RS1600 koneenkorvat?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 13. 20:50:40 2011

Sovittelin arkistossani lojuvia koneenkorvia tähän kenttikoneen yhteyteen ja vaikka niitä miten päin ja millä kumeilla asettelee, niin ne kääntää konetta etupäästään hiukan vasemmalle. Näitä twin cam mallien koneitahan oli vähän jouduttu kääntämään kaasuttimien takia, onkohan nämä nyt sellaisen korvakot vai onko muita ideoita? Kyseessähän on samannäköiset mitä esim burton myy, levystä hitsatut, ei alumiiniset.

Vakiokorvilla pata on ihan suorassa, mutta koska mistään ei löydy ehjää vasemman puolen kannaketta, niin motti ei asetu ihan oikeaan asentoon.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 14. 9:44:43 2011

Varasakirja neuvoo samat osat kuin Mexicoon,

siinä on kumityynyt eripaksuiset, olisko se paksumpi pidemmäle korvalle.....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 14. 12:53:34 2011

Samalla tavalla se kääntää vaihteli kumeja ja korvia miten päin tahansa. Se tietysti muuttuu kummalta puolelta apulaitteet ottaa koriin kiinni kun kone kallistuu...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 14. 17:32:26 2011

Onhan lohko 711M tai vastaava ?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 14. 21:05:05 2011

Kyllä on 711M. Pidemmässä kannakkeessa huomaa ihan selkeästi, ettei kumityynyn pultinreikä ole keskellä verrattaessa sitä lohkon puolen kiinnityspultteihin, joten väkisinkin se kääntää.

Tehdastekoisilta nämä näyttää pistehitseineen, mutta en äkkiseltään löytänyt varaosanumeroa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja esko » Ti Helmikuu 15. 10:10:22 2011

Ei kait ne koskaan sovi sinne heittämällä. Mä jouduin rälläköimää ja hitsaamaan aika paljon kun W-CUP korvat laitoin. Sama tilanne tuntuu olevan noissakin.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 15. 21:36:03 2011

Tuossa nyt vielä kuva siitä miten paljon pidemmän korvan pultinreikien geometria vispaa. Ison reiän pitäisi siis olla noiden neljän pultin keskilinjalla.

http://www.arskanpaja.com/heittoa

Koita nyt sitte tämmösillä vehkeillä....
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

orkkisgt
Viestit: 414
Liittynyt: Ke Toukokuu 2. 23:01:46 2007

Re: RS1600 koneenkorvat?

Viesti Kirjoittaja orkkisgt » Ke Helmikuu 16. 20:49:42 2011

joo mulla oli aikoinaan tommoset korvat (auto racing) laitoin 1,6 kenttiin ja sama ongelma kuin sulla. mä tempasin nurralla reikiä isommax ni rupes sopimaan.
Ford Escord RS 2000
197 hp/226 Nm

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/RS%202000/

Vastaa Viestiin