Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

G-mies
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
Paikkakunta: Uusikaupunki

Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?

Viesti Kirjoittaja G-mies » Ma Toukokuu 2. 21:51:55 2011

No niin taas näitä turhia aiheita... Mutta minua vaivaa tämä asia ja haluaisin muiden mielipiteitä asiaan.

Eli minulla on tuollainen tekniikanvaihto "cossu".

Kori on tällä hetkellä parsittavana, eräällä kenties kohtuu taitavalla peltisepällä. Tekniikka on täysin läpikäyty ja uutta osaa on paljon. Nyt kuitenkin minusta johtumattomista syistä pitäisi mokomasta luopua.

Autoon on laitettu/ tehty seuraavaa

- Ulkoisesti sekä sisäisesti orig. cosworthia vastaava
- 4WD cosworthin konepelti (ilma-aukot)
- 15" Nastakumit puolitalvessa ostettu (kaikki nastat tallessa EI uusirenkaat vaan michelinit pitää..)
- GAZ englannista painojen mukaan tilattu täsin säädettävä alusta (kynätolpat joka nurkassa, iskunvaimennin kaasu ja voimat sekä jouset mitoitettu juuri tähän sierraan)
- Sylinterikansi koneistettu uusille venttiileille viime talvena
- Alakertalaakeroitu
- Uudet venttiili nostajat (mukaan, paketissa vielä)
- Täydellinen tiiviste sarja moottoriin
- 65mm kaasuläppä
- 3bar map
- Vapaavirtaus suodatin
- Männän renkaat
- Kiertokangen yläpään helat
- 4kpl Mäntiä (varalle)
- Valojen väliin mahtuva Cooleri koko keulan korkuinen
- Uusilaturi
- Öljyt vaihdettu moottorista
- Silikoni vesiletku sarja
- Mukaan uusivesipumppu (uusi myös paikoillaan, myös alkuperäinen mukaan)
- Cossun "harmaat" suuttimet ( Bosch 2ohm 503cc/min)
- Stg. 3 lastu (kierroksen rajoitin poistettu?, harmaille suuttimille isommalle ahtimelle?)
- Hukkaportti ( myös jousia mukaan)
- PLX laajakaista lambda
- Perusmittarit (öljynpaine mekaaninen, ahtopaine mekaaninen, pakolämpö, öljynlämpö)
- Hälytin
- 4kpl Tummennettuja ikkunoita irrallaan (2 etusivua 50% kalvolla, 2kpl 35% kalvolla takasivuja)
- 3" putkisto alusta loppuun 2 vaimentimella
- jokin isohkopainekotelo ja switcherin S2B pakopesä (hybridi ahdin)
- Katto verhoiltu mustalla huovalla
- Taka ( C ) pilarit verhoiltu myös mustalla huovalla sekä integroitu kohtuu diskantit
- Hattuhylly orig. mukaan tulee diskantteihin kuuluvat kohtuu laadukkaat 5,25" bassot/midit.
- Vararengaskoteloon upotettava subi kotelo (lasikuitua, eristetty piuhoitettu maalattu jne. viimeistelemätön)
- Uusipolttoaine tankki ( vanhassa näkyy jotain ruskeaa)
- Tuuliohjaimet etusivulaseissa
- Uudet etujarrupalat
- Etujarrusatuloihin tiiviste sarjat
- Virtapiuha sekä RCA- piuhat ja kaiutin piuhat valmiina
-paljon muuta jota nyt ei muista


---**** MOITTEETTA LEIMATTU ****---

Miten tälläisen hinnoittelee? Nettiautossa kun tuollaista katselin niin vakiohko maksaa jotain 7-8ke. Olenko aivan metsässä tai jääkö myymättä jos laitan esim. 10,5ke hintaa?

Auttakaapas ja kertokaa mielipiteenne.. :/ asiallisesti kiitos..

Onko jollain jotain kutinaa mitä voisi mahdollisesti löytyä paukkua koneesta?
Viimeksi muokannut G-mies, Ti Toukokuu 3. 16:16:11 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Toukokuu 2. 22:22:50 2011

G-mies kirjoitti: Eli minulla on tuollainen tekniikanvaihto "cossu".

Nettiautossa kun tuollaista katselin niin vakiohko maksaa jotain 7-8ke. Olenko aivan metsässä tai jääkö myymättä jos laitan esim. 10,5ke hintaa?
Isointekiä monelle ostajalle on tämä tekniikanvaihto, eli kun ei oo alkuperänen niin tekniikan hinnallahan noita taitaa olla myynnissä, eli varmaan 6000€ on lähempänä todellisuutta.

Voi jäädä tuollakin myymättä.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Toukokuu 2. 22:33:14 2011

Näinhän se valitettavasti taitaa mennä, vaikka auto olis kuinka hienokin, jos orkkiksia saa samalla rahalla, tai halvemmalla, niin tekniikanvaihto jää myymättä. Ellei sitten löydy sellaista ns. "uutta harrastajaa" joka innostuksissaan ostaa. Harvemminhan näistä saa pois sitä mitä näihin mennyt on.. :(
Osina vois tietty jotain saada, mutta kynnys purkaa ehjä auto on tietty suuri.
Pedal tu tö metal!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 3. 0:27:20 2011

Ville K kirjoitti:Harvemminhan näistä saa pois sitä mitä näihin mennyt on.. :(
Taitaa olla melkein lottovoitto jos harrasteauton myynnistä jää enemmän käteen mitä oli ennen auton hankintaa.
Ne on ne jobbaus autot erikseen :D
Noita käytettyjen osien hintoja kun kattelee niin kyllä se melkein osina on myytävä jos rahaa pitää saada mahdollisimman paljon.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Miten hinnoitella omakulkine järkevästi?

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Toukokuu 3. 11:01:18 2011

vauhtipete kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Harvemminhan näistä saa pois sitä mitä näihin mennyt on.. :(
Taitaa olla melkein lottovoitto jos harrasteauton myynnistä jää enemmän käteen mitä oli ennen auton hankintaa.
Ne on ne jobbaus autot erikseen :D
Noita käytettyjen osien hintoja kun kattelee niin kyllä se melkein osina on myytävä jos rahaa pitää saada mahdollisimman paljon.
Näin se on . periaatteessa virit saa laskea ilmaiseksi mukaan .

Bisnesmielessä tämä on huonointa yrittämistä :)
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin