Mittaako ne tuolla sporttiautossa kahdella eri ilmanpaineella? kuulostaa siltä että minkälaisen printin asiakas haluaa, se myös saa sen. kuulostaa ihan vitun luotettavalta paikalta -sinne siis seuraavaksi!tony the tiger kirjoitti:Skorpin lapussa taitaa olla paine ilmoitettu absoluuttisena paineena ja cossuescon lapussa verrattuna ilmakehän paineeseen.t5 kirjoitti:Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa
Cossulla penkissä..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?Yrkesman kirjoitti:Tosta nyt on ihan turha kiistellä. Jos Skorppii sanoo että siellä on ollu 0.75bar niin sitten siellä on ollu se. 1.8barilla sillä tais olla pikkasen paremmat lukemat. Tai no kiistelkää vaan jos siltä tuntuut5 kirjoitti:Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
No siinä on sitten se 760 hevosta!!!siipicossu kirjoitti:1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?Yrkesman kirjoitti:Tosta nyt on ihan turha kiistellä. Jos Skorppii sanoo että siellä on ollu 0.75bar niin sitten siellä on ollu se. 1.8barilla sillä tais olla pikkasen paremmat lukemat. Tai no kiistelkää vaan jos siltä tuntuut5 kirjoitti: Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?


-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Erikoinen kysymyst5 kirjoitti:Mittaako ne tuolla sporttiautossa kahdella eri ilmanpaineella? kuulostaa siltä että minkälaisen printin asiakas haluaa, se myös saa sen. kuulostaa ihan vitun luotettavalta paikalta -sinne siis seuraavaksi!

-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mahtaakohan teho ihan nousta samassa suhteessa paineen kanssa...mun käsittääkseni hx40:llä alkaa tuotto loppumaan 500-550hv paikkeilla. Ja eipä sitä Skorpin konetta saatu edes säädettyä kunnolla, mutta ei siitä sen enempääsiipicossu kirjoitti:1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?

-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Puolet enemmän:t5 kirjoitti:No siinä on sitten se 760 hevosta!!!siipicossu kirjoitti: 1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?![]()
380 + 380/2 = 570
Kaksi kertaa enemmän:
380 * 2 =760

Noh, eiköhän tämä tästä viisastelusta ole jo tarpeeksi...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
hyvin sanottu..ect kirjoitti:No eiköhän se ole sanomattakin selvää että nuo kaikenmaailman penkkipaperit ei kelpaa edes paskapaperiksi.Tarkemman kuvan moottorin luonteesta saa esim. varttimailin aikakortista.

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Noh noh, ajettiin sillä jo 150km viimeksytte kirjoitti:Skorpin konekko? Ei ny sentään niinkään pitkäänTIMPPA24V6 kirjoitti:ja kestää 403 metriä........siis tekniikka

Niin tosiaan tuolla tavalla sen paineen ruiskukin näyttää, absoluuttisena. Eli 175kpa = 0,75bar. Toki noihi dyno printteihin saa sen skaalata miten haluaa. Tai sit mää oon seonnu lapuissa ja toi oliki pyörätehoveto just ennen ku alettiin säätää isoilla painella johon kone otti ja antautui


Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?
kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut
kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Onko sulla jotain speksiä siitä koneesta, ahtimesta, jne?juusto_pallero kirjoitti:0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?
kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tässä jotain omia mietteitä kossun virittämisestä mitä on tullut tässä askarrellessa huomattua:
Ruiskun vaihtaminen melko turhaa niin kauan kuin mennään vakio nokilla ja tavotteet roikkuu siellä vajaa 400 nurkilla, mikä on suht helppo saavuttaakkin. Valmis lastut toimivat oikein hienosti siihen asti vakio nokilla. Niissä on kaikki kiihdytyspumpun, kylmärikastuksen yms säädöt kohdallaan ja laite pelaa vielä kuin tehtaalta tullessaan.
Hyväkuntoinen perusmoottori antaa hienosti 1,5bar ahdoilla sopivalla ahtimella sen ~370-390hv / 500nm, edellyttäen kunnon ic:n, virtaavan putken ja tietysti riittävän pensapuolen.
Nää t-sarjan perus karretit o menneen talven lumia ja sun "t35" todennäköisesti aika pienillä siivillä ja ahtaalla pekopesällä. Huonosti ilmaa tuottava kompura + ahdas pakopuoli niin ei varmasti annakkaan tehoa. Joku uudempi ahdin luokkaa 54mm olevalla kompuralla ja siihen sopivalla turbiinilla ja riittävän väljällä pakopesällä niin jo alkaa rokata.
Ruiskun vaihtaminen melko turhaa niin kauan kuin mennään vakio nokilla ja tavotteet roikkuu siellä vajaa 400 nurkilla, mikä on suht helppo saavuttaakkin. Valmis lastut toimivat oikein hienosti siihen asti vakio nokilla. Niissä on kaikki kiihdytyspumpun, kylmärikastuksen yms säädöt kohdallaan ja laite pelaa vielä kuin tehtaalta tullessaan.
Hyväkuntoinen perusmoottori antaa hienosti 1,5bar ahdoilla sopivalla ahtimella sen ~370-390hv / 500nm, edellyttäen kunnon ic:n, virtaavan putken ja tietysti riittävän pensapuolen.
Nää t-sarjan perus karretit o menneen talven lumia ja sun "t35" todennäköisesti aika pienillä siivillä ja ahtaalla pekopesällä. Huonosti ilmaa tuottava kompura + ahdas pakopuoli niin ei varmasti annakkaan tehoa. Joku uudempi ahdin luokkaa 54mm olevalla kompuralla ja siihen sopivalla turbiinilla ja riittävän väljällä pakopesällä niin jo alkaa rokata.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Cossulla penkissä..
aihetta lainaten:
kun menee penkkiin ja jos haluttu teho saavutetaan jo 1.0bar ahdoilla. niin onko järkeä enään kokeilla vaikka 2.0bar ahdoilla? miten toi vakio 4x4 voimansiirto kestää penkissä? joskus lukenu että joltain ois jostain cossusta perä pamahtanu penkissä.
kun menee penkkiin ja jos haluttu teho saavutetaan jo 1.0bar ahdoilla. niin onko järkeä enään kokeilla vaikka 2.0bar ahdoilla? miten toi vakio 4x4 voimansiirto kestää penkissä? joskus lukenu että joltain ois jostain cossusta perä pamahtanu penkissä.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossulla penkissä..
Harvemmin se 1kilolla otettu teho riittää, vaan moottorista otetaan niin paljon kun sieltä irtoaa. Toi perä juttu varmaan viittaa ennemminkin esim katsastuksen jarrutestiin. Ei se voimansiirto siellä dynossa sen kovemmassa rääkissä ole kuin tielläkään.juusto_pallero kirjoitti:aihetta lainaten:
kun menee penkkiin ja jos haluttu teho saavutetaan jo 1.0bar ahdoilla. niin onko järkeä enään kokeilla vaikka 2.0bar ahdoilla? miten toi vakio 4x4 voimansiirto kestää penkissä? joskus lukenu että joltain ois jostain cossusta perä pamahtanu penkissä.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Cossulla penkissä..
Tottakai penkissä katotaan mitä siitä irtoaa, normaaliajoon sit voi tiputtaa hyvin mielin paineita kun tietää että "KYLLÄ LÄHTEE" 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Cossulla penkissä..
SELEVÄ, piti taas jotain jankkaavauhtipete kirjoitti:Tottakai penkissä katotaan mitä siitä irtoaa, normaaliajoon sit voi tiputtaa hyvin mielin paineita kun tietää että "KYLLÄ LÄHTEE"

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:
Sattuiko olemaan valkoinen,jossain siellä Vihdin maastoissa ?juusto_pallero kirjoitti:0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?
kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut
Tiedän yhden josta penkitettiin lähes heti kasauksen jälkeen 0.3:lla ~280hv loppuun asti vetämättä. Oli Jannella pari vetoa otettu kun eivät olleet uskoneet ahto mittariin ensin,penkin mittari näytti samaa...
Sen jälkeen sinne on tullut KMS ohjaimeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Re:
en tota kyseistä autoa ole nähnyt ja en ole kuullutkaan juttua enempää.Aksu kirjoitti:Sattuiko olemaan valkoinen,jossain siellä Vihdin maastoissa ?juusto_pallero kirjoitti:0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?
kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut
Tiedän yhden josta penkitettiin lähes heti kasauksen jälkeen 0.3:lla ~280hv loppuun asti vetämättä. Oli Jannella pari vetoa otettu kun eivät olleet uskoneet ahto mittariin ensin,penkin mittari näytti samaa...
Sen jälkeen sinne on tullut KMS ohjaimeksi.
valkonen auto, en tiiä ku tosta nummelasta ohc turbon.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009
Re: Cossulla penkissä..
Lukemia minultakin vm:88 2wd cosworth sierra
vihreet suuttimet, 3 bar map, rs500 cooleri, 3" mongoose, stage 3 lastu.
1.4 Bar paineet, vakio ahdin
Moottoriteho: 355 hv 5600rpm
Takapyöriltä: 330 hv
Väännöt: 466 nm 5200rpm
vihreet suuttimet, 3 bar map, rs500 cooleri, 3" mongoose, stage 3 lastu.
1.4 Bar paineet, vakio ahdin
Moottoriteho: 355 hv 5600rpm
Takapyöriltä: 330 hv
Väännöt: 466 nm 5200rpm
Viimeksi muokannut Bonari, Pe Maaliskuu 12. 19:52:56 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..
sierra cosworth ´88
crsc #1968
sierra cosworth ´88
crsc #1968
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cossulla penkissä..
Jep jep, missähän penkitetty?Bonari kirjoitti:Lukemia minultakin vm:88 2wd cosworth sierra
vihreet suuttimet, 3 bar map, rs500 cooleri, 3" mongoose, stage 3 lastu.
1.4 Bar paineet, vakio ahdin
Moottoriteho: 355 hv 5300rpm
Takapyöriltä: 330 hv
Väännöt: 466 nm
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009
Re: Cossulla penkissä..
Ohenmäen teho oli paikka ja sijaitsee iisalmessa..kävin siellä kun asun tässä laidalla..ei välttämättä 100% tarkka ole kuten penkeissä eroja on vaan sain ainakin suuntaa kun oma arvio oli jonkun verran alakanttiin..
joten tuli hyvä mieli.
kaiken lisäksi ei saan ut tasaista käyrää kun meinäs vähän pätkiä.(paineiden kanssa vähän ongelmia)

joten tuli hyvä mieli.

kaiken lisäksi ei saan ut tasaista käyrää kun meinäs vähän pätkiä.(paineiden kanssa vähän ongelmia)
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..
sierra cosworth ´88
crsc #1968
sierra cosworth ´88
crsc #1968
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Toukokuu 14. 11:52:41 2007
- Paikkakunta: tampere
Re: Cossulla penkissä..
kävin tänään harisella 92 4wd cossulla. tehoja 354 hv 5700 rpm. 480 nm 4750 rpm. autossa 3 bar mappi,vihreät,joku lastu niille, 2.5" putki. fin turbon 3/4 garretti. 1.4 ahtoja
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
Re: Cossulla penkissä..
esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Cossulla penkissä..
tästä jo kuulinkin, aika uskomaton määrä tehoa pikkukierroksilla ja paineilla.. tulee huima peli... nyt vaan varovaisesti se 700hv rikki, sitten vasta ne "seuraavat suunnitelmat" mistä tänään ao henkilön kanssa soiteltiin..pikkupoika kirjoitti:esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossulla penkissä..
Aika huimasti paukkua ja pienellä ahdolla! Tuossahan pitää olla jo 270 vapariheppaa?! Ja noilla kierroksilla?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cossulla penkissä..
Onko toi 4600rpm se missä toi 0,63 bar on saavutettu vai miten ja saako kysyä, että missä penkissä tämä mitattu.pikkupoika kirjoitti:esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
Onneksi olkoon näteistä lukemista

-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
Re: Cossulla penkissä..
alavudella oli penkki missä käytiin,en muista mikä oli pajan nimi mut ritolan saku oli käskyttämässä.
ahtoja ei käytetty enempää kuin mitä hukkis antoi miedolla jousella tuon 0.63 ja se oli käytössä jo tuolla 4600 rpm.266hv oli vapari patia.lukemat oli jossain 7000 hujakoilla nuo mainitut hv/nm. rajoitin oli 7500 ja teho käyrä oli nouseva huimasti mutta ei kierrätetty enempää vaikka varaa olisi vielä ollut.vääntö käyrä oikeni likellä rajoitinta mikä ilmeisesti johtuu pienestä paineesta.huohotinta,sytkää,pakopaine mappia ja paukkua rakentaessa menee varmaan tää syksy ja kevät talvi,sit uudestaan rullille.katsastuskin olisi edessä,syksyllä vielä vaiko ensi keväänä ken tietää...
ahtoja ei käytetty enempää kuin mitä hukkis antoi miedolla jousella tuon 0.63 ja se oli käytössä jo tuolla 4600 rpm.266hv oli vapari patia.lukemat oli jossain 7000 hujakoilla nuo mainitut hv/nm. rajoitin oli 7500 ja teho käyrä oli nouseva huimasti mutta ei kierrätetty enempää vaikka varaa olisi vielä ollut.vääntö käyrä oikeni likellä rajoitinta mikä ilmeisesti johtuu pienestä paineesta.huohotinta,sytkää,pakopaine mappia ja paukkua rakentaessa menee varmaan tää syksy ja kevät talvi,sit uudestaan rullille.katsastuskin olisi edessä,syksyllä vielä vaiko ensi keväänä ken tietää...
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossulla penkissä..
onneksi olkoon..itse kans pohtinu säätämistä ritolan toimesta...pikkupoika kirjoitti:esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossulla penkissä..
pikkupoika kirjoitti:alavudella oli penkki missä käytiin,en muista mikä oli pajan nimi mut ritolan saku oli käskyttämässä.
ahtoja ei käytetty enempää kuin mitä hukkis antoi miedolla jousella tuon 0.63 ja se oli käytössä jo tuolla 4600 rpm.266hv oli vapari patia.lukemat oli jossain 7000 hujakoilla nuo mainitut hv/nm. rajoitin oli 7500 ja teho käyrä oli nouseva huimasti mutta ei kierrätetty enempää vaikka varaa olisi vielä ollut.vääntö käyrä oikeni likellä rajoitinta mikä ilmeisesti johtuu pienestä paineesta.huohotinta,sytkää,pakopaine mappia ja paukkua rakentaessa menee varmaan tää syksy ja kevät talvi,sit uudestaan rullille.katsastuskin olisi edessä,syksyllä vielä vaiko ensi keväänä ken tietää...
Hyvin teillä vehkeet rokkaa! Ymmärsin nuo kierokset väärin ekasta viestistä

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Cossulla penkissä..
tää vaikuttaa kyllä ihan huippuvehkeeltä. olikos tässä myös kuivasumppu jne? kenen tekemä kansi?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
Re: Cossulla penkissä..
Mahtavia lukemia
Minkälaiseen käyttöön tämä auto on tulossa ? ja mites tuo pakopaine map homma, Onko ideana että saa tiedonkeruuseen pakopaineet vai mikä juttu tää on ?
-vesa-

-vesa-
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossulla penkissä..
On kyllä hienot lukemat! 
Kiinnostais kovasti kans mitä se moottori sisältää mm. mitkä nokat ku on niin kovat nostot, sylinteri koko, kansi/mitä tehty, puristukset jne...?

Kiinnostais kovasti kans mitä se moottori sisältää mm. mitkä nokat ku on niin kovat nostot, sylinteri koko, kansi/mitä tehty, puristukset jne...?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
Re: Cossulla penkissä..
purkka on 8.2 tienoilla.sumppua ei ole,miten sit kun saadaan toinen lohko joko siihen sumppu aika näyttää.nokkien tyyppiä ei taida olla millään listalla,asteita en tähän hätään muista mutta nostoa oli tuon karvan yli 14mm,kannen tekijän hyväksi kokemat arvot kuitenkin.kanavat on suurennettu ja sovitettu kannen rakentajan valtaisalla tietämyksellä,venttiilit suurennettu millillä,kovat nostajat.kannesta ja alakerrasta lisää asianomaisen luvalla sit.pako map juurikin tuohon tiedon keruuseen. flat shift olisi kans tarkoitus nikertää.autolla ei varsinaista käyttötarkoitusta ole minkäänlaista,käydään kylillä lippalakki lökäreitä isiliisinki pemareita kyykyttämässä,äkkilähtöjä viivalta,lentokenttä vauhtia kokeilemassa,kauppareissulla,vaikka työ ajot jos ei muuta.mulkkuhan tuo on ajaa liikenteessä kun kytkin tarttuu laakista ja ykkönen on pitkän makuinen.nyt ei tarviisi ku pyyhkijät,joku puhallin hönkimään tuulilasille ja edestä pyöränkulmia säätäen leimalle.
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossulla penkissä..
Nokista ois mielenkiintonen saada lisää tietoa ja kellarin sisukaluistakin ois mukava kuulla mitä siel on?
Täytyy sanoa että nostoa on kyllä ihan helvetisti Cossun nokiksi...
Autosta ja konetilasta ois mukava nähdä myös kuvia, jos sellasia vois pyydellä?
Täytyy sanoa että nostoa on kyllä ihan helvetisti Cossun nokiksi...

Autosta ja konetilasta ois mukava nähdä myös kuvia, jos sellasia vois pyydellä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossulla penkissä..
Rojekti topikkia vaan pystyyn tästä välikopasta, hyvältä kuulostaa
Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli rengastehoa(suluissa moottori) 491hv(545hv)/6800rpm ja 550nm(590nm)/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, ruttu 8.3, nokat imu 9.39mm 248ast.(0.1mm) pako 9.38mm 256ast.(0.1mm), amw painekotelo 70mm läpällä, "RS500" cuuleri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain harmaiden lastulla(kampianturia siirretty n.3mm ennakkoon) ja 550cc suuttimilla...
*...muokkasin vähän tietoja...*
*...muokattu lisää...*

Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli rengastehoa(suluissa moottori) 491hv(545hv)/6800rpm ja 550nm(590nm)/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, ruttu 8.3, nokat imu 9.39mm 248ast.(0.1mm) pako 9.38mm 256ast.(0.1mm), amw painekotelo 70mm läpällä, "RS500" cuuleri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain harmaiden lastulla(kampianturia siirretty n.3mm ennakkoon) ja 550cc suuttimilla...
*...muokkasin vähän tietoja...*
*...muokattu lisää...*
Viimeksi muokannut AkiS, To Syyskuu 30. 21:58:55 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
Re: Cossulla penkissä..
sen verran tarvii syödä sanojani notta nostoa olikin vain 13.9 mm luokkaa, ei +14mm niinkuin ehdin jo retostella
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Cossulla penkissä..
juu nääkin lukemat on jo sellaiset et oksat pois.. perinteisellä 1.2 tai 1.25 kertoimella tulee konetehoksi aika hurjia lukuja??? lähinnä nuo miedot nokat ihmetyttää et riittääkö noin pitkälle, samoin suuttimet.. muutenhan palikat saattaa hyvinkin riittää ko tehoihin, paitsi tietysti tuo pieni ahtopaine vielä sotkee ajatuksia.. hmmm, maailma muuttuu, mut hyvä papru, älä hukkaa..AkiS kirjoitti:Rojekti topikkia vaan pystyyn tästä välikopasta, hyvältä kuulostaa![]()
Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli renkaalta mitattuna 491hv/6800rpm ja 550nm/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, vakio imunokka, pakona lievä viri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain lastulla ja 550cc suuttimilla...
Hyvät "myyntilukemat" ainakin jossei muuta

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cossulla penkissä..
Timo kirjoitti:juu nääkin lukemat on jo sellaiset et oksat pois.. perinteisellä 1.2 tai 1.25 kertoimella tulee konetehoksi aika hurjia lukuja??? lähinnä nuo miedot nokat ihmetyttää et riittääkö noin pitkälle, samoin suuttimet.. muutenhan palikat saattaa hyvinkin riittää ko tehoihin, paitsi tietysti tuo pieni ahtopaine vielä sotkee ajatuksia.. hmmm, maailma muuttuu, mut hyvä papru, älä hukkaa..AkiS kirjoitti:Rojekti topikkia vaan pystyyn tästä välikopasta, hyvältä kuulostaa![]()
Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli renkaalta mitattuna 491hv/6800rpm ja 550nm/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, vakio imunokka, pakona lievä viri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain lastulla ja 550cc suuttimilla...
Hyvät "myyntilukemat" ainakin jossei muutaja ei se kaukana ole, mut onko ihan noin paljon niin aavistuksen hurjalta kuulostaa...
Kyllä Kyllä

Käppyräthän tippu kun lehmän häntä heti tossa 7000 nurkilla et menikö ahdin tukkoon vai loppuuko nokissa vedot tossa kohtaa sitten? Tosin ajossa tuota ei huomannut.
Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...
Tarvii käydä jossain muuallakin pyörittelemässä kuhan sais nuo pikku tekniikka murheet setvittyä, menee kyllä ens kevääseen...
Mutta kiva noilla papruilla on esson paarissa retostella

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Cossulla penkissä..
no täytyy kuitenkin muistaa et ne on ihan oikeat paprut ja hyvässä penkissä mitattu, eli ei mene enää ihan essonbaari-keskusteluihin.. lähinnä just noiden palikoiden riittävyys kummastuttaa, mut jos siinä onkin kaikki just rajoilla, eli hyvä paketti ja tuossa tulos, enempää ei noilla tule vaikka hyppisi päällään..AkiS kirjoitti: Kyllä Kyllä![]()
Käppyräthän tippu kun lehmän häntä heti tossa 7000 nurkilla et menikö ahdin tukkoon vai loppuuko nokissa vedot tossa kohtaa sitten? Tosin ajossa tuota ei huomannut.
Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...
Tarvii käydä jossain muuallakin pyörittelemässä kuhan sais nuo pikku tekniikka murheet setvittyä, menee kyllä ens kevääseen...
Mutta kiva noilla papruilla on esson paarissa retostella
hyvät lukemat on anyway!
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossulla penkissä..
Joko "asianomaiselta" on lupa tiedon jakoon?pikkupoika kirjoitti:sen verran tarvii syödä sanojani notta nostoa olikin vain 13.9 mm luokkaa, ei +14mm niinkuin ehdin jo retostella
Mitäs nokissa on asteita, nekin lukee siinä paperissa, joka tulee mukaan hionnasta, eli ne jossa lukee nostot, asteet, ennakot jne.?
Ja mitäs palikkaa/modifointeja kellari osastolla on?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Re: Cossulla penkissä..
Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...
Niin Japen dyno antaa ainakin suoraan konetehon... Mulla vapari ohc 214hp, oisin kovin tyytyväinen jos ois pyöräteho!
Niin Japen dyno antaa ainakin suoraan konetehon... Mulla vapari ohc 214hp, oisin kovin tyytyväinen jos ois pyöräteho!

Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Cossulla penkissä..
moottoritehona noi olisikin täysin linjassa..RS270 kirjoitti:Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...
Niin Japen dyno antaa ainakin suoraan konetehon... Mulla vapari ohc 214hp, oisin kovin tyytyväinen jos ois pyöräteho!
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Cossulla penkissä..
Hmmm.... Ettei vaan Timo ole kyse vanhasta kunnon "penkitysväärinkäsityksestä"? Sille vähän haiskahtaa kun luin jutut läpi.
Ei Aki kai missään kohden väittänyt että kyseessä olisi takapyöräteho, vain että mitattu vetopyöristä. Kuten kaikista mitataan jollei konetta irroiteta moottoripenkkiin.
EDIT: Japen (Tuning World) penkki antaa suunnilleen samaa lukemaa kuin ST- ja SS -Motorsien. Muutaman %:n sisään ovat olleet viime vuodet. Omat kokemukset vahvistavat asiaa myös.
Ei Aki kai missään kohden väittänyt että kyseessä olisi takapyöräteho, vain että mitattu vetopyöristä. Kuten kaikista mitataan jollei konetta irroiteta moottoripenkkiin.
EDIT: Japen (Tuning World) penkki antaa suunnilleen samaa lukemaa kuin ST- ja SS -Motorsien. Muutaman %:n sisään ovat olleet viime vuodet. Omat kokemukset vahvistavat asiaa myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cossulla penkissä..
Kysytään nyt tässä, että onko kellään varmaa tai laskennallista tietoa 2wd (ja miks ei 4wd:nkin) voimansiirtohäviöistä?
Joskus laskin (tai katoin) scorpin penkkilapuista, että sporttiauton dyno antoi 2wd:lle 14 prossan luokkaa häviöitä.
Tämä liittyy tuohon AkiS:n penkitykseen sen verran, että ilmoitettu eka teho on minun mielestäni pyöräteho ja toinen arvioitu moottoriteho, josta laskin häviöksi "vain" 10 prossaa.
Joskus laskin (tai katoin) scorpin penkkilapuista, että sporttiauton dyno antoi 2wd:lle 14 prossan luokkaa häviöitä.
Tämä liittyy tuohon AkiS:n penkitykseen sen verran, että ilmoitettu eka teho on minun mielestäni pyöräteho ja toinen arvioitu moottoriteho, josta laskin häviöksi "vain" 10 prossaa.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Cossulla penkissä..
no hitto, tää pitää nyt AkiS aukaista, teksti "renkaalta mitattuna 491hv..." haiskahtaa et renkaalla olis ton verran voimaa, mikä aiheuttaa kohtuuttoman suuret tehot moottorille ko viritystasoon nähden, tehohäviöt on vähän autokohtaisia ja hankala määrittää, 10-20% väliin kuitenkin (~550-600hv koneessa).jjs kirjoitti:Hmmm.... Ettei vaan Timo ole kyse vanhasta kunnon "penkitysväärinkäsityksestä"? Sille vähän haiskahtaa kun luin jutut läpi.
Ei Aki kai missään kohden väittänyt että kyseessä olisi takapyöräteho, vain että mitattu vetopyöristä. Kuten kaikista mitataan jollei konetta irroiteta moottoripenkkiin.
EDIT: Japen (Tuning World) penkki antaa suunnilleen samaa lukemaa kuin ST- ja SS -Motorsien. Muutaman %:n sisään ovat olleet viime vuodet. Omat kokemukset vahvistavat asiaa myös.
Mut jos kyseessä onkin idea et on rullilla ajettu eli mittaus tehty renkaalta kuten lähes aina, ja penkki laskee moottoritehon häviöt huomioiden kuten useimmiten, ja lukema on siis auton todellinen teho niin sitten on kyl ihan linjassa. Ja älyttömän hyvät lukemat ne on silloinkin, esim vakio nokalla noita lukemia niin VAU!
Mulla hyytyi vakiot aikoinaa 465hv ja bd10 nokilla sai 511hv, sit CatCams nokilla ym päivityksellä 540hv, moottoritehoa..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv