AVO National Day 2011 Pics

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Kesäkuu 20. 21:03:23 2011


pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja pasinen » Ti Kesäkuu 21. 23:08:01 2011

Kerrankin joku on ladannut tolle sontasivustolle oikeasti hienoja kuvia :burn

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Elokuu 2. 23:41:27 2011

Hienoja kuvia ja laitteita!

jjs:lle ja muille ammattilaisille kysymyksiä:

Kumpi näistä on Mk1 RS2000:n oikea alkup. ilmanputsari, musta vai tuo sininen? Sinistä olen nähnyt joissakin 2.0L Taunuksissa.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9872_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2110_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8390_n.jpg

Vinyylikatosta ja 4-ovisuudesta päättelen auto on Ghia. Eikö Mk2 Ghia:ssa kierrä myös takakontin luukussa lista, joka näyttäisi kulkevan kyljissä?

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9405_n.jpg

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 3. 15:55:14 2011

Molemmat, tavallaan:

Sininen pyöreä on alkuperäisen vakiokaasuttimen (Weber 32/36 DGAV) putsari, sama kuin mm. taunuksissa. (Mk2 RS2000:n vakioputsari on puolestaan sama kuin mk2 Caprin).

Musta on alkuperäinen mk1 ykkösryhmän (Gr1) putsari. Alla 2 x pystyimu-Solex. (Mk2 tämäkin muuttui, ja kaasareina 44 IDF:t)

Listoituksissa on omituisia eroja, mm. etupuskurissa voi olla tai olematta lista vilku päällä. Ilmeisesti 7/77 saakka on ja 8/77-> ei ole.
Takaluukun osalta homma lienee niin että lista pitäisi olla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 3. 17:33:39 2011

Kiitos jälleen tiedosta. Ajankohtana 8/77 on varmaan se, jolloin FORD teksti MK2:n etusäleikössä muuttui siniseksi ovaaliksi merkiksi? Voisi liittyä siihen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 3. 19:21:03 2011

Sine kirjoitti:Kiitos jälleen tiedosta. Ajankohtana 8/77 on varmaan se, jolloin FORD teksti MK2:n etusäleikössä muuttui siniseksi ovaaliksi merkiksi? Voisi liittyä siihen.
Muuttui soikioksi 8/76 eli mallivuodelle -77. Samalla etulokasuojien moottoritilavuusmerkinnät jäivät pois.
Näissä on pieniä heittoja sakujen ja brittien kesken. Ilmeisesti fordin perinteiseen nuukaan tyyliin käytettiin tehdaskohtaisesti vanhaa varastoa niin kauan kuin sitä riitti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » To Elokuu 4. 17:45:16 2011

Näköjään pieniä eroja on, oma Escort Mk2 valmistettu valmistenumeron perusteella 9/76 ja vuosimallia -77. Maski vielä "FORD" tekstillä ja lokasuojista löytyy moottorin kuutiotilavuus merkitkin :) Vissiin käytetty osat loppuun mitä ollut varastossa, koska toisella puolen varmuudella orig. lokasuojakin edelleen ja uskosin jotta näin myös maskissa kun ei ole mikään kiertopalkinto auto kyseessä :) Aika kivoja pikku tietoja nämäkin liittyen valmistusjuttuihin ...
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Elokuu 5. 12:44:13 2011

Onko Jari tuo omasi britti vai saku?
Mulla ollut myös "rehti -77" jossa lokkarimerkit, britti 1,3 L -malli.

MY (Model Year) -75 ja -76 tikkukirjaimin hopeareunuksella ja "viiksillä", MY -77 -> -80 soikiolla. MY -77 (viikset tai sitten ei...) ja -78 hopeareunuksella, -79/-80 kokomusta.
Pakkaa sotkee jossain versioissa (mm. GL, Ghia) esiintyvä kromireunus maalatun/maalaamattoman reunan sijaan.

MY -77 on muutenkin "välimalli", osassa on vielä Ford -tikkukirjaimet takaluukussa ja osassa ei.

Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?

Näitä on hauska muistella (joutuu illalla taas nuuskimaan kuvia ja varmistelemaan ettei muisti ole, taas, pettänyt).
Muut varhaismurkkuikäiset noin -75 -80 välillä tekivät ehkä muuta kuin tutkivat Escortteja ja Capreja? Mä en :oops:
Näissä muisteloissa on se hyvä puoli että saattavat olla lähempänä totuutta kuin reilut kymmenen vuotta myöhemmin niitä tutkineiden, kun vehkeet on "harrasteltu" jo muutamaan kertaan siinä kohden. Saatika nyt...
Sama noiden Sierrojenkin kanssa, hymyilyttää jopa joskus lukea kavereiden vilpitöntä uskomusta että esim. -86 350 tkm+ Sierran vetoakseli on edelleen alkuperäinen :)

EDIT: Sorry, tuli vähän OT:ta
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja Sine » La Elokuu 6. 1:30:46 2011

jjs kirjoitti:Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
ESCORT teksti muuttui mustaksi vai oliko se vain sporttimallien mallin väri?

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Ti Elokuu 9. 17:53:17 2011

jjs kirjoitti:Onko Jari tuo omasi britti vai saku?
Mulla ollut myös "rehti -77" jossa lokkarimerkit, britti 1,3 L -malli.

MY (Model Year) -75 ja -76 tikkukirjaimin hopeareunuksella ja "viiksillä", MY -77 -> -80 soikiolla. MY -77 (viikset tai sitten ei...) ja -78 hopeareunuksella, -79/-80 kokomusta.
Pakkaa sotkee jossain versioissa (mm. GL, Ghia) esiintyvä kromireunus maalatun/maalaamattoman reunan sijaan.

MY -77 on muutenkin "välimalli", osassa on vielä Ford -tikkukirjaimet takaluukussa ja osassa ei.

Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?

Näitä on hauska muistella (joutuu illalla taas nuuskimaan kuvia ja varmistelemaan ettei muisti ole, taas, pettänyt).
Muut varhaismurkkuikäiset noin -75 -80 välillä tekivät ehkä muuta kuin tutkivat Escortteja ja Capreja? Mä en :oops:
Näissä muisteloissa on se hyvä puoli että saattavat olla lähempänä totuutta kuin reilut kymmenen vuotta myöhemmin niitä tutkineiden, kun vehkeet on "harrasteltu" jo muutamaan kertaan siinä kohden. Saatika nyt...
Sama noiden Sierrojenkin kanssa, hymyilyttää jopa joskus lukea kavereiden vilpitöntä uskomusta että esim. -86 350 tkm+ Sierran vetoakseli on edelleen alkuperäinen :)
Ihan saksalainen tämä on alkujaan ja tosiaan maski hopeareunuksin ja viiksillä :) ja löytyy myös takaluukusta nuo Ford tikkukirjaimet. Näissä sitten tosiaan pieniä eroavaisuuksia näyttää olevan. Mielenkiintoista nippelitietoa kuiteskin kaikki tämä.
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: AVO National Day 2011 Pics

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 9. 23:11:01 2011

Sine kirjoitti:
jjs kirjoitti:Pistetään triviaa väliin; mitä tapahtui Escort -tekstille MY -78?
ESCORT teksti muuttui mustaksi vai oliko se vain sporttimallien mallin väri?
Teksti muuttui "litteämmäksi" ja kasvoi pituutta (135mm vs. 165mm?)

Mattamusta teksti oli siihen saakka (MY 77-78) vain RS-malleissa. Sportissa oli kromia vielä ovenkahvoissakin ja räystäslistassa. Ja niissä tikkukirjaimissa + etu- ja takalasintilkkeessä.

78-> oli sporttikin ihan matta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin