Atlaksen vetarit

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ma Syyskuu 12. 12:44:44 2011

Nyt kun tuli lukko hommattua, niin tarviis vetarit jostain. Lukko on 16-booriselle vetarille. Eli ketkä kaikki valmistaa vetareita Suomessa? jos on kokemuksia eri valmistajista, niin olisin kommenteista kiitollinen..

Mitäs mielä olette sellasesta, että tarviiko lukko päivittää 18-booriselle akselille. Lähinnä kestävyyden kannalta, jos teetättää vetarit, niin onko paljon eroa keston kannalta 16 tai 18 boorisella. Käsittääkseni akselin vahvuudessa on eroa 2.9mm, ei ihan hirveesti.

Tosin nykyisellä koneella varmasti menis vakiotkin, mutta minkä mittasina vakioita löytyy? Vetarin pituus mulla on n.700mm mitattuna poorin päästä laipan uloimpaan kohtaan. Vanhat vetarit ei ihan priima kunnossa ole, niin jostain pitäis parempaa saada.

Lukon myyjällä oli Caprin akseli ja sitä mittailtiin, niin se oli 685 -690mm. Vaikuttaa oudolta, kun mun akseli on Caprin akselista kavennettu ja silti vetari on sen 700mm..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 12. 23:36:00 2011

Veljekset Karpiola
http://www.sorvaamokarpiola.fi/


Caprin Atlasta on kahta leveyttä. Tähän hätään en muista mittoja, mutta mittakeppinä jos pidetään mk2 Escon akselia on mk1 Caprin Atlas n. 4-5 cm leveämpi ja Capri mk2/3:n n.9 cm leveämpi.

-> ilmeisesti sulla on mk2/3 vetari ja myyjän akseli oli mk1 Caprin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Syyskuu 13. 13:49:13 2011

Soittelin Karpiolalle ja pari ois noin 700eur (Laipat vanhoista vetareista).

Sit löyty tällänen, ois parisaataa halvemmat:

http://www.motorsport-tools.com/atlas-g ... 50780.html

Oisko mitään ajatuksia minkälaisille tehoille tuota 16 boorista akselia vois ajatella?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Syyskuu 13. 19:03:30 2011

Eikös jollakin ole Kouvessa se 500+Hp ja ihan 16 rihalset vetarit?? Kuullut että vetarit niin helposti mene jos perä vain muuten kunnossa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 13. 19:38:58 2011

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » To Syyskuu 15. 13:05:16 2011

Jees, täytyy varmaan tonne englannin suuntaan kääntyä. Täytyy vielä selvittää mistä mihin noi mitat on noissa vetareissa..Mitataanko vetarin laippaan vai siihen vetarin keskikuppiin..

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Atlaksen vetarit

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Lokakuu 4. 23:05:57 2011

tuli tilattua noin Englannin vetarit. Ahneus voitti tässäkin, raihteineen päivineen reilut 200 halvemmat kun Suomesta. Hyvä puoli noissa on se,että laipat on irtonaiset ja pelkän vetarin saa reilulla huntilla..Tosin jotain juttuja kuulin, että tälläsissä malleissa kunnon rääkissä saattaa laipat löystyä ja sitten menee boorit. Mutta nämä tulee kadulle, niin eiköhän pelaa ihan ok..

Vastaa Viestiin