Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jyrkkä
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005
Viesti
Kirjoittaja jyrkkä » Ma Marraskuu 15. 17:45:05 2010
moro!
4wd cossuun vetoakselien niveliä hakusessa.kokeilin googlella ja törmäsin tollaseen j&r:ään englannissa.
uudet koko akselit mielestäni varsin kohtuu hintaan???.tosin tarjolla vain eteen.
onko porukalla kokemusta tuollaisesta lafkasta ja sen tuotteista?
http://www.jandrcvjoints.co.uk/ford/dri ... s-cosworth
löytyiskö muita järkeviä vaihtoehtoja ja mistä nuita peräpään aksiloita vois metsästellä?
tv.jyrkkä
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 15. 20:15:34 2010
Eikös nelikon takapäässä ole samat nivelet kuin perus scorppareissa, eli niveliä saa motonetista yms. tarvikeliikkeistä. 50e kappale oli kun viimeks ostin.
Jäsen #606
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ma Marraskuu 15. 20:30:03 2010
olafu kirjoitti:eli niveliä saa motonetista yms. tarvikeliikkeistä. 50e kappale oli kun viimeks ostin.
En suosittele kyllä noita 50€ niveliä, mitä lie mabroja onkaan ja kestävyys ei oo erikoinen.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 15. 21:44:20 2010
löbro. On ne ainakin mulla kestäny...
Mutta mun kalusto onkin niin lyhytikäistä muutoin

Jäsen #606
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ma Marraskuu 15. 21:55:47 2010
olafu kirjoitti:löbro. On ne ainakin mulla kestäny...
Mutta mun kalusto onkin niin lyhytikäistä muutoin

Ei oo löbroja ne motonetin nivelet, ne on just niitä italian ? paskoja.
Löbrot on vajaan 80€ clubi kortilla ad:ssa
edit: ja noiden halpa nivelien suojakumit ei kestä sit mitään, itellä esim tarvikekumit alle 10 000km kesti.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 16. 0:47:54 2010
Löbro luki ainakin paketissa. Mutta ennenkin motonetista on saanut samalla numerolla ja hinnalla millon minkäkin valmistajan näkemyksen samasta aiheesta...
Jäsen #606
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 16. 15:34:52 2010
Alkuperäisvalmistaja (ainakin yksi niistä) oli Löbro; leimaa on löytynyt 100 ja108 mm nivelistä hopan soikion kera.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
jyrkkä
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005
Viesti
Kirjoittaja jyrkkä » Ti Marraskuu 16. 20:14:22 2010
kiitokset mielipiteistä
tv.jyrkkä

-
VV4*4
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
- Paikkakunta: Ruuhimäki
Viesti
Kirjoittaja VV4*4 » Ti Marraskuu 16. 20:24:33 2010
Ei oo kyllä noista kokemusta mutta mulla on jokusen vuoden ollu tommoset.
http://cgi.ebay.co.uk/DRIVESHAFT-FORD-E ... 588158ebe1 ja hyvin on kestäny. Ainut ero vakioihin on että sisempi nivel on koneistettu eikä peltikuorinen kuten vakiot ja hitusen pitemmät niin ei pullaha yhtähelposti välistä
-
jyrkkä
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005
Viesti
Kirjoittaja jyrkkä » To Marraskuu 25. 21:22:35 2010
moro!
palaan vielä asiaan lisäkysymyksellä.
eipä tuo j&r pystynytkään toimittamaan noita etuvetareita-ainakaan toistaiseksi,joten kysymys viisaammille:
oliko nuo 4wd cossun etupään nivelet samoja,kuin esim 2.0 4x4, xr4x4 ja 4x4 scorpparissa,kun noihin näyttäis olevan tarjolla pelkkiä niveliä??
tv.jyrkkä

-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » To Marraskuu 25. 21:52:39 2010
jyrkkä kirjoitti:eipä tuo j&r pystynytkään toimittamaan noita etuvetareita-ainakaan toistaiseksi
GGR? Ainakin pelkkä nivel uli nopeasti tuolta.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Marraskuu 26. 8:43:14 2010
jyrkkä kirjoitti:moro!
palaan vielä asiaan lisäkysymyksellä.
eipä tuo j&r pystynytkään toimittamaan noita etuvetareita-ainakaan toistaiseksi,joten kysymys viisaammille:
oliko nuo 4wd cossun etupään nivelet samoja,kuin esim 2.0 4x4, xr4x4 ja 4x4 scorpparissa,kun noihin näyttäis olevan tarjolla pelkkiä niveliä??
tv.jyrkkä

Nivelet on samoja, ero on puikon pituudessa.
Sisäpään oik. nivelessä on cossussa/dohc 4x4 lukkorengasura, lukituksen voi jättää pois jos alustaa ei ole kovasti laskettu.
Ulkopään nivelestä kannattaa varmistaa että on abs -sakaroilla
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » La Marraskuu 27. 15:20:46 2010
jjs kirjoitti:
Nivelet on samoja, ero on puikon pituudessa.
Sisäpään oik. nivelessä on cossussa/dohc 4x4 lukkorengasura, lukituksen voi jättää pois jos alustaa ei ole kovasti laskettu.
Ulkopään nivelestä kannattaa varmistaa että on abs -sakaroilla
Noi dokkilaiset/DOHC irtovetarit mitä mulla on ollu niin niissä ei ole ollu lukkorengasuraa. Cossusta en itte jättäis lukitusta pois, tosta mun toisesta on edellisten omistajien aikaan pulpahtanu vetari paikaltaan vakiokorkuisella alustalla.
#350
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » La Marraskuu 27. 15:46:30 2010
cosworthman kirjoitti:jjs kirjoitti:
Nivelet on samoja, ero on puikon pituudessa.
Sisäpään oik. nivelessä on cossussa/dohc 4x4 lukkorengasura, lukituksen voi jättää pois jos alustaa ei ole kovasti laskettu.
Ulkopään nivelestä kannattaa varmistaa että on abs -sakaroilla
Noi dokkilaiset/DOHC irtovetarit mitä mulla on ollu niin niissä ei ole ollu lukkorengasuraa. Cossusta en itte jättäis lukitusta pois, tosta mun toisesta on edellisten omistajien aikaan pulpahtanu vetari paikaltaan vakiokorkuisella alustalla.
mulla oli sama homma et ei ollu sokka uraa

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 28. 18:45:31 2010
Purin tutun asiakkaan DOHC -farkusta vetarit -05 paikkeilla, olivat aivan romut ja sokalla. Alkuperäisiksi väitti, tiedä sitten.
Omat ja muutaman tutun kokemukset ovat olleet murheettomia ilman sokkaa ajeluista. Myös rallissa N-ryhmän vehkeissä sokka jätettiin pois.
Pahin vihollinen lienee rikkoontunut oik. moottorikorvan kumi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
kujis
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 9:48:51 2005
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja kujis » Su Marraskuu 28. 20:09:05 2010
Ilman sokkaa on mullakin cossun vetari, ja alustaa laskettu on sen 30mm ainakin. Paikoillaan ovat ainakin toistaiseksi pysyneet...
Sierra Cosworth 4wd - 91
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » Ma Marraskuu 29. 12:07:38 2010
Tarina ei kerro et mistä tuo mun cossun hasardi johtui mut sinne on sillon laitettu uus etuperä+vetari ja etupalkista puuttuu pieni pala kun vetari lyöny siihen. Ja sitten pieni muistutus, vaihdelkaa/tarkistakaa usein etuperän oljyt! Oon nähny monta huonojen öljyjen takia rikki mennyttä murikkaa. Pahin oli yhdessä dokkinelikossa minkä ostin, koko kissanpää oli revenny juurineen ja lentäny vatukkoon etukardaanin kanssa

#350