Cossulla penkissä..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Syyskuu 7. 22:11:56 2010

Mitä ne jätkät nyt säätää :D
Siis 491hv rengas tehoa, eli se voima millä on rullia pyöritetty.
Laskennallinen moottoriteho oli 545hv.
Linkit lappuihin on sielä rojekti osastossa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 8. 0:08:39 2010

No, julmasti on löylyä! Onnittelun paikka :lol:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Syyskuu 8. 7:58:09 2010

AkiS kirjoitti:Mitä ne jätkät nyt säätää :D
Siis 491hv rengas tehoa, eli se voima millä on rullia pyöritetty.
Laskennallinen moottoriteho oli 545hv.
Linkit lappuihin on sielä rojekti osastossa.
aika hyvin...kävitkö siellä jokkis penkissä?

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Syyskuu 8. 8:08:56 2010

THR kirjoitti:
aika hyvin...kävitkö siellä jokkis penkissä?
Juu, sinne vaan muutkin tehopelin omistavat kokeilemaan mitä irtoaa et tietäs onko niitten rullat ihan metsässä.
Mutta ainakin pienempi tehosten autojen kanssa on lukemat ollu järkeviä sielä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Syyskuu 8. 8:10:41 2010

AkiS kirjoitti:
THR kirjoitti:
aika hyvin...kävitkö siellä jokkis penkissä?
Juu, sinne vaan muutkin tehopelin omistavat kokeilemaan mitä irtoaa et tietäs onko niitten rullat ihan metsässä.
Mutta ainakin pienempi tehosten autojen kanssa on lukemat ollu järkeviä sielä.
joo näin muistelin...

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Pykälä » La Syyskuu 11. 18:28:44 2010

Taas YLLÄRI aletaan keljuilemaan ja otteleen herneitä nenään :(

Olis kiva tietää paremmin näistä kokoonpanoista, eikä jaksa alkaa selaan jotain 20-30 sivun prokkis-topikkia läpi selvittääkseen mitä siel konehuoneenpeiton alla oikein on penkittäessä...
Noin niinkuin mahdollisien osien hankintaa tulevaisuutta ajatellen olis kiva tietää mitä saa millasella kokoonpanolla.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » La Syyskuu 11. 19:27:24 2010

O:) :wink: :burn

ei saa olla niin tosikko ettei missään keskustelussa pysty oleen lungisti, vaikka ihmiset laittaa hymiöitä ja muotoilee tekstit humoristiseksi, jne, niin heti flektit huutaa ja pakolämmöt heiluu, tulee pian nakutusta jos ei osaa höllätä.. :shock: ei enempää pysty myötäilemään ja joustamaan..

hiljaisten miesten kerho kasvaa päivä päivältä, laitoin kans anomuksen valmiiks.., ihan oikeesti, ei aina jaksais tätä samaa äksyilyä.. :green: :roll: :green:

ja totta, palataan aiheeseen, en tiedä kyseessä olevasta autosta yhtään enempää mitä täällä on julki tuotu, ajattelin kyllä soitella ko kaverin kans ja jutella ihan privatisti aiheesta sekä vaihtaa kokemuksia, olis pari kivaa ajatusta mielessä..

on hyvä muistaa et jos esimerkiksi itseä tympii/ei jaksa lukea läpi mitä joku on vaivautunut julki tuomaan, kun taas ne projektien kirjoittaneet ovat tehneet asian eteen töitä vuosia (esim 16vuotta omakohtaisesti) ja polttanut rahaa ihan älyttömästi, niin olisko kohteliasta et jos kiinnostaa niin lukis aluks läpi vaikka sen mitä aiheesta on kirjoitettu. sitten kun kaikki jo olemassa oleva on luettu/omaksuttu, on hyvä hetki alkaa kyselemään lisää ja speciaalimpia asioita, niihin täällä yleensä vastataan todella hienosti ja asiallisesti.

mut kysymykset mitä sulla on koneessa, laita specksit näytille, paljon tehoa ja laitatko penkkilapun näytille myös, se on hieman ikävää ja epäkohteliasta rakentajaa kohtaan. tämä siis minun mielipiteeni.

sorry, olen väsy kun hain taas tänään yhden projektin lisää, eli jotta kukaan ei möksähdä niin :D :wink: O:) :cha :burn ja kyllä oli hyvä 4wd cossu minkä tänään sain ruottista! I'm very happy!!!! siitäkin projektitarinaa piakkoin.. :wink: :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 11. 20:19:10 2010

En tiedä mitä projektijutun kirjoittelu tänne vaatii. Tossa taannoin pistin omasta mielestäni laajasta projektista kuvia ja juttua tänne ,mut ei siel käyny kettään kattoos tai kommentoimassa. Hävitin koko jutun tilaa viemästä. Jotenkin on havaittavissa semmosta sisäänpäin lämpiämistä ja kuppikuntiin ryhmittymistä. Ilmeisesti on piirit liian pienet ja egot korkeella.

Ja tuntuu tilanne olevan sen verran tulehtunut ,et ei tää enää tästä ainakaan parane. Nohh ,onneks myydään/ostetaan viestiketju on olemassa. Cossun laitosta ja projekteista löytyy vähemmän vittuuntunutta juttua vaikka enklannin suunnasta.
Viimeksi muokannut KtK, La Syyskuu 11. 20:38:08 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Syyskuu 11. 20:37:40 2010

Noo, kun täällä on vuosia notkunut niin huomaa miten taso on laskenut ja ainaki ite oon oppinut suodattamaan joidenkin ulosantia. Muutenkin foorumi on hiljentynyt vuosien saatossa todella paljon, vaikka jäsenten määrä on huomattavasti noussut. Mistä tämä johtuu? Mielestäni tätä asiaa pitäisi käsitellä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 11. 21:01:15 2010

Vaikka Timo II toivokin bannia niin ei saanu vieläkään :wink:
Mutta osan toiveista täytin ja siivosin topikkia oman makuni mukaan... kaipa niistä jotain jäi jälkipolville jonnekin netin syövereihin.

Ja kuten aiemmin on ollu puhetta... tai siis kirjottelua niin vaikka porukka ei kommentoi niin projekti topikkeja luetaan kyllä kohtuullisella aktiivisuudella. Kannattaa kirjotella ja tuumia että on vaikka sitten jonkinlaista blokin pitämistä.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja THR » La Syyskuu 11. 21:11:13 2010

Timo kirjoitti:O:) :wink: :burn

ei saa olla niin tosikko ettei missään keskustelussa pysty oleen lungisti, vaikka ihmiset laittaa hymiöitä ja muotoilee tekstit humoristiseksi, jne, niin heti flektit huutaa ja pakolämmöt heiluu, tulee pian nakutusta jos ei osaa höllätä.. :shock: ei enempää pysty myötäilemään ja joustamaan..

hiljaisten miesten kerho kasvaa päivä päivältä, laitoin kans anomuksen valmiiks.., ihan oikeesti, ei aina jaksais tätä samaa äksyilyä.. :green: :roll: :green:

ja totta, palataan aiheeseen, en tiedä kyseessä olevasta autosta yhtään enempää mitä täällä on julki tuotu, ajattelin kyllä soitella ko kaverin kans ja jutella ihan privatisti aiheesta sekä vaihtaa kokemuksia, olis pari kivaa ajatusta mielessä..

on hyvä muistaa et jos esimerkiksi itseä tympii/ei jaksa lukea läpi mitä joku on vaivautunut julki tuomaan, kun taas ne projektien kirjoittaneet ovat tehneet asian eteen töitä vuosia (esim 16vuotta omakohtaisesti) ja polttanut rahaa ihan älyttömästi, niin olisko kohteliasta et jos kiinnostaa niin lukis aluks läpi vaikka sen mitä aiheesta on kirjoitettu. sitten kun kaikki jo olemassa oleva on luettu/omaksuttu, on hyvä hetki alkaa kyselemään lisää ja speciaalimpia asioita, niihin täällä yleensä vastataan todella hienosti ja asiallisesti.

mut kysymykset mitä sulla on koneessa, laita specksit näytille, paljon tehoa ja laitatko penkkilapun näytille myös, se on hieman ikävää ja epäkohteliasta rakentajaa kohtaan. tämä siis minun mielipiteeni.

sorry, olen väsy kun hain taas tänään yhden projektin lisää, eli jotta kukaan ei möksähdä niin :D :wink: O:) :cha :burn ja kyllä oli hyvä 4wd cossu minkä tänään sain ruottista! I'm very happy!!!! siitäkin projektitarinaa piakkoin.. :wink: :wink:
tässä on kerrankin asiaa miksi moni on lopettanu kirjottamiset foorumeille!!!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 11. 21:19:38 2010

Hieno topic, jos kukaan ei enää sit kerro yhtään mitään mitä siel pellin alla oikeesti on, niin saadaankin alkaa arvaileen kokoonpanot ja nehän on vissiin sit ne kovimmat insinöörit/Cossumiehet jotka arvaa jokaisen käsintehdyn osan sitten näkemättä ja tietämättä... :roll:

Ite oon koittanu kaikki kertoo mitä oon rakentamas ja sitä moni varmasti arvostaakin, mutta mä en liittyny ainakaan klubiin siksi että voisin lesoilla täälä foorumilla jollain tehoilla ja olla sit vaan hiljaa sen jäkeen kun joku kyselee faktoja tueksi/tiedoksi...

Kukin toki tyylillään, mutta en ymmärrä miksi täs yritetään väkisin tehdä taas vihamiehiä (tai vittuilla) osasta harrastajia, ihan vaan siksi että kaikilla ei oo aikaa eikä kiinnostusta mennä perse edellä puuhun??? :-s
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja THR » La Syyskuu 11. 21:21:54 2010

tänne pitäs laittaa vetäkää käteen topicci...myös missä vois jeesustella ja jauhaa turhaa paskaa

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Popi » La Syyskuu 11. 21:22:08 2010

Kannattaa myös muistaa että meitä on joka junaan ja netti hankaloittaa asiaa merkittävästi. Jos jonkun kirjotukset ärsyttää niin ne voi skipata... mutta ihmisluonne on sellainen että se ei onnistu helposti. Vaatii itsehillintää melkosesti.
Jos taas haluaa omaa projektitopikkia siistittävän niin ilmoa vaan ylläpitäjille niin homma hoituu. Mitään perusteluja tms ei tarvii vaan projekti topikissa voi ihan itse päättää mitä siellä julkastaan kunhan ei mene vittuilun/herjailun piiriin. Muut topikit on sitten vapaampia ja siellä syytä varautua että kaikki ei ajattele samalla lailla kuin itse.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Syyskuu 11. 21:23:54 2010

tumppe kirjoitti:Hieno topic, jos kukaan ei enää sit kerro yhtään mitään mitä siel pellin alla oikeesti on, niin saadaankin alkaa arvaileen kokoonpanot ja nehän on vissiin sit ne kovimmat insinöörit/Cossumiehet jotka arvaa jokaisen käsintehdyn osan sitten näkemättä ja tietämättä... :roll:

Ite oon koittanu kaikki kertoo mitä oon rakentamas ja sitä moni varmasti arvostaakin, mutta mä en liittyny ainakaan klubiin siksi että voisin lesoilla täälä foorumilla jollain tehoilla ja olla sit vaan hiljaa sen jäkeen kun joku kyselee faktoja tueksi/tiedoksi...

Kukin toki tyylillään, mutta en ymmärrä miksi täs yritetään väkisin tehdä taas vihamiehiä (tai vittuilla) osasta harrastajia, ihan vaan siksi että kaikilla ei oo aikaa eikä kiinnostusta mennä perse edellä puuhun??? :-s

Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 12. 3:51:50 2010

Avoin kysymys (herneet nokkaan vasta kun allaoleva on luettu 2 kertaa ajatuksella) :

miten ihmeessä jotkut kuvittelevat voivansa suhtautua ylimielisesti kanssaharrastajiin jotka jakavat avoimesti tietoa autonsa yksityiskohdista ja komponenteistä jotka ovat itse kovalla vaivalla hankkineet/muuttaneet/säätäneet?

Ja jos haluttu tieto on rakentelutopicissa mainittu, ei uusavuton kaikki-heti-mulle-nyt -virtuaalivirittäjä jaksa sitä etsiä, koko jutun lukemisesta puhumattakaan.
Ehei, sen sijaan kiukutellaan eetterissä kun itsensä tallissa uuvuttanut RAKENTAJA ei laitakaan tietoja joka paikkaan uudelleen, referoituna mieluiten, että hyyppäri voi sitten rakennuttaa "tuhatheppaisen cossun" bolt-on periaatteella paikallisen korjaamon toimesta mahdollisimman pienellä vaivalla. Äiti pyyhkii näiltä varmasti vielä p*rseenkin kun pytyltä tarpeeksi vihaisena kirkuu.

Mikä ihme riivaa? Todella törkeää ylimielisyyttä ja kunnioittamattomuutta toisten vaivannäköä ja osaamista kohtaan.
Ei ketään huvita jakaa tietojaan kun kiitoksen sijaan saa kiukuttelua yhteistyöhaluttomuudesta ja tietojen panttaamisesta. Ei "gurut" ja rakentajat ole teille mitään velkaa, vaan te paljon niille.

Olen aikonut tehdä "Timot" muutamaan otteeseen em. syistä.
Apua on aina saanut kun on vaivautunut kysymään (ja toki: jos tietoa on ollut).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Su Syyskuu 12. 5:24:11 2010

jjs kirjoitti:Avoin kysymys (herneet nokkaan vasta kun allaoleva on luettu 2 kertaa ajatuksella) :

miten ihmeessä jotkut kuvittelevat voivansa suhtautua ylimielisesti kanssaharrastajiin jotka jakavat avoimesti tietoa autonsa yksityiskohdista ja komponenteistä jotka ovat itse kovalla vaivalla hankkineet/muuttaneet/säätäneet?

Ja jos haluttu tieto on rakentelutopicissa mainittu, ei uusavuton kaikki-heti-mulle-nyt -virtuaalivirittäjä jaksa sitä etsiä, koko jutun lukemisesta puhumattakaan.
Ehei, sen sijaan kiukutellaan eetterissä kun itsensä tallissa uuvuttanut RAKENTAJA ei laitakaan tietoja joka paikkaan uudelleen, referoituna mieluiten, että hyyppäri voi sitten rakennuttaa "tuhatheppaisen cossun" bolt-on periaatteella paikallisen korjaamon toimesta mahdollisimman pienellä vaivalla. Äiti pyyhkii näiltä varmasti vielä p*rseenkin kun pytyltä tarpeeksi vihaisena kirkuu.

Mikä ihme riivaa? Todella törkeää ylimielisyyttä ja kunnioittamattomuutta toisten vaivannäköä ja osaamista kohtaan.
Ei ketään huvita jakaa tietojaan kun kiitoksen sijaan saa kiukuttelua yhteistyöhaluttomuudesta ja tietojen panttaamisesta. Ei "gurut" ja rakentajat ole teille mitään velkaa, vaan te paljon niille.

Olen aikonut tehdä "Timot" muutamaan otteeseen em. syistä.
Apua on aina saanut kun on vaivautunut kysymään (ja toki: jos tietoa on ollut).
Wuhuu! Joku osaa vihdoin kirjoittaa omat ajatukset siihen muotoon, ettei natsinappula heilahda! :D

Tänne olisi kiva kirjoittaa omasta projektista enemmänkin ilman pekoa siitä että joku kateellinen "peukalo keskellä kämmentä thuuning tumpelo" vttuilee asiasta päin näköä ja kyselee mitkä nokat, mikä alakerta, mitkä puristukset jne koneeseen on tulossa... ..ja lopuksi vielä vetää leimaus jutut peliin mukaan..

Minua ei enää pitkään aikaan ole kiinnostanut saanko bannit vai en. Toivon, että edes joillekkin "punaliivisille" kasvaisi kivekset ja alkaisivat jakaa jäähyjä aiheesta tai sitten ei... Kunhan edes jostain syystä..

t: Punaliivisten natsinappulan seurantaan joutunut Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Syyskuu 12. 10:40:05 2010

Ihan läppänä: Kun puhutaan siitä ,mitä itse on tehnyt Pakko myöntää ,et aika vähissä on koneen ja voimansiirron osalta mulla. En osaa itte valaa mäntiä,kampuroita ,lohkoja tai muita. Vetoniveletkin jäi tekemättä :wink:

Mutta asiaan ,ymmärrän hyvin ,jos ei kaikkea detaileineen heti kuuluta. Varsinkin,jos on kyseessä pitkälle customoitu pannu,jolla haetaan respectiä teholukujen suhteen. Itse luen näiden tehovehkeiden juttuja vain mielenkiinnosta ,ei ole tarkoitusta koskaan rakentaa mitään hirmutehokasta konetta.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Syyskuu 12. 11:08:50 2010

Ja korostoan vielä kerran, kyseessä ei ole sisäpiirien tehotaistelua,ei pihtaamista eikä mitään sellaista (en ainakaan itse tunnusta sellaista harrastavani), vaan se että jos joku käyttää 1000h/50000e jongin asian tekemiseen ja kertoilee siitä avoimesti, niin sitten laiskat netteilijät eivät vaivaudu edes lukeen läpi tarinaa, vaan suoraan kysytään "pistäs mulle nokkien specksit, paljonko virtaa kansi, mikä puristus, mitkä männät, jne miljoona kysymystä", ja laitatko teini.laiskimus@suomi24.fi sata kuvaa mielellään eri kuvakulmista ja pakattuna sopivasti, muista laittaa myös kaikki videot mitä olet kuvannut ja teholaput ym. ja kerrotko samalla mistä ostit osat eriteltynä osa/hinta/ostopaikka/ja päivämäärä, ja voitko vielä kysäistä mikä on päivän hinta siellä mistä itse osasi hommasit.. Tää on se asia mistä kinastellaan ja mikä saa ihmiset ärsyyntymään (ai karrikointia, ehei..).. O:) O:) O:)

ja sitten vielä kun asiasta huomauttaa "hymiöiden kera" niin alkaa vittuilu päälle, kuin kaunis kiitos kaikesta mitä on tehnyt.

ja en missään tapauksessa nyt puhu itsestäni enkä omista projekteista, vaikka samoihin asioihin olen myös törmännyt, vaan puhun ihan yleisesti miksi näitä "riitoja" minun mielestä tulee.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Syyskuu 12. 11:21:33 2010

Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.

Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...

Mites sulla sit?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 12. 11:46:49 2010

tumppe kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.

Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...

Mites sulla sit?
Vaivaiseti ko. koko auo rakennettu uudestaan koko auto joka puolelta,niin teknisesti kuin siustaltaan.
Ainut mitä eroa niin ei ole hakenut maximaalisia tehoja koneesta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Syyskuu 12. 22:21:21 2010

Timo ja jjs pukikin hyvin sanoiksi mikä ärsyttää joskus. Kukaan ei katkee jos nostaa kykää....
Kykästä tuli mieleen että AkiS:llä on muuten helVetin äkäinen kytkin...tietoa on...

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Syyskuu 12. 23:15:36 2010

SHR kirjoitti: Kykästä tuli mieleen että AkiS:llä on muuten helVetin äkäinen kytkin...tietoa on...
:lol:
Määhän sanoin et älä polta sitä :wink:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 14. 16:57:48 2010

tumppe kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.

Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...

Mites sulla sit?
Hyvinpä sä luet foorumia :cha
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Syyskuu 14. 21:53:50 2010

pikkupoika kirjoitti:purkka on 8.2 tienoilla.sumppua ei ole,miten sit kun saadaan toinen lohko joko siihen sumppu aika näyttää.nokkien tyyppiä ei taida olla millään listalla,asteita en tähän hätään muista mutta nostoa oli tuon karvan yli 14mm,kannen tekijän hyväksi kokemat arvot kuitenkin.kanavat on suurennettu ja sovitettu kannen rakentajan valtaisalla tietämyksellä,venttiilit suurennettu millillä,kovat nostajat.kannesta ja alakerrasta lisää asianomaisen luvalla sit.pako map juurikin tuohon tiedon keruuseen. flat shift olisi kans tarkoitus nikertää.autolla ei varsinaista käyttötarkoitusta ole minkäänlaista,käydään kylillä lippalakki lökäreitä isiliisinki pemareita kyykyttämässä,äkkilähtöjä viivalta,lentokenttä vauhtia kokeilemassa,kauppareissulla,vaikka työ ajot jos ei muuta.mulkkuhan tuo on ajaa liikenteessä kun kytkin tarttuu laakista ja ykkönen on pitkän makuinen.nyt ei tarviisi ku pyyhkijät,joku puhallin hönkimään tuulilasille ja edestä pyöränkulmia säätäen leimalle.
millä specs toin gt 42 ahdin on ?? ja millä pakopesällä jos saa kysyy??
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Syyskuu 15. 18:41:35 2010

Stefa kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.

Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...

Mites sulla sit?
Hyvinpä sä luet foorumia :cha
Anteeksi muille, offtopic...

Joka topikkia ei oo ollu suunnitelmissakaan lukea, eikä sun touhut vois oikeastaan vähempää kiinnostakkaan.

Tämä siksi kun sun kommentit on ollu mua kohtaan lähinnä vain n.90% vittuilua tms. ja osakaupoissakin menit joskus puihin ja aloit simppailemaan kun klubi kaveri olis ostanu HALVEMMALLA osia mulle, kun samoista osista pyysit multa reilusti enemmän! :?

Kiitos ja anteeks. Ei mitenkään pahalla, noin ko. asia vain on.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 15. 20:34:05 2010

Back 2 the bisnes:

Kävin tänään Tuning World:ssä ottamassa luvut pappacossulle. Kaverin auto jota olen huoltanut-korjaillut-viritellyt viimeiset 16v (ei koko ajan, on sillä ajettukin joka kesä...).
Ei mitään ihme-osia, nyt teippasin kiinni mm: J. Kasasen (RIP) tekemä turbo (T3/4; RS500 keskiosa+turb., kompura taitaa olla 54 mm, modifioitu .48 pakopesä), AMW välijäähdytin, -803 (vihreät) suuttimet, 3b map, eprom jota muokattu sopivammaksi jne.

480 nm / 4100, 360 hv / 6650, paineet: piikki 1.4, laskee ylhäällä 1.2:een. Enempää noilla suuttimilla ei uskalla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Syyskuu 15. 21:16:24 2010

jjs kirjoitti:Back 2 the bisnes:

Kävin tänään Tuning World:ssä ottamassa luvut pappacossulle. Kaverin auto jota olen huoltanut-korjaillut-viritellyt viimeiset 16v (ei koko ajan, on sillä ajettukin joka kesä...).
Ei mitään ihme-osia, nyt teippasin kiinni mm: J. Kasasen (RIP) tekemä turbo (T3/4; RS500 keskiosa+turb., kompura taitaa olla 54 mm, modifioitu .48 pakopesä), AMW välijäähdytin, -803 (vihreät) suuttimet, 3b map, eprom jota muokattu sopivammaksi jne.

480 nm / 4100, 360 hv / 6650, paineet: piikki 1.4, laskee ylhäällä 1.2:een. Enempää noilla suuttimilla ei uskalla.
Ihan pornot lukemat ,mimmosilla kiekoilla tolla kokoonpanolla tulee turbo tosissaan peliin. Ittellä hiukan samansuuntainen kokoonpano ahtojen/seosten säätöä vailla. Onko mimmoset bensanpaineet? Mun setissä ei yli 3.8bar varmaan ainakaan pysty laittaan ja ei taida vihreet enemmästä tykätäkkään. Ja mitä eroa norkkuun t3 keskiosaan on tolla rs500 versiolla. Uteliaisuus kai sallittua ,vaikka on ollu aika paljon puhetta omatoimisuudesta viime aikoina.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 16. 9:35:13 2010

Lähtee mukaan penkissä alle 3000, käytännössä haukkaa 3200-3300 välillä (mutta: oman rundikellon heitto ?).
Bensanpaineet 3,7 bar (perus).
Keskiosa/runko vakio vesijäähd. Garret, turbiini-akseli on RS500 58 mm dialla + 360 ast. laakerointi. Ilmaisin asian hieman epäselvästi.

Referenssinä; ko. autossa on ollut vakioahtimella (2wd) vääntöä samassa penkissä 1,4 piikkipaineilla 482 nm, tehoa 260 hv / alle kilon paineilla (0,8~0.9 hujakoilla)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Hena » To Syyskuu 16. 11:13:43 2010

jjs kirjoitti:Back 2 the bisnes:

Kävin tänään Tuning World:ssä ottamassa luvut pappacossulle. Kaverin auto jota olen huoltanut-korjaillut-viritellyt viimeiset 16v (ei koko ajan, on sillä ajettukin joka kesä...).
Ei mitään ihme-osia, nyt teippasin kiinni mm: J. Kasasen (RIP) tekemä turbo (T3/4; RS500 keskiosa+turb., kompura taitaa olla 54 mm, modifioitu .48 pakopesä), AMW välijäähdytin, -803 (vihreät) suuttimet, 3b map, eprom jota muokattu sopivammaksi jne.

480 nm / 4100, 360 hv / 6650, paineet: piikki 1.4, laskee ylhäällä 1.2:een. Enempää noilla suuttimilla ei uskalla.
Komeet lukemat. Ihmetyttää vaan kovasti suuttimien riittävyys noille tehoille kun vihreet on vaan sen 380cc/min..
Toyota Supra TT

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Syyskuu 16. 11:55:15 2010

Mulla riitti aikanaan 328hv lukuihin vihreät 3bar peruspaineella. Ylhäällä veti jo vähän hoikalle, mut muuten ok.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 16. 12:22:51 2010

Täysin auki kyllä ovat noilla lukemilla. Laajakaista herjaa 5:lla loppuun saakka aavistuksen rikasta, kuten pitääkin.
Tästä aiheesta on ennenkin keskusteltu, vain muutaman luotettavan tuloksen olen nähnyt yli 350 hv.
EDIT: kuten jo mainitsin, katolla ollaan, enempää ei noista pissimistä taida tulla :?

Siivessä mulla oli aikoinaan myös -803:set ennen "harmaita" ja 331hv (-94 jarrutettu TCT) ilman laihalle menoja. Siinä oli 3,8 peruspaine, ja tässä siis noin 3,7.
EDIT: molemmissa Wilcoxin A-ryhmän kilpaohjelman versiot. Ei toimi lainkaan alle 3,5 paineilla.

Yleisesti huomioita aiheesta:
- Harinen pistää suuttimet vaihtoon jos aukioloaika on yli 87%.
- suuntaus näyttää olevan kammokokoisiin suuttimiin (esim. mitä ihmettä tekee 1500cc suuttimilla 2-litran nelipyttyisessä.. Tällä kaavalla niillä pääsee yli 1200 hv). Ei välttämättä oikea tie, mutta pitää niiden myös riittääkin.
- vanha nyrkkisääntö oli/on: vakiot n. 270, vihreät n. 350, harmaat n. 430hv.
- jopa "viksut viilarit" on sitä mieltä että isot suuttimet tuovat tehoa. Ja ilman muita muutoksia; tämä ko. pappacossu oli viritetty yhdessä lauttasaaressa toimineessa fordeihinkin keskittyneessä pajassa: 0,8 bar, harmaat suuttimet, vakio map ja näille tarkoitettu eprom-> vakion suorituskyky (max), 15-18l / 100 km/h. Kysyttyäni asiasta sain kuulla etten ymmärrä asiasta riittävästi... tai oikeastaan yhtään mitään. "Ok" :lol:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 16. 15:54:53 2010

Olen ckollin ja erään toisen entisen foorumilaisen kanssa kinannut verisesti noista suuttimista foorumin alkuaikoina. Olin sitä mieltä ,et vakio cossu ei hyödy mitään isommista suuttimista ,JOS tuotto pienemmissä riittää hiukan nostetuillakin ahdoilla. Mut leimattiin ihan hakoteillä olevaksi noobieksi ja sanottiin et kyllä vihreillä saa enemmän vaikka vakiot riittäiskin samoilla esim 0.8bar ahdoilla. Ei kai se ylirikas soosi niitä tehoja tee. Edelleen olen eri mieltä ,vaikka ckolli kauhee guru luulikin olevansa. Niin se kaminakin hyytyy ,jos sen ihan täyteen halkoja änkee :)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Syyskuu 16. 16:15:06 2010

Sen verran suuttimien kokoon puutun, et itsellä oli just suht vakiossa cossussa 1000cc tikut ja toimi todella hyvin normi ajossakin! Itsekkin tuota hiukan epäilin, mut sellaiset kerta hyllyssä oli toiseen projektiin, niin kokeilin tuossa autossa. Seokset todella hyvin säädössä tyhjäkäynniltä saakka. Katiton auto suoraan ajosta mittariin CO 0.7 ja HC 120. Hetken siinä käytyään CO 1 ja HC 150-160. Ja nuo arvot tonnisilla ilman kattia siis!! Nyky suuttimia ei turhaan kehuta!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 16. 17:29:58 2010

Optimi kai olisi että suuttimen maksimituotto ylittäisi 20-25% tarpeesta. Mutta liekö enään mitään merkitystä nykyromppeilla käytetäänkö suutinta maksimissaan vain esim. 30%, ohjelmoinninkaan kannalta.

Ktk: Ai sinäkään et jymmärrä tekniikasta mitään :lol:
Calvin klein ollin (jep...) kanssa oli joskus vaikeaa ja joskus ihan hauskaakin
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Syyskuu 16. 22:21:40 2010

KtK kirjoitti:Olen ckollin ja erään toisen entisen foorumilaisen kanssa kinannut verisesti noista suuttimista foorumin alkuaikoina. Olin sitä mieltä ,et vakio cossu ei hyödy mitään isommista suuttimista ,JOS tuotto pienemmissä riittää hiukan nostetuillakin ahdoilla. Mut leimattiin ihan hakoteillä olevaksi noobieksi ja sanottiin et kyllä vihreillä saa enemmän vaikka vakiot riittäiskin samoilla esim 0.8bar ahdoilla. Ei kai se ylirikas soosi niitä tehoja tee. Edelleen olen eri mieltä ,vaikka ckolli kauhee guru luulikin olevansa. Niin se kaminakin hyytyy ,jos sen ihan täyteen halkoja änkee :)
Niin, mistäköhän se bensa tietää maksimitehon afr:llä, minkä kokosesta reiästä se on sinne imukanavaan tuupattu? Jotain pientä eroa voi olla sumuuntumisella yms. mutta nykysuuttimilla taitaa sekin olla paremmin optimoitu ku aiemmin, eli voidaan käyttää reilustikin ylisuuria suuttimia.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Syyskuu 19. 20:08:01 2010

pieni suutin ja iso paine = parempi sumu

iso suutin pieni paine = huono sumu

vanha 803/403/vast suutin = historiaa

uusi ev14/vast suutin = nykyaikaa

nykyaika > historia

uusi suutin voi olla suurikin, vanhoilla malleilla ei kannata ahnehtia..

itse ajoin 3.9bar peruspaineilla alipaineletku kiinni, eli 0.7bar alipaineilla ko bensanpaine, 403 suuttimet ja meni yli 500hv 1.65 bar ahdoilla. hurjaa sanoisin nykyään. nyt 1000cc joissa tuotto oikeasti nousee ahtopaineella ja tehoa vain pikkasen enemmän..

tämä kaikki mutua = ei faktaa.. :)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Syyskuu 30. 22:01:10 2010

Se vakioksi väittämäni imunokka paljastuikin hiotuksi.
Lisäsin tiedot ekaan postaukseeni.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja virikansi » La Lokakuu 2. 19:07:40 2010

Avaanpas sanaista arkkuani tuolla aiemmin puhetta olleesta cossu koneisesta välikopasta. Olen siis ollut siinä prokkiksessa mukana ja tämänkin hetkinen tulos miellyttää kovastikkin omaa mieltä. Joten mielenkiinnolla odotan, mitä tapahtuu +2bar:lla.

Nokat on tehty umpitavarasta ja sellaisia ei saa valmiina mistään. Sanotaan näin: ns. teholliset asteet +260 ast, ykk nostot +5mm. Venttiilit tehty blankoista , Arrow kupit, kontaktijouset jne.

Loppujen lopuksi ei mitään ylimaallista, mutta osat taitavat toimia hyvin yhteen. :D Onhan eräs sininen cossumoottorinen välikoppakin mennyt melkosen kovvaa vartin... :burn Joten varmaan tämäkin luultavasti kevväämmällä. :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Lokakuu 2. 20:31:22 2010

Saa nähä kuinka tykittää, asiallisen olonen laitos...Kuva
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ants1
Viestit: 875
Liittynyt: Ti Heinäkuu 21. 16:53:23 2009

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Ants1 » Su Lokakuu 3. 11:33:09 2010

tumppe kirjoitti:Saa nähä kuinka tykittää, asiallisen olonen laitos...Kuva
???? ei näy mulla ainakaan mitään.. :roll:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Lokakuu 3. 12:32:47 2010

Ants1 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Saa nähä kuinka tykittää, asiallisen olonen laitos...Kuva
???? ei näy mulla ainakaan mitään.. :roll:
Niin mikä pitäis näkyä? :-s
Virikannen viestiin kommentoin...

Niin ja lopussa on muualta haettu hymiö, joka ei kaikillä välttämättä näy...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ants1
Viestit: 875
Liittynyt: Ti Heinäkuu 21. 16:53:23 2009

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Ants1 » Su Lokakuu 3. 13:10:32 2010

tumppe kirjoitti:
Ants1 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Saa nähä kuinka tykittää, asiallisen olonen laitos...Kuva
???? ei näy mulla ainakaan mitään.. :roll:
Niin mikä pitäis näkyä? :-s
Virikannen viestiin kommentoin...

Niin ja lopussa on muualta haettu hymiö, joka ei kaikillä välttämättä näy...
jep, varmaan se hymiö kun lukee vaan et kuva ja kun painaa sitä niin ei tuu mitään.. sorry OT :cha

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Lokakuu 3. 13:23:09 2010

Lisää... Kuva

Ko. hymiöitä löytyy ->http://www.easyfreesmileys.com/get-smiley/313.html
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

make76
CRSC jäsen 2014
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Lokakuu 22. 15:43:11 2003

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja make76 » Pe Lokakuu 8. 18:05:19 2010

ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.


Make

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 8. 18:54:04 2010

make76 kirjoitti:ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.
Sit ne perinteiset että mitäs sille on syötetty ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Lokakuu 8. 19:11:49 2010

Aksu kirjoitti:
make76 kirjoitti:ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.
Sit ne perinteiset että mitäs sille on syötetty ?
Ja lappua näytille..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

make76
CRSC jäsen 2014
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Lokakuu 22. 15:43:11 2003

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja make76 » Pe Lokakuu 8. 19:42:39 2010

Lastu (ei tarkkaa tietoa), vihreet suuttimet, bd14 imunokka, säädettävät nokkapyörät, t3/4 1.2bar, rs500 look välijäähdytin, ja olikohan vielä jotain...



- make


ps. lapun saa nähdä täällä olohuoneen pöydän ääressä :)
Viimeksi muokannut make76, La Lokakuu 9. 8:34:46 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Lokakuu 8. 20:44:37 2010

make76 kirjoitti:Lastu (ei tarkkaa tietoa), vihreet suuttimet, bd10 imunokka, säädettävät nokkapyörät, t3/4 1.2bar, rs500 look välijäähdytin, ja olikohan vielä jotain...



- make


ps. lapun saa nähdä täällä olohuoneen pöydän ääressä :)
Ai ei lappua näytille, ei me sitten uskota :green:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Lokakuu 8. 21:31:18 2010

make76 kirjoitti:ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.


Make
Vääntö yllättävän ylhäällä.
Ilmeisesti alkaa kuitenkin viedä jo 3-3,5t rpm? Eli vääntökäppyrä laakea?
Tai no, näytä seuraavalla kahvikerralla lappua livenä :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin