Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 26. 15:59:31 2011

LasseK kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Jos anturin nappaa irti, niin anturin kartan mukaan (minkä siis easytherm tekee) mennään vikatilaan. Vikatila sitten antaa jonkun tavanomaisen arvon, jos anturin arvo onalueen ulkopuolella.

Mitä tulee trigger angleen, wheel decoderiin, lamppuun jne, niin eikä sulla ollutkaan EDIS käytössä? EDIS tavallaan on yhtä kuin wheel decoder, eikä megan siis tarvitse huolehti niistä mitään.

Tuon mukaan kytkennät ja asetukset:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Edissoft

Huomaa että ohjeet oli joskus erilaiset ja kytkentä oli käänteinen jonka mukaan myös Megatunen asetukset oli poikkeavat.
Laitoin nuo sytytys asetukset tuon ohjeen mukaan mutta eise pommi lähde käyntii millään... Yrittää kovasti ja hörähtelee mutta ei jää käymään.
Imusarja lämpenee jo melkeen kuumaksi asti kun starttailee, mutta pakosarja pysyy aika viileänä. Vähän viittais että syttypuolella vielä jotai häikkää.
Sytkä ennakoiksi karttaan laitoin samat mitkä löysin tältä foorumilta... (muistaakseni jostain olafu:n autosta)
Bensakartat laitoin sillä megatunen ohjelmalla mikä laskee ne likimain. Kai se niillä käyntiin pitäs lähteä?

Osaisko joku vielä neuvoa vai luovutetaanko suosiolla ja laitetaan romut myyntiin? :roll:
Ja oletko katsonut onko sulla EDIS modi nykyohjeiden mukaiset joita vastaavat asetukset sulla on? Vanhat ohjeethan oli invertoivat.


Jos haluar vähentää mahdollisia virheen paikkkoja, niin irroita boksilta EDISille menevä SAW piuha kokonaan. Silloin ennakko on koo ajan vakio 10astetta, paitsi toki 20 sulla. Silllä voi ihan hyvin ajella ilman että isompia huomaa.

Säädettävässä moottorinohjauksessa on niin monta parametriä mitkä pitää olla kohdallaan yhtäaikaa, että kokeilemalla ei mistään kyllä tule mitään.
VR anturin napaisuus sulla on varmasti myös tarkistettu? Ja kierrosluku näkyy oikein ja vakaasti jos pyörittää startilla ilman bensaa?

Onko se imuilma-anturin näyttö juttu vielä auki?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Elokuu 26. 18:58:57 2011

Olisko vinkkiä fuelcut ongelmaan..

Boxina ms1 2.2 ja koodi hires10g.
En saa tuota fuelcuttia toimimaan millään, aikaisemmalla koodilla 029q pelas, kaikkea on yritetty mutta ei vaa skulaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Pe Elokuu 26. 19:04:32 2011

JesseT kirjoitti:
Ja oletko katsonut onko sulla EDIS modi nykyohjeiden mukaiset joita vastaavat asetukset sulla on? Vanhat ohjeethan oli invertoivat.


Jos haluar vähentää mahdollisia virheen paikkkoja, niin irroita boksilta EDISille menevä SAW piuha kokonaan. Silloin ennakko on koo ajan vakio 10astetta, paitsi toki 20 sulla. Silllä voi ihan hyvin ajella ilman että isompia huomaa.

Säädettävässä moottorinohjauksessa on niin monta parametriä mitkä pitää olla kohdallaan yhtäaikaa, että kokeilemalla ei mistään kyllä tule mitään.
VR anturin napaisuus sulla on varmasti myös tarkistettu? Ja kierrosluku näkyy oikein ja vakaasti jos pyörittää startilla ilman bensaa?

Onko se imuilma-anturin näyttö juttu vielä auki?

Nyt meni kirkkaasti ohi että mitä tuo "nykyohjeiden mukainen EDIS modi" meinaa....
Eli boxi on sama minkä kasasit sillo muutama vuosi sitten ja extra-koodina on nyt 029y4a.
Sytkä asetukset laitoin tuon mukaan http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Edissoft
Tuolta Spark Settings:stä en saa muutettua tuota Cranking Timing asetusta Trigger Return:ksi vaan se on harmaana ja lukee Time Based?
Miten sen saa muutettua oikeaksi?

Imuilma näyttää nyt oikeaa lämpötilaa (18ast) megatunen mukaan mutta ei se ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan ku starttaili
ja imusarja lämpeni kyllä sen verran että luulis anturin kohalla ahtoputkessakin lämpötila nousseen... (anturi ahtoputkessa lähellä kaasuläppää)

Pitää koittaa vielä tuota että irroittaa sen SAW piuhan jos se vaikuttas tuohon käyntiinlähtöön.
#976

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Pe Elokuu 26. 21:13:45 2011

Sain muutettua tuon Time Based:n Trigger Return:ksi tuon ohjeen mukaan http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... d20#p42160

SAW piuhan ku ottaa pois niin yrittää kyllä paremmin käyntiin mutta ei vaan jostai syystä jää käymään.

Mitä lukuja noihin kylmäkäynnistys ym lukuihin kannattaa laittaa vai onko ne aina autokohtasia?
Eli tuonne After Start Enrichiment Table:en ja Warmup Wizard:iin?
#976

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Elokuu 26. 21:38:31 2011

LasseK kirjoitti:Sain muutettua tuon Time Based:n Trigger Return:ksi tuon ohjeen mukaan http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... d20#p42160

SAW piuhan ku ottaa pois niin yrittää kyllä paremmin käyntiin mutta ei vaan jostai syystä jää käymään.

Mitä lukuja noihin kylmäkäynnistys ym lukuihin kannattaa laittaa vai onko ne aina autokohtasia?
Eli tuonne After Start Enrichiment Table:en ja Warmup Wizard:iin?
Saako varmasti riittävästi bensaa? Haiseeko rikkaalle ollenkaan?
Itse tein ekat käynistykset jarrucleanerillä eli suihkutin sitä imusrajaan ja sitten kone käyntiin tosin kauaa ei käy mutta joitakin sekuntteja sentään mutta omalla vastuulla.
Onko Injector Dead time mikä??
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Pe Elokuu 26. 21:59:28 2011

NiceMan kirjoitti:
LasseK kirjoitti:Sain muutettua tuon Time Based:n Trigger Return:ksi tuon ohjeen mukaan http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... d20#p42160

SAW piuhan ku ottaa pois niin yrittää kyllä paremmin käyntiin mutta ei vaan jostai syystä jää käymään.

Mitä lukuja noihin kylmäkäynnistys ym lukuihin kannattaa laittaa vai onko ne aina autokohtasia?
Eli tuonne After Start Enrichiment Table:en ja Warmup Wizard:iin?
Saako varmasti riittävästi bensaa? Haiseeko rikkaalle ollenkaan?
Itse tein ekat käynistykset jarrucleanerillä eli suihkutin sitä imusrajaan ja sitten kone käyntiin tosin kauaa ei käy mutta joitakin sekuntteja sentään mutta omalla vastuulla.
Onko Injector Dead time mikä??
Tein bensakartat sillä megatunessa olevalla laskurilla ja oon nostanu karttaa jo aika paljon korkeammalle joka kohdasta.
Mitä enemmän bensaa laittaa sitä paremmin se yrittää hörähtää... Tietäs vaa paljoko uskaltaa nostaa niistä "alkuperäisistä" ettei mee liian rikkaalle?
Pitää kattoa tuo Ijector Dead time seuraavalla kerralla ku taas jaksaa mennä kokeilee... Mistä valikosta se löytyy ja paljo siinä pitäs olla lukemana?
#976

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja komA » Pe Elokuu 26. 22:09:06 2011

Rikotaan edellinen keskustelu:

Mitenkähän kauan mega pitää kartat itessään? X ajan ollut mega irtaallaan virrasta, onko flash-muistia vai ei?
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Elokuu 26. 22:20:05 2011

LasseK kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
LasseK kirjoitti:Sain muutettua tuon Time Based:n Trigger Return:ksi tuon ohjeen mukaan http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... d20#p42160

SAW piuhan ku ottaa pois niin yrittää kyllä paremmin käyntiin mutta ei vaan jostai syystä jää käymään.

Mitä lukuja noihin kylmäkäynnistys ym lukuihin kannattaa laittaa vai onko ne aina autokohtasia?
Eli tuonne After Start Enrichiment Table:en ja Warmup Wizard:iin?
Saako varmasti riittävästi bensaa? Haiseeko rikkaalle ollenkaan?
Itse tein ekat käynistykset jarrucleanerillä eli suihkutin sitä imusrajaan ja sitten kone käyntiin tosin kauaa ei käy mutta joitakin sekuntteja sentään mutta omalla vastuulla.
Onko Injector Dead time mikä??
Tein bensakartat sillä megatunessa olevalla laskurilla ja oon nostanu karttaa jo aika paljon korkeammalle joka kohdasta.
Mitä enemmän bensaa laittaa sitä paremmin se yrittää hörähtää... Tietäs vaa paljoko uskaltaa nostaa niistä "alkuperäisistä" ettei mee liian rikkaalle?
Pitää kattoa tuo Ijector Dead time seuraavalla kerralla ku taas jaksaa mennä kokeilee... Mistä valikosta se löytyy ja paljo siinä pitäs olla lukemana?
Huoletta voi nostella koska jos ei käy bensan puutteen takia niin... Itse käytän TunerStudiota ja käy kyllä ihan suoraan TS arvotulla kartalla 12.5/1 suhteella.
Onko sulla laajakaista happianturia?
Jostain suutin valikosta uskoisi löytyvän tuo dead time, itse mietin miksi oma kone ei heti käynistynyt niin oli 0 arvona eli suuttimet ei auenneet ollenkaan mutta 1.0000 käy ja kukkuu mutta tiedä kuinka lähellä oikeata arvoa sitten on.
Siten tietenkin kuinka pielessä sytkä on mutta laiha seos palaa kyllä nopeammin...
Jos on mahdollista niin voithan kokeilla antaa bensaa suoraan "kurkusta" sisään vaikka jollain pipetillä etc... jos sitten käy paremmin niin bensaa ei siis saa =)
Kuulosuojaimet hyvät olisi olla jos yskäsee tai putkessa posahtaa niin ei pelästy niin pahasti, kokemusta on =)

Itsellä tosin MS3.0 joten varmaan eroja on säädöissä ja asetuksissa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Su Elokuu 28. 19:01:17 2011

NiceMan kirjoitti: Huoletta voi nostella koska jos ei käy bensan puutteen takia niin... Itse käytän TunerStudiota ja käy kyllä ihan suoraan TS arvotulla kartalla 12.5/1 suhteella.
Onko sulla laajakaista happianturia?
Jostain suutin valikosta uskoisi löytyvän tuo dead time, itse mietin miksi oma kone ei heti käynistynyt niin oli 0 arvona eli suuttimet ei auenneet ollenkaan mutta 1.0000 käy ja kukkuu mutta tiedä kuinka lähellä oikeata arvoa sitten on.
Siten tietenkin kuinka pielessä sytkä on mutta laiha seos palaa kyllä nopeammin...
Jos on mahdollista niin voithan kokeilla antaa bensaa suoraan "kurkusta" sisään vaikka jollain pipetillä etc... jos sitten käy paremmin niin bensaa ei siis saa =)
Kuulosuojaimet hyvät olisi olla jos yskäsee tai putkessa posahtaa niin ei pelästy niin pahasti, kokemusta on =)

Itsellä tosin MS3.0 joten varmaan eroja on säädöissä ja asetuksissa.
No nyt se käy! Aikansa tutkiessa huomasin että sama kuin pienelle bensakartat laittaa nii se vähä yrittää käymään mutta kastelee silti tulpat..
Vaihdoin sitten puolasta 1&4 2&3 tulpanjohtojen paikkoja nii lähti laakista käyntiin.
Megan bensakarttalaskurilla tehtyillä kartoilla lähti käymään. Tyhjäkäynti AFR oli niillä 12 pintaan.


Mutta imuilma-anturissa ei ole vieläkään mitään eloa, koko ajan näyttää sitä 18astetta? Mikä siinä on propleemana?
Pitääkö jotain muuttaa megasquirtin kansioissa ja päivittää koodi uudestaan vai mistä voi johtua?
Vai voiko boxissa olla tuommosta vikaa kun kuitenki näyttää jotai lukemaa?

Vedenlämpöanturi toimii ok. Pitää vaan tehdä tarkemmat taulukot siihen nii saa oikeen näyttäämään(on vajaa 10 astetta liian vähän)
#976

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 29. 18:43:33 2011

komA kirjoitti:Rikotaan edellinen keskustelu:

Mitenkähän kauan mega pitää kartat itessään? X ajan ollut mega irtaallaan virrasta, onko flash-muistia vai ei?
On flashia. Motorola lupaa kestoksi vähintään 15 vuotta. Sen saa taas uudistettua kun ajaa prommerilla sen tyhjäks ja lataa uudestaan ohjelman sisään. Megafoorumilta pitääkin kysyä, että meneekö koodin päivityksessä myös bootloaderi uusiksi. Mikäli menee, niin prommeria ei tarvita ja joka kerta kun ohjelman päivittää, tuo 15 vuotta lähtee alusta.

EDIT: Korjattu vähän noita aikoja. Ei liene syytä huoleen :lol:
Vähimmäisajaksi siis luvataan 15 vuotta, mutta se voi olla yli 100 vuottakin.
Jäsen #606

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja komA » Ma Elokuu 29. 20:09:48 2011

olafu kirjoitti:
komA kirjoitti:Rikotaan edellinen keskustelu:

Mitenkähän kauan mega pitää kartat itessään? X ajan ollut mega irtaallaan virrasta, onko flash-muistia vai ei?
On flashia. Motorola lupaa kestoksi vähintään 15 vuotta. Sen saa taas uudistettua kun ajaa prommerilla sen tyhjäks ja lataa uudestaan ohjelman sisään. Megafoorumilta pitääkin kysyä, että meneekö koodin päivityksessä myös bootloaderi uusiksi. Mikäli menee, niin prommeria ei tarvita ja joka kerta kun ohjelman päivittää, tuo 15 vuotta lähtee alusta.

EDIT: Korjattu vähän noita aikoja. Ei liene syytä huoleen :lol:
Vähimmäisajaksi siis luvataan 15 vuotta, mutta se voi olla yli 100 vuottakin.
No hyvä, ei jaksaisi millään rueta päätänsä vaivaamaan moisella asialla :lol:. Kiitos vastauksesta.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja komA » To Syyskuu 1. 20:10:55 2011

Hmm. Mikähän helvata tässä nyt jumii ? En saa avattua mitään koneelle. Ajurit asensin com to usb töpselille, asetukset järjestelmässä on kunnossa, mutta silti "no response" tulee testistä. MegaTunella ja TunerStudiolla.

Vai tarviiko mega yhdistyksen motin johtosarjaan jonka jälkeen virtalukoltakin älyn ?
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Syyskuu 1. 20:43:13 2011

komA kirjoitti:Hmm. Mikähän helvata tässä nyt jumii ? En saa avattua mitään koneelle. Ajurit asensin com to usb töpselille, asetukset järjestelmässä on kunnossa, mutta silti "no response" tulee testistä. MegaTunella ja TunerStudiolla.

Vai tarviiko mega yhdistyksen motin johtosarjaan jonka jälkeen virtalukoltakin älyn ?
Siis onko sulla mega irti vai autoon kytkettynä?
Tarvii virtaa että saa yhteyden.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja komA » To Syyskuu 1. 20:44:46 2011

vauhtipete kirjoitti:
komA kirjoitti:Hmm. Mikähän helvata tässä nyt jumii ? En saa avattua mitään koneelle. Ajurit asensin com to usb töpselille, asetukset järjestelmässä on kunnossa, mutta silti "no response" tulee testistä. MegaTunella ja TunerStudiolla.

Vai tarviiko mega yhdistyksen motin johtosarjaan jonka jälkeen virtalukoltakin älyn ?
Siis onko sulla mega irti vai autoon kytkettynä?
Tarvii virtaa että saa yhteyden.
Irtaallaan lattialla. Oli se sitten aavistus oikea. No, nyt on sentään softa melkein tuttu, kohta pääsee suttaamaan.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » La Syyskuu 3. 21:37:09 2011

Mikähän on ongelmana kun EDISille menevä SAW piuhan ku ottaa irti niin auto toimii ja käy, mutta kun sen laittaa kiinni niin ei millään käyntiin ainakaan kuumalla koneella?
Onko mulla jotku kuumakäynnistys asetukset pielessä vai mikä on ku sen piuhan kun katkas nii hörähti heti tulille (ollut siis käynnissä ainoastaan kun SAW piuha ollut irti)?
#976

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Syyskuu 12. 18:04:27 2011

Se EDIS kun ei saa SAW johtoa pitkin tietoa megalta että mitä ennakkoa sen pitää käyttää niin se edis menee ns "limp home" tilaan eli erään lainen vikatila jolla pääsee vielä nilkuttamaan laitteet korjaamolle. Eli siis ns vikatilassa se edis toimii kiinteällä 10ast ennakolla ja se pysyy siinä huolimatta mitä mega sanoo. Kun SAW johto on kiinni edis käyttää sitä ennakkoa mitä se saa megalta.

Ensin varmaan kannattaa aloittaa siitä että Ediksen antama ennakko ja todellinen ennakko on kohdallaan. SAW johto irti jolloin se edis antaa sitä 10ast ennakkoa. Auto käyntiin tai startaten jos ei käy ja ajoituslampulla katsomaan ennakkoa. Pitäisi olla sen 10ast, jos ei ole niin säädä trikkeripyörän asentoa tai anturin paikkaa niin että ennakko on tasan sen 10ast lampulla

Kun tuo on kohdallaan, jos ei ole jo niin lähtisin seuraavaksi siitä että megasta ennakko kartat järkeväksi sekä starttivalikoista starttauksen aikana käytettävä ennakko vaikka siihen 10ast. Nyt kun startatessa katsot lampulla ennakkoa sen pitäisi olla 10ast. Kun muutat startin aikana käytettävän ennakon vaikka 15ast, pitäisi ajoituslampun näyttää sen 15ast eli saw tieto menee oikein edikselle ja säätö toimii. Nyt kun laitat vaikka ennakko kartan tasaisesti 10ast ja starttaus ennakoksi vaikka sen saman 10ast niin pitäisi käydä jos kerran ilman saw johtoakin käy. Siitä sitten muuttamaan ennakoita sekä starttiin että ennakkokarttaan sopivaksi

Jos bensasäädöt sun muut on ihan alkutekijöissä niin helpottaa kun laittaa starttiennakoksi ja ennakkokarttaan kaikki samaa esim sitä 10ast jolla kone käy kohtuullisesti ja lähtee käyntiin. Sitten on helpompi niitä bensakarttoja muokata kun ennakko ei heilu mihin satttuu kierrosten kanssa. Kun alkaa bensakartta olla niin että käy kohtuudella tyhjää ja toimii pienillä kierroksilla niin voi alkaa sitä ennakko karttaa hakemaan lähemmäs

En nyt lukenut aiempia tekstejä mutta tossa jotain mitä mieleen tuli

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Syyskuu 12. 23:18:05 2011

komA kirjoitti:
olafu kirjoitti:
komA kirjoitti:Rikotaan edellinen keskustelu:

Mitenkähän kauan mega pitää kartat itessään? X ajan ollut mega irtaallaan virrasta, onko flash-muistia vai ei?
On flashia. Motorola lupaa kestoksi vähintään 15 vuotta. Sen saa taas uudistettua kun ajaa prommerilla sen tyhjäks ja lataa uudestaan ohjelman sisään. Megafoorumilta pitääkin kysyä, että meneekö koodin päivityksessä myös bootloaderi uusiksi. Mikäli menee, niin prommeria ei tarvita ja joka kerta kun ohjelman päivittää, tuo 15 vuotta lähtee alusta.

EDIT: Korjattu vähän noita aikoja. Ei liene syytä huoleen :lol:
Vähimmäisajaksi siis luvataan 15 vuotta, mutta se voi olla yli 100 vuottakin.
No hyvä, ei jaksaisi millään rueta päätänsä vaivaamaan moisella asialla :lol:. Kiitos vastauksesta.
Megafoorumilta tarkistettu, bootloaderia ei ylikirjoteta normaalissa softapäivityksessä, joten se säilyy samana mikä sinne on prommerilla syötetty. Ei ehkä niinkään haihtumisen takia merkillepantavaa, mutta lienee muistamisen arvoinen asia kumminkin.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Syyskuu 14. 20:06:55 2011

Kiinnostais ostaa autometerin laajakaista niin sopis muidenkin mittareiden sekaan paljon paremmin. Kysymys vaan heräs kun tuo antaakin ulos vaan 0-4v kun yleensä nää on 0-5v. Miten saa megan näyttämään oikein?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 18. 21:35:01 2011

Yhä huutelen täällä vapari ohc:n sytkäkarttojen perään.
Olisiko kellään laittaa jakoon ?
#6
Escort -75

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Lokakuu 18. 22:54:08 2011

Sultzi kirjoitti:Kiinnostais ostaa autometerin laajakaista niin sopis muidenkin mittareiden sekaan paljon paremmin. Kysymys vaan heräs kun tuo antaakin ulos vaan 0-4v kun yleensä nää on 0-5v. Miten saa megan näyttämään oikein?
otat sieltä calibrointi valikosta custom wideband anturin ja annat sille numeroarvot
Timppa 24V

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Lokakuu 27. 20:57:20 2011

Jovain... Kysellääns itsekkin vaihteeksi jotain kun alkaa olla aikaa kun viimeksi megan kanssa pelannut

Eli iänikuista käyntihäiriötä olen yrittänyt taas metsästää tuosta escortista ja palikkaa on vaihdettu ja vähennetty kunnes vika ajetaan ulos

Nyt olisi vuorossa kipinäpuoli eli napsin kaikki Edis hommat pois megasta ja laitan tavan kärjellisen jakajan paikalle niin ainakin selviää onko vika kipinässä vai
jossain muualla

Mutta mutta tuosta megasta kun noita Edis modauksia purin pois niin jotenkin lipesi tuo prossun irroitustapahtuma ja prossu muljahti kivasti kuperkeikan niin että lähes joka pinni vääntyi ilkeästi. Hellällä huolenpidolla sain oiottua pinnit yhtä lukuunottamatta joka otti ja katkesi eli v2.2 levyllä ylä oikea nurkka. Katselin että siitä menisi juotos X10 eli eikös ne oli jotain lisä-ulostuloja /inputteja eli ei liene tärkeä

Myös ylä vasen sai siipeensä eikä paljoa varmaan enää kestä taivuttelua mutta on vielä ehjä. Mikähän mahtaa olla sen funktio olla, jos oikein katsoin niin menisi R30 lähettyvillä eli joitain anturitietoa ?

Sitten tuosta edis modin purkamisesta eli eikös homma mene päinvastaisessa järjestyksessä eli poistetut diodit ja vastukset paikalleen ja lisätyt hyppylangat jne pois
Entä ohjelmapuoli, nyt on extrakoodi (29y4 ellen väärin muista), aiheuttaako toimenpiteitä, eli fuel only tilassa olisi tarkoitus mennä, eli riittääkö asetuksien muuttaminen megatunesta ?

Edit:
Kun käykös se niin että megatunesta basic settings kohdasta codebase and output functions kohdasta merkkaan edis kohtaan että off mutta pitääkö siihen Distributor kohtaan pistää off vai MSnS vai kuinka

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Marraskuu 4. 22:16:51 2011

Nojoo vastaillaan itselle, homma pelaa ja käy ja kukkuu taunuksen vanhalla kärjellisellä eli vika sytytyspuolella. Tuossa kun boksia joudun tinailemaan niin tuli mieleen
tehdä tuo tyhjäkäyntiventtiilin transistori muutos eli se TIP120 tms tilalle. Tuossa kun katselin ohjeita niin levyltä transistorin paikalta vedetään johdoilla tuolle TIPille syystä että ei käy tuohon levylle mutta lisäksi ohjeissa
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#Fidle
näkyy tulevan tuohon Tipin C pinniin +12V 1N4001 diodin takaa

Mistä syystä pitää tuoda ja mistä. Voiko ottaa esim levyltä X11, X12, X13 liittimien vierestä eli Pinni 28 eli megan syöttö. Jos voi niin voiko sitten suoraan ottaa D9 vasemmasta jalasta (pinni 28 tulee suoraan D9 oikealle) eli silloin ei tarvisi erillistä diodia enää lisätä

Vai tuleeko piirilevyn johtimien kestossa tai D9 kestossa ongelmia. jos tulee niin mistä sen siihen vetää, tinaa 36 pinniin levyn puolelle ja yhdistää 28 ja 36 ulkopuolelta ? (muut varapinnit käytetty)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 5. 15:05:36 2011

Se diodi on transistorin suojana, poistaa kelakuorman katkaisussa syntyvän induktiopiikin kierrättämällä sen takaisin kelaan. (tyhjäkäyntiventtiilin toinen napa on +12 voltissa). Vaikuttaa myös venttiilin tarvitsemaan pulssinleveyteen, ilman diodia tarvitaan isompi pulssinleveys saman venttiilin asennon aikaansaamiseksi.

En tiedä minkä takia tohon ohjeeseen on laitettu, että se diodi pitää lisätä, kun sellainen on V2.2 piirikortissa jo valmiina. Ilmeisesti joku ajatusvirhe ohjeen tekijöiltä, koska D9 on nimenomaan kytketty noin ja on 1N4001. Kuten huomasitkin. Virrat on suhteellisen pieniä, joten piirilevyn kestossa ei pitäisi tulla ongelmia. Tosin, joissakin tyhjäkäyntiventtiileissä on tuo diodi jo valmiina sisällä, jolloin venttiilin napaisuus pitää olla oikein, muuten hajoaa venttiili ja/tai megan piirikortti ja/tai transistori. JA/Tai palaa sulake, mutta kuitenkin.

Muista että TIP120 pitää eristää jäähdytyslevystä, mikäli kiinnität sen sellaiseen, koska kollektori on kytketty transistorin "laippaan". Oikeasti sitä ei tarvitse jäähdyttää noin pienillä virroilla ajettaessa, mutta se voi olla hankala saada muuten mihinkään kiinni.
Jäsen #606

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Marraskuu 8. 20:28:43 2011

Näemmä tuolleen tosiaan menee. Itseasiassa en oikeen ymmärrä miksi se vihreä johto ja diodi pitää siihen kytkeä kun ohjessakin on piirilevyltä vanhan trankun
paikalta mustalla viivalla piirretty kun tuohon vanhalle trankulle tulee myös kollektoriin johdin piirilevyltä suoraan D9 jalasta eikä se haaraudu mihinkään eli se D9 on siinä levyllä juuri tuota varten :roll: . No samapa tuo kai jos se noinkin toimii

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Ti Marraskuu 29. 18:27:36 2011

Osaako joku sanoa saako tuon KMS:än laajakaistan ohjaamaan megaa ilman mitään ihmeitä lisäosia ja kikkailuja?

http://i198.photobucket.com/albums/aa25 ... kaista.jpg

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Marraskuu 29. 18:37:38 2011

fordton kirjoitti:Osaako joku sanoa saako tuon KMS:än laajakaistan ohjaamaan megaa ilman mitään ihmeitä lisäosia ja kikkailuja?

http://i198.photobucket.com/albums/aa25 ... kaista.jpg
Onko siinä analoogista ulosottoa? Jos on niin voi jos ei niin ei.
Ei väliä onko 0-1 vai 0-5v mutta 5v on parempi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Ke Marraskuu 30. 9:35:07 2011

Jaa-a.. Ei oikeestaan mitään tietoa niin mistähän saisin sen selville? :oops:

Tossa on päälisin puolisin saman näköinen mutta tiiä sit onko kuitenkaan sama.

http://www.enginemanagement.co.uk/prod_lambda.asp

Mitäs tossa kerrotaan? itte en ole kovin kieli miehiä. :?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Marraskuu 30. 17:55:46 2011

Nopealla googletuksella löytyi pdf, jossa viimeisellä sivulla afr/voltage map. Ei yllättäen ole KMS tehny lineaarista jännitetuloa :lol:

Linkki

Eli kun mega ei tuota suoraan tue, ni kohtuu hankala on tuo siihen naittaa. Nopeasti vilkaistuna en löytänyt edes simuloitua kapeakaista ulostuloa!!!!! :shock: Onko noin?!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Ke Marraskuu 30. 18:26:40 2011

No voi nyt prkl.. Tarvii siis viel toinen lambda hommata mikä on vain megalle.
Käykö tohon esim. dohc sierran 4 johtoinen eli lämmitetty? Jos jollain olis halvalla järkevän hakumatkan päässä Lahdesta tai Hämeenlinnasta niin saa tarjota!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Marraskuu 30. 20:23:37 2011

No älä tuota vielä kaivoon heitä, ennenkuin joku muukin tuon asian varmistaa! KMS:llä ollut tuollaista ennenkin. Tuolla pakotetaan purkin omistaja ostamaan saman valmistajan lambdaohjainkin.. :?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » To Joulukuu 1. 16:57:19 2011

Tänään hain purkaamolta edis4 puolan telineen ja jonkun komponentin mikä puuttui puolan läheltä olevasta liittimestä..
Toi manuaali näyttää että sen pitäisi olla 25uF mutta purkaamolta mulle tulikin 20uF.. Eli sopiiko toi edis+mega käyttöön? Mikä muutes ton osan merkitys on?

http://www.megamanual.com/ms2/edis4ew.gif

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Joulukuu 1. 18:25:13 2011

fordton kirjoitti:Tänään hain purkaamolta edis4 puolan telineen ja jonkun komponentin mikä puuttui puolan läheltä olevasta liittimestä..
Toi manuaali näyttää että sen pitäisi olla 25uF mutta purkaamolta mulle tulikin 20uF.. Eli sopiiko toi edis+mega käyttöön? Mikä muutes ton osan merkitys on?

http://www.megamanual.com/ms2/edis4ew.gif
Se on kondensaattori, kytketty rungon ja puolan + väliin toimii häiriönpoistajana, itselläni ei tuota ole ja hyvin toimii.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » To Joulukuu 1. 20:35:26 2011

NiceMan kirjoitti:
fordton kirjoitti:Tänään hain purkaamolta edis4 puolan telineen ja jonkun komponentin mikä puuttui puolan läheltä olevasta liittimestä..
Toi manuaali näyttää että sen pitäisi olla 25uF mutta purkaamolta mulle tulikin 20uF.. Eli sopiiko toi edis+mega käyttöön? Mikä muutes ton osan merkitys on?

http://www.megamanual.com/ms2/edis4ew.gif
Se on kondensaattori, kytketty rungon ja puolan + väliin toimii häiriönpoistajana, itselläni ei tuota ole ja hyvin toimii.
Okei eli voi jättää ton konkan kokonaan pois tai pistä ton 20uF mikä mulle nyt tuli. Kiitos tiedosta! Yksi miettiminen vähemmän kun alan tota megaa puljaamaan paikoilleen..

Tänään tuli Autotunelta paketti jossa megaa varten tuli com -- usb adapterijohto --->
http://www.autotune.fi/tuote/99/usb-rs2 ... tiadapteri
Saas nähä toimiiko toi mun läppärin kanssa, muistaakseni 32-bittinen järjestelmä en muista varmana että oliko 7 vai vista.

Sitten tuli myös Pwm-tyhjäkäyntiohjaus modi.. En ole kovin häävi kolvailemaan mitään "tarkkaa" joten näkee nyt alanko ite hommaa vai joutuuko joku teistä sen tekee mulle.. :D
http://www.autotune.fi/tuote/46/pwmtyhj ... hjaus-modi

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja adh » To Joulukuu 1. 21:06:56 2011

fordton kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
fordton kirjoitti:Tänään hain purkaamolta edis4 puolan telineen ja jonkun komponentin mikä puuttui puolan läheltä olevasta liittimestä..
Toi manuaali näyttää että sen pitäisi olla 25uF mutta purkaamolta mulle tulikin 20uF.. Eli sopiiko toi edis+mega käyttöön? Mikä muutes ton osan merkitys on?

http://www.megamanual.com/ms2/edis4ew.gif
Se on kondensaattori, kytketty rungon ja puolan + väliin toimii häiriönpoistajana, itselläni ei tuota ole ja hyvin toimii.
Okei eli voi jättää ton konkan kokonaan pois tai pistä ton 20uF mikä mulle nyt tuli. Kiitos tiedosta! Yksi miettiminen vähemmän kun alan tota megaa puljaamaan paikoilleen..

Tänään tuli Autotunelta paketti jossa megaa varten tuli com -- usb adapterijohto --->
http://www.autotune.fi/tuote/99/usb-rs2 ... tiadapteri
Saas nähä toimiiko toi mun läppärin kanssa, muistaakseni 32-bittinen järjestelmä en muista varmana että oliko 7 vai vista.

Sitten tuli myös Pwm-tyhjäkäyntiohjaus modi.. En ole kovin häävi kolvailemaan mitään "tarkkaa" joten näkee nyt alanko ite hommaa vai joutuuko joku teistä sen tekee mulle.. :D
http://www.autotune.fi/tuote/46/pwmtyhj ... hjaus-modi
tuo mulle, niin tinailen sen kasaan.
ford escort´79 tic

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 2. 10:47:12 2011

fordton kirjoitti: Tänään tuli Autotunelta paketti jossa megaa varten tuli com -- usb adapterijohto --->
http://www.autotune.fi/tuote/99/usb-rs2 ... tiadapteri
Saas nähä toimiiko toi mun läppärin kanssa, muistaakseni 32-bittinen järjestelmä en muista varmana että oliko 7 vai vista.
Valmistajan netti sivuilta löysin ainakin omaan vanhaan usb/serial kaapeliin win7 ajurin ja hyvin rupes toimimaan.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Pe Joulukuu 2. 11:01:31 2011

puuhapete kirjoitti:
fordton kirjoitti: Tänään tuli Autotunelta paketti jossa megaa varten tuli com -- usb adapterijohto --->
http://www.autotune.fi/tuote/99/usb-rs2 ... tiadapteri
Saas nähä toimiiko toi mun läppärin kanssa, muistaakseni 32-bittinen järjestelmä en muista varmana että oliko 7 vai vista.
Valmistajan netti sivuilta löysin ainakin omaan vanhaan usb/serial kaapeliin win7 ajurin ja hyvin rupes toimimaan.
No toi selvii nyt ilmeisesti vaan koittamalla.. eli toivon mukaan ehkä parin viikon päästä :wink:

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » To Joulukuu 8. 19:29:31 2011

Mulla on nyt megan kans matala ohmiset suuttimet ja etuvastukset, niin jos hommaan korkea ohmiset riittääkö että ottaa vastukset välistä pois, vai tarviiko kikkailla jotain muuta vielä?
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Joulukuu 8. 19:59:30 2011

lilaOl kirjoitti:Mulla on nyt megan kans matala ohmiset suuttimet ja etuvastukset, niin jos hommaan korkea ohmiset riittääkö että ottaa vastukset välistä pois, vai tarviiko kikkailla jotain muuta vielä?
Vastukset pois vaan.
Säädöt joudeu Megaan tekemään uusille suuttimille...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Joulukuu 21. 19:35:12 2011

Sytytysohjauksen rakennus tuottaa harmaita hiuksia kaljuun päähän :) (ms1 v2.2 029y4 koodilla)

Olisiko jollakulla tarkat ohjeet homman tekoon? Eli 3kpl näitä(v6 moottoriin) pitäisi liittää ohjaamaan tämän tyylistä ratkaisua!
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Joulukuu 21. 21:20:45 2011

caddy kirjoitti:Sytytysohjauksen rakennus tuottaa harmaita hiuksia kaljuun päähän :) (ms1 v2.2 029y4 koodilla)

Olisiko jollakulla tarkat ohjeet homman tekoon? Eli 3kpl näitä(v6 moottoriin) pitäisi liittää ohjaamaan tämän tyylistä ratkaisua!
Onko ongelmasi säädössä vai kasaamisessa? Jos kasaamisessa niin Megan manuaalissa on ohjeet miten kytketään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Joulukuu 21. 22:06:56 2011

NiceMan kirjoitti:
caddy kirjoitti:Sytytysohjauksen rakennus tuottaa harmaita hiuksia kaljuun päähän :) (ms1 v2.2 029y4 koodilla)

Olisiko jollakulla tarkat ohjeet homman tekoon? Eli 3kpl näitä(v6 moottoriin) pitäisi liittää ohjaamaan tämän tyylistä ratkaisua!
Onko ongelmasi säädössä vai kasaamisessa? Jos kasaamisessa niin Megan manuaalissa on ohjeet miten kytketään.
Kasaus puolella on ongelmaa. Megan manussa on montakin ohjetta, mutta mitä käytetään juuri näiden kanssa :D Ei ihan täysin ole autosähköpuolen enklanti hallussa, kuten ei tuo sähköpuolikaan..
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Ke Tammikuu 11. 12:51:12 2012

Nyt olis mega kytkettynä.. :) nyt niitä karttoja mulle millä vois saada käyntiin.

Viellä jonkinlainen yhteenveto romuista mitä koneessa on:

- 630ml dekat
- -975 loppuinen boschin bensapumppu
- burtonin 134 nokka ja portattu kaasarikoneen kansi vakio venoille
- garrett kopio t3/4 ahdin 54/56 siivillä
- edis4
- megaa ohjaavaa lambdaa ei tällä hetkellä ole. (vain näytöllä oleva)
- pwm modi.
- kaikki muut anturit on ohc is vakiot paitsi lisätty kossun imulämpö

Kerron lisää tarvittaessa!

..ai niin käytössä olis tuner studio

Mitäs laitan tohon bensanpaineita silloin kun on vaan virta päällä?
Viimeksi muokannut fordton, La Tammikuu 14. 23:13:30 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Tammikuu 11. 21:15:45 2012

fordton kirjoitti:Nyt olis mega kytkettynä.. :) nyt niitä karttoja mulle millä vois saada käyntiin.

Viellä jonkinlainen yhteenveto romuista mitä koneessa on:

- 630ml dekat
- -390 bosch bensapumppu
- burtonin 134 nokka ja portattu kaasarikoneen kansi vakio venoille
- garrett kopio t3/4 ahdin 54/56 siivillä
- edis4
- megaa ohjaavaa lambdaa ei tällä hetkellä ole. (vain näytöllä oleva)
- pwm modi.
- kaikki muut anturit on ohc is vakiot paitsi lisätty kossun imulämpö

Kerron lisää tarvittaessa!

..ai niin käytössä olis tuner studio

Mitäs laitan tohon bensanpaineita silloin kun on vaan virta päällä?

se pumppu on muuten 975 loppuinen...
ford escort´79 tic

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » To Tammikuu 12. 12:50:05 2012

adh kirjoitti:
fordton kirjoitti:Nyt olis mega kytkettynä.. :) nyt niitä karttoja mulle millä vois saada käyntiin.

Viellä jonkinlainen yhteenveto romuista mitä koneessa on:

- 630ml dekat
- -390 bosch bensapumppu
- burtonin 134 nokka ja portattu kaasarikoneen kansi vakio venoille
- garrett kopio t3/4 ahdin 54/56 siivillä
- edis4
- megaa ohjaavaa lambdaa ei tällä hetkellä ole. (vain näytöllä oleva)
- pwm modi.
- kaikki muut anturit on ohc is vakiot paitsi lisätty kossun imulämpö

Kerron lisää tarvittaessa!

..ai niin käytössä olis tuner studio

Mitäs laitan tohon bensanpaineita silloin kun on vaan virta päällä?

se pumppu on muuten 975 loppuinen...
Ei kun joo.. aivan! :D

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Heinäkuu 27. 9:34:37 2012

Kuinkas on tuon IS:n imusarjassa olevan alkuperäisen tyhjäkäyntiventtiilin kanssa. Kannattaako sitä käyttää megan kanssa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Heinäkuu 27. 10:47:07 2012

Jallu kirjoitti:Kuinkas on tuon IS:n imusarjassa olevan alkuperäisen tyhjäkäyntiventtiilin kanssa. Kannattaako sitä käyttää megan kanssa?
Kannattaa.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Heinäkuu 27. 23:41:17 2012

Mitä kannattaa/pitää tehdä kun siirrytään E85 etanoolin käyttäjäksi Megan kanssa? Karttaa rikastaa kuinka paljon? Miten AFR tiedon kanssa, miten saa seoksen seurannan järkevimmin vaihdettua, vai pitääkö opetella uudet lukemat seossuhteille? Tarviiko Innovaten laajakaistaa ohjelmoida uudestaan? Mites sytkän kanssa, miten palkon uskalta lähteä muuttamaan?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Heinäkuu 28. 0:36:55 2012

Periaatteessa riittää kun sopivasti suurennat sitä req fuel arvoa, kartta pitäis pysyä sillon melko samana.

Samoja afr lukemia voit edelleen käyttää, oli polttoaine bensa tai e85.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Elokuu 4. 18:01:23 2012

Sultzi kirjoitti:Periaatteessa riittää kun sopivasti suurennat sitä req fuel arvoa, kartta pitäis pysyä sillon melko samana.

Samoja afr lukemia voit edelleen käyttää, oli polttoaine bensa tai e85.
Jep, vaihdoin Reg Fuel laskurissa AFR arvoksi 9.8 ,sillä homma alkoi toimimaan. Kokeilin ensin E85 kanssa ilman säätöä miten käy, alkoi käymään laihalla ja tyhjäkäynti ontui. Hyvin ainakin kulki testilenkillä ja tyhjäkäyntiäkin käy tasaisemmin kun isojen suuttimen suihkutusaika piteni.

Otan käyttöön megassa lambdaarvon näytön, niin ei tartte mitään AFR arvoja kikkailla, tuollaisen taulukon löysin internetistä Volvofoorumilta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=387.315
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Elokuu 7. 13:47:26 2012

Mistä automallista löytyy tuo megan suoraan ymmärtävä ilman lämpötila-anturi?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vastaa Viestiin