cossu vs xr4i
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
cossu vs xr4i
elikkä sellainen kysymys että käykö cossun perämurikka ja vetarit xr4i tilalle bolt on periaatteella....?! Cossussa ja xr4i malleissahan on laippavetarit mutta onko kiinnitys sama kummassakin siinä takapyörän ripustuksessa?!
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: cossu vs xr4i
Ei käy, xr4i:ssä ei ole laippavetareita ja murikka on pienempi.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4
Sierra Cosworth 4x4
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: cossu vs xr4i
Tarkotettasko tässä ny 4wd Cossua ja XR4x4:sta, johon vastaus on, että käy.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Re: cossu vs xr4i


-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: cossu vs xr4i
XR4i -> tavallinen Sierran 7" poikkipalkki, normialatukivarret (rumpujarrut ja "tökättävät" vetarit).
2wd Cosw. -> Scorpion 7,5" poikkipalkki, tukivarret joissa tilaa vetareiden laipoille.
7" palkkiin on jotkut saaneet sovitettua 7,5" perän, ja alatukivarsiin on myös rummuteltu tilaa laipoille. 4wd:n vetareilla rummuttelu jää vähemmälle; laipan halkaisija 8 mm pienempi.
Tukivarsien lämmittämistä ja muokkaamista ei voi suositella....
2wd Cosw. -> Scorpion 7,5" poikkipalkki, tukivarret joissa tilaa vetareiden laipoille.
7" palkkiin on jotkut saaneet sovitettua 7,5" perän, ja alatukivarsiin on myös rummuteltu tilaa laipoille. 4wd:n vetareilla rummuttelu jää vähemmälle; laipan halkaisija 8 mm pienempi.
Tukivarsien lämmittämistä ja muokkaamista ei voi suositella....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: cossu vs xr4i
Jos sen murikan vaihdat niin joutuuhan sen apurungon tiputtamaan joka tapauksessa sieltä alas?ford_86 kirjoitti:ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta
mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.
Isompaa vaan suoraan tilalle samalla työllä

Mulla olis jouten hiekkapuhallettu ja maalattu mulkkarin apurunko

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: cossu vs xr4i
Ei tarvitse irroittaa apurunkoa,2 irroitin viikonloppuna ja yhden laitoin paikoilleen.vauhtipete kirjoitti:Jos sen murikan vaihdat niin joutuuhan sen apurungon tiputtamaan joka tapauksessa sieltä alas?ford_86 kirjoitti:ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta
mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: cossu vs xr4i
No ei TARVI mut helpottaa kummasti varsinkin jos niitä murikan pitkiä pultteja ei ole ikinä avattuAksu kirjoitti:Ei tarvitse irroittaa apurunkoa,2 irroitin viikonloppuna ja yhden laitoin paikoilleen.vauhtipete kirjoitti:Jos sen murikan vaihdat niin joutuuhan sen apurungon tiputtamaan joka tapauksessa sieltä alas?ford_86 kirjoitti:ei vaan ihan normi xr4i v6 moottorisesta sierrasta ja 2wd cosasta
mut käykö 2wd perämurikka sen vetareineen xr4i tai normi sierran takapäähän ilman takakelkan tai ripustuksien vaihtoa..!?.

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: cossu vs xr4i
Jos on kaveri joka paukuttaa pulttia paineilmapyssyllä kun ite vasaroit sitä lekalla, se onnistuu ihan hyvin apurunko paikallaankin...vauhtipete kirjoitti: No ei TARVI mut helpottaa kummasti varsinkin jos niitä murikan pitkiä pultteja ei ole ikinä avattu

Joo, kannattaa pudottaa koko orkesteri.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Re: cossu vs xr4i
Tai jos haluaa helpolla päästä niin pieksää sitä pulttia vaan muutaman sentin ulospäin, pistää poikki ja lyö takaisin päin...
Nuita normisierran tukivarsiaki taitaa olla erilaisia (vuosimalli, valmistaja..??), kasasin muutama viikko sitten yhden taka-akselin 4 wd vetareilla ja pakersin pari tuntia ihan turhan takia kun en uskonu ettei se vetari mahu sinne. Otti tukivarteen sen verran kiinni ettei saanu menemään paikalleen. Toinen vastaavanlainen tukivarsi ja mahtuu ilman laajennuksia, on tosin siinäki niin lähellä että pyöriessään kiillottaa tukivarren pintaa mutta mahtui kuitenki.
Nuita normisierran tukivarsiaki taitaa olla erilaisia (vuosimalli, valmistaja..??), kasasin muutama viikko sitten yhden taka-akselin 4 wd vetareilla ja pakersin pari tuntia ihan turhan takia kun en uskonu ettei se vetari mahu sinne. Otti tukivarteen sen verran kiinni ettei saanu menemään paikalleen. Toinen vastaavanlainen tukivarsi ja mahtuu ilman laajennuksia, on tosin siinäki niin lähellä että pyöriessään kiillottaa tukivarren pintaa mutta mahtui kuitenki.
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Re: cossu vs xr4i
tahtois tietää että missä sierra malleissa on levyt ja laippavetarit takana...!? Muutaku cossussa ja xr4x4....
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: cossu vs xr4i
Kaikissa ABS-varustetuissa sierroissa on ylipainetehostin ja levyt takana.
Takalevyt ovat vain ABS-malleissa, takalevyjen yhteydessä on aina laippavetarit. DOHC-nelikossa voi olla laippavetarit rumpujarrujen kanssa, koska viskolukon sai ainoastaan laippamalliseen perämurikkaan, mutta ABS-jarrut eivät kuuluneet DOHC-nelikon vakiovarustukseen.
Takalevyt ovat vain ABS-malleissa, takalevyjen yhteydessä on aina laippavetarit. DOHC-nelikossa voi olla laippavetarit rumpujarrujen kanssa, koska viskolukon sai ainoastaan laippamalliseen perämurikkaan, mutta ABS-jarrut eivät kuuluneet DOHC-nelikon vakiovarustukseen.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Re: cossu vs xr4i
okei. Täytys vaa saada selville mikä taka-akselisto mulla tossa on....?! Onko mitää merkintöjä missäpäin että sais selville :O?
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: cossu vs xr4i
Ratsastetaan aiheella.
Itselläni on 4x4 DOCH Sierran 7" kitkalukkoperä laippavetareineen ja meinasin istuttaa sen 89' vuoden OHC iS Sierraan, jossa tökättävät vetarit vakiona. Tallista löytyy myös 2wd cosworthin takanavat ja satulat, jotta saisin levyjarrut taakse.
Sopiiko nuo DOCH Sierran laippavetarien ulommat päät noihin 2wd cosworthin napoihin heittämällä ?
Ilmeisesti alatukivarret joudun ainakin vaihtamaan, jotta vetarien laipat mahtuvat pyörimään?
Itselläni on 4x4 DOCH Sierran 7" kitkalukkoperä laippavetareineen ja meinasin istuttaa sen 89' vuoden OHC iS Sierraan, jossa tökättävät vetarit vakiona. Tallista löytyy myös 2wd cosworthin takanavat ja satulat, jotta saisin levyjarrut taakse.
Sopiiko nuo DOCH Sierran laippavetarien ulommat päät noihin 2wd cosworthin napoihin heittämällä ?
Ilmeisesti alatukivarret joudun ainakin vaihtamaan, jotta vetarien laipat mahtuvat pyörimään?
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: cossu vs xr4i
Ei sovi. Laipat vetareille ovat 2wd Coswortheissa 108 mm / 10mm pultit ja nelivedoissa 100 mm / 8 mm pultit.
DOHC 4x4 perä ei ole kitkalukko vaan visko.
DOHC 4x4 perä ei ole kitkalukko vaan visko.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: cossu vs xr4i
Kiitos jjs.jjs kirjoitti:Ei sovi. Laipat vetareille ovat 2wd Coswortheissa 108 mm / 10mm pultit ja nelivedoissa 100 mm / 8 mm pultit.
DOHC 4x4 perä ei ole kitkalukko vaan visko.
Mites nuo Cossun laakeripesät, jossa satulan kannakkeelle kiinnitys. Onko niitä mahdollista käyttää DOCH laippavetarien kanssa? Sopiiko siis se DOCH'in vetarin ulompi akselintynkä cossun laakeripesään, vai onko sekin rakenne erilainen?
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: cossu vs xr4i
Omat kokemukset ovat että sopii; laakeri kun on sama molemmissa ja joskus tuommoinen 2wd napa naitettiin nelivetocossun stumpin ja pyöränlaipan kanssa. Eli silloin ABS DOHC -nelikon ja XR4x4:n stumppi+laippa sopisi myös (joku mainitsi kuitenkin jossain vaiheessa että ei sopisi? mihin perustui?)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe