AVO National Day 2011 Pics
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Re: AVO National Day 2011 Pics
Kerrankin joku on ladannut tolle sontasivustolle oikeasti hienoja kuvia 

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: AVO National Day 2011 Pics
Hienoja kuvia ja laitteita!
jjs:lle ja muille ammattilaisille kysymyksiä:
Kumpi näistä on Mk1 RS2000:n oikea alkup. ilmanputsari, musta vai tuo sininen? Sinistä olen nähnyt joissakin 2.0L Taunuksissa.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9872_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2110_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8390_n.jpg
Vinyylikatosta ja 4-ovisuudesta päättelen auto on Ghia. Eikö Mk2 Ghia:ssa kierrä myös takakontin luukussa lista, joka näyttäisi kulkevan kyljissä?
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9405_n.jpg
jjs:lle ja muille ammattilaisille kysymyksiä:
Kumpi näistä on Mk1 RS2000:n oikea alkup. ilmanputsari, musta vai tuo sininen? Sinistä olen nähnyt joissakin 2.0L Taunuksissa.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9872_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2110_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8390_n.jpg
Vinyylikatosta ja 4-ovisuudesta päättelen auto on Ghia. Eikö Mk2 Ghia:ssa kierrä myös takakontin luukussa lista, joka näyttäisi kulkevan kyljissä?
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9405_n.jpg
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: AVO National Day 2011 Pics
Molemmat, tavallaan:
Sininen pyöreä on alkuperäisen vakiokaasuttimen (Weber 32/36 DGAV) putsari, sama kuin mm. taunuksissa. (Mk2 RS2000:n vakioputsari on puolestaan sama kuin mk2 Caprin).
Musta on alkuperäinen mk1 ykkösryhmän (Gr1) putsari. Alla 2 x pystyimu-Solex. (Mk2 tämäkin muuttui, ja kaasareina 44 IDF:t)
Listoituksissa on omituisia eroja, mm. etupuskurissa voi olla tai olematta lista vilku päällä. Ilmeisesti 7/77 saakka on ja 8/77-> ei ole.
Takaluukun osalta homma lienee niin että lista pitäisi olla.
Sininen pyöreä on alkuperäisen vakiokaasuttimen (Weber 32/36 DGAV) putsari, sama kuin mm. taunuksissa. (Mk2 RS2000:n vakioputsari on puolestaan sama kuin mk2 Caprin).
Musta on alkuperäinen mk1 ykkösryhmän (Gr1) putsari. Alla 2 x pystyimu-Solex. (Mk2 tämäkin muuttui, ja kaasareina 44 IDF:t)
Listoituksissa on omituisia eroja, mm. etupuskurissa voi olla tai olematta lista vilku päällä. Ilmeisesti 7/77 saakka on ja 8/77-> ei ole.
Takaluukun osalta homma lienee niin että lista pitäisi olla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: AVO National Day 2011 Pics
Kiitos jälleen tiedosta. Ajankohtana 8/77 on varmaan se, jolloin FORD teksti MK2:n etusäleikössä muuttui siniseksi ovaaliksi merkiksi? Voisi liittyä siihen.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: AVO National Day 2011 Pics
Muuttui soikioksi 8/76 eli mallivuodelle -77. Samalla etulokasuojien moottoritilavuusmerkinnät jäivät pois.Sine kirjoitti:Kiitos jälleen tiedosta. Ajankohtana 8/77 on varmaan se, jolloin FORD teksti MK2:n etusäleikössä muuttui siniseksi ovaaliksi merkiksi? Voisi liittyä siihen.
Näissä on pieniä heittoja sakujen ja brittien kesken. Ilmeisesti fordin perinteiseen nuukaan tyyliin käytettiin tehdaskohtaisesti vanhaa varastoa niin kauan kuin sitä riitti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Re: AVO National Day 2011 Pics
Näköjään pieniä eroja on, oma Escort Mk2 valmistettu valmistenumeron perusteella 9/76 ja vuosimallia -77. Maski vielä "FORD" tekstillä ja lokasuojista löytyy moottorin kuutiotilavuus merkitkin
Vissiin käytetty osat loppuun mitä ollut varastossa, koska toisella puolen varmuudella orig. lokasuojakin edelleen ja uskosin jotta näin myös maskissa kun ei ole mikään kiertopalkinto auto kyseessä
Aika kivoja pikku tietoja nämäkin liittyen valmistusjuttuihin ...


Jari Kaukonen
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: AVO National Day 2011 Pics
Onko Jari tuo omasi britti vai saku?
Mulla ollut myös "rehti -77" jossa lokkarimerkit, britti 1,3 L -malli.
MY (Model Year) -75 ja -76 tikkukirjaimin hopeareunuksella ja "viiksillä", MY -77 -> -80 soikiolla. MY -77 (viikset tai sitten ei...) ja -78 hopeareunuksella, -79/-80 kokomusta.
Pakkaa sotkee jossain versioissa (mm. GL, Ghia) esiintyvä kromireunus maalatun/maalaamattoman reunan sijaan.
MY -77 on muutenkin "välimalli", osassa on vielä Ford -tikkukirjaimet takaluukussa ja osassa ei.
Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
Näitä on hauska muistella (joutuu illalla taas nuuskimaan kuvia ja varmistelemaan ettei muisti ole, taas, pettänyt).
Muut varhaismurkkuikäiset noin -75 -80 välillä tekivät ehkä muuta kuin tutkivat Escortteja ja Capreja? Mä en
Näissä muisteloissa on se hyvä puoli että saattavat olla lähempänä totuutta kuin reilut kymmenen vuotta myöhemmin niitä tutkineiden, kun vehkeet on "harrasteltu" jo muutamaan kertaan siinä kohden. Saatika nyt...
Sama noiden Sierrojenkin kanssa, hymyilyttää jopa joskus lukea kavereiden vilpitöntä uskomusta että esim. -86 350 tkm+ Sierran vetoakseli on edelleen alkuperäinen
EDIT: Sorry, tuli vähän OT:ta
Mulla ollut myös "rehti -77" jossa lokkarimerkit, britti 1,3 L -malli.
MY (Model Year) -75 ja -76 tikkukirjaimin hopeareunuksella ja "viiksillä", MY -77 -> -80 soikiolla. MY -77 (viikset tai sitten ei...) ja -78 hopeareunuksella, -79/-80 kokomusta.
Pakkaa sotkee jossain versioissa (mm. GL, Ghia) esiintyvä kromireunus maalatun/maalaamattoman reunan sijaan.
MY -77 on muutenkin "välimalli", osassa on vielä Ford -tikkukirjaimet takaluukussa ja osassa ei.
Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
Näitä on hauska muistella (joutuu illalla taas nuuskimaan kuvia ja varmistelemaan ettei muisti ole, taas, pettänyt).
Muut varhaismurkkuikäiset noin -75 -80 välillä tekivät ehkä muuta kuin tutkivat Escortteja ja Capreja? Mä en

Näissä muisteloissa on se hyvä puoli että saattavat olla lähempänä totuutta kuin reilut kymmenen vuotta myöhemmin niitä tutkineiden, kun vehkeet on "harrasteltu" jo muutamaan kertaan siinä kohden. Saatika nyt...
Sama noiden Sierrojenkin kanssa, hymyilyttää jopa joskus lukea kavereiden vilpitöntä uskomusta että esim. -86 350 tkm+ Sierran vetoakseli on edelleen alkuperäinen

EDIT: Sorry, tuli vähän OT:ta
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: AVO National Day 2011 Pics
ESCORT teksti muuttui mustaksi vai oliko se vain sporttimallien mallin väri?jjs kirjoitti:Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Re: AVO National Day 2011 Pics
Ihan saksalainen tämä on alkujaan ja tosiaan maski hopeareunuksin ja viiksilläjjs kirjoitti:Onko Jari tuo omasi britti vai saku?
Mulla ollut myös "rehti -77" jossa lokkarimerkit, britti 1,3 L -malli.
MY (Model Year) -75 ja -76 tikkukirjaimin hopeareunuksella ja "viiksillä", MY -77 -> -80 soikiolla. MY -77 (viikset tai sitten ei...) ja -78 hopeareunuksella, -79/-80 kokomusta.
Pakkaa sotkee jossain versioissa (mm. GL, Ghia) esiintyvä kromireunus maalatun/maalaamattoman reunan sijaan.
MY -77 on muutenkin "välimalli", osassa on vielä Ford -tikkukirjaimet takaluukussa ja osassa ei.
Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
Näitä on hauska muistella (joutuu illalla taas nuuskimaan kuvia ja varmistelemaan ettei muisti ole, taas, pettänyt).
Muut varhaismurkkuikäiset noin -75 -80 välillä tekivät ehkä muuta kuin tutkivat Escortteja ja Capreja? Mä en
Näissä muisteloissa on se hyvä puoli että saattavat olla lähempänä totuutta kuin reilut kymmenen vuotta myöhemmin niitä tutkineiden, kun vehkeet on "harrasteltu" jo muutamaan kertaan siinä kohden. Saatika nyt...
Sama noiden Sierrojenkin kanssa, hymyilyttää jopa joskus lukea kavereiden vilpitöntä uskomusta että esim. -86 350 tkm+ Sierran vetoakseli on edelleen alkuperäinen

Jari Kaukonen
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: AVO National Day 2011 Pics
Teksti muuttui "litteämmäksi" ja kasvoi pituutta (135mm vs. 165mm?)Sine kirjoitti:ESCORT teksti muuttui mustaksi vai oliko se vain sporttimallien mallin väri?jjs kirjoitti:Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
Mattamusta teksti oli siihen saakka (MY 77-78) vain RS-malleissa. Sportissa oli kromia vielä ovenkahvoissakin ja räystäslistassa. Ja niissä tikkukirjaimissa + etu- ja takalasintilkkeessä.
78-> oli sporttikin ihan matta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe