Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Humski
CRSC jäsen 2017
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti:

Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja Humski » Ke Lokakuu 13. 17:58:33 2010

Sellasta lähin kyselemään, että jos jollain ois tietoa enemmän 17m muutoskatsastuksista ja tekniikan vaihdosten mahdollisuuksista.

Olis tarkotuksen napata tuosta Cosworth Scorpiosta tuo moottori laatikkoineen 17 metriseen.
Tietoo on sen verran että ainakin Roverin 3,5 v8:lle on jotkut joskus saanu katsastettua. Taitaapa olla 20M:kin peräti Fordin pikkulohkolle tehty.

Tietoa/apua tarviis nuissa jarrujen ja alustan muutos hommissa.

Etulokasuojia vois kans kaupata jos sattuis ehjiä pyörimään nurkissa.

Vesa Humaloja
044-5968969

kiitos!
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Lokakuu 13. 18:41:17 2010

löysin koneelta muutaman erovaisuus todistuksen
http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Lokakuu 13. 19:26:37 2010

Eikös 17M isoin kone oo 2.3 V6 ?
Eli tarvii poikkeusluvan tuolle BOA/BOB:ille

Vai saikos tätä verailtua johonkii muuhin malliin ?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Lokakuu 13. 20:55:12 2010

Taitaa 17M olla 2.0L V6 (20M sitten 2.3), mutta samaa P7 korihan se on 26M kanssa eli se 2.6L V6.
Hyvin suurella todennäköisyydellä tarvitsee Suomessa poikkeusluvan.

Humski
CRSC jäsen 2017
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti:

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja Humski » To Lokakuu 14. 10:59:10 2010

2.6 v6 onkin paikallaan nyt, mutta ei oo muutoskatsastettu, koska saman näkönen kone ku tuo 2.0 v6. Eli ei oo prosentteja vielä.

Sama p7b koppahan se tuo 17m on ku 20 ja 26.

17m on v4 ja 2.0 v6

20m on 2.0 ja 2.3v6

26m on sitte 2.6 v6

Litrojen mukaan kyllä voi pistää tuon 2.9 24v mutta tehot menee reilusti yli. Mitenhän esimerkiks sitten granadan tai scorpion jarruille jos tekis.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja henu » To Lokakuu 14. 11:01:59 2010

Juu no sitte, mut ei ne jarrut vaikuta siihen mikä on mallisarjan tehokkain, sen mukaanhan niitä tehoja pitäs olla.
Mut jotenkii kikkailemallahan tuon vois saada kilpiin :)

Humski
CRSC jäsen 2017
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti:

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja Humski » To Lokakuu 14. 15:16:43 2010

Se 2.6 on vissii joku 140hv. Eli sen jarruilla sais ottaa sen 140hv+20%

Mutta jotkut on saanu varmaan kikkailtua jollain 2.8i Granadan jarruilla sen mukaan ilmeisesti.

Consuleita on kans tehty cossun tekniikalle, mutta siinä vaikuttaa varmaan se kun se on periaatteessa sama ku Granada.

Eiköhän tämä tästä selviä vielä.

Tai sitten pitäs teholappu olla moottorin tehoista ja saada mitattua paljo alle sen vakion 192hv.

Sitte ois sellanen vaihtoehto, että katsastais ensin 2,9 12v ja sitte mukamas niille kansille! Vois olla ehkä mahollista.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 14. 21:05:31 2010

Ensin todistat että korikehikko on sama 17 ja 26 metrisessä, sitten rakennat omavalmistemoottorin joka on vaikkapa 2,4 tai 2,9 litrainen 12v lohkomerkinnöiltään johon on asennettu 24v kannet Cosworthin BOA/BOB:sta. Polttoainejärjestelmä on toki omavalmisteinen (vaikkapa ecultaan ja antureiltaan), kuten mahd. moni muukin yksityiskohta. Tehoa ei tunneta, joten jarrupenkkiin. Tulos mielellään alle 26M:n 2,6 litraisen (125 hv + 20% -> max. 150 hv).

Ja alusta pitää vastata 26M:n järeintä varustusta, erityisesti jarrut.

Melkeinpä hankalinta on toditaa korin ja alustan vastaavuus luotettavasti.

Jk. Tämän kirjoitti Mister X joka tunkeutui jjs:n koneelle O:)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Humski
CRSC jäsen 2017
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti:

Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.

Viesti Kirjoittaja Humski » Pe Lokakuu 15. 15:16:29 2010

Jep, jotain tämmöstä tuli itekki mietittyä.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*

Vastaa Viestiin