dumppi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

dumppi

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Helmikuu 19. 18:13:09 2006

mikä on jos on billetti dumppi paikalla auto käy tyhjäkäyntia mahtavasti
pistää orkkis dumpin cossun niin ei käy juuri ollenkaan tosi raskaasti...

ja miten ne amalin letkut meni...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja Jay » Su Helmikuu 19. 18:17:05 2006

fordrs2000 kirjoitti:mikä on jos on billetti dumppi paikalla auto käy tyhjäkäyntia mahtavasti
pistää orkkis dumpin cossun niin ei käy juuri ollenkaan tosi raskaasti...

ja miten ne amalin letkut meni...
Sun orkkisdumpissa on varmaankin kalvo rikki, eli ottaa ilmaa sieltäkautta.
Amalissa letkulähdöissä merkit minne menee

muistaakseni näin:
w = wastegate
c = compressor
viimestä kirjainta en muista, mutta se on poistoletku joka menee alunperin putsarikoteloon.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 19. 19:07:24 2006

w=wastegate
c=compressor
r=return
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Su Helmikuu 19. 19:16:13 2006

Jälleen ratsastaen. Vaihdettiin omasta toi korjaamolla kun oli kalvo rikki ja kävi tyhjäkäyntiä n.1400rpm. Ongelma korjaantui mutta on taas ilmaantunu. Eli mikä ton noin nopeasti rikkoo vai oliko maanantai kappale ja mitä maksaa uusi?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 19. 19:57:20 2006

Cossu_anssi kirjoitti:Jälleen ratsastaen. Vaihdettiin omasta toi korjaamolla kun oli kalvo rikki ja kävi tyhjäkäyntiä n.1400rpm. Ongelma korjaantui mutta on taas ilmaantunu. Eli mikä ton noin nopeasti rikkoo vai oliko maanantai kappale ja mitä maksaa uusi?
Paljonko sulla on ahtoja?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Su Helmikuu 19. 20:03:30 2006

Ihan vakio ahdoilla mennään et sen puoleen ei pitäis hajota
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Su Helmikuu 19. 22:58:55 2006

Ne vakiot taitaa olla aika kulutustavaraa. Mulla oli pari kuukautta ja 1:llä barilla hajos uusi.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 20. 8:24:53 2006

Mulla oli alkuperäinen kiinni ainakin 5 vuotta ja ahdot kokoajan yli 1 kilo.
Ehjäksi se jäi kun otin sen isomman tilalta pois.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Helmikuu 20. 15:44:44 2006

Mulla yks alkuperänen oli jo autoa ostettaessa rikki ja toinen ekan tilalle ostettu uusi jotenkin repes ja rupes pitämään yli 0.5 ahdoilla ihmeellistä räpättävää ääntä. Tyhjäkäynnillä ei ollut ongelmia.
Eikä kestänyt edes yhtä kesää yli 1.0bar ahdoilla.
Vakiossa saattavat kestää kauankin.

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ti Helmikuu 21. 18:30:14 2006

1.5bar ja ehjä... ainakin vielä :wink:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Kesäkuu 14. 19:12:01 2006

Juuri totesin vakiodumpin liki kuolleeksi. Pienellä imulla ei vedä kalvoa vaan jää vuotamaan. Kun hieman painaa mäntää ( kalvoa ) alaspäin, vetää lopun sitten itse imulla. Eli kohta on totaalisen dead.

Ny pitää löytää tuohon dumppi..Joko uusi orkkis, orkkiksen paikkaan tuleva "tarvike" tai sitten se ulospöhäyttävä mäntädumppi.

Olisiko kenelläkään tarjota?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Kesäkuu 14. 20:50:12 2006

ukormi kirjoitti:Juuri totesin vakiodumpin liki kuolleeksi. Pienellä imulla ei vedä kalvoa vaan jää vuotamaan. Kun hieman painaa mäntää ( kalvoa ) alaspäin, vetää lopun sitten itse imulla. Eli kohta on totaalisen dead.

Ny pitää löytää tuohon dumppi..Joko uusi orkkis, orkkiksen paikkaan tuleva "tarvike" tai sitten se ulospöhäyttävä mäntädumppi.

Olisiko kenelläkään tarjota?
Laita amw:lle tilaus tuollasesta reilumman kokosesta niinku mulla on. Ei ahista eikä purista ja töhäyttää mukavasti ulos :wink:
Ei ollu pahan hintanen (oisko ollu 130€) ja niitä saa myös pienempinä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ke Kesäkuu 14. 21:10:12 2006

Tämmöinen odottaa asennusta, ihan asiallisen näköinen kapistus. Kuvassa näyttää vaan pienemmältä mitä oikeasti on. 38mm liitäntä ja hintaa noin 90 euroa. Kokemuksista juttua, kuhan vaan saa asennettua paikoilleen.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Kesäkuu 14. 23:28:48 2006

Meizzzi kirjoitti:Tämmöinen odottaa asennusta, ihan asiallisen näköinen kapistus. Kuvassa näyttää vaan pienemmältä mitä oikeasti on. 38mm liitäntä ja hintaa noin 90 euroa. Kokemuksista juttua, kuhan vaan saa asennettua paikoilleen.
Ja muista jättää toi kuvassa näkyvä pilli paikoilleen niin viheltää varmasti vielä ahtojen mentyäkin :wink:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Kesäkuu 15. 14:46:58 2006

KtK kirjoitti:Mulla yks alkuperänen oli jo autoa ostettaessa rikki ja toinen ekan tilalle ostettu uusi jotenkin repes ja rupes pitämään yli 0.5 ahdoilla ihmeellistä räpättävää ääntä. Tyhjäkäynnillä ei ollut ongelmia.
Eikä kestänyt edes yhtä kesää yli 1.0bar ahdoilla.
Vakiossa saattavat kestää kauankin.
Samoin oli mun 2WD:ssä . Kauhee säksätys . Heivasin sen sitte 8)

Baileyltä löytyy originaali paikalle menevä kierrättävä .
ex Jäsen #10

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ke Kesäkuu 21. 19:13:27 2006

Meizzzi kirjoitti:Tämmöinen odottaa asennusta, ihan asiallisen näköinen kapistus. Kuvassa näyttää vaan pienemmältä mitä oikeasti on. 38mm liitäntä ja hintaa noin 90 euroa. Kokemuksista juttua, kuhan vaan saa asennettua paikoilleen.
MikkoT kirjoitti:Ja muista jättää toi kuvassa näkyvä pilli paikoilleen niin viheltää varmasti vielä ahtojen mentyäkin
Nyt on asennettu dumppi. Ihan toimiva kapistu, sopivan vaimeasti kuuluu suhina sisälle, ulos kovempaa luonnollisesti. Säätö hyvin toimiva ja "pillillä" ei oikeastaa mitään vaikutusta (ei vihellä). Pillin voi toki ruuvata pois. Voin kyllä suositella tuota ja hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan. Miinuksia isosta koosta, painosta ja 38mm liitäntä on kohtuu iso eli joutui tekemään adapterin orkkis letkuun.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 21. 20:01:11 2006

Meizzzi kirjoitti:Nyt on asennettu dumppi. Ihan toimiva kapistu, sopivan vaimeasti kuuluu suhina sisälle, ulos kovempaa luonnollisesti. Säätö hyvin toimiva ja "pillillä" ei oikeastaa mitään vaikutusta (ei vihellä). Pillin voi toki ruuvata pois. Voin kyllä suositella tuota ja hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan. Miinuksia isosta koosta, painosta ja 38mm liitäntä on kohtuu iso eli joutui tekemään adapterin orkkis letkuun.
Riittää hieman isompaan ilmamäärän poistoon kun on isompi halkaisija.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Kesäkuu 21. 22:09:18 2006

Siitä Cossun dumpista(Bosch) on olemassa joku vahvistettu versio, joka kestää vähän isompia paineita. Siinä on metallivahvike sisällä en valitettavasti muista varaosanumeroa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Joulukuu 16. 18:27:57 2011

No niin, löytyipä vanha topic.
Mitäs vaihtoehtoja sitä kannattaa ajatella, kun hakusessa kierrättävä malli? Baileyn tiedän, mutta onko muita?
Saisi passata alkuperäiselle paikalle.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Pe Joulukuu 16. 21:26:24 2011

Ainakin Forge motorsport tekee ja hinta pyörii £100 hujakoilla malli on "Forge FMDV006"

Lisätään vielä linkki jostain puljun sivuilta -> http://ultimatemods.co.uk/ford-cosworth ... dv006.html

edit.

demon-tweeksiltä (varmaan monia muitakin firmoja) Turbosmartin kompact series dumpin joka on täysin säädettävissä ja pari puntaa halvempi ku forgen, mutta toi Baileyn dumppi on kyllä halvin noista.

Sitte kysymys... vaimeneeko dumpin ääni huomattavasti joss tuollainen recirc olis ja miten tomii 1.7 bar ahdoilla? Nimittäin hirveetä suhinaa kuuluu tosta mun baileystä joka työntää ilmakehään...
Viimeksi muokannut Gleetu, Pe Joulukuu 16. 21:42:57 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Joulukuu 16. 21:38:13 2011

Yksi mielenkiintoinen uutuus voisi olla Synapse Engineeringin Syncronic DV. Suoraan Boschin muovikäikäleen tilalle.
Toiminnasta ei sen tarkempaa tietoa, käsittääkseni sekventiaalisesti toimiva. Pienillä ilmamäärillä pinenmpi portti auki ja isommilla isompi.

Toinen varma valinta on Tial. Ei kylläkään mene suoraan orggiksen paikalle, mutta löytyy kierrättävänä mallina.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Joulukuu 16. 22:58:32 2011

Gleetu kirjoitti:Sitte kysymys... vaimeneeko dumpin ääni huomattavasti joss tuollainen recirc olis ja miten tomii 1.7 bar ahdoilla? Nimittäin hirveetä suhinaa kuuluu tosta mun baileystä joka työntää ilmakehään...
Ainakin ~1bar ahdoilla äänet on ihan erilaiset, kuuluu sellainen vaimea puhallus vaan :D
Riippuu tietysti kuin lähelle ilmanputsaria se dumpin kierrätysletku tulee.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Joulukuu 17. 6:17:58 2011

sierra4x4tbo kirjoitti:Yksi mielenkiintoinen uutuus voisi olla Synapse Engineeringin Syncronic DV. Suoraan Boschin muovikäikäleen tilalle.
Toiminnasta ei sen tarkempaa tietoa, käsittääkseni sekventiaalisesti toimiva. Pienillä ilmamäärillä pinenmpi portti auki ja isommilla isompi.

Toinen varma valinta on Tial. Ei kylläkään mene suoraan orggiksen paikalle, mutta löytyy kierrättävänä mallina.

-Timo
Kiitos! Tuo Synapse näyttää melko käheeltä. Taidanpa kokeilla sitä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » La Heinäkuu 7. 18:31:28 2012

http://i3.aijaa.com/b/00298/10487156.jpg

Meikäläisen autosta löytyy tuollainen venttiili, kiinnostaisi tietää enemmän sen toiminnasta.. Normaali dumppihan siis päästää ilman pois kun kaasuläppä menee kiinni. Kuten kuvassa näkyy tuossa venttiilin reiät ovat auki kun auto käy tyhjäkäyntiä, mutta kun painaa kaasua, reiät menevät kiinni? Tuo venttiilistä lähtevä letku menee imusarjaan. Kun laskee kaasun irti kiihdytyksessä niin auto päästää tyypillisiä suhinoita mitä turboautot päästävät joissa on kartiofiltteri. Mitään dumpille ominaista sihausta en ole ollut kuulevinani... Mitähän tuo sitten mahtaa tehdä?

Kyseessä siis -91 4x4 Sierra Cossu.
Sierra Cosworth 4x4 -91

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: dumppi

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Heinäkuu 8. 13:53:43 2012

Cossu92 kirjoitti:http://i3.aijaa.com/b/00298/10487156.jpg

Meikäläisen autosta löytyy tuollainen venttiili, kiinnostaisi tietää enemmän sen toiminnasta.. Normaali dumppihan siis päästää ilman pois kun kaasuläppä menee kiinni. Kuten kuvassa näkyy tuossa venttiilin reiät ovat auki kun auto käy tyhjäkäyntiä, mutta kun painaa kaasua, reiät menevät kiinni? Tuo venttiilistä lähtevä letku menee imusarjaan. Kun laskee kaasun irti kiihdytyksessä niin auto päästää tyypillisiä suhinoita mitä turboautot päästävät joissa on kartiofiltteri. Mitään dumpille ominaista sihausta en ole ollut kuulevinani... Mitähän tuo sitten mahtaa tehdä?

Kyseessä siis -91 4x4 Sierra Cossu.
Ihan normaalisti tuo toimii vaikka on auki tyhjäkäynnillä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin