat kestoa?Cosesc kirjoitti:mulla oli G-Forcen suorakytkentä suorahampaisena takavetocossussa ja oli laadukas tuote ja bonuksena vielä hiljainen, voisi jopa siviiliautossa käyttää (vs. SSF-pyörän tekemä volvon m45 laatikko joka piti aivan infernaalista meteliä eikä kestänyt turboauton tehoa). Siistiä työtä.Cord kirjoitti:Myös G-forcelta löytyy T5 ratassarjoja jne..
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Siinähän tuo lukee linkin tekstissä. Mä ajoin sillä asfalttisprinttiä 9.0" leveillä slickseillä joku kymmenkunta kisaa eikä siinä mitään ongelmaa esiintynyt, sitten alkoi tuo sorapinta kiinnostaa enempi ja takavetokalusto jäi syrjemmälle.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Elokuu 2. 17:17:41 2008
Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?
Jasu kirjoitti:Pääasiassa katukäyttöön, mutta tulee tuolla varmasti radalla ja vartillakin viihdyttyä. Pomminvarmaa tästä laatikosta tuskin saa, mutta mulle riittäisi kun mennään lähelle sitä.(mieluummin yliammun kaikki, kun menen rajoilla)
Toki olisi mahdollista vaihtaa laatikkokin, mutta haluaisin pysytellä tuossa "sirossa" laatikossa.
Välitykset saavat olla vakiot, niihin olen tyytyväinen.
Minkälaista vääntöä nuo vakiolaatikot yleensä kestävät?
Mulla on ollut käytössä T5 WC , joka on 2WD sedanin vakio. sen väännön kestoksi ilmoitettiin 470 Nm;
Jenkeistä tuli ostettua joskus Tremec T56 ja Tremec T5XHD laatikkoja. Noista eka kestää Tremecin mukaan 620Nm ja T5XHD 850Nm.
Käytännössä käyttökelpoisin oli toi T5 Quaifen CR ratassarjalla ja Quaifen forkeilla. Tuo kestää 650Nm vääntöä, jos kaikki vahvistukset on tehty ok.
Tremec T5XHD oli jykevin, mutta vaihtaminen oli hankalaa isommilla kierroksilla. T5 Quaife loota toimii hyvin.
Tremecit oli hiljaisia, mutta T5 Quafe ratassarjalla (semi helical) oli äänekkäämpi.
Tiedot ja kokemukset on vuodelta 2005 ja aiemmin. Uudemmista tremec lootista ja T5:n ratassarjoista en osaa sanoa mitään.