T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 6. 9:47:35 2012

Ainakin Gearboxmanilta ja Quaifelta löytyisi.
Onko noista kokemuksia täällä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 6. 17:19:39 2012

Quaifen sarjoista voi kysyä popilta; se kun tietää tyypin jolla on kuulemma ainakin 3 tuollaista lootaa O:)


Vakavasti; mihin tarkoitukseen haet "vahvistusta" / ratassarjoja?
Ajatuksena saada loota kestämään esim. 608 hv vai saada (myös) toiset välitykset?

Vitosen rattaat ja sivuakselin laakerointi noissa tuppaa pettämään. Pelkkään vitoseen saa helpotusta järeämmällä hammasmodulilla tehdyistä rattaista.
Vakiovälitykset ovat ok katukäyttöön mutta rata/rallivälitykset eivät toimi kadulla turhan hyvin.

Suorahampainen poistaa käytännössä aksiaalipaineen kokonaan eli laakerit kestävät niiltä osin paremmin mutta hintana on tosiaan ISO ääni ja automaattisesti kilpahenkisemmät välitykset.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja xsx » Ti Maaliskuu 6. 17:35:30 2012

Tuolta mun rojekti topikista löytyy kuva paremmasta 5 rataspaketista
viewtopic.php?f=21&t=135806&start=175
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 6. 17:37:12 2012

Pääasiassa katukäyttöön, mutta tulee tuolla varmasti radalla ja vartillakin viihdyttyä. Pomminvarmaa tästä laatikosta tuskin saa, mutta mulle riittäisi kun mennään lähelle sitä. :green: (mieluummin yliammun kaikki, kun menen rajoilla)
Toki olisi mahdollista vaihtaa laatikkokin, mutta haluaisin pysytellä tuossa "sirossa" laatikossa.
Välitykset saavat olla vakiot, niihin olen tyytyväinen.

Minkälaista vääntöä nuo vakiolaatikot yleensä kestävät?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja xsx » Ti Maaliskuu 6. 17:43:40 2012

EN osaa väännön kestosta sanoa mutta 510nm on kestänyt nyt n.60tkm
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 6. 17:50:28 2012

xsx kirjoitti:EN osaa väännön kestosta sanoa mutta 510nm on kestänyt nyt n.60tkm
Okei, eli maltilliset väännöt ainakin kestää. Ajettu kumminkin mummoa kirkkoon. :green:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja xsx » Ti Maaliskuu 6. 17:52:47 2012

Ei oo :cha
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Maaliskuu 6. 21:57:20 2012

Omaan raaseriin kelpuuttaisin mielellään suorahampasen ratassarjan, mutta ketä kaikki noita valmistaa?
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Maaliskuu 6. 22:01:37 2012

AkiS kirjoitti:Omaan raaseriin kelpuuttaisin mielellään suorahampasen ratassarjan, mutta ketä kaikki noita valmistaa?
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE
Onko sulla enemmän tietoa tuosta? Sillä ei olis pahan hintainen.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Maaliskuu 6. 22:31:23 2012

Jasu kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Omaan raaseriin kelpuuttaisin mielellään suorahampasen ratassarjan, mutta ketä kaikki noita valmistaa?
Itse en ole löytänyt muutakun tämmösen kun GLEBE
Onko sulla enemmän tietoa tuosta? Sillä ei olis pahan hintainen.
Ei valitettavasti, suunnitellut vaan tuon tilaamista jo parivuotta :cha
PassionFordilla tosta on jotain tarinaa.

Niin ja olihan quaifella se sekventiaali looda, sehän olis ihan ykkönen mutta ei taida mahtua budjettiin, omaan ainakaan :cry:
Komian kuulonen olis -> http://www.youtube.com/watch?v=BwoiinVDq0g
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sampo78
Viestit: 84
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:38:12 2011

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Sampo78 » Ke Maaliskuu 7. 20:05:16 2012

Joo mulla on tuollainen quaife ratassarjalla t5-laatikko...

Minä henkilökohtaisesti tykkään noista välityksistä todella hyvä tuo pitkä ykkönen ja tiehemmat välit sitten muilla vaihteilla!.

Mutta autoradion voi jättää talliin hyllyyn... Vielä kun 4"/3" pakoputki läpi asti!. :lol:

-Samuli
Ford sierra cosworth -88
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd

Cord
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Cord » La Maaliskuu 10. 18:45:41 2012

Myös G-forcelta löytyy T5 ratassarjoja jne..
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Huhtikuu 9. 22:25:44 2012

Cord kirjoitti:Myös G-forcelta löytyy T5 ratassarjoja jne..
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
mulla oli G-Forcen suorakytkentä suorahampaisena takavetocossussa ja oli laadukas tuote ja bonuksena vielä hiljainen, voisi jopa siviiliautossa käyttää (vs. SSF-pyörän tekemä volvon m45 laatikko joka piti aivan infernaalista meteliä eikä kestänyt turboauton tehoa). Siistiä työtä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Huhtikuu 9. 22:35:57 2012

Cosesc kirjoitti:
Cord kirjoitti:Myös G-forcelta löytyy T5 ratassarjoja jne..
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
mulla oli G-Forcen suorakytkentä suorahampaisena takavetocossussa ja oli laadukas tuote ja bonuksena vielä hiljainen, voisi jopa siviiliautossa käyttää (vs. SSF-pyörän tekemä volvon m45 laatikko joka piti aivan infernaalista meteliä eikä kestänyt turboauton tehoa). Siistiä työtä.
Oliko kauan käytössä? Paljonko lupasivat kestoa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Huhtikuu 10. 19:02:17 2012

Siinähän tuo lukee linkin tekstissä. Mä ajoin sillä asfalttisprinttiä 9.0" leveillä slickseillä joku kymmenkunta kisaa eikä siinä mitään ongelmaa esiintynyt, sitten alkoi tuo sorapinta kiinnostaa enempi ja takavetokalusto jäi syrjemmälle.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Timbe
Viestit: 16
Liittynyt: La Elokuu 2. 17:17:41 2008

Re: T5-laatikon vahvistus, kannattaako?

Viesti Kirjoittaja Timbe » To Huhtikuu 12. 22:23:12 2012

Jasu kirjoitti:Pääasiassa katukäyttöön, mutta tulee tuolla varmasti radalla ja vartillakin viihdyttyä. Pomminvarmaa tästä laatikosta tuskin saa, mutta mulle riittäisi kun mennään lähelle sitä. :green: (mieluummin yliammun kaikki, kun menen rajoilla)
Toki olisi mahdollista vaihtaa laatikkokin, mutta haluaisin pysytellä tuossa "sirossa" laatikossa.
Välitykset saavat olla vakiot, niihin olen tyytyväinen.

Minkälaista vääntöä nuo vakiolaatikot yleensä kestävät?

Mulla on ollut käytössä T5 WC , joka on 2WD sedanin vakio. sen väännön kestoksi ilmoitettiin 470 Nm;
Jenkeistä tuli ostettua joskus Tremec T56 ja Tremec T5XHD laatikkoja. Noista eka kestää Tremecin mukaan 620Nm ja T5XHD 850Nm.
Käytännössä käyttökelpoisin oli toi T5 Quaifen CR ratassarjalla ja Quaifen forkeilla. Tuo kestää 650Nm vääntöä, jos kaikki vahvistukset on tehty ok.
Tremec T5XHD oli jykevin, mutta vaihtaminen oli hankalaa isommilla kierroksilla. T5 Quaife loota toimii hyvin.
Tremecit oli hiljaisia, mutta T5 Quafe ratassarjalla (semi helical) oli äänekkäämpi.
Tiedot ja kokemukset on vuodelta 2005 ja aiemmin. Uudemmista tremec lootista ja T5:n ratassarjoista en osaa sanoa mitään.

Vastaa Viestiin