Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?
No niin taas näitä turhia aiheita... Mutta minua vaivaa tämä asia ja haluaisin muiden mielipiteitä asiaan.
Eli minulla on tuollainen tekniikanvaihto "cossu".
Kori on tällä hetkellä parsittavana, eräällä kenties kohtuu taitavalla peltisepällä. Tekniikka on täysin läpikäyty ja uutta osaa on paljon. Nyt kuitenkin minusta johtumattomista syistä pitäisi mokomasta luopua.
Autoon on laitettu/ tehty seuraavaa
- Ulkoisesti sekä sisäisesti orig. cosworthia vastaava
- 4WD cosworthin konepelti (ilma-aukot)
- 15" Nastakumit puolitalvessa ostettu (kaikki nastat tallessa EI uusirenkaat vaan michelinit pitää..)
- GAZ englannista painojen mukaan tilattu täsin säädettävä alusta (kynätolpat joka nurkassa, iskunvaimennin kaasu ja voimat sekä jouset mitoitettu juuri tähän sierraan)
- Sylinterikansi koneistettu uusille venttiileille viime talvena
- Alakertalaakeroitu
- Uudet venttiili nostajat (mukaan, paketissa vielä)
- Täydellinen tiiviste sarja moottoriin
- 65mm kaasuläppä
- 3bar map
- Vapaavirtaus suodatin
- Männän renkaat
- Kiertokangen yläpään helat
- 4kpl Mäntiä (varalle)
- Valojen väliin mahtuva Cooleri koko keulan korkuinen
- Uusilaturi
- Öljyt vaihdettu moottorista
- Silikoni vesiletku sarja
- Mukaan uusivesipumppu (uusi myös paikoillaan, myös alkuperäinen mukaan)
- Cossun "harmaat" suuttimet ( Bosch 2ohm 503cc/min)
- Stg. 3 lastu (kierroksen rajoitin poistettu?, harmaille suuttimille isommalle ahtimelle?)
- Hukkaportti ( myös jousia mukaan)
- PLX laajakaista lambda
- Perusmittarit (öljynpaine mekaaninen, ahtopaine mekaaninen, pakolämpö, öljynlämpö)
- Hälytin
- 4kpl Tummennettuja ikkunoita irrallaan (2 etusivua 50% kalvolla, 2kpl 35% kalvolla takasivuja)
- 3" putkisto alusta loppuun 2 vaimentimella
- jokin isohkopainekotelo ja switcherin S2B pakopesä (hybridi ahdin)
- Katto verhoiltu mustalla huovalla
- Taka ( C ) pilarit verhoiltu myös mustalla huovalla sekä integroitu kohtuu diskantit
- Hattuhylly orig. mukaan tulee diskantteihin kuuluvat kohtuu laadukkaat 5,25" bassot/midit.
- Vararengaskoteloon upotettava subi kotelo (lasikuitua, eristetty piuhoitettu maalattu jne. viimeistelemätön)
- Uusipolttoaine tankki ( vanhassa näkyy jotain ruskeaa)
- Tuuliohjaimet etusivulaseissa
- Uudet etujarrupalat
- Etujarrusatuloihin tiiviste sarjat
- Virtapiuha sekä RCA- piuhat ja kaiutin piuhat valmiina
-paljon muuta jota nyt ei muista
---**** MOITTEETTA LEIMATTU ****---
Miten tälläisen hinnoittelee? Nettiautossa kun tuollaista katselin niin vakiohko maksaa jotain 7-8ke. Olenko aivan metsässä tai jääkö myymättä jos laitan esim. 10,5ke hintaa?
Auttakaapas ja kertokaa mielipiteenne.. :/ asiallisesti kiitos..
Onko jollain jotain kutinaa mitä voisi mahdollisesti löytyä paukkua koneesta?
Eli minulla on tuollainen tekniikanvaihto "cossu".
Kori on tällä hetkellä parsittavana, eräällä kenties kohtuu taitavalla peltisepällä. Tekniikka on täysin läpikäyty ja uutta osaa on paljon. Nyt kuitenkin minusta johtumattomista syistä pitäisi mokomasta luopua.
Autoon on laitettu/ tehty seuraavaa
- Ulkoisesti sekä sisäisesti orig. cosworthia vastaava
- 4WD cosworthin konepelti (ilma-aukot)
- 15" Nastakumit puolitalvessa ostettu (kaikki nastat tallessa EI uusirenkaat vaan michelinit pitää..)
- GAZ englannista painojen mukaan tilattu täsin säädettävä alusta (kynätolpat joka nurkassa, iskunvaimennin kaasu ja voimat sekä jouset mitoitettu juuri tähän sierraan)
- Sylinterikansi koneistettu uusille venttiileille viime talvena
- Alakertalaakeroitu
- Uudet venttiili nostajat (mukaan, paketissa vielä)
- Täydellinen tiiviste sarja moottoriin
- 65mm kaasuläppä
- 3bar map
- Vapaavirtaus suodatin
- Männän renkaat
- Kiertokangen yläpään helat
- 4kpl Mäntiä (varalle)
- Valojen väliin mahtuva Cooleri koko keulan korkuinen
- Uusilaturi
- Öljyt vaihdettu moottorista
- Silikoni vesiletku sarja
- Mukaan uusivesipumppu (uusi myös paikoillaan, myös alkuperäinen mukaan)
- Cossun "harmaat" suuttimet ( Bosch 2ohm 503cc/min)
- Stg. 3 lastu (kierroksen rajoitin poistettu?, harmaille suuttimille isommalle ahtimelle?)
- Hukkaportti ( myös jousia mukaan)
- PLX laajakaista lambda
- Perusmittarit (öljynpaine mekaaninen, ahtopaine mekaaninen, pakolämpö, öljynlämpö)
- Hälytin
- 4kpl Tummennettuja ikkunoita irrallaan (2 etusivua 50% kalvolla, 2kpl 35% kalvolla takasivuja)
- 3" putkisto alusta loppuun 2 vaimentimella
- jokin isohkopainekotelo ja switcherin S2B pakopesä (hybridi ahdin)
- Katto verhoiltu mustalla huovalla
- Taka ( C ) pilarit verhoiltu myös mustalla huovalla sekä integroitu kohtuu diskantit
- Hattuhylly orig. mukaan tulee diskantteihin kuuluvat kohtuu laadukkaat 5,25" bassot/midit.
- Vararengaskoteloon upotettava subi kotelo (lasikuitua, eristetty piuhoitettu maalattu jne. viimeistelemätön)
- Uusipolttoaine tankki ( vanhassa näkyy jotain ruskeaa)
- Tuuliohjaimet etusivulaseissa
- Uudet etujarrupalat
- Etujarrusatuloihin tiiviste sarjat
- Virtapiuha sekä RCA- piuhat ja kaiutin piuhat valmiina
-paljon muuta jota nyt ei muista
---**** MOITTEETTA LEIMATTU ****---
Miten tälläisen hinnoittelee? Nettiautossa kun tuollaista katselin niin vakiohko maksaa jotain 7-8ke. Olenko aivan metsässä tai jääkö myymättä jos laitan esim. 10,5ke hintaa?
Auttakaapas ja kertokaa mielipiteenne.. :/ asiallisesti kiitos..
Onko jollain jotain kutinaa mitä voisi mahdollisesti löytyä paukkua koneesta?
Viimeksi muokannut G-mies, Ti Toukokuu 3. 16:16:11 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?
Isointekiä monelle ostajalle on tämä tekniikanvaihto, eli kun ei oo alkuperänen niin tekniikan hinnallahan noita taitaa olla myynnissä, eli varmaan 6000€ on lähempänä todellisuutta.G-mies kirjoitti: Eli minulla on tuollainen tekniikanvaihto "cossu".
Nettiautossa kun tuollaista katselin niin vakiohko maksaa jotain 7-8ke. Olenko aivan metsässä tai jääkö myymättä jos laitan esim. 10,5ke hintaa?
Voi jäädä tuollakin myymättä.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?
Näinhän se valitettavasti taitaa mennä, vaikka auto olis kuinka hienokin, jos orkkiksia saa samalla rahalla, tai halvemmalla, niin tekniikanvaihto jää myymättä. Ellei sitten löydy sellaista ns. "uutta harrastajaa" joka innostuksissaan ostaa. Harvemminhan näistä saa pois sitä mitä näihin mennyt on..
Osina vois tietty jotain saada, mutta kynnys purkaa ehjä auto on tietty suuri.

Osina vois tietty jotain saada, mutta kynnys purkaa ehjä auto on tietty suuri.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?
Taitaa olla melkein lottovoitto jos harrasteauton myynnistä jää enemmän käteen mitä oli ennen auton hankintaa.Ville K kirjoitti:Harvemminhan näistä saa pois sitä mitä näihin mennyt on..![]()
Ne on ne jobbaus autot erikseen

Noita käytettyjen osien hintoja kun kattelee niin kyllä se melkein osina on myytävä jos rahaa pitää saada mahdollisimman paljon.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?
Näin se on . periaatteessa virit saa laskea ilmaiseksi mukaan .vauhtipete kirjoitti:Taitaa olla melkein lottovoitto jos harrasteauton myynnistä jää enemmän käteen mitä oli ennen auton hankintaa.Ville K kirjoitti:Harvemminhan näistä saa pois sitä mitä näihin mennyt on..![]()
Ne on ne jobbaus autot erikseen
Noita käytettyjen osien hintoja kun kattelee niin kyllä se melkein osina on myytävä jos rahaa pitää saada mahdollisimman paljon.
Bisnesmielessä tämä on huonointa yrittämistä

ex Jäsen #10