Tarinaa viripakosarjasta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » La Lokakuu 30. 21:09:22 2010

Ostin holsetin ahtimelle tehdyn sarjan cossuun, erillisellä hukkaportilla. Turbon laippaan tulevia putkia ei ole haaroitettu mitenkään, vaan kaikki tulevat samaan "kammioon" holsetin ahtimessa on jaettu pakopesä, niin eikö pakopesän väliin pitäisi myös tehdä 1-2 ja 3-4 sylintereiltä tulevien putkien väliin "lätkä"(niinkuin ahtimessakin on) ettei aiheudu ns. pakokaasupyörrettä. Pyörre aiheuttaa sen että kaasujen virtaus turbolle heikkenee pyörteen vaikutuksesta. Kaveri kertoi tämän asian mulle ja olen kyllä itsekin ehdottomasti sitä mieltä. Ja nyt on kyse siitä, että escosta otetaan kaikki irti mitä saadaan, alle 600hv harmittaa suuresti.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Lokakuu 31. 8:00:44 2010

Kyllähän se kannattaisi jaettu olla, jos se on tehty noin että 1-2 on tuotu eteen ja 3-4 taakse niin sehän on kohtuu helppo. Monesti näkee että on tehty siten että koneenpuolelle tuodaan jakamattomissa 2-3 ja taakse 1-4 jolloin jakaminen jälkeen päin onkin vaikeempaa.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Lokakuu 31. 8:57:37 2010

cosworth capri kirjoitti:Ostin holsetin ahtimelle tehdyn sarjan cossuun, erillisellä hukkaportilla. Turbon laippaan tulevia putkia ei ole haaroitettu mitenkään, vaan kaikki tulevat samaan "kammioon" holsetin ahtimessa on jaettu pakopesä, niin eikö pakopesän väliin pitäisi myös tehdä 1-2 ja 3-4 sylintereiltä tulevien putkien väliin "lätkä"(niinkuin ahtimessakin on) ettei aiheudu ns. pakokaasupyörrettä. Pyörre aiheuttaa sen että kaasujen virtaus turbolle heikkenee pyörteen vaikutuksesta. Kaveri kertoi tämän asian mulle ja olen kyllä itsekin ehdottomasti sitä mieltä. Ja nyt on kyse siitä, että escosta otetaan kaikki irti mitä saadaan, alle 600hv harmittaa suuresti.
No voi siellä aiheutua jotain pyörteitäkin, mutta noi pakopulssit sitä virtausta eniten sotkee eli "potkii" kaasuja virtauksen kannalta heikentävästi.

Kannattaa nyt siis ymmärtää tässä ensin se perusasia, että 1-4 ja 2-3 pytyt ovat parit ja ne pitää erotella toisistaan, kun jaettua sarjaa tehdään. Eli jos tossa sinun sarjassa ei ole putket sillä lailla, että läpän laittamalla saat noi parit erilleen, niin kannattaa unohtaa koko homma.

Aika hyvin on toiminut myös jakamattomat sarjat jaetulla pesällä olevissa ahtimissa, joten ei ole synti kokeilla sitäkään, jos sarja on muuten hyvin tehty.

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Su Lokakuu 31. 17:37:19 2010

MikkoT kirjoitti:
cosworth capri kirjoitti:Ostin holsetin ahtimelle tehdyn sarjan cossuun, erillisellä hukkaportilla. Turbon laippaan tulevia putkia ei ole haaroitettu mitenkään, vaan kaikki tulevat samaan "kammioon" holsetin ahtimessa on jaettu pakopesä, niin eikö pakopesän väliin pitäisi myös tehdä 1-2 ja 3-4 sylintereiltä tulevien putkien väliin "lätkä"(niinkuin ahtimessakin on) ettei aiheudu ns. pakokaasupyörrettä. Pyörre aiheuttaa sen että kaasujen virtaus turbolle heikkenee pyörteen vaikutuksesta. Kaveri kertoi tämän asian mulle ja olen kyllä itsekin ehdottomasti sitä mieltä. Ja nyt on kyse siitä, että escosta otetaan kaikki irti mitä saadaan, alle 600hv harmittaa suuresti.
No voi siellä aiheutua jotain pyörteitäkin, mutta noi pakopulssit sitä virtausta eniten sotkee eli "potkii" kaasuja virtauksen kannalta heikentävästi.

Kannattaa nyt siis ymmärtää tässä ensin se perusasia, että 1-4 ja 2-3 pytyt ovat parit ja ne pitää erotella toisistaan, kun jaettua sarjaa tehdään. Eli jos tossa sinun sarjassa ei ole putket sillä lailla, että läpän laittamalla saat noi parit erilleen, niin kannattaa unohtaa koko homma.

Aika hyvin on toiminut myös jakamattomat sarjat jaetulla pesällä olevissa ahtimissa, joten ei ole synti kokeilla sitäkään, jos sarja on muuten hyvin tehty.

Kyllä mä sen perusasian onneksi ymmärrän, että 1-4 ja 2-3 on parit :roll: Tuo on juurikin sellainen sarja, jossa sylintereiltä tulevat putket liittyvät vierekkäin laippaan, eli 1-4 ja 2-3 sylintereiltä tulevien putkien väliin ei voi laippaa asentaa. Mahdollisesti tuon sarjan joutuu kyllä hylkäämään siinä vaiheessa kun vien tuon mopon penkkiin, mutta kun koneessa on 8000 kierrosta, niin luulisi, että siitä laipasta on tuossakin pakosarjassa hyötyä, tiedä sitten :roll: Jos jollain on käytännön kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 31. 18:24:33 2010

saako kysyä kenen tekemä sarja kyseessä?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Lokakuu 31. 19:02:56 2010

cosworth capri kirjoitti:Kyllä mä sen perusasian onneksi ymmärrän, että 1-4 ja 2-3 on parit :roll: Tuo on juurikin sellainen sarja, jossa sylintereiltä tulevat putket liittyvät vierekkäin laippaan, eli 1-4 ja 2-3 sylintereiltä tulevien putkien väliin ei voi laippaa asentaa. Mahdollisesti tuon sarjan joutuu kyllä hylkäämään siinä vaiheessa kun vien tuon mopon penkkiin, mutta kun koneessa on 8000 kierrosta, niin luulisi, että siitä laipasta on tuossakin pakosarjassa hyötyä, tiedä sitten :roll: Jos jollain on käytännön kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni.
Joo ei ollut tarkoitus olla liian "kärkevä", mutta oli noi pari ekaa viestiä omaan silmään sen verran sekavia, että ajattelin valistaa ihan jo muidenkin lukijoiden vuoksi, pyydän anteeksi mahdollista mielipahan aiheuttamista :oops: :)

Itse olen sitä mieltä, että ilman väliseinää pitäisi toimia paremmin, koska nyt toi kollektori tasaa noita vierekkäisiä pulsseja, kun taas väliseinän kanssa ne pääsisivät vaikuttamaan suoraan viereiseen kanavaan.
Periaatteessa sama ilmiö tulee, kun käytetään jaettua sarjaa ja jakamatonta pakopesää, jolloin pesän suulla vois tulla virtaushäiriöitä. Omissa viritelmissä jaettu sarja + jakamaton pesä on kyllä toiminut ihan hyvin teholuokissa 300-500hv.

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Su Lokakuu 31. 19:45:57 2010

MikkoT kirjoitti:
cosworth capri kirjoitti:Kyllä mä sen perusasian onneksi ymmärrän, että 1-4 ja 2-3 on parit :roll: Tuo on juurikin sellainen sarja, jossa sylintereiltä tulevat putket liittyvät vierekkäin laippaan, eli 1-4 ja 2-3 sylintereiltä tulevien putkien väliin ei voi laippaa asentaa. Mahdollisesti tuon sarjan joutuu kyllä hylkäämään siinä vaiheessa kun vien tuon mopon penkkiin, mutta kun koneessa on 8000 kierrosta, niin luulisi, että siitä laipasta on tuossakin pakosarjassa hyötyä, tiedä sitten :roll: Jos jollain on käytännön kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni.
Joo ei ollut tarkoitus olla liian "kärkevä", mutta oli noi pari ekaa viestiä omaan silmään sen verran sekavia, että ajattelin valistaa ihan jo muidenkin lukijoiden vuoksi, pyydän anteeksi mahdollista mielipahan aiheuttamista :oops: :)

Itse olen sitä mieltä, että ilman väliseinää pitäisi toimia paremmin, koska nyt toi kollektori tasaa noita vierekkäisiä pulsseja, kun taas väliseinän kanssa ne pääsisivät vaikuttamaan suoraan viereiseen kanavaan.
Periaatteessa sama ilmiö tulee, kun käytetään jaettua sarjaa ja jakamatonta pakopesää, jolloin pesän suulla vois tulla virtaushäiriöitä. Omissa viritelmissä jaettu sarja + jakamaton pesä on kyllä toiminut ihan hyvin teholuokissa 300-500hv.

Totta, joo en osannu sitä kovin selkeästi kirjoittaa. Et sä nyt mielipahaa aiheuttanut, mietin vaan, kun hetikö alkaa v.....lu :lol: Laitan aluksi tuon sarjan paikoilleen ja etsin sitten penkitysvaiheessa uuden paremman version. Paha mennä sanomaan saako tuolla sarjalla 600hv rikki.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Su Lokakuu 31. 19:47:40 2010

THR kirjoitti:saako kysyä kenen tekemä sarja kyseessä?

En ole varma kenen tekemä tuo on, laitan tänään tuonne projektiosioon kuvan sarjasta.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Su Lokakuu 31. 20:07:35 2010

Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Lokakuu 31. 20:17:38 2010

itse jos tekisin nyt pakosarjan jaettun niin laittaisin 2-3 etummaiseen kanavaan ja 1-4 takimmaiseen pesän kanavaan..........

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 31. 20:51:42 2010

ei se huipputeho jää tuosta sarjasta kiinni. ahdin, nokat ja ahtopaine ratkaisee maksimi tehon, pakosarjalla saa hiplattua heräämistä paremmaksi. millä ahtimella ajattelit ponnistaa?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Su Lokakuu 31. 21:02:17 2010

Timo kirjoitti:ei se huipputeho jää tuosta sarjasta kiinni. ahdin, nokat ja ahtopaine ratkaisee maksimi tehon, pakosarjalla saa hiplattua heräämistä paremmaksi. millä ahtimella ajattelit ponnistaa?
Meinaatko, että tuota kannattaisi käyttää? Kerro Timppa mitä ahdinta suosittelet? Holset jokatapauksessa.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Marraskuu 2. 0:28:47 2010

Tuosta kuvakulmasta vähän paha sanoa, mutta eihän toi nyt kovin hyvältä näytä.
Jos 1 ja 4 on niin vastakkain kun miltä näyttää niin taitaa se 600hv 2 sylinterillä jäädä tulematta..
Tuokin sarja varmaan toimisi kunnon kollektorilla, jolla kaasut saisi kulkemaan oikeaan suuntaan ja pystyisi hyödyntämään jaetun pakopesän.

Juuri tuossa viime talvena korjattiin yksi mopon sarja jossa oli vastaavan tyyppinen järjestely eli käytännössä kone toimi kunnolla vain 2:lla sylinterillä. Pelkällä sarjan modauksella takapyörä teho nousi 167hv-> 218hv. Samoilla 0,8bar ahdoilla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Marraskuu 2. 7:27:50 2010

Itsekin sitä mieltä että jos meinaa yli 600hv tehoja tavoitella ja haluu hyvin toimivan paketin niin kyllä mä melkein sarjan vaihtaisin. Tossa tosiaan tulee pulssit toisiaan vasten eikä virtaus kohdistu suoraan pakopesään päin niinkuin vois toivoa. Nyt kun ei oo vielä mitään tuon pakosarjan ympärille rakennettu niin ois vielä "helppo" vaihtaa pulssisarjaan jolla varmasti sais heräämistä parannettua. Tärkeä ominaisuus ajettavuuden kannalta kun melko reilun kokosen ahtimenkin joudut laittamaan.
Toyota Supra TT

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Ti Marraskuu 2. 10:36:04 2010

Jari H kirjoitti:Tuosta kuvakulmasta vähän paha sanoa, mutta eihän toi nyt kovin hyvältä näytä.
Jos 1 ja 4 on niin vastakkain kun miltä näyttää niin taitaa se 600hv 2 sylinterillä jäädä tulematta..
Tuokin sarja varmaan toimisi kunnon kollektorilla, jolla kaasut saisi kulkemaan oikeaan suuntaan ja pystyisi hyödyntämään jaetun pakopesän.

Juuri tuossa viime talvena korjattiin yksi mopon sarja jossa oli vastaavan tyyppinen järjestely eli käytännössä kone toimi kunnolla vain 2:lla sylinterillä. Pelkällä sarjan modauksella takapyörä teho nousi 167hv-> 218hv. Samoilla 0,8bar ahdoilla.

Joo, kyllä 1 ja 4 on vastakkain tuossa sarjassa.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Ti Marraskuu 2. 10:38:47 2010

Kiitos vinkeistä. Täytyy unohtaa tuo sarja ja etsiä uusi kunnollinen.
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Marraskuu 3. 8:35:16 2010

cosworth capri kirjoitti:
Timo kirjoitti:ei se huipputeho jää tuosta sarjasta kiinni. ahdin, nokat ja ahtopaine ratkaisee maksimi tehon, pakosarjalla saa hiplattua heräämistä paremmaksi. millä ahtimella ajattelit ponnistaa?
Meinaatko, että tuota kannattaisi käyttää? Kerro Timppa mitä ahdinta suosittelet? Holset jokatapauksessa.
En osaa sanoa yhtään, ei ole tuntumaa ahdin maailmaan siinä mittakaavassa. Moottorin specksien kanssa vaan sopivalle ahdinpajalle keskustelemaan, siitä se lähtee. Esim LDS-turbolle soittoa..

Itse olen yhä hieman katkera että möin sen Pro52 pois, olis niin kiva kokeilla sitä nykymoottorissa.. oisko kellään?? O:)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Marraskuu 3. 17:04:06 2010

cosworth capri kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Täytyy unohtaa tuo sarja ja etsiä uusi kunnollinen.
Mä sanoisin että jos ei sitä hyvää/parempaa sarjaa tahdo löytyä, niin laita vaikka vakio 2wd Cossun sarja mieluummin, teetetyn/tehdyn lyhemmän väliputken kera, sekin on parempi ratkaisu kuin tuo sun tekele (pahoin kyllä törmää nuo 1 ja 4 :shock: ).
Oletan että kyseessä on Cossun 16v kone, en ihan saanut selvää pakosarjasta millä laipoilla se on?

Isot pojat on kehunu että 2wd Cossun vakio sarjallakin pääsee 600hv tietämille, kun vaan muutkin osa-alueet on kunnossa. :wink:

Fin-turbo.lla tuntui olevan jotain tietotaitoa Holseteista, kun ite kyselin niin tarjos HX50 +700hv suunnitelmiin, joten sulle riittäs varmaan joku hitusen pienempikin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Marraskuu 3. 17:30:38 2010

Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi :wink:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » Ke Marraskuu 3. 20:45:12 2010

BlackEscort kirjoitti:Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi :wink:
Mukava kuulla! Katuraaseria rakennetaan, ei mitään näyttelyvehjettä
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Marraskuu 4. 6:38:38 2010

cosworth capri kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi :wink:
Mukava kuulla! Katuraaseria rakennetaan, ei mitään näyttelyvehjettä

Tommosen ite sain ja ei todellakaan mikään hinnankirous. Sain sellaisen jonka halusinkin, lisäksi laipan vaihtamalla saa jaetulla pesällä olevan ahtimenkin kiinni helposti.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Antti » To Marraskuu 4. 18:32:21 2010

Proturbosta saa 450e hyvän pakosarjan cossuun.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 4. 19:13:20 2010

Eikös nimimerkki Mettis tehnyt pakosarjoja vai kuka se nyt oli (huono nimi muisti), mullakin on yksi ohc yksilö.
Hinta/laatusuhde taatusti hyvä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Marraskuu 4. 20:11:42 2010

tumppe kirjoitti:Eikös nimimerkki Mettis tehnyt pakosarjoja vai kuka se nyt oli (huono nimi muisti), mullakin on yksi ohc yksilö.
Hinta/laatusuhde taatusti hyvä.
Sama nicci, hinta tais olla alle puolet tosta pro turbon hinnasta...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja mettis » To Marraskuu 4. 20:29:00 2010

on noita sarjoja jonkin verran tullut väännettyä cossuun ja ohc pannuun vuosien aikana, tuossa viimeisin joka paikoillaan omassa katiskassa http://s68.photobucket.com/albums/i2/me ... g&newest=1
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Jake » La Marraskuu 6. 10:00:28 2010

BlackEscort kirjoitti:
cosworth capri kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Clubissahan on osaava pakosarjan tekijä jos ei mitään +1000€ thyyning sarjaa etsi :wink:
Mukava kuulla! Katuraaseria rakennetaan, ei mitään näyttelyvehjettä

Tommosen ite sain ja ei todellakaan mikään hinnankirous. Sain sellaisen jonka halusinkin, lisäksi laipan vaihtamalla saa jaetulla pesällä olevan ahtimenkin kiinni helposti.
Kyllä tuo menettelee , olis toiminu paljon paremmin kun putket olis uhdistäny laipassa tai jos noin tekee niin loivempaan kulmaan . Tuo laippa muista oikasta :wink:
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 6. 13:12:16 2010

kkd tekee kans laadukkaita pakosarjoa


http://www.kkdmotorsport.com/

Humski
CRSC jäsen 2017
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti:

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Humski » La Joulukuu 11. 16:39:49 2010

Tämmösen ite väkertelelin HX35:lle Sarja. Varmaan joutuu vielä ulkoiselle portille tekemään paikan jos kiintee ei virtaa tarpeeks.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*

cosworth capri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Marraskuu 23. 17:27:56 2009

Re: Tarinaa viripakosarjasta

Viesti Kirjoittaja cosworth capri » La Joulukuu 11. 17:01:50 2010

Mettis teki tuollaisen 42mm putkella olevan pulssisarjan mulle

http://cossu.kuvat.fi/kuvat/IMG_1028.JPG

Jokseenkin järkevämpi sarja kuin se mun aiempi, tuon viitsii jo laittaa ko. kokoonpanoon :burn
Escort Rs Cosworth -93 2wd 608,4hv
Capri cosworth mk1 -70 (Suomen ainoa laillinen tehorajaton)
2002 1,5bar
2011 2,0bar 608,4hv
2012 ? bar 8)

Vastaa Viestiin