cossu vs xr4i

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Lokakuu 3. 0:18:20 2011

elikkä sellainen kysymys että käykö cossun perämurikka ja vetarit xr4i tilalle bolt on periaatteella....?! Cossussa ja xr4i malleissahan on laippavetarit mutta onko kiinnitys sama kummassakin siinä takapyörän ripustuksessa?!

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja Hampe » Ma Lokakuu 3. 7:37:31 2011

Ei käy, xr4i:ssä ei ole laippavetareita ja murikka on pienempi.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Lokakuu 4. 18:22:29 2011

Tarkotettasko tässä ny 4wd Cossua ja XR4x4:sta, johon vastaus on, että käy.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ke Lokakuu 5. 0:12:26 2011

:cha ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta :) mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 5. 9:03:19 2011

XR4i -> tavallinen Sierran 7" poikkipalkki, normialatukivarret (rumpujarrut ja "tökättävät" vetarit).
2wd Cosw. -> Scorpion 7,5" poikkipalkki, tukivarret joissa tilaa vetareiden laipoille.

7" palkkiin on jotkut saaneet sovitettua 7,5" perän, ja alatukivarsiin on myös rummuteltu tilaa laipoille. 4wd:n vetareilla rummuttelu jää vähemmälle; laipan halkaisija 8 mm pienempi.
Tukivarsien lämmittämistä ja muokkaamista ei voi suositella....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Lokakuu 5. 18:37:30 2011

ford_86 kirjoitti::cha ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta :) mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.
Jos sen murikan vaihdat niin joutuuhan sen apurungon tiputtamaan joka tapauksessa sieltä alas?
Isompaa vaan suoraan tilalle samalla työllä :D
Mulla olis jouten hiekkapuhallettu ja maalattu mulkkarin apurunko :wink:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Lokakuu 5. 20:04:53 2011

vauhtipete kirjoitti:
ford_86 kirjoitti::cha ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta :) mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.
Jos sen murikan vaihdat niin joutuuhan sen apurungon tiputtamaan joka tapauksessa sieltä alas?
Ei tarvitse irroittaa apurunkoa,2 irroitin viikonloppuna ja yhden laitoin paikoilleen. :wink:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Lokakuu 6. 0:07:29 2011

Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:
ford_86 kirjoitti::cha ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta :) mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.
Jos sen murikan vaihdat niin joutuuhan sen apurungon tiputtamaan joka tapauksessa sieltä alas?
Ei tarvitse irroittaa apurunkoa,2 irroitin viikonloppuna ja yhden laitoin paikoilleen. :wink:
No ei TARVI mut helpottaa kummasti varsinkin jos niitä murikan pitkiä pultteja ei ole ikinä avattu :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja RD » To Lokakuu 6. 0:34:25 2011

vauhtipete kirjoitti: No ei TARVI mut helpottaa kummasti varsinkin jos niitä murikan pitkiä pultteja ei ole ikinä avattu :D
Jos on kaveri joka paukuttaa pulttia paineilmapyssyllä kun ite vasaroit sitä lekalla, se onnistuu ihan hyvin apurunko paikallaankin... :D
Joo, kannattaa pudottaa koko orkesteri.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Lokakuu 7. 5:22:48 2011

Tai jos haluaa helpolla päästä niin pieksää sitä pulttia vaan muutaman sentin ulospäin, pistää poikki ja lyö takaisin päin...

Nuita normisierran tukivarsiaki taitaa olla erilaisia (vuosimalli, valmistaja..??), kasasin muutama viikko sitten yhden taka-akselin 4 wd vetareilla ja pakersin pari tuntia ihan turhan takia kun en uskonu ettei se vetari mahu sinne. Otti tukivarteen sen verran kiinni ettei saanu menemään paikalleen. Toinen vastaavanlainen tukivarsi ja mahtuu ilman laajennuksia, on tosin siinäki niin lähellä että pyöriessään kiillottaa tukivarren pintaa mutta mahtui kuitenki.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ke Lokakuu 19. 0:18:51 2011

tahtois tietää että missä sierra malleissa on levyt ja laippavetarit takana...!? Muutaku cossussa ja xr4x4....

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja RD » Ke Lokakuu 19. 0:27:12 2011

Kaikissa ABS-varustetuissa sierroissa on ylipainetehostin ja levyt takana.
Takalevyt ovat vain ABS-malleissa, takalevyjen yhteydessä on aina laippavetarit. DOHC-nelikossa voi olla laippavetarit rumpujarrujen kanssa, koska viskolukon sai ainoastaan laippamalliseen perämurikkaan, mutta ABS-jarrut eivät kuuluneet DOHC-nelikon vakiovarustukseen.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Lokakuu 20. 0:13:42 2011

okei. Täytys vaa saada selville mikä taka-akselisto mulla tossa on....?! Onko mitää merkintöjä missäpäin että sais selville :O?

Kaitzu
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » Ti Marraskuu 1. 16:08:52 2011

Ratsastetaan aiheella.
Itselläni on 4x4 DOCH Sierran 7" kitkalukkoperä laippavetareineen ja meinasin istuttaa sen 89' vuoden OHC iS Sierraan, jossa tökättävät vetarit vakiona. Tallista löytyy myös 2wd cosworthin takanavat ja satulat, jotta saisin levyjarrut taakse.
Sopiiko nuo DOCH Sierran laippavetarien ulommat päät noihin 2wd cosworthin napoihin heittämällä ?
Ilmeisesti alatukivarret joudun ainakin vaihtamaan, jotta vetarien laipat mahtuvat pyörimään?
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 1. 17:04:10 2011

Ei sovi. Laipat vetareille ovat 2wd Coswortheissa 108 mm / 10mm pultit ja nelivedoissa 100 mm / 8 mm pultit.

DOHC 4x4 perä ei ole kitkalukko vaan visko.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Kaitzu
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » Ti Marraskuu 1. 17:43:26 2011

jjs kirjoitti:Ei sovi. Laipat vetareille ovat 2wd Coswortheissa 108 mm / 10mm pultit ja nelivedoissa 100 mm / 8 mm pultit.

DOHC 4x4 perä ei ole kitkalukko vaan visko.
Kiitos jjs.
Mites nuo Cossun laakeripesät, jossa satulan kannakkeelle kiinnitys. Onko niitä mahdollista käyttää DOCH laippavetarien kanssa? Sopiiko siis se DOCH'in vetarin ulompi akselintynkä cossun laakeripesään, vai onko sekin rakenne erilainen?
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: cossu vs xr4i

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 1. 22:12:54 2011

Omat kokemukset ovat että sopii; laakeri kun on sama molemmissa ja joskus tuommoinen 2wd napa naitettiin nelivetocossun stumpin ja pyöränlaipan kanssa. Eli silloin ABS DOHC -nelikon ja XR4x4:n stumppi+laippa sopisi myös (joku mainitsi kuitenkin jossain vaiheessa että ei sopisi? mihin perustui?)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin