Escort mk1 sähköistä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Escort mk1 sähköistä?
Juu eli kasaaminen on edennyt jo siihen vaiheeseen et sähköhommat ois melko paketissa, mutta muutama askarruttava juttu on vielä:
Miten on toteutettu ekkerissä puhaltimen nopeudet kun mie en löydä vastusta ollenkaan/missä se vastus on?
Entäs miten on toteutettu esivastus puolalle?
Entäs miten on tehty ekkerin pyyhkijänmoottorin kytkentä?
Ja ekkerihän vuoden 73 1300 deluxe.
Kiitoksia näin etukäteen jo vastauksista
Miten on toteutettu ekkerissä puhaltimen nopeudet kun mie en löydä vastusta ollenkaan/missä se vastus on?
Entäs miten on toteutettu esivastus puolalle?
Entäs miten on tehty ekkerin pyyhkijänmoottorin kytkentä?
Ja ekkerihän vuoden 73 1300 deluxe.
Kiitoksia näin etukäteen jo vastauksista
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Escort mk1 sähköistä?
moro
oletko kurkannut siihen tukipeltiin sydeemiin joka näkyy kun kun mittaristo on pois.
tuossa sinun mallissa on varmaan jo ollut edistyksellinen 2 asentoinen puhallin.
moottori on kaikissa ollut sama. pieniä eroja akselin laakeroinnissa ja kiinnityskohdissa varhaisemmissa malleissa.
ja jos huurtuu aina voi kytkeä suoraan sen about 13,8 V tai mitä nyt missäkin kombinaatiossa tulee piuhan päästä.
myöskin itse lämppäri laatikossa on eroja oli peltisiä ja muovisia ja vanhemmissa on kupari syyläri ja tais 70 luvulla tulla tyroksit sinne päätyihin.
säätö vaijeri kiinnityksiä on ollut ainakin kahta eri variaatiota.
karkas hiukan pois aiheesta
oletko kurkannut siihen tukipeltiin sydeemiin joka näkyy kun kun mittaristo on pois.
tuossa sinun mallissa on varmaan jo ollut edistyksellinen 2 asentoinen puhallin.
moottori on kaikissa ollut sama. pieniä eroja akselin laakeroinnissa ja kiinnityskohdissa varhaisemmissa malleissa.
ja jos huurtuu aina voi kytkeä suoraan sen about 13,8 V tai mitä nyt missäkin kombinaatiossa tulee piuhan päästä.
myöskin itse lämppäri laatikossa on eroja oli peltisiä ja muovisia ja vanhemmissa on kupari syyläri ja tais 70 luvulla tulla tyroksit sinne päätyihin.
säätö vaijeri kiinnityksiä on ollut ainakin kahta eri variaatiota.
karkas hiukan pois aiheesta

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort mk1 sähköistä?
Puhaltimen vastus voi olla se iso sokeripala siinä ohjausakselin tukipellissä, ainakin enkkulaisissa,
saksalaisissa on ollu myös apparin puolella kojelaudan alla kulkeva piiiiitkä vastusjohdin....
Etuvastus on jossain johtosarjassa piilossa oleva pätkä suurivastuksista johtoa.
Pyyhkijät; oliko jalkakytkin vai ei ? ja johdoista iso osa on katkaisijan päässä
saksalaisissa on ollu myös apparin puolella kojelaudan alla kulkeva piiiiitkä vastusjohdin....
Etuvastus on jossain johtosarjassa piilossa oleva pätkä suurivastuksista johtoa.
Pyyhkijät; oliko jalkakytkin vai ei ? ja johdoista iso osa on katkaisijan päässä
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort mk1 sähköistä?
Kyllä siitä löytyy se jalkakytkinkin.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Escort mk1 sähköistä?
Itellä saman moinen 73' dlx.. Siinä ainakin lämppärin vastus on kojelaudan alareunassa pitkä valkoinen vastusjohto.
Ja puolan etuvastus alkaa about laturin kohdalta johtosarjassa ja päättyy niille main jossa oik.vilkku erkanee johtosarjasta (vaaleanpunainen vastusjohto)
Ja puolan etuvastus alkaa about laturin kohdalta johtosarjassa ja päättyy niille main jossa oik.vilkku erkanee johtosarjasta (vaaleanpunainen vastusjohto)
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort mk1 sähköistä?
Ootteko muuten minkälaisia latureita laittanu kenttiläiseen, kun tuo entinen ei mitenkään häävissä kunnossa ole ja haluaisin pikkusen isomman tilalle. Oisko jollakulla boschin numeroa kentin kiinnikkeisiin suoraan sopivalle isommalle laturille tai jopa ylimääräsenä tämmöstä? ja minkä kokonen ois hyvä 55A?
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort mk1 sähköistä?
Kun laitat tehokkaampaa,niin muista että johdot on mitoitettu alunperin 28A laturille,
eli 55A sulataa päällysteet jollet laita uutta paksumpaa johtoa suoraan akulle.
ja noita sulatettuja johtosarjoja on surullista koittaa uudistaa
eli 55A sulataa päällysteet jollet laita uutta paksumpaa johtoa suoraan akulle.
ja noita sulatettuja johtosarjoja on surullista koittaa uudistaa

-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Escort mk1 sähköistä?
Joo, se ei ole ongelma, koska johtosarja on tehty kokonaan uusiksi ja modernisoitu samalla. Tähänkin asiaan tuli ratkaisu, kun kävin ostaa täräyttää 65A laturin,mutta tartteisin vielä korvakon kun puuttuu tosta lohkon päästä kiinnike kokonaan. Ei sattuisi kenelläkään olemaan ylimääräistä, voisin lunastaa pois, luonnollisesti korvausta vastaan?