Tarinaa viripakosarjasta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Tarinaa viripakosarjasta
Ostin holsetin ahtimelle tehdyn sarjan cossuun, erillisellä hukkaportilla. Turbon laippaan tulevia putkia ei ole haaroitettu mitenkään, vaan kaikki tulevat samaan "kammioon" holsetin ahtimessa on jaettu pakopesä, niin eikö pakopesän väliin pitäisi myös tehdä 1-2 ja 3-4 sylintereiltä tulevien putkien väliin "lätkä"(niinkuin ahtimessakin on) ettei aiheudu ns. pakokaasupyörrettä. Pyörre aiheuttaa sen että kaasujen virtaus turbolle heikkenee pyörteen vaikutuksesta. Kaveri kertoi tämän asian mulle ja olen kyllä itsekin ehdottomasti sitä mieltä. Ja nyt on kyse siitä, että escosta otetaan kaikki irti mitä saadaan, alle 600hv harmittaa suuresti.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Kyllähän se kannattaisi jaettu olla, jos se on tehty noin että 1-2 on tuotu eteen ja 3-4 taakse niin sehän on kohtuu helppo. Monesti näkee että on tehty siten että koneenpuolelle tuodaan jakamattomissa 2-3 ja taakse 1-4 jolloin jakaminen jälkeen päin onkin vaikeempaa.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Tarinaa viripakosarjasta
No voi siellä aiheutua jotain pyörteitäkin, mutta noi pakopulssit sitä virtausta eniten sotkee eli "potkii" kaasuja virtauksen kannalta heikentävästi.cosworth capri kirjoitti:Ostin holsetin ahtimelle tehdyn sarjan cossuun, erillisellä hukkaportilla. Turbon laippaan tulevia putkia ei ole haaroitettu mitenkään, vaan kaikki tulevat samaan "kammioon" holsetin ahtimessa on jaettu pakopesä, niin eikö pakopesän väliin pitäisi myös tehdä 1-2 ja 3-4 sylintereiltä tulevien putkien väliin "lätkä"(niinkuin ahtimessakin on) ettei aiheudu ns. pakokaasupyörrettä. Pyörre aiheuttaa sen että kaasujen virtaus turbolle heikkenee pyörteen vaikutuksesta. Kaveri kertoi tämän asian mulle ja olen kyllä itsekin ehdottomasti sitä mieltä. Ja nyt on kyse siitä, että escosta otetaan kaikki irti mitä saadaan, alle 600hv harmittaa suuresti.
Kannattaa nyt siis ymmärtää tässä ensin se perusasia, että 1-4 ja 2-3 pytyt ovat parit ja ne pitää erotella toisistaan, kun jaettua sarjaa tehdään. Eli jos tossa sinun sarjassa ei ole putket sillä lailla, että läpän laittamalla saat noi parit erilleen, niin kannattaa unohtaa koko homma.
Aika hyvin on toiminut myös jakamattomat sarjat jaetulla pesällä olevissa ahtimissa, joten ei ole synti kokeilla sitäkään, jos sarja on muuten hyvin tehty.
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
MikkoT kirjoitti:No voi siellä aiheutua jotain pyörteitäkin, mutta noi pakopulssit sitä virtausta eniten sotkee eli "potkii" kaasuja virtauksen kannalta heikentävästi.cosworth capri kirjoitti:Ostin holsetin ahtimelle tehdyn sarjan cossuun, erillisellä hukkaportilla. Turbon laippaan tulevia putkia ei ole haaroitettu mitenkään, vaan kaikki tulevat samaan "kammioon" holsetin ahtimessa on jaettu pakopesä, niin eikö pakopesän väliin pitäisi myös tehdä 1-2 ja 3-4 sylintereiltä tulevien putkien väliin "lätkä"(niinkuin ahtimessakin on) ettei aiheudu ns. pakokaasupyörrettä. Pyörre aiheuttaa sen että kaasujen virtaus turbolle heikkenee pyörteen vaikutuksesta. Kaveri kertoi tämän asian mulle ja olen kyllä itsekin ehdottomasti sitä mieltä. Ja nyt on kyse siitä, että escosta otetaan kaikki irti mitä saadaan, alle 600hv harmittaa suuresti.
Kannattaa nyt siis ymmärtää tässä ensin se perusasia, että 1-4 ja 2-3 pytyt ovat parit ja ne pitää erotella toisistaan, kun jaettua sarjaa tehdään. Eli jos tossa sinun sarjassa ei ole putket sillä lailla, että läpän laittamalla saat noi parit erilleen, niin kannattaa unohtaa koko homma.
Aika hyvin on toiminut myös jakamattomat sarjat jaetulla pesällä olevissa ahtimissa, joten ei ole synti kokeilla sitäkään, jos sarja on muuten hyvin tehty.
Kyllä mä sen perusasian onneksi ymmärrän, että 1-4 ja 2-3 on parit


Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Joo ei ollut tarkoitus olla liian "kärkevä", mutta oli noi pari ekaa viestiä omaan silmään sen verran sekavia, että ajattelin valistaa ihan jo muidenkin lukijoiden vuoksi, pyydän anteeksi mahdollista mielipahan aiheuttamistacosworth capri kirjoitti:Kyllä mä sen perusasian onneksi ymmärrän, että 1-4 ja 2-3 on paritTuo on juurikin sellainen sarja, jossa sylintereiltä tulevat putket liittyvät vierekkäin laippaan, eli 1-4 ja 2-3 sylintereiltä tulevien putkien väliin ei voi laippaa asentaa. Mahdollisesti tuon sarjan joutuu kyllä hylkäämään siinä vaiheessa kun vien tuon mopon penkkiin, mutta kun koneessa on 8000 kierrosta, niin luulisi, että siitä laipasta on tuossakin pakosarjassa hyötyä, tiedä sitten
Jos jollain on käytännön kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni.


Itse olen sitä mieltä, että ilman väliseinää pitäisi toimia paremmin, koska nyt toi kollektori tasaa noita vierekkäisiä pulsseja, kun taas väliseinän kanssa ne pääsisivät vaikuttamaan suoraan viereiseen kanavaan.
Periaatteessa sama ilmiö tulee, kun käytetään jaettua sarjaa ja jakamatonta pakopesää, jolloin pesän suulla vois tulla virtaushäiriöitä. Omissa viritelmissä jaettu sarja + jakamaton pesä on kyllä toiminut ihan hyvin teholuokissa 300-500hv.
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
MikkoT kirjoitti:Joo ei ollut tarkoitus olla liian "kärkevä", mutta oli noi pari ekaa viestiä omaan silmään sen verran sekavia, että ajattelin valistaa ihan jo muidenkin lukijoiden vuoksi, pyydän anteeksi mahdollista mielipahan aiheuttamistacosworth capri kirjoitti:Kyllä mä sen perusasian onneksi ymmärrän, että 1-4 ja 2-3 on paritTuo on juurikin sellainen sarja, jossa sylintereiltä tulevat putket liittyvät vierekkäin laippaan, eli 1-4 ja 2-3 sylintereiltä tulevien putkien väliin ei voi laippaa asentaa. Mahdollisesti tuon sarjan joutuu kyllä hylkäämään siinä vaiheessa kun vien tuon mopon penkkiin, mutta kun koneessa on 8000 kierrosta, niin luulisi, että siitä laipasta on tuossakin pakosarjassa hyötyä, tiedä sitten
Jos jollain on käytännön kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni.
![]()
![]()
Itse olen sitä mieltä, että ilman väliseinää pitäisi toimia paremmin, koska nyt toi kollektori tasaa noita vierekkäisiä pulsseja, kun taas väliseinän kanssa ne pääsisivät vaikuttamaan suoraan viereiseen kanavaan.
Periaatteessa sama ilmiö tulee, kun käytetään jaettua sarjaa ja jakamatonta pakopesää, jolloin pesän suulla vois tulla virtaushäiriöitä. Omissa viritelmissä jaettu sarja + jakamaton pesä on kyllä toiminut ihan hyvin teholuokissa 300-500hv.
Totta, joo en osannu sitä kovin selkeästi kirjoittaa. Et sä nyt mielipahaa aiheuttanut, mietin vaan, kun hetikö alkaa v.....lu

Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
THR kirjoitti:saako kysyä kenen tekemä sarja kyseessä?
En ole varma kenen tekemä tuo on, laitan tänään tuonne projektiosioon kuvan sarjasta.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Tuossa on nyt kuva http://cossu.kuvat.fi/kuvat/IMG_0778.JPG
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Tarinaa viripakosarjasta
itse jos tekisin nyt pakosarjan jaettun niin laittaisin 2-3 etummaiseen kanavaan ja 1-4 takimmaiseen pesän kanavaan..........
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Tarinaa viripakosarjasta
ei se huipputeho jää tuosta sarjasta kiinni. ahdin, nokat ja ahtopaine ratkaisee maksimi tehon, pakosarjalla saa hiplattua heräämistä paremmaksi. millä ahtimella ajattelit ponnistaa?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Meinaatko, että tuota kannattaisi käyttää? Kerro Timppa mitä ahdinta suosittelet? Holset jokatapauksessa.Timo kirjoitti:ei se huipputeho jää tuosta sarjasta kiinni. ahdin, nokat ja ahtopaine ratkaisee maksimi tehon, pakosarjalla saa hiplattua heräämistä paremmaksi. millä ahtimella ajattelit ponnistaa?
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Tuosta kuvakulmasta vähän paha sanoa, mutta eihän toi nyt kovin hyvältä näytä.
Jos 1 ja 4 on niin vastakkain kun miltä näyttää niin taitaa se 600hv 2 sylinterillä jäädä tulematta..
Tuokin sarja varmaan toimisi kunnon kollektorilla, jolla kaasut saisi kulkemaan oikeaan suuntaan ja pystyisi hyödyntämään jaetun pakopesän.
Juuri tuossa viime talvena korjattiin yksi mopon sarja jossa oli vastaavan tyyppinen järjestely eli käytännössä kone toimi kunnolla vain 2:lla sylinterillä. Pelkällä sarjan modauksella takapyörä teho nousi 167hv-> 218hv. Samoilla 0,8bar ahdoilla.
Jos 1 ja 4 on niin vastakkain kun miltä näyttää niin taitaa se 600hv 2 sylinterillä jäädä tulematta..
Tuokin sarja varmaan toimisi kunnon kollektorilla, jolla kaasut saisi kulkemaan oikeaan suuntaan ja pystyisi hyödyntämään jaetun pakopesän.
Juuri tuossa viime talvena korjattiin yksi mopon sarja jossa oli vastaavan tyyppinen järjestely eli käytännössä kone toimi kunnolla vain 2:lla sylinterillä. Pelkällä sarjan modauksella takapyörä teho nousi 167hv-> 218hv. Samoilla 0,8bar ahdoilla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Itsekin sitä mieltä että jos meinaa yli 600hv tehoja tavoitella ja haluu hyvin toimivan paketin niin kyllä mä melkein sarjan vaihtaisin. Tossa tosiaan tulee pulssit toisiaan vasten eikä virtaus kohdistu suoraan pakopesään päin niinkuin vois toivoa. Nyt kun ei oo vielä mitään tuon pakosarjan ympärille rakennettu niin ois vielä "helppo" vaihtaa pulssisarjaan jolla varmasti sais heräämistä parannettua. Tärkeä ominaisuus ajettavuuden kannalta kun melko reilun kokosen ahtimenkin joudut laittamaan.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Jari H kirjoitti:Tuosta kuvakulmasta vähän paha sanoa, mutta eihän toi nyt kovin hyvältä näytä.
Jos 1 ja 4 on niin vastakkain kun miltä näyttää niin taitaa se 600hv 2 sylinterillä jäädä tulematta..
Tuokin sarja varmaan toimisi kunnon kollektorilla, jolla kaasut saisi kulkemaan oikeaan suuntaan ja pystyisi hyödyntämään jaetun pakopesän.
Juuri tuossa viime talvena korjattiin yksi mopon sarja jossa oli vastaavan tyyppinen järjestely eli käytännössä kone toimi kunnolla vain 2:lla sylinterillä. Pelkällä sarjan modauksella takapyörä teho nousi 167hv-> 218hv. Samoilla 0,8bar ahdoilla.
Joo, kyllä 1 ja 4 on vastakkain tuossa sarjassa.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Kiitos vinkeistä. Täytyy unohtaa tuo sarja ja etsiä uusi kunnollinen.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Tarinaa viripakosarjasta
En osaa sanoa yhtään, ei ole tuntumaa ahdin maailmaan siinä mittakaavassa. Moottorin specksien kanssa vaan sopivalle ahdinpajalle keskustelemaan, siitä se lähtee. Esim LDS-turbolle soittoa..cosworth capri kirjoitti:Meinaatko, että tuota kannattaisi käyttää? Kerro Timppa mitä ahdinta suosittelet? Holset jokatapauksessa.Timo kirjoitti:ei se huipputeho jää tuosta sarjasta kiinni. ahdin, nokat ja ahtopaine ratkaisee maksimi tehon, pakosarjalla saa hiplattua heräämistä paremmaksi. millä ahtimella ajattelit ponnistaa?
Itse olen yhä hieman katkera että möin sen Pro52 pois, olis niin kiva kokeilla sitä nykymoottorissa.. oisko kellään??

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Mä sanoisin että jos ei sitä hyvää/parempaa sarjaa tahdo löytyä, niin laita vaikka vakio 2wd Cossun sarja mieluummin, teetetyn/tehdyn lyhemmän väliputken kera, sekin on parempi ratkaisu kuin tuo sun tekele (pahoin kyllä törmää nuo 1 ja 4cosworth capri kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Täytyy unohtaa tuo sarja ja etsiä uusi kunnollinen.

Oletan että kyseessä on Cossun 16v kone, en ihan saanut selvää pakosarjasta millä laipoilla se on?
Isot pojat on kehunu että 2wd Cossun vakio sarjallakin pääsee 600hv tietämille, kun vaan muutkin osa-alueet on kunnossa.

Fin-turbo.lla tuntui olevan jotain tietotaitoa Holseteista, kun ite kyselin niin tarjos HX50 +700hv suunnitelmiin, joten sulle riittäs varmaan joku hitusen pienempikin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi 

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Mukava kuulla! Katuraaseria rakennetaan, ei mitään näyttelyvehjettäBlackEscort kirjoitti:Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar

-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tarinaa viripakosarjasta
cosworth capri kirjoitti:Mukava kuulla! Katuraaseria rakennetaan, ei mitään näyttelyvehjettäBlackEscort kirjoitti:Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi
Tommosen ite sain ja ei todellakaan mikään hinnankirous. Sain sellaisen jonka halusinkin, lisäksi laipan vaihtamalla saa jaetulla pesällä olevan ahtimenkin kiinni helposti.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Proturbosta saa 450e hyvän pakosarjan cossuun.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Eikös nimimerkki Mettis tehnyt pakosarjoja vai kuka se nyt oli (huono nimi muisti), mullakin on yksi ohc yksilö.
Hinta/laatusuhde taatusti hyvä.
Hinta/laatusuhde taatusti hyvä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Sama nicci, hinta tais olla alle puolet tosta pro turbon hinnasta...tumppe kirjoitti:Eikös nimimerkki Mettis tehnyt pakosarjoja vai kuka se nyt oli (huono nimi muisti), mullakin on yksi ohc yksilö.
Hinta/laatusuhde taatusti hyvä.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Re: Tarinaa viripakosarjasta
on noita sarjoja jonkin verran tullut väännettyä cossuun ja ohc pannuun vuosien aikana, tuossa viimeisin joka paikoillaan omassa katiskassa http://s68.photobucket.com/albums/i2/me ... g&newest=1
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Kyllä tuo menettelee , olis toiminu paljon paremmin kun putket olis uhdistäny laipassa tai jos noin tekee niin loivempaan kulmaan . Tuo laippa muista oikastaBlackEscort kirjoitti:cosworth capri kirjoitti:Mukava kuulla! Katuraaseria rakennetaan, ei mitään näyttelyvehjettäBlackEscort kirjoitti:Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi
Tommosen ite sain ja ei todellakaan mikään hinnankirous. Sain sellaisen jonka halusinkin, lisäksi laipan vaihtamalla saa jaetulla pesällä olevan ahtimenkin kiinni helposti.

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Tämmösen ite väkertelelin HX35:lle Sarja. Varmaan joutuu vielä ulkoiselle portille tekemään paikan jos kiintee ei virtaa tarpeeks.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009
Re: Tarinaa viripakosarjasta
Mettis teki tuollaisen 42mm putkella olevan pulssisarjan mulle
http://cossu.kuvat.fi/kuvat/IMG_1028.JPG
Jokseenkin järkevämpi sarja kuin se mun aiempi, tuon viitsii jo laittaa ko. kokoonpanoon
http://cossu.kuvat.fi/kuvat/IMG_1028.JPG
Jokseenkin järkevämpi sarja kuin se mun aiempi, tuon viitsii jo laittaa ko. kokoonpanoon

Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar
