Cosworth kysymyksiä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Cosworth kysymyksiä
Joo en käyttänyt hakua, selasin koko tekniikka osion läpi...muuten olis ollu päteviä vastauksia näihinkin kysymyksiin, mutta linkit ei oikein tahtonut enää toimia tai koko jutun sisältö oli kadonnut bittiavaruuteen.
Nyt askarruttaa sen verran pari juttua että tein uuden topikin, saatampa joskus kysellä lisää tähän sitten kun tulee taas noita pahkinöitä.
Eli Cossun öljypumpuista: Onko 4wd pumppu sitten muka huomattavasti kestävämpi kuin 2wd? Muistelin et 4wd:n pumppuja oli joskus mennyt halki tms. ja tekniikassa väitettiin että 2wd:n pumppu kuluu aika herkästi, varsinkin hp mallina. Olis tarkoitus selvittää kumpi noista kannattaa laittaa lohkoon kiinni, 4wd:n vakio vai 2wd:n uus hp? Myös FAKTA ö-paineista molemmista pumpuista tervetullutta.
Sitten se öljykierto, 4wd:n kannessa. Turbo saa öljyn anturilta ja turbo on öljyjarrulla varustettu, eli turbon kuluttama öljynmäärä ei sinänsä ole mistään pois määräänsä nähden. Onko kuitenkaan järkeä alkaa tekemään öljynkiertoa kanteen tuolta kannen takaosasta ja tulpata se alkuperäinen öljyn tuloreikä olettaen että ö-pumppuna on vaikka tuo 2wd hp? Kansi kuitenkin on atomeina ja putsattu erittäin hyvin.
Sitten ne hytikat: Minkä merkkisiä on alkuperäiset hytikat cossussa? Inat???
Nyt askarruttaa sen verran pari juttua että tein uuden topikin, saatampa joskus kysellä lisää tähän sitten kun tulee taas noita pahkinöitä.
Eli Cossun öljypumpuista: Onko 4wd pumppu sitten muka huomattavasti kestävämpi kuin 2wd? Muistelin et 4wd:n pumppuja oli joskus mennyt halki tms. ja tekniikassa väitettiin että 2wd:n pumppu kuluu aika herkästi, varsinkin hp mallina. Olis tarkoitus selvittää kumpi noista kannattaa laittaa lohkoon kiinni, 4wd:n vakio vai 2wd:n uus hp? Myös FAKTA ö-paineista molemmista pumpuista tervetullutta.
Sitten se öljykierto, 4wd:n kannessa. Turbo saa öljyn anturilta ja turbo on öljyjarrulla varustettu, eli turbon kuluttama öljynmäärä ei sinänsä ole mistään pois määräänsä nähden. Onko kuitenkaan järkeä alkaa tekemään öljynkiertoa kanteen tuolta kannen takaosasta ja tulpata se alkuperäinen öljyn tuloreikä olettaen että ö-pumppuna on vaikka tuo 2wd hp? Kansi kuitenkin on atomeina ja putsattu erittäin hyvin.
Sitten ne hytikat: Minkä merkkisiä on alkuperäiset hytikat cossussa? Inat???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Kokemusta näistä on muutamista kymmenistä koneesta (virhemarginaali sen mukaan) :BlackEscort kirjoitti: Eli Cossun öljypumpuista: Onko 4wd pumppu sitten muka huomattavasti kestävämpi kuin 2wd? Muistelin et 4wd:n pumppuja oli joskus mennyt halki tms. ja tekniikassa väitettiin että 2wd:n pumppu kuluu aika herkästi, varsinkin hp mallina. Olis tarkoitus selvittää kumpi noista kannattaa laittaa lohkoon kiinni, 4wd:n vakio vai 2wd:n uus hp? Myös FAKTA ö-paineista molemmista pumpuista tervetullutta.
4WD pumppu on parempi. Volyymi ei ole suurempi kuin 2WD koska rattaat ovat asiaan vaikuttavalta alueeltaan saman kokoiset.
4WD:n etu on sen parempi laakerointi; laakeri roottorin juuressa ja kärjessä. Kaivattua faktaa ei ole paineiden osalta (opukset tallilla), mutta ero, jos sitä oli, on marginaalinen. 1,5-2 bar tyhjäkäynnillä ja 4-5 bar kierroksilla (joka riittää).
HP pumppua nuo eivät kunnossa ollessaan tarvitse. Pätee melko järeään viritysasteeseen saakka, ja paineiden noston merkitys on mitätön verrattuna -volyymin- lisäämiseen HC-pumpulla.
4WD:ssä öljy tulee ahtimelle suoraan kannesta (keskeltä, pakopuoli), ei öljykellon haaroituksesta kuten 2WD:ssä.BlackEscort kirjoitti:Sitten se öljykierto, 4wd:n kannessa. Turbo saa öljyn anturilta ja turbo on öljyjarrulla varustettu, eli turbon kuluttama öljynmäärä ei sinänsä ole mistään pois määräänsä nähden. Onko kuitenkaan järkeä alkaa tekemään öljynkiertoa kanteen tuolta kannen takaosasta ja tulpata se alkuperäinen öljyn tuloreikä olettaen että ö-pumppuna on vaikka tuo 2wd hp? Kansi kuitenkin on atomeina ja putsattu erittäin hyvin.
Sitten ne hytikat: Minkä merkkisiä on alkuperäiset hytikat cossussa? Inat???
Öljyjarru??? Jos tarkoitat ennen ahdinta olevaa kuristinta, sellaista ei ole. Syöttökanaviston rakenne on melko homogeeninen.
Inat ovat hytikat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Sori, unohtu mainita ettei tää kokoonpano ole alkuperäinen tai tuskin edes tulee lähellekkään sinnepäin
Niin siis kun on jo molemmat öljypumput, 2wd:n hp ja 4wd:n vakio niin kumpaa nyt sitten raati suosittelee? Vai onko tääkin makuasia...
Ja turbon öljy ei tule kannesta, se tulpataan vain sen kannen öljynkierron parantamiseksi. Vaikkakaan tuo turbo ei varmaan vaikuttaisi mitenkään oleellisesti kannen öljynkiertoon, kun tossa turbossa täytyy olla n.1-1.5mm kuristin ennen turboa (kuulalaakeri ahdin kyseessä).
MUTTA, onko tolle kannelle mitään tarvetta/järkeä tehdä sitä ulkoista öljyn tuloa ja tulpata alkuperäinen öljyn tulo, vai pidättäydynkö kannen alkuperäisessä öljyn kierrossa? Kuitenkin toistaiseksi mennään 205-lohkolla, joten mitään pakottavaa tarvettahan tuolle ulkoiselle öljynkierrolle ei ole rakenteensa puolesta ainakaan vielä(ei pitkiä pinnapultteja).
E: Ja tohon takapotku replicaan siis romut menossa...

Niin siis kun on jo molemmat öljypumput, 2wd:n hp ja 4wd:n vakio niin kumpaa nyt sitten raati suosittelee? Vai onko tääkin makuasia...

Ja turbon öljy ei tule kannesta, se tulpataan vain sen kannen öljynkierron parantamiseksi. Vaikkakaan tuo turbo ei varmaan vaikuttaisi mitenkään oleellisesti kannen öljynkiertoon, kun tossa turbossa täytyy olla n.1-1.5mm kuristin ennen turboa (kuulalaakeri ahdin kyseessä).
MUTTA, onko tolle kannelle mitään tarvetta/järkeä tehdä sitä ulkoista öljyn tuloa ja tulpata alkuperäinen öljyn tulo, vai pidättäydynkö kannen alkuperäisessä öljyn kierrossa? Kuitenkin toistaiseksi mennään 205-lohkolla, joten mitään pakottavaa tarvettahan tuolle ulkoiselle öljynkierrolle ei ole rakenteensa puolesta ainakaan vielä(ei pitkiä pinnapultteja).
E: Ja tohon takapotku replicaan siis romut menossa...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Vihjailin että laittaisin 4WD pumpun koska laakerointi on parempi
Nelikon kannen öljytulon voi tosiaan tukkia; näin on monasti rallimoottoreissakin tehty; toimii vintin voitelu paremmin tai ainakin turvatummin.
Syöttö sitten kuten 2WD:ssä kellolta, ei ainakaan huonompi ratkaisu varsinkin kun kuristimen ko. linjaan asennat.
Hoppa otti tiettävästi nelikossa öljyn ulos kannesta parista syystä; päästiin eroon pitkästä ja vaurioalttiista (järjestelykysymys) syöttöputkesta/kellon adapterista, ja ulosotto pääöljykanavasta laskee volyymia muualla koneessa. Kuristimella jälkimmäinen haitta on tietysti pienempi.

Nelikon kannen öljytulon voi tosiaan tukkia; näin on monasti rallimoottoreissakin tehty; toimii vintin voitelu paremmin tai ainakin turvatummin.
Syöttö sitten kuten 2WD:ssä kellolta, ei ainakaan huonompi ratkaisu varsinkin kun kuristimen ko. linjaan asennat.
Hoppa otti tiettävästi nelikossa öljyn ulos kannesta parista syystä; päästiin eroon pitkästä ja vaurioalttiista (järjestelykysymys) syöttöputkesta/kellon adapterista, ja ulosotto pääöljykanavasta laskee volyymia muualla koneessa. Kuristimella jälkimmäinen haitta on tietysti pienempi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Joo, no uskotaan sit siihen et 4wd:n pumppu parempijjs kirjoitti:Hoppa otti tiettävästi nelikossa öljyn ulos kannesta parista syystä; päästiin eroon pitkästä ja vaurioalttiista (järjestelykysymys) syöttöputkesta/kellon adapterista, ja ulosotto pääöljykanavasta laskee volyymia muualla koneessa. Kuristimella jälkimmäinen haitta on tietysti pienempi.

Nyt mietityttänyt et kumpi nyt järkevää, kannesta vai kellolta öljy turbolle. Tosihan sekin on et vaikka on kuinka 50bar teetetty hytikkaletku kellolta, sekin voi hajota kun matkaa on enemmän. Myös kellon adapteri saa lisää massaa, tosin se tulee raudasta kunhan saan aikaseksi katsoa mitä kaikkee siihen tulee sitten kiinni. Toisaalta toi öljyjarrullinen turbo ei kuitenkaan vie juuri nimeksikään öljyä kannenvoitelusta...
Nyt en osaa taas päättää


Täytyy tuumata tätä asiaa huomena "pellin alla" lisää

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
No jos yhtään paremman haluaa niin unohda se hytikka letku jo tuossa vaiheessa. Hytikka letkujen lämmön kesto on ilmoitettu vaan johonkin 100 asteeseen asti, teräspunos teflonia kellolta niin kun 2wd:ssä.BlackEscort kirjoitti:Nyt mietityttänyt et kumpi nyt järkevää, kannesta vai kellolta öljy turbolle. Tosihan sekin on et vaikka on kuinka 50bar teetetty hytikkaletku kellolta, sekin voi hajota kun matkaa on enemmän. Myös kellon adapteri saa lisää massaa, tosin se tulee raudasta kunhan saan aikaseksi katsoa mitä kaikkee siihen tulee sitten kiinni.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cosworth kysymyksiä
Eikös tuossa pidä hiukan öljypohjaa sipaista terällä tuon 4wd pumpun kanssa? Muistaakseni oli hiukan korkeampi ja ottaa 2wd:n öljypohjaan kiinni? Joskus tuota mallailin... Lisäksi suihkuputkessa on eroa ja se paksu kohta siinä putkistossa taisi ottaa jonnekkin kiinni kanssa?
jjs varmaan tarkentaa?
jjs varmaan tarkentaa?

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
Juu,pienen montun joutuu tekemään ö-pohjaan et 2wd:n pohja sopii paikolleen.Vesku kirjoitti:Eikös tuossa pidä hiukan öljypohjaa sipaista terällä tuon 4wd pumpun kanssa? Muistaakseni oli hiukan korkeampi ja ottaa 2wd:n öljypohjaan kiinni? Joskus tuota mallailin... Lisäksi suihkuputkessa on eroa ja se paksu kohta siinä putkistossa taisi ottaa jonnekkin kiinni kanssa?
jjs varmaan tarkentaa?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Kertoopi sitten kuinka paljon sen letkun pitäs kestää lämpöö? Kyl tää alan liike tekee letkut aina 150C letkuista ja kai sieltä saa sitten tarpeen vaatiessa järeempääkin tavaraa...nyt ei ole kyse kuitenkaan letkun lämmön tai paineen kestosta.Aksu kirjoitti:No jos yhtään paremman haluaa niin unohda se hytikka letku jo tuossa vaiheessa. Hytikka letkujen lämmön kesto on ilmoitettu vaan johonkin 100 asteeseen asti, teräspunos teflonia kellolta niin kun 2wd:ssä.BlackEscort kirjoitti:Nyt mietityttänyt et kumpi nyt järkevää, kannesta vai kellolta öljy turbolle. Tosihan sekin on et vaikka on kuinka 50bar teetetty hytikkaletku kellolta, sekin voi hajota kun matkaa on enemmän. Myös kellon adapteri saa lisää massaa, tosin se tulee raudasta kunhan saan aikaseksi katsoa mitä kaikkee siihen tulee sitten kiinni.
Mut hyvä huomio kuitenkin

Ja tulipahan mieleen et tosiaan se letkuun tarvis takaiskuventtiilin, se kun tyhjenee auton seistessä. Tätä ongelmaa ei olekkaan sittes kannen öljyn tuloa käyttäessä.
Ja tosiaan, öljypohja menee muokkaukseen kuitenkin ettei tuo tilan ahtaus ole ongelma...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
N. 4bar/2000rpm kierroksilla tuo 4wd:n pumppu akselistaan. Eli moottorikierrokset on sitä 4000 luokkaa. Kai se sitten tulee kokoonpanoon.
Toi kellolta tuleva letku on turbokäyttöö teetetty(sori virheellinen sanavalinta), joten turbon öljyn saanti on sitten makuasia mistä senkin ottaa. Ehkä kunnioitan alkuperäistä suunnittelua, ehkä en...Kiitos kuitenkin yhteis tuuminnasta
Toi kellolta tuleva letku on turbokäyttöö teetetty(sori virheellinen sanavalinta), joten turbon öljyn saanti on sitten makuasia mistä senkin ottaa. Ehkä kunnioitan alkuperäistä suunnittelua, ehkä en...Kiitos kuitenkin yhteis tuuminnasta

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Cosworth kysymyksiä
tee se turbon letku siitä teflonputkesta, hydrauliletkusta irtoaa kumia sisältä ja rikkoo ahtimen
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Jatketaas tähän.
Kenelläkään kokemusta/mielipidettä noista wossnerin männistä? Tekeekö noilla mitään???
Kenelläkään kokemusta/mielipidettä noista wossnerin männistä? Tekeekö noilla mitään???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cosworth kysymyksiä
Mulla kilpurissa uus kone jossa Wössnerit sisällä.Laatu ykkösluokkaa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Cosworth kysymyksiä
Kertokaas sitten vielä mikä kierre on tuossa nelikon kannen pakopuolen keskellä olevassa öljyreiässä, olisi tarkoitus tulpata se reikä, mutta minkälaisen tulpan siihen usklaltaa kiertää, kun tuntuu ettei oikein mikään sovi? Hommasin kannen, jossa ei ollut paikallaan mitään nippaa, pelkkä reikä, joten vertailu on mahdotonta.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Jatketaas...
Kumminpäin tulee kammen päittäisvälys laakerit? Ura sisäänpäin vai ulospäin?
Eli ura pukkia kohti vai kampea kohti???
Muistelin et kampea kohti, mut tossa lohkossa oli ne toistepäin ollu kiinni. Ja nyt oon ihan sekasin...
Kumminpäin tulee kammen päittäisvälys laakerit? Ura sisäänpäin vai ulospäin?
Eli ura pukkia kohti vai kampea kohti???
Muistelin et kampea kohti, mut tossa lohkossa oli ne toistepäin ollu kiinni. Ja nyt oon ihan sekasin...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cosworth kysymyksiä
BlackEscort kirjoitti:Jatketaas...
Kumminpäin tulee kammen päittäisvälys laakerit? Ura sisäänpäin vai ulospäin?
Eli ura pukkia kohti vai kampea kohti???
Muistelin et kampea kohti, mut tossa lohkossa oli ne toistepäin ollu kiinni. Ja nyt oon ihan sekasin...
urat kampeen...öljy menee niistä akseliin...
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Kiitos, nyt saa alkaa vetään momenttiin kellaria..
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Cosworth kysymyksiä
Mulla oli yks tulppa jossa on kierre 1/8 NPTF, se ainakin tuntui sopivan siihen.. Tuli joskus malpassin b-säätimen mukana..dudek kirjoitti:Kertokaas sitten vielä mikä kierre on tuossa nelikon kannen pakopuolen keskellä olevassa öljyreiässä, olisi tarkoitus tulpata se reikä, mutta minkälaisen tulpan siihen usklaltaa kiertää, kun tuntuu ettei oikein mikään sovi? Hommasin kannen, jossa ei ollut paikallaan mitään nippaa, pelkkä reikä, joten vertailu on mahdotonta.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
[quote="KIP"Mulla oli yks tulppa jossa on kierre 1/8 NPTF, se ainakin tuntui sopivan siihen.. Tuli joskus malpassin b-säätimen mukana..[/quote]
Edit. Ja anturin 1/8 menee nätisti paikoilleen.
Ilmeisesti ovat lähes sama kierra molemmissa. Eilen just sain ö-propun jossa 1x10 sisällä ja puhetta oli että "se normaali lämpö anturin kierre"THR kirjoitti:Omassa kartio 1*10mm ja hyvin meni.
Edit. Ja anturin 1/8 menee nätisti paikoilleen.
Viimeksi muokannut Aksu, La Maaliskuu 26. 19:48:37 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Jatketaas vaihteeksi tätä...
Eli 200-lohko, burtonin tms. nelikon öljypumppu ja 2wd öljypohja. Kannattaako varmuuden vuoksi pirrata öljypohjasta tavaraa pois, vaikka mittaustulosteni mukaan öljypumpun ja öljypohjan väliin ilman tiivistettä jää reilu milli? Ettei se vaan missään vaiheessa rupea resonoimaan tms.
Vai onko toi taas huuhaata et nelikon pumppu ei käy takapotkun pohjan kanssa ilman että öljypohjasta ottaa ainetta pois? Tuskin toi burtonin pumppu on yhtään matalampi kuin nelikon alkuperäinen...
Eli 200-lohko, burtonin tms. nelikon öljypumppu ja 2wd öljypohja. Kannattaako varmuuden vuoksi pirrata öljypohjasta tavaraa pois, vaikka mittaustulosteni mukaan öljypumpun ja öljypohjan väliin ilman tiivistettä jää reilu milli? Ettei se vaan missään vaiheessa rupea resonoimaan tms.
Vai onko toi taas huuhaata et nelikon pumppu ei käy takapotkun pohjan kanssa ilman että öljypohjasta ottaa ainetta pois? Tuskin toi burtonin pumppu on yhtään matalampi kuin nelikon alkuperäinen...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 220
- Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
Öljypumpun kohdalta ei minun tarvinnut tehdä tilaa, öljyruiskuputkiston kohdalla piti jotain hienosäätöä tehdä. 200 lohko, vakio 4wd öljypumppu putkineen ja 2wd öljypohja tiivisteen kanssa.BlackEscort kirjoitti:Jatketaas vaihteeksi tätä...
Eli 200-lohko, burtonin tms. nelikon öljypumppu ja 2wd öljypohja. Kannattaako varmuuden vuoksi pirrata öljypohjasta tavaraa pois, vaikka mittaustulosteni mukaan öljypumpun ja öljypohjan väliin ilman tiivistettä jää reilu milli? Ettei se vaan missään vaiheessa rupea resonoimaan tms.
Vai onko toi taas huuhaata et nelikon pumppu ei käy takapotkun pohjan kanssa ilman että öljypohjasta ottaa ainetta pois? Tuskin toi burtonin pumppu on yhtään matalampi kuin nelikon alkuperäinen...
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Timollakohan oli viety pumpun reunimmaisesta pultistakin palanen kun otti muka öljypohjaan, ei mulla ainakaan ottanut kiinni siihen syvennykseen. Tää on Heikkisen entinen pohja, joten on pohjasta viety tavaraa. Eli ei tarvi pumpun putkistoon koskea. Sinitarran kanssa mittasin että 8mm jäi tilaa ilman tiivistettä, tiivisteen kanssa siinä sentin luokkaa.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Onhan kammen päässä jakohihnapyörä sama ohc, kuin cosworth?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cosworth kysymyksiä
Cosworth ja OHC nokkahihnan alapyörä on erilainen.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Cosworth kysymyksiä
Mitä eroa?Cosesc kirjoitti:Cosworth ja OHC nokkahihnan alapyörä on erilainen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Cosworth kysymyksiä
hampaiden profiili erilainen ja hampaiden määrä erivauhtipete kirjoitti:Mitä eroa?Cosesc kirjoitti:Cosworth ja OHC nokkahihnan alapyörä on erilainen.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cosworth kysymyksiä
Ja kaupan päälle on vähän kaponen OHC:n pyörä cossun hihnalleJP kirjoitti:hampaiden profiili erilainen ja hampaiden määrä erivauhtipete kirjoitti:Mitä eroa?Cosesc kirjoitti:Cosworth ja OHC nokkahihnan alapyörä on erilainen.

-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
Niinhän se on, sorvuutin siitä ohc:n kiilahihnapyörästä sitten pois jonkin verran että tuli vesipumpun ja laturin hihna linjaan, tein muuten siihen ulkoreunaan 12hampaisen triggerinkin vielä ku ei oo ohjaustehostinta.. Ja apuakselille tottakai myös pitää vaihtaa se pyörä.
Englannista sai kampiakselinpäähän alumiinisen hammashihnapyörän n. 60€ + toimitus. esim. Ape-importilta (myös enkuista tilattu) ois ollu muistaakseni 120€
Englannista sai kampiakselinpäähän alumiinisen hammashihnapyörän n. 60€ + toimitus. esim. Ape-importilta (myös enkuista tilattu) ois ollu muistaakseni 120€

Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Aika pröystäilyä alumiininen jakohihnapyörä kampeen, vielä kun on joillain ollu nokkapyörissäkin nopeesti kuluneita ulkokehiä ongelmana. Ite laitan ehjän orkkiksen kampeen. Kampeen apulaitehihnapyörä tulee kovasta alumiinistä made by karpiola, kunhan saan mitattua hihnan paikan...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
Joo, ei ollu sillon uutena sitä metallista tarjolla, sen oisin pistänykki.. Apuakselilla on ihan normaali pyörä ja nokilla sitte nuo säädettävät alumiiniset.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Re: Cosworth kysymyksiä
voisko joku olla nii ystävällinen ja antaa omasta cosworth 2wd sierrasta valmistenumeron, ja moottorin numerosarjan, ku mul on turbo projekti meneillään ja oon ostamassa englannista tai saksasta öljypohjaa kyseiseen moottoriin. soitin muutamaan paikkaan ja kaikki halusivat joko moottorin numerosarjan tai auton valmistenumeron jotta löytävät oikean öljypohjan. itelläni on ohc moottorilla varustettu auto ni ei paljon auto jos annan 2 ovisesta hatchback autosta valmistenumeron. eikö noissa 2wd cossuissa moottori oo sama?! lukuunottamatta sitä "vihreää" mallia
!? kiitos etukäteen 


-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Cosworth kysymyksiä
Mulla ainakin otti 4wd imuputkiston paksu kohta kiinni öljypohjaan. Pari milliä piti koneistaa tilaa. Mitä öp-tiivistettä olette käyttäneet ja mistä sen hommanneet? Samaan syssyyn gallup: Kiinni silikonilla vai ilman?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Cosworth kysymyksiä
PITÄIS kestää ilmankin mutta kun pitää kaikki aina tehdä tuplavarmistuksella niin silkkarillaJallu kirjoitti:Kiinni silikonilla vai ilman?

Ja ihan vaan sellanen ohut kalvo ettei mitään 3mm paksua palkoa siihen, sillon sitä on ihan joka paikassa missä ei pitäis

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
Itellä ollut cossun pohjat ohc:n päädyillä ja silikonilla pitkät pinnat,ei vuotoja.Jallu kirjoitti:Mulla ainakin otti 4wd imuputkiston paksu kohta kiinni öljypohjaan. Pari milliä piti koneistaa tilaa. Mitä öp-tiivistettä olette käyttäneet ja mistä sen hommanneet? Samaan syssyyn gallup: Kiinni silikonilla vai ilman?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cosworth kysymyksiä
4wd ilman tiivistettä ja 2wd tiivisteellä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Cosworth kysymyksiä
Mistä 2wd tiivisteitä löytää?Cosesc kirjoitti:4wd ilman tiivistettä ja 2wd tiivisteellä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cosworth kysymyksiä
Ainakin Rallyrace:n hinnastossa se löytyy.Jallu kirjoitti:Mistä 2wd tiivisteitä löytää?Cosesc kirjoitti:4wd ilman tiivistettä ja 2wd tiivisteellä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cosworth kysymyksiä
OHC tivarit käy.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Jatketaas typerillä kyssäreillä...
Mitä eroa nelikon ja takapotkun ohjausvaihteella? Vai onko mitään?
Mitä eroa nelikon ja takapotkun ohjausvaihteella? Vai onko mitään?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cosworth kysymyksiä
Muistaako joku sen reijän kierteen kokoa, joka löytyy alhaalta pakopuolelta lohkon takaosasta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003
Re: Cosworth kysymyksiä
Se on NPT 3/8" (reikä, joka menee kampikammioon)Jasu kirjoitti:Muistaako joku sen reijän kierteen kokoa, joka löytyy alhaalta pakopuolelta lohkon takaosasta?
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cosworth kysymyksiä
Kiitooos.jorecos kirjoitti:Se on NPT 3/8" (reikä, joka menee kampikammioon)Jasu kirjoitti:Muistaako joku sen reijän kierteen kokoa, joka löytyy alhaalta pakopuolelta lohkon takaosasta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cosworth kysymyksiä
Taas muutamia kysymyksiä.
1. Mikä on orkkis kansipahvin paksuus puristettuna sekä halkaisija? (mittasin omasta YB 0611 tiivisteestä 1.3mm ja 92mm)
2. Minkä paksuisia tiivisteitä näihin on saatavilla? (ei metallitiivisteitä)
3. 4wd kannen std palotila?
1. Mikä on orkkis kansipahvin paksuus puristettuna sekä halkaisija? (mittasin omasta YB 0611 tiivisteestä 1.3mm ja 92mm)
2. Minkä paksuisia tiivisteitä näihin on saatavilla? (ei metallitiivisteitä)
3. 4wd kannen std palotila?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
1. YB 0611 on sama pahvi kuin vakio, lukuunottamatta peltirenkaan puuttumista öljykanavan reiän ynpäriltä. Täysin sama.
Mittaamasi arvo tuntuu hivenen tuhdille käytettyyn.
Mittaamasi arvo tuntuu hivenen tuhdille käytettyyn.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cosworth kysymyksiä
Paljonko olet itse mitannut? Tuo mittaamani mitta oli pienin, 1.45 tuntui olevan useammasta kohtaa.jjs kirjoitti:1. YB 0611 on sama pahvi kuin vakio, lukuunottamatta peltirenkaan puuttumista öljykanavan reiän ynpäriltä. Täysin sama.
Mittaamasi arvo tuntuu hivenen tuhdille käytettyyn.
Kannen palotila 50.4cc.Jasu kirjoitti:Taas muutamia kysymyksiä.
1. Mikä on orkkis kansipahvin paksuus puristettuna sekä halkaisija? (mittasin omasta YB 0611 tiivisteestä 1.3mm ja 92mm)
2. Minkä paksuisia tiivisteitä näihin on saatavilla? (ei metallitiivisteitä)
3. 4wd kannen std palotila?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cosworth kysymyksiä
Löysin viime talvisen lapun:
Kilpurin yli kymmenen vuotta paikoillaan ollut YB0611 oli mikromerillä tutkaillessa massapinnnalta alle 1.20 mm, liekkirenkailta keskimääärin 1.25 mm.
Täytyy tosin muistaa että on ollut "hetkisen" puristuksissa
Eipä näissä järkyttäviä eroja yleensä ole.
Kilpurin yli kymmenen vuotta paikoillaan ollut YB0611 oli mikromerillä tutkaillessa massapinnnalta alle 1.20 mm, liekkirenkailta keskimääärin 1.25 mm.
Täytyy tosin muistaa että on ollut "hetkisen" puristuksissa

Eipä näissä järkyttäviä eroja yleensä ole.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cosworth kysymyksiä
Digitönällä tullut itsekkin useampi pahvi mittailtua tohon 1,25-1,28mm arvoon liekkirenkaiden kohdalta.
Itse veikkaan, että pahvi ei paljon palaudu irrotuksen jälkeen, joten toi 1,25mm vois olla omasta mielestäni sopivin arvo mitoitusten lähtökohdaksi.
Itse veikkaan, että pahvi ei paljon palaudu irrotuksen jälkeen, joten toi 1,25mm vois olla omasta mielestäni sopivin arvo mitoitusten lähtökohdaksi.
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Re: Cosworth kysymyksiä
Oon tilaamassa cossu sierraan compomotiven MO6 vanteita kokona 8x17 ja et 30. Nuo vissiin pitäs mennä alle mukavasti,rengas kannattaa varmaankin olla 215 levee.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cosworth kysymyksiä
focus kirjoitti:Oon tilaamassa cossu sierraan compomotiven MO6 vanteita kokona 8x17 ja et 30. Nuo vissiin pitäs mennä alle mukavasti,rengas kannattaa varmaankin olla 215 levee.
Itse ottasin 35et:llä...renkaaksi taas 205... Nämä menee sedaneihin parhaiten ja ei ota kaaren reunoihin helposti kiinni jos vähänkin matala!
Ja sitä tämä on minun mielipide!