ERST päästö ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Pe Syyskuu 10. 21:40:33 2010

Kaverin puolesta kyselen, elikkäs auto on -89mallinen alkuperänen RSturbo escortti,täysin vakio EFIn nokkaa lukuunottamatta. Leimalle saamisessa ei oo muuta ongelmaa kun korkeat hiilidioksiidi arvot, muut lukemat ihan hyvät.Koitettu säätää siitä jakajan säätöruuvista mutta ei auttanut.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

koppa5
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 22:54:39 2003

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja koppa5 » Ma Syyskuu 13. 23:23:46 2010

Mites tollaset ihan perus, ilmansuodatin, tulpat, tulpanjohdot, ennakko?
Säätöruuvilla varmaan tarkoitat sitä jakajan päällä olevaa kuusiokoloavaimella säädettävää ruuvia?
Ford Escort RST S2
Renault R5 GTX 1.8 16V (ratalelu)

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ti Syyskuu 14. 7:26:23 2010

koppa5 kirjoitti:Mites tollaset ihan perus, ilmansuodatin, tulpat, tulpanjohdot, ennakko?
Säätöruuvilla varmaan tarkoitat sitä jakajan päällä olevaa kuusiokoloavaimella säädettävää ruuvia?
Ilmansuodatin,tulpat,johdot,kaikki on uutta, Ennakkoa ei ole säädetty kun ihan näppituntumalla,käy kuitenkin ihan nätisti
Säädetty siitä jakajan päältä(oliko se nyt kuusiokolo :roll: ) onko siinä edes muita säätöruuveja :?: Muistaakseni liikutti läppää ylös alas
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ti Syyskuu 14. 11:12:54 2010

Voiko olla että joku anturi on rikki tai kytketty väärin. Auto on kuitenkin ostettu konevikaisena(purettuna) ja kasattu siitä nykyiseen kuntoon. Ei sataprosenttista varmuutta että kaikki anturin johdot kytketty oikein tai että onko anturit edes ehjiä.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Syyskuu 14. 17:37:02 2010

Kannattaa tarkastaa imusarjasta kaikki anturit ja johdot mitkä ovat siellä takana piilossa.
Lisäksi tarkastaisin että perusennakko on kohdallaan. Onhan jako kohdallaan?

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ti Syyskuu 14. 19:50:35 2010

Antti O kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imusarjasta kaikki anturit ja johdot mitkä ovat siellä takana piilossa.
Lisäksi tarkastaisin että perusennakko on kohdallaan. Onhan jako kohdallaan?
Jako on kohdallaan, varmistettiin miljoona kertaa ennen kun nostettiin kone paikoilleen.
Noi anturit itseäkin vähän arvelluttaa että toimivatko tai ovatko oikein kytketty.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ma Syyskuu 20. 20:34:36 2010

Puhuin kaverin kanssa kahvilla tuosta määränjakajan ruuvista ja se sano että se oli ihan talttakantanen ruuvi, voiko olla että tähän olisi vaihtettu jälkikäteen jostain syystä tuo ruuvi ja tässä olisi liian vähän säätövaraa?
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Syyskuu 20. 20:38:11 2010

Eihän nyt ole käynyt niin että pyörität sitä määräjakajan kuusiokoloruuvin "suojaruuvia" Eli siinä on päällimmäisenä muistaakseni talttapäinen ruuvi mikä aukeaa normaalisti vastapäivään aukaisemalla. Se täysin auki ja irti ja sen alta, syvältä löytyy kuusiokoloruuvi. En muista nyt ulkoa sen avaimen kokoa mutta se pitää olla luokkaa 10-15cm pitkä. Siitä ruuvista säätämällä muuttuu tyhjäkäyntiseos.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Syyskuu 20. 21:01:38 2010

Antti O kirjoitti:Eihän nyt ole käynyt niin että pyörität sitä määräjakajan kuusiokoloruuvin "suojaruuvia" Eli siinä on päällimmäisenä muistaakseni talttapäinen ruuvi mikä aukeaa normaalisti vastapäivään aukaisemalla. Se täysin auki ja irti ja sen alta, syvältä löytyy kuusiokoloruuvi. En muista nyt ulkoa sen avaimen kokoa mutta se pitää olla luokkaa 10-15cm pitkä. Siitä ruuvista säätämällä muuttuu tyhjäkäyntiseos.
Näinhän se on, 3mm muistaakseni kuusiokolon koko.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ma Syyskuu 20. 21:06:14 2010

Antti O kirjoitti:Eihän nyt ole käynyt niin että pyörität sitä määräjakajan kuusiokoloruuvin "suojaruuvia" Eli siinä on päällimmäisenä muistaakseni talttapäinen ruuvi mikä aukeaa normaalisti vastapäivään aukaisemalla. Se täysin auki ja irti ja sen alta, syvältä löytyy kuusiokoloruuvi. En muista nyt ulkoa sen avaimen kokoa mutta se pitää olla luokkaa 10-15cm pitkä. Siitä ruuvista säätämällä muuttuu tyhjäkäyntiseos.
Luultavasti juuri näin on käynyt :oops: Mutta liikuttaako tuokin sitten jo läppää ylös alas :?
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Syyskuu 20. 21:55:59 2010

Tero87 kirjoitti:
Antti O kirjoitti:Eihän nyt ole käynyt niin että pyörität sitä määräjakajan kuusiokoloruuvin "suojaruuvia" Eli siinä on päällimmäisenä muistaakseni talttapäinen ruuvi mikä aukeaa normaalisti vastapäivään aukaisemalla. Se täysin auki ja irti ja sen alta, syvältä löytyy kuusiokoloruuvi. En muista nyt ulkoa sen avaimen kokoa mutta se pitää olla luokkaa 10-15cm pitkä. Siitä ruuvista säätämällä muuttuu tyhjäkäyntiseos.
Luultavasti juuri näin on käynyt :oops: Mutta liikuttaako tuokin sitten jo läppää ylös alas :?
Se talttapää on vaan tulppana, se kuusiokolo on varmaan 9cm syvemmällä... :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » Ti Syyskuu 21. 7:09:31 2010

Nyt hävettää,vituttaa,hävettää :oops:
Noo koitetaas uusiks, jos nyt sitte alkais toimiin :lol:
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Syyskuu 21. 21:25:07 2010

Tero87 kirjoitti:Nyt hävettää,vituttaa,hävettää :oops:
Noo koitetaas uusiks, jos nyt sitte alkais toimiin :lol:
Sitä sattuu tekevälle, no panic. :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Tero87
Viestit: 119
Liittynyt: To Elokuu 25. 14:45:52 2005
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero87 » To Syyskuu 23. 7:18:08 2010

Noniin nyt löyty, ensviikolla koittaan säätään sitä. Kiitos vastauksista.
Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...

RSTkaastinen
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja RSTkaastinen » To Elokuu 9. 12:03:48 2012

Mullaki olis varmaan säätöö vailla. Kylmänä ku käynnistää niin käy nätisti tasaseen mut ku ryyppy poistuu niin rupee vähän porpottaa. Ryyppy nostaa kierrokset jonnekki 1200 ja sit puottaa tyhjäkäynnille n. 600. Ryypyn seokset 14-15 ja tyhjäkäynnin 17 päälle. En ole viel koittanu seoksia säätää. Onko noi ok? Täyskaasul ahdot max 1,1 ja seokset 11-12 ja hyvin toimii/vetää. Onx noi ok? Ke-jet siis kysees.
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja Sine » To Elokuu 9. 18:27:14 2012

Määräjakajassa on seoksen säätöruuvi ja jos se on pielessä, niin käyttäytyy juurikin suurin piirtein noin. Siellä päällä on (tulpan alla, jos vielä tallella) kuusiokoloruuvi. Sitä hiljakseen kääntelemällä voi saada korvakuulolla seoksen kohdillaan, jos tietää mitä tekee.

RSTkaastinen
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ERST päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja RSTkaastinen » Ma Elokuu 13. 21:31:28 2012

Nyt on tyhjäkäynti 15 paikkeilla ja hyvin käy. Kiitti vinkeistä.
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00

Vastaa Viestiin