
Siis 491hv rengas tehoa, eli se voima millä on rullia pyöritetty.
Laskennallinen moottoriteho oli 545hv.
Linkit lappuihin on sielä rojekti osastossa.
Valvoja: CRSC Hallitus
aika hyvin...kävitkö siellä jokkis penkissä?AkiS kirjoitti:Mitä ne jätkät nyt säätää![]()
Siis 491hv rengas tehoa, eli se voima millä on rullia pyöritetty.
Laskennallinen moottoriteho oli 545hv.
Linkit lappuihin on sielä rojekti osastossa.
Juu, sinne vaan muutkin tehopelin omistavat kokeilemaan mitä irtoaa et tietäs onko niitten rullat ihan metsässä.THR kirjoitti:
aika hyvin...kävitkö siellä jokkis penkissä?
joo näin muistelin...AkiS kirjoitti:Juu, sinne vaan muutkin tehopelin omistavat kokeilemaan mitä irtoaa et tietäs onko niitten rullat ihan metsässä.THR kirjoitti:
aika hyvin...kävitkö siellä jokkis penkissä?
Mutta ainakin pienempi tehosten autojen kanssa on lukemat ollu järkeviä sielä.
tässä on kerrankin asiaa miksi moni on lopettanu kirjottamiset foorumeille!!!Timo kirjoitti:![]()
![]()
![]()
ei saa olla niin tosikko ettei missään keskustelussa pysty oleen lungisti, vaikka ihmiset laittaa hymiöitä ja muotoilee tekstit humoristiseksi, jne, niin heti flektit huutaa ja pakolämmöt heiluu, tulee pian nakutusta jos ei osaa höllätä..ei enempää pysty myötäilemään ja joustamaan..
hiljaisten miesten kerho kasvaa päivä päivältä, laitoin kans anomuksen valmiiks.., ihan oikeesti, ei aina jaksais tätä samaa äksyilyä..![]()
![]()
![]()
ja totta, palataan aiheeseen, en tiedä kyseessä olevasta autosta yhtään enempää mitä täällä on julki tuotu, ajattelin kyllä soitella ko kaverin kans ja jutella ihan privatisti aiheesta sekä vaihtaa kokemuksia, olis pari kivaa ajatusta mielessä..
on hyvä muistaa et jos esimerkiksi itseä tympii/ei jaksa lukea läpi mitä joku on vaivautunut julki tuomaan, kun taas ne projektien kirjoittaneet ovat tehneet asian eteen töitä vuosia (esim 16vuotta omakohtaisesti) ja polttanut rahaa ihan älyttömästi, niin olisko kohteliasta et jos kiinnostaa niin lukis aluks läpi vaikka sen mitä aiheesta on kirjoitettu. sitten kun kaikki jo olemassa oleva on luettu/omaksuttu, on hyvä hetki alkaa kyselemään lisää ja speciaalimpia asioita, niihin täällä yleensä vastataan todella hienosti ja asiallisesti.
mut kysymykset mitä sulla on koneessa, laita specksit näytille, paljon tehoa ja laitatko penkkilapun näytille myös, se on hieman ikävää ja epäkohteliasta rakentajaa kohtaan. tämä siis minun mielipiteeni.
sorry, olen väsy kun hain taas tänään yhden projektin lisää, eli jotta kukaan ei möksähdä niin![]()
![]()
![]()
![]()
ja kyllä oli hyvä 4wd cossu minkä tänään sain ruottista! I'm very happy!!!! siitäkin projektitarinaa piakkoin..
![]()
tumppe kirjoitti:Hieno topic, jos kukaan ei enää sit kerro yhtään mitään mitä siel pellin alla oikeesti on, niin saadaankin alkaa arvaileen kokoonpanot ja nehän on vissiin sit ne kovimmat insinöörit/Cossumiehet jotka arvaa jokaisen käsintehdyn osan sitten näkemättä ja tietämättä...![]()
Ite oon koittanu kaikki kertoo mitä oon rakentamas ja sitä moni varmasti arvostaakin, mutta mä en liittyny ainakaan klubiin siksi että voisin lesoilla täälä foorumilla jollain tehoilla ja olla sit vaan hiljaa sen jäkeen kun joku kyselee faktoja tueksi/tiedoksi...
Kukin toki tyylillään, mutta en ymmärrä miksi täs yritetään väkisin tehdä taas vihamiehiä (tai vittuilla) osasta harrastajia, ihan vaan siksi että kaikilla ei oo aikaa eikä kiinnostusta mennä perse edellä puuhun???
Wuhuu! Joku osaa vihdoin kirjoittaa omat ajatukset siihen muotoon, ettei natsinappula heilahda!jjs kirjoitti:Avoin kysymys (herneet nokkaan vasta kun allaoleva on luettu 2 kertaa ajatuksella) :
miten ihmeessä jotkut kuvittelevat voivansa suhtautua ylimielisesti kanssaharrastajiin jotka jakavat avoimesti tietoa autonsa yksityiskohdista ja komponenteistä jotka ovat itse kovalla vaivalla hankkineet/muuttaneet/säätäneet?
Ja jos haluttu tieto on rakentelutopicissa mainittu, ei uusavuton kaikki-heti-mulle-nyt -virtuaalivirittäjä jaksa sitä etsiä, koko jutun lukemisesta puhumattakaan.
Ehei, sen sijaan kiukutellaan eetterissä kun itsensä tallissa uuvuttanut RAKENTAJA ei laitakaan tietoja joka paikkaan uudelleen, referoituna mieluiten, että hyyppäri voi sitten rakennuttaa "tuhatheppaisen cossun" bolt-on periaatteella paikallisen korjaamon toimesta mahdollisimman pienellä vaivalla. Äiti pyyhkii näiltä varmasti vielä p*rseenkin kun pytyltä tarpeeksi vihaisena kirkuu.
Mikä ihme riivaa? Todella törkeää ylimielisyyttä ja kunnioittamattomuutta toisten vaivannäköä ja osaamista kohtaan.
Ei ketään huvita jakaa tietojaan kun kiitoksen sijaan saa kiukuttelua yhteistyöhaluttomuudesta ja tietojen panttaamisesta. Ei "gurut" ja rakentajat ole teille mitään velkaa, vaan te paljon niille.
Olen aikonut tehdä "Timot" muutamaan otteeseen em. syistä.
Apua on aina saanut kun on vaivautunut kysymään (ja toki: jos tietoa on ollut).
Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Vaivaiseti ko. koko auo rakennettu uudestaan koko auto joka puolelta,niin teknisesti kuin siustaltaan.tumppe kirjoitti:Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...
Mites sulla sit?
SHR kirjoitti: Kykästä tuli mieleen että AkiS:llä on muuten helVetin äkäinen kytkin...tietoa on...
Hyvinpä sä luet foorumiatumppe kirjoitti:Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...
Mites sulla sit?
millä specs toin gt 42 ahdin on ?? ja millä pakopesällä jos saa kysyy??pikkupoika kirjoitti:purkka on 8.2 tienoilla.sumppua ei ole,miten sit kun saadaan toinen lohko joko siihen sumppu aika näyttää.nokkien tyyppiä ei taida olla millään listalla,asteita en tähän hätään muista mutta nostoa oli tuon karvan yli 14mm,kannen tekijän hyväksi kokemat arvot kuitenkin.kanavat on suurennettu ja sovitettu kannen rakentajan valtaisalla tietämyksellä,venttiilit suurennettu millillä,kovat nostajat.kannesta ja alakerrasta lisää asianomaisen luvalla sit.pako map juurikin tuohon tiedon keruuseen. flat shift olisi kans tarkoitus nikertää.autolla ei varsinaista käyttötarkoitusta ole minkäänlaista,käydään kylillä lippalakki lökäreitä isiliisinki pemareita kyykyttämässä,äkkilähtöjä viivalta,lentokenttä vauhtia kokeilemassa,kauppareissulla,vaikka työ ajot jos ei muuta.mulkkuhan tuo on ajaa liikenteessä kun kytkin tarttuu laakista ja ykkönen on pitkän makuinen.nyt ei tarviisi ku pyyhkijät,joku puhallin hönkimään tuulilasille ja edestä pyöränkulmia säätäen leimalle.
Anteeksi muille, offtopic...Stefa kirjoitti:Hyvinpä sä luet foorumiatumppe kirjoitti:Sama auto pitäny rakentaa teknisesti lähes kokonaan uusiks, osa vielä laittamatta, ku ei oo kelvannu keskeneräinen, huonokuntoisuus ja ainahan joku vakio osa hajoaa.Stefa kirjoitti:Niin tumppe, ostit tosiaan valmiiksi rakennetun cossun josta penkitettiin melkein 400 heppaa. Mitä olet itse tehnyt ja rakentanut?
Ei oo vaan tullu lähellekkään niin kalliiks ku neitseellisen Cossun raiskaaminen (täysin suunniteltu ja perusteltu hankinta), ku suurin osa omaa napaa miellyttävistä osista jo paikallaan, on toki vaatinut joidenkin osien parantelua ja vaihtoa, niinku aina...
Mites sulla sit?
Ihan pornot lukemat ,mimmosilla kiekoilla tolla kokoonpanolla tulee turbo tosissaan peliin. Ittellä hiukan samansuuntainen kokoonpano ahtojen/seosten säätöä vailla. Onko mimmoset bensanpaineet? Mun setissä ei yli 3.8bar varmaan ainakaan pysty laittaan ja ei taida vihreet enemmästä tykätäkkään. Ja mitä eroa norkkuun t3 keskiosaan on tolla rs500 versiolla. Uteliaisuus kai sallittua ,vaikka on ollu aika paljon puhetta omatoimisuudesta viime aikoina.jjs kirjoitti:Back 2 the bisnes:
Kävin tänään Tuning World:ssä ottamassa luvut pappacossulle. Kaverin auto jota olen huoltanut-korjaillut-viritellyt viimeiset 16v (ei koko ajan, on sillä ajettukin joka kesä...).
Ei mitään ihme-osia, nyt teippasin kiinni mm: J. Kasasen (RIP) tekemä turbo (T3/4; RS500 keskiosa+turb., kompura taitaa olla 54 mm, modifioitu .48 pakopesä), AMW välijäähdytin, -803 (vihreät) suuttimet, 3b map, eprom jota muokattu sopivammaksi jne.
480 nm / 4100, 360 hv / 6650, paineet: piikki 1.4, laskee ylhäällä 1.2:een. Enempää noilla suuttimilla ei uskalla.
Komeet lukemat. Ihmetyttää vaan kovasti suuttimien riittävyys noille tehoille kun vihreet on vaan sen 380cc/min..jjs kirjoitti:Back 2 the bisnes:
Kävin tänään Tuning World:ssä ottamassa luvut pappacossulle. Kaverin auto jota olen huoltanut-korjaillut-viritellyt viimeiset 16v (ei koko ajan, on sillä ajettukin joka kesä...).
Ei mitään ihme-osia, nyt teippasin kiinni mm: J. Kasasen (RIP) tekemä turbo (T3/4; RS500 keskiosa+turb., kompura taitaa olla 54 mm, modifioitu .48 pakopesä), AMW välijäähdytin, -803 (vihreät) suuttimet, 3b map, eprom jota muokattu sopivammaksi jne.
480 nm / 4100, 360 hv / 6650, paineet: piikki 1.4, laskee ylhäällä 1.2:een. Enempää noilla suuttimilla ei uskalla.
Niin, mistäköhän se bensa tietää maksimitehon afr:llä, minkä kokosesta reiästä se on sinne imukanavaan tuupattu? Jotain pientä eroa voi olla sumuuntumisella yms. mutta nykysuuttimilla taitaa sekin olla paremmin optimoitu ku aiemmin, eli voidaan käyttää reilustikin ylisuuria suuttimia.KtK kirjoitti:Olen ckollin ja erään toisen entisen foorumilaisen kanssa kinannut verisesti noista suuttimista foorumin alkuaikoina. Olin sitä mieltä ,et vakio cossu ei hyödy mitään isommista suuttimista ,JOS tuotto pienemmissä riittää hiukan nostetuillakin ahdoilla. Mut leimattiin ihan hakoteillä olevaksi noobieksi ja sanottiin et kyllä vihreillä saa enemmän vaikka vakiot riittäiskin samoilla esim 0.8bar ahdoilla. Ei kai se ylirikas soosi niitä tehoja tee. Edelleen olen eri mieltä ,vaikka ckolli kauhee guru luulikin olevansa. Niin se kaminakin hyytyy ,jos sen ihan täyteen halkoja änkee
Niin mikä pitäis näkyä?
jep, varmaan se hymiö kun lukee vaan et kuva ja kun painaa sitä niin ei tuu mitään.. sorry OT
Sit ne perinteiset että mitäs sille on syötetty ?make76 kirjoitti:ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.
Ja lappua näytille..Aksu kirjoitti:Sit ne perinteiset että mitäs sille on syötetty ?make76 kirjoitti:ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.
Ai ei lappua näytille, ei me sitten uskotamake76 kirjoitti:Lastu (ei tarkkaa tietoa), vihreet suuttimet, bd10 imunokka, säädettävät nokkapyörät, t3/4 1.2bar, rs500 look välijäähdytin, ja olikohan vielä jotain...
- make
ps. lapun saa nähdä täällä olohuoneen pöydän ääressä
Vääntö yllättävän ylhäällä.make76 kirjoitti:ST-Motors 328hv/6540rpm ja 382nm/5100rpm.
Make