Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Sellasta lähin kyselemään, että jos jollain ois tietoa enemmän 17m muutoskatsastuksista ja tekniikan vaihdosten mahdollisuuksista.
Olis tarkotuksen napata tuosta Cosworth Scorpiosta tuo moottori laatikkoineen 17 metriseen.
Tietoo on sen verran että ainakin Roverin 3,5 v8:lle on jotkut joskus saanu katsastettua. Taitaapa olla 20M:kin peräti Fordin pikkulohkolle tehty.
Tietoa/apua tarviis nuissa jarrujen ja alustan muutos hommissa.
Etulokasuojia vois kans kaupata jos sattuis ehjiä pyörimään nurkissa.
Vesa Humaloja
044-5968969
kiitos!
Olis tarkotuksen napata tuosta Cosworth Scorpiosta tuo moottori laatikkoineen 17 metriseen.
Tietoo on sen verran että ainakin Roverin 3,5 v8:lle on jotkut joskus saanu katsastettua. Taitaapa olla 20M:kin peräti Fordin pikkulohkolle tehty.
Tietoa/apua tarviis nuissa jarrujen ja alustan muutos hommissa.
Etulokasuojia vois kans kaupata jos sattuis ehjiä pyörimään nurkissa.
Vesa Humaloja
044-5968969
kiitos!
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
löysin koneelta muutaman erovaisuus todistuksen
http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/
http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Eikös 17M isoin kone oo 2.3 V6 ?
Eli tarvii poikkeusluvan tuolle BOA/BOB:ille
Vai saikos tätä verailtua johonkii muuhin malliin ?
Eli tarvii poikkeusluvan tuolle BOA/BOB:ille
Vai saikos tätä verailtua johonkii muuhin malliin ?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Taitaa 17M olla 2.0L V6 (20M sitten 2.3), mutta samaa P7 korihan se on 26M kanssa eli se 2.6L V6.
Hyvin suurella todennäköisyydellä tarvitsee Suomessa poikkeusluvan.
Hyvin suurella todennäköisyydellä tarvitsee Suomessa poikkeusluvan.
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
2.6 v6 onkin paikallaan nyt, mutta ei oo muutoskatsastettu, koska saman näkönen kone ku tuo 2.0 v6. Eli ei oo prosentteja vielä.
Sama p7b koppahan se tuo 17m on ku 20 ja 26.
17m on v4 ja 2.0 v6
20m on 2.0 ja 2.3v6
26m on sitte 2.6 v6
Litrojen mukaan kyllä voi pistää tuon 2.9 24v mutta tehot menee reilusti yli. Mitenhän esimerkiks sitten granadan tai scorpion jarruille jos tekis.
Sama p7b koppahan se tuo 17m on ku 20 ja 26.
17m on v4 ja 2.0 v6
20m on 2.0 ja 2.3v6
26m on sitte 2.6 v6
Litrojen mukaan kyllä voi pistää tuon 2.9 24v mutta tehot menee reilusti yli. Mitenhän esimerkiks sitten granadan tai scorpion jarruille jos tekis.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Juu no sitte, mut ei ne jarrut vaikuta siihen mikä on mallisarjan tehokkain, sen mukaanhan niitä tehoja pitäs olla.
Mut jotenkii kikkailemallahan tuon vois saada kilpiin
Mut jotenkii kikkailemallahan tuon vois saada kilpiin

-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Se 2.6 on vissii joku 140hv. Eli sen jarruilla sais ottaa sen 140hv+20%
Mutta jotkut on saanu varmaan kikkailtua jollain 2.8i Granadan jarruilla sen mukaan ilmeisesti.
Consuleita on kans tehty cossun tekniikalle, mutta siinä vaikuttaa varmaan se kun se on periaatteessa sama ku Granada.
Eiköhän tämä tästä selviä vielä.
Tai sitten pitäs teholappu olla moottorin tehoista ja saada mitattua paljo alle sen vakion 192hv.
Sitte ois sellanen vaihtoehto, että katsastais ensin 2,9 12v ja sitte mukamas niille kansille! Vois olla ehkä mahollista.
Mutta jotkut on saanu varmaan kikkailtua jollain 2.8i Granadan jarruilla sen mukaan ilmeisesti.
Consuleita on kans tehty cossun tekniikalle, mutta siinä vaikuttaa varmaan se kun se on periaatteessa sama ku Granada.
Eiköhän tämä tästä selviä vielä.
Tai sitten pitäs teholappu olla moottorin tehoista ja saada mitattua paljo alle sen vakion 192hv.
Sitte ois sellanen vaihtoehto, että katsastais ensin 2,9 12v ja sitte mukamas niille kansille! Vois olla ehkä mahollista.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Ensin todistat että korikehikko on sama 17 ja 26 metrisessä, sitten rakennat omavalmistemoottorin joka on vaikkapa 2,4 tai 2,9 litrainen 12v lohkomerkinnöiltään johon on asennettu 24v kannet Cosworthin BOA/BOB:sta. Polttoainejärjestelmä on toki omavalmisteinen (vaikkapa ecultaan ja antureiltaan), kuten mahd. moni muukin yksityiskohta. Tehoa ei tunneta, joten jarrupenkkiin. Tulos mielellään alle 26M:n 2,6 litraisen (125 hv + 20% -> max. 150 hv).
Ja alusta pitää vastata 26M:n järeintä varustusta, erityisesti jarrut.
Melkeinpä hankalinta on toditaa korin ja alustan vastaavuus luotettavasti.
Jk. Tämän kirjoitti Mister X joka tunkeutui jjs:n koneelle
Ja alusta pitää vastata 26M:n järeintä varustusta, erityisesti jarrut.
Melkeinpä hankalinta on toditaa korin ja alustan vastaavuus luotettavasti.
Jk. Tämän kirjoitti Mister X joka tunkeutui jjs:n koneelle

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 9:29:07 2006
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihdosta: 17M 2000s vm.69 projekti.
Jep, jotain tämmöstä tuli itekki mietittyä.
Sierra V6 TIC (ex 16vt 439hv/520nm) *TATECH* -89
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*
Audi UrS4 2.2TQ Avant man. -93 (gt35, 3"exh, FMIC)
Sierra STW 2.9i man. -89
Sierra 1.8 ohc -87 (museoon?)
Zetor 5511 Turbo -70 *Pihakone*