Cossulla penkissä..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 18:17:58 2006

tony the tiger kirjoitti:
t5 kirjoitti:
jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa :wink:
Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?
Skorpin lapussa taitaa olla paine ilmoitettu absoluuttisena paineena ja cossuescon lapussa verrattuna ilmakehän paineeseen.
Mittaako ne tuolla sporttiautossa kahdella eri ilmanpaineella? kuulostaa siltä että minkälaisen printin asiakas haluaa, se myös saa sen. kuulostaa ihan vitun luotettavalta paikalta -sinne siis seuraavaksi!

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Heinäkuu 22. 18:29:56 2006

Mitäs väliä sillä on mistä asteikko alkaa, kun paineet menee kovaksi niin ei mahdu lapulle miinuspaineet, molemmissa lapuissa 2500rpm:llä noin 20kPa, tai sitten mitä iloa näistä on jos laput näyttää mitä sattuu?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 22. 18:38:46 2006

Yrkesman kirjoitti:
t5 kirjoitti:
jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa :wink:
Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?
Tosta nyt on ihan turha kiistellä. Jos Skorppii sanoo että siellä on ollu 0.75bar niin sitten siellä on ollu se. 1.8barilla sillä tais olla pikkasen paremmat lukemat. Tai no kiistelkää vaan jos siltä tuntuu :D
1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 18:47:24 2006

siipicossu kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
t5 kirjoitti: Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?
Tosta nyt on ihan turha kiistellä. Jos Skorppii sanoo että siellä on ollu 0.75bar niin sitten siellä on ollu se. 1.8barilla sillä tais olla pikkasen paremmat lukemat. Tai no kiistelkää vaan jos siltä tuntuu :D
1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?
No siinä on sitten se 760 hevosta!!! :D :D

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Heinäkuu 22. 19:10:56 2006

t5 kirjoitti:Mittaako ne tuolla sporttiautossa kahdella eri ilmanpaineella? kuulostaa siltä että minkälaisen printin asiakas haluaa, se myös saa sen. kuulostaa ihan vitun luotettavalta paikalta -sinne siis seuraavaksi!
Erikoinen kysymys :) Siis kuten aikasemmin oli puhetta niin sen paineen voi ilmoittaa kahdella tapaa ja ilmeisesti tohon lappuun sen saa molemmilla tavoilla. Ja tosiaan asiakas saa itse valita mitä siihen lappuun ottaa, väännön, pyörätehon, laskennallisen konetehon, lambdan, paineen, jne jne. Mun mielestä ainakin ihan ok paikka ja osittain siksi että on ainut 4wd dyno tässä lähistöllä. Noi penkki lukemat on aina vähän sellasia, kun kaikki penkit kuitenkin antaa eri lukemia, joten ei niitä oikein voi kunnolla verrata toisiinsa. Ainut ilo mikä noista mun mielestä on, on se että kun käy samassa penkissä niin saa vertailuarvoja kun on tehty koneeseen muutoksia tai esim kun konetta säädetään niin näkee mihin suuntaan on mennään.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Heinäkuu 22. 19:12:33 2006

siipicossu kirjoitti:1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?
Mahtaakohan teho ihan nousta samassa suhteessa paineen kanssa...mun käsittääkseni hx40:llä alkaa tuotto loppumaan 500-550hv paikkeilla. Ja eipä sitä Skorpin konetta saatu edes säädettyä kunnolla, mutta ei siitä sen enempää :)

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Heinäkuu 23. 9:53:27 2006

t5 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti: 1.8 bar:lla on sitten varmaan puolet enemmän tehoa kuin 0.75 barilla?
No siinä on sitten se 760 hevosta!!! :D :D
Puolet enemmän:

380 + 380/2 = 570

Kaksi kertaa enemmän:

380 * 2 =760

:wink:

Noh, eiköhän tämä tästä viisastelusta ole jo tarpeeksi...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ma Heinäkuu 24. 22:52:24 2006

No eiköhän se ole sanomattakin selvää että nuo kaikenmaailman penkkipaperit ei kelpaa edes paskapaperiksi.Tarkemman kuvan moottorin luonteesta saa esim. varttimailin aikakortista.
+XXXhv

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Heinäkuu 25. 1:03:30 2006

ect kirjoitti:No eiköhän se ole sanomattakin selvää että nuo kaikenmaailman penkkipaperit ei kelpaa edes paskapaperiksi.Tarkemman kuvan moottorin luonteesta saa esim. varttimailin aikakortista.
hyvin sanottu.. :lol: nii tiellähän sen näkee miten kulkee. 11sec ja yli 200 loppunopeus, ni eiköhän se jo kerro paljon.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Heinäkuu 25. 2:16:00 2006

ja kestää 403 metriä........siis tekniikka :shock:
Timppa 24V

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 25. 12:45:58 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:ja kestää 403 metriä........siis tekniikka :shock:
Skorpin konekko? Ei ny sentään niinkään pitkään :D

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Heinäkuu 25. 20:26:18 2006

ytte kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:ja kestää 403 metriä........siis tekniikka :shock:
Skorpin konekko? Ei ny sentään niinkään pitkään :D
Noh noh, ajettiin sillä jo 150km viimeks :)

Niin tosiaan tuolla tavalla sen paineen ruiskukin näyttää, absoluuttisena. Eli 175kpa = 0,75bar. Toki noihi dyno printteihin saa sen skaalata miten haluaa. Tai sit mää oon seonnu lapuissa ja toi oliki pyörätehoveto just ennen ku alettiin säätää isoilla painella johon kone otti ja antautui :D No käyn huomenna sporttiautos tarkastaas tuon ja tuon sen oikeen lapun jos toi ei ollu se :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Tammikuu 8. 10:56:05 2008

0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?

kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Tammikuu 8. 11:07:49 2008

juusto_pallero kirjoitti:0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?

kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut :D
Onko sulla jotain speksiä siitä koneesta, ahtimesta, jne?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Tammikuu 10. 19:45:50 2008

Penkkipapereita on melko turha loppupeleissä vertailla, ainut mihin niintä _pitäisi_ käyttää, on että kun muutetaan konetta tai säätöjä, niin voidaan seurata mihin suuntaan ollaan menossa. (tietysti käytetään aina samaa penkkiä sitten)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » Ke Helmikuu 20. 20:25:43 2008

Jaaha tuli sit tänää kurmuutettua tuota 2wd taxi cosaa.. perus rääkkäys 316hv 6300 1/min 462Nm 4650 1/min 1,5bar mitähä sitä sit keksis muut vaa menee kovempaa.. no joo siin on vihreet 3bar t35 buuskautin.. pitäsköhä sitä sit ostaa kms tai vastaava... ja isompi ja isompaa...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Helmikuu 20. 21:36:37 2008

Tässä jotain omia mietteitä kossun virittämisestä mitä on tullut tässä askarrellessa huomattua:

Ruiskun vaihtaminen melko turhaa niin kauan kuin mennään vakio nokilla ja tavotteet roikkuu siellä vajaa 400 nurkilla, mikä on suht helppo saavuttaakkin. Valmis lastut toimivat oikein hienosti siihen asti vakio nokilla. Niissä on kaikki kiihdytyspumpun, kylmärikastuksen yms säädöt kohdallaan ja laite pelaa vielä kuin tehtaalta tullessaan.

Hyväkuntoinen perusmoottori antaa hienosti 1,5bar ahdoilla sopivalla ahtimella sen ~370-390hv / 500nm, edellyttäen kunnon ic:n, virtaavan putken ja tietysti riittävän pensapuolen.

Nää t-sarjan perus karretit o menneen talven lumia ja sun "t35" todennäköisesti aika pienillä siivillä ja ahtaalla pekopesällä. Huonosti ilmaa tuottava kompura + ahdas pakopuoli niin ei varmasti annakkaan tehoa. Joku uudempi ahdin luokkaa 54mm olevalla kompuralla ja siihen sopivalla turbiinilla ja riittävän väljällä pakopesällä niin jo alkaa rokata.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Helmikuu 18. 16:22:53 2010

aihetta lainaten:
kun menee penkkiin ja jos haluttu teho saavutetaan jo 1.0bar ahdoilla. niin onko järkeä enään kokeilla vaikka 2.0bar ahdoilla? miten toi vakio 4x4 voimansiirto kestää penkissä? joskus lukenu että joltain ois jostain cossusta perä pamahtanu penkissä.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Helmikuu 18. 16:33:34 2010

juusto_pallero kirjoitti:aihetta lainaten:
kun menee penkkiin ja jos haluttu teho saavutetaan jo 1.0bar ahdoilla. niin onko järkeä enään kokeilla vaikka 2.0bar ahdoilla? miten toi vakio 4x4 voimansiirto kestää penkissä? joskus lukenu että joltain ois jostain cossusta perä pamahtanu penkissä.
Harvemmin se 1kilolla otettu teho riittää, vaan moottorista otetaan niin paljon kun sieltä irtoaa. Toi perä juttu varmaan viittaa ennemminkin esim katsastuksen jarrutestiin. Ei se voimansiirto siellä dynossa sen kovemmassa rääkissä ole kuin tielläkään.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Helmikuu 18. 16:37:03 2010

Tottakai penkissä katotaan mitä siitä irtoaa, normaaliajoon sit voi tiputtaa hyvin mielin paineita kun tietää että "KYLLÄ LÄHTEE" :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Helmikuu 18. 16:40:25 2010

vauhtipete kirjoitti:Tottakai penkissä katotaan mitä siitä irtoaa, normaaliajoon sit voi tiputtaa hyvin mielin paineita kun tietää että "KYLLÄ LÄHTEE" :green:
SELEVÄ, piti taas jotain jankkaa :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Helmikuu 18. 18:28:09 2010

juusto_pallero kirjoitti:0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?

kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut :D
Sattuiko olemaan valkoinen,jossain siellä Vihdin maastoissa ?
Tiedän yhden josta penkitettiin lähes heti kasauksen jälkeen 0.3:lla ~280hv loppuun asti vetämättä. Oli Jannella pari vetoa otettu kun eivät olleet uskoneet ahto mittariin ensin,penkin mittari näytti samaa...
Sen jälkeen sinne on tullut KMS ohjaimeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Helmikuu 18. 18:43:54 2010

Aksu kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:0.5bar ahtoja 350 heppaa, eikö tommone taida mennä aika pahasti kusetuksen puolelle?

kaveri tossa nyt pari kk hehkutellu ku tuli ajettuu nii saatanan tykkii 2wd sierra cossuu. eile se sit alko kertoo noit teho juttuja. sitten vielä, kone oli tehty 800-1000km sitten, omistajahan varmasti sanoo et anna kenkää vaa nii paljon ku haluut :D
Sattuiko olemaan valkoinen,jossain siellä Vihdin maastoissa ?
Tiedän yhden josta penkitettiin lähes heti kasauksen jälkeen 0.3:lla ~280hv loppuun asti vetämättä. Oli Jannella pari vetoa otettu kun eivät olleet uskoneet ahto mittariin ensin,penkin mittari näytti samaa...
Sen jälkeen sinne on tullut KMS ohjaimeksi.
en tota kyseistä autoa ole nähnyt ja en ole kuullutkaan juttua enempää.

valkonen auto, en tiiä ku tosta nummelasta ohc turbon.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Bonari
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Bonari » Pe Maaliskuu 12. 18:51:52 2010

Lukemia minultakin vm:88 2wd cosworth sierra

vihreet suuttimet, 3 bar map, rs500 cooleri, 3" mongoose, stage 3 lastu.
1.4 Bar paineet, vakio ahdin
Moottoriteho: 355 hv 5600rpm
Takapyöriltä: 330 hv
Väännöt: 466 nm 5200rpm
Viimeksi muokannut Bonari, Pe Maaliskuu 12. 19:52:56 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..

sierra cosworth ´88
crsc #1968

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Maaliskuu 12. 19:03:06 2010

Bonari kirjoitti:Lukemia minultakin vm:88 2wd cosworth sierra

vihreet suuttimet, 3 bar map, rs500 cooleri, 3" mongoose, stage 3 lastu.
1.4 Bar paineet, vakio ahdin
Moottoriteho: 355 hv 5300rpm
Takapyöriltä: 330 hv
Väännöt: 466 nm
Jep jep, missähän penkitetty?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Bonari
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinäkuu 13. 17:14:56 2009

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Bonari » Pe Maaliskuu 12. 19:58:34 2010

Ohenmäen teho oli paikka ja sijaitsee iisalmessa..kävin siellä kun asun tässä laidalla..ei välttämättä 100% tarkka ole kuten penkeissä eroja on vaan sain ainakin suuntaa kun oma arvio oli jonkun verran alakanttiin.. O:)
joten tuli hyvä mieli. :twisted:

kaiken lisäksi ei saan ut tasaista käyrää kun meinäs vähän pätkiä.(paineiden kanssa vähän ongelmia)
Moottori Pitkittäin, Auto Poikittain..

sierra cosworth ´88
crsc #1968

tiksa
CRSC jäsen 2014
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Toukokuu 14. 11:52:41 2007
Paikkakunta: tampere

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tiksa » To Elokuu 26. 18:58:37 2010

kävin tänään harisella 92 4wd cossulla. tehoja 354 hv 5700 rpm. 480 nm 4750 rpm. autossa 3 bar mappi,vihreät,joku lastu niille, 2.5" putki. fin turbon 3/4 garretti. 1.4 ahtoja

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » To Syyskuu 2. 15:53:17 2010

esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » To Syyskuu 2. 16:42:36 2010

pikkupoika kirjoitti:esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
tästä jo kuulinkin, aika uskomaton määrä tehoa pikkukierroksilla ja paineilla.. tulee huima peli... nyt vaan varovaisesti se 700hv rikki, sitten vasta ne "seuraavat suunnitelmat" mistä tänään ao henkilön kanssa soiteltiin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Syyskuu 2. 17:48:01 2010

Aika huimasti paukkua ja pienellä ahdolla! Tuossahan pitää olla jo 270 vapariheppaa?! Ja noilla kierroksilla?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Syyskuu 2. 18:23:45 2010

pikkupoika kirjoitti:esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
Onko toi 4600rpm se missä toi 0,63 bar on saavutettu vai miten ja saako kysyä, että missä penkissä tämä mitattu.

Onneksi olkoon näteistä lukemista :burn

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » To Syyskuu 2. 20:18:42 2010

alavudella oli penkki missä käytiin,en muista mikä oli pajan nimi mut ritolan saku oli käskyttämässä.
ahtoja ei käytetty enempää kuin mitä hukkis antoi miedolla jousella tuon 0.63 ja se oli käytössä jo tuolla 4600 rpm.266hv oli vapari patia.lukemat oli jossain 7000 hujakoilla nuo mainitut hv/nm. rajoitin oli 7500 ja teho käyrä oli nouseva huimasti mutta ei kierrätetty enempää vaikka varaa olisi vielä ollut.vääntö käyrä oikeni likellä rajoitinta mikä ilmeisesti johtuu pienestä paineesta.huohotinta,sytkää,pakopaine mappia ja paukkua rakentaessa menee varmaan tää syksy ja kevät talvi,sit uudestaan rullille.katsastuskin olisi edessä,syksyllä vielä vaiko ensi keväänä ken tietää...
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 2. 22:13:16 2010

pikkupoika kirjoitti:esko mk2-76 cosworth 16v pikkasen kopeloituna 433hv ja 435nm 0.63 bar. garretin gt 42? mörkö,bosch ev14 2000 cc,ronin pakosarja+painekotelo,läppärungot,nokat +14mm nostolla,autronic sm4+cdi r500. 0.63 bar @ 4600rpm
onneksi olkoon..itse kans pohtinu säätämistä ritolan toimesta...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Syyskuu 3. 6:37:21 2010

pikkupoika kirjoitti:alavudella oli penkki missä käytiin,en muista mikä oli pajan nimi mut ritolan saku oli käskyttämässä.
ahtoja ei käytetty enempää kuin mitä hukkis antoi miedolla jousella tuon 0.63 ja se oli käytössä jo tuolla 4600 rpm.266hv oli vapari patia.lukemat oli jossain 7000 hujakoilla nuo mainitut hv/nm. rajoitin oli 7500 ja teho käyrä oli nouseva huimasti mutta ei kierrätetty enempää vaikka varaa olisi vielä ollut.vääntö käyrä oikeni likellä rajoitinta mikä ilmeisesti johtuu pienestä paineesta.huohotinta,sytkää,pakopaine mappia ja paukkua rakentaessa menee varmaan tää syksy ja kevät talvi,sit uudestaan rullille.katsastuskin olisi edessä,syksyllä vielä vaiko ensi keväänä ken tietää...

Hyvin teillä vehkeet rokkaa! Ymmärsin nuo kierokset väärin ekasta viestistä :lol: Millä nokilla tuo on ja paljon puristusta?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Syyskuu 3. 8:21:13 2010

tää vaikuttaa kyllä ihan huippuvehkeeltä. olikos tässä myös kuivasumppu jne? kenen tekemä kansi?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja haave » Pe Syyskuu 3. 10:58:44 2010

Mahtavia lukemia :D Minkälaiseen käyttöön tämä auto on tulossa ? ja mites tuo pakopaine map homma, Onko ideana että saa tiedonkeruuseen pakopaineet vai mikä juttu tää on ?

-vesa-

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Syyskuu 3. 11:30:18 2010

On kyllä hienot lukemat! 8)
Kiinnostais kovasti kans mitä se moottori sisältää mm. mitkä nokat ku on niin kovat nostot, sylinteri koko, kansi/mitä tehty, puristukset jne...? :P
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Pe Syyskuu 3. 12:50:27 2010

purkka on 8.2 tienoilla.sumppua ei ole,miten sit kun saadaan toinen lohko joko siihen sumppu aika näyttää.nokkien tyyppiä ei taida olla millään listalla,asteita en tähän hätään muista mutta nostoa oli tuon karvan yli 14mm,kannen tekijän hyväksi kokemat arvot kuitenkin.kanavat on suurennettu ja sovitettu kannen rakentajan valtaisalla tietämyksellä,venttiilit suurennettu millillä,kovat nostajat.kannesta ja alakerrasta lisää asianomaisen luvalla sit.pako map juurikin tuohon tiedon keruuseen. flat shift olisi kans tarkoitus nikertää.autolla ei varsinaista käyttötarkoitusta ole minkäänlaista,käydään kylillä lippalakki lökäreitä isiliisinki pemareita kyykyttämässä,äkkilähtöjä viivalta,lentokenttä vauhtia kokeilemassa,kauppareissulla,vaikka työ ajot jos ei muuta.mulkkuhan tuo on ajaa liikenteessä kun kytkin tarttuu laakista ja ykkönen on pitkän makuinen.nyt ei tarviisi ku pyyhkijät,joku puhallin hönkimään tuulilasille ja edestä pyöränkulmia säätäen leimalle.
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Syyskuu 3. 13:21:39 2010

Nokista ois mielenkiintonen saada lisää tietoa ja kellarin sisukaluistakin ois mukava kuulla mitä siel on?
Täytyy sanoa että nostoa on kyllä ihan helvetisti Cossun nokiksi... 8)

Autosta ja konetilasta ois mukava nähdä myös kuvia, jos sellasia vois pyydellä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Syyskuu 3. 23:02:23 2010

Rojekti topikkia vaan pystyyn tästä välikopasta, hyvältä kuulostaa 8)

Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli rengastehoa(suluissa moottori) 491hv(545hv)/6800rpm ja 550nm(590nm)/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, ruttu 8.3, nokat imu 9.39mm 248ast.(0.1mm) pako 9.38mm 256ast.(0.1mm), amw painekotelo 70mm läpällä, "RS500" cuuleri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain harmaiden lastulla(kampianturia siirretty n.3mm ennakkoon) ja 550cc suuttimilla...



*...muokkasin vähän tietoja...*
*...muokattu lisää...*
Viimeksi muokannut AkiS, To Syyskuu 30. 21:58:55 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Su Syyskuu 5. 20:11:34 2010

sen verran tarvii syödä sanojani notta nostoa olikin vain 13.9 mm luokkaa, ei +14mm niinkuin ehdin jo retostella
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Syyskuu 5. 20:41:54 2010

AkiS kirjoitti:Rojekti topikkia vaan pystyyn tästä välikopasta, hyvältä kuulostaa 8)

Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli renkaalta mitattuna 491hv/6800rpm ja 550nm/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, vakio imunokka, pakona lievä viri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain lastulla ja 550cc suuttimilla...
Hyvät "myyntilukemat" ainakin jossei muuta :green:
juu nääkin lukemat on jo sellaiset et oksat pois.. perinteisellä 1.2 tai 1.25 kertoimella tulee konetehoksi aika hurjia lukuja??? lähinnä nuo miedot nokat ihmetyttää et riittääkö noin pitkälle, samoin suuttimet.. muutenhan palikat saattaa hyvinkin riittää ko tehoihin, paitsi tietysti tuo pieni ahtopaine vielä sotkee ajatuksia.. hmmm, maailma muuttuu, mut hyvä papru, älä hukkaa.. :wink: ja ei se kaukana ole, mut onko ihan noin paljon niin aavistuksen hurjalta kuulostaa...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Syyskuu 5. 22:15:57 2010

Timo kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Rojekti topikkia vaan pystyyn tästä välikopasta, hyvältä kuulostaa 8)

Mainitaan nyt tännekkin vaikka omasta rojekti topikista jo löytyy eli pariviikkoa sitten käytiin pyörittelemässä tossa TT-Motorsilla rullia ja aika isohkoja lukemia tarjos ehkä siihen nähden mitä on tehty...
Eli renkaalta mitattuna 491hv/6800rpm ja 550nm/6000rpm 1.6b paineella.
Vakio 4wd alakerta, esco cossun Mountunen tekemä A-ryhmän kansi, vakio imunokka, pakona lievä viri, ahdin Masteri 60/64,5 ar.70/50 ja vakio L8 ohjain lastulla ja 550cc suuttimilla...
Hyvät "myyntilukemat" ainakin jossei muuta :green:
juu nääkin lukemat on jo sellaiset et oksat pois.. perinteisellä 1.2 tai 1.25 kertoimella tulee konetehoksi aika hurjia lukuja??? lähinnä nuo miedot nokat ihmetyttää et riittääkö noin pitkälle, samoin suuttimet.. muutenhan palikat saattaa hyvinkin riittää ko tehoihin, paitsi tietysti tuo pieni ahtopaine vielä sotkee ajatuksia.. hmmm, maailma muuttuu, mut hyvä papru, älä hukkaa.. :wink: ja ei se kaukana ole, mut onko ihan noin paljon niin aavistuksen hurjalta kuulostaa...

Kyllä Kyllä :D
Käppyräthän tippu kun lehmän häntä heti tossa 7000 nurkilla et menikö ahdin tukkoon vai loppuuko nokissa vedot tossa kohtaa sitten? Tosin ajossa tuota ei huomannut.
Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...
Tarvii käydä jossain muuallakin pyörittelemässä kuhan sais nuo pikku tekniikka murheet setvittyä, menee kyllä ens kevääseen...
Mutta kiva noilla papruilla on esson paarissa retostella 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Syyskuu 5. 22:38:53 2010

AkiS kirjoitti: Kyllä Kyllä :D
Käppyräthän tippu kun lehmän häntä heti tossa 7000 nurkilla et menikö ahdin tukkoon vai loppuuko nokissa vedot tossa kohtaa sitten? Tosin ajossa tuota ei huomannut.
Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...
Tarvii käydä jossain muuallakin pyörittelemässä kuhan sais nuo pikku tekniikka murheet setvittyä, menee kyllä ens kevääseen...
Mutta kiva noilla papruilla on esson paarissa retostella 8)
no täytyy kuitenkin muistaa et ne on ihan oikeat paprut ja hyvässä penkissä mitattu, eli ei mene enää ihan essonbaari-keskusteluihin.. lähinnä just noiden palikoiden riittävyys kummastuttaa, mut jos siinä onkin kaikki just rajoilla, eli hyvä paketti ja tuossa tulos, enempää ei noilla tule vaikka hyppisi päällään..

hyvät lukemat on anyway!
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Syyskuu 6. 10:54:52 2010

pikkupoika kirjoitti:sen verran tarvii syödä sanojani notta nostoa olikin vain 13.9 mm luokkaa, ei +14mm niinkuin ehdin jo retostella
Joko "asianomaiselta" on lupa tiedon jakoon?
Mitäs nokissa on asteita, nekin lukee siinä paperissa, joka tulee mukaan hionnasta, eli ne jossa lukee nostot, asteet, ennakot jne.?
Ja mitäs palikkaa/modifointeja kellari osastolla on? 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ti Syyskuu 7. 17:05:41 2010

Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...


Niin Japen dyno antaa ainakin suoraan konetehon... Mulla vapari ohc 214hp, oisin kovin tyytyväinen jos ois pyöräteho! :D
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 7. 17:28:30 2010

RS270 kirjoitti:Kovasti kyllä kehuvat että samoja lukemia antaa heidän rullat kuin esim. Tuning Worldin mutta tiedä sitten...


Niin Japen dyno antaa ainakin suoraan konetehon... Mulla vapari ohc 214hp, oisin kovin tyytyväinen jos ois pyöräteho! :D
moottoritehona noi olisikin täysin linjassa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 7. 20:14:53 2010

Hmmm.... Ettei vaan Timo ole kyse vanhasta kunnon "penkitysväärinkäsityksestä"? Sille vähän haiskahtaa kun luin jutut läpi.
Ei Aki kai missään kohden väittänyt että kyseessä olisi takapyöräteho, vain että mitattu vetopyöristä. Kuten kaikista mitataan jollei konetta irroiteta moottoripenkkiin.

EDIT: Japen (Tuning World) penkki antaa suunnilleen samaa lukemaa kuin ST- ja SS -Motorsien. Muutaman %:n sisään ovat olleet viime vuodet. Omat kokemukset vahvistavat asiaa myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Syyskuu 7. 20:26:52 2010

Kysytään nyt tässä, että onko kellään varmaa tai laskennallista tietoa 2wd (ja miks ei 4wd:nkin) voimansiirtohäviöistä?

Joskus laskin (tai katoin) scorpin penkkilapuista, että sporttiauton dyno antoi 2wd:lle 14 prossan luokkaa häviöitä.
Tämä liittyy tuohon AkiS:n penkitykseen sen verran, että ilmoitettu eka teho on minun mielestäni pyöräteho ja toinen arvioitu moottoriteho, josta laskin häviöksi "vain" 10 prossaa.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 7. 20:55:57 2010

jjs kirjoitti:Hmmm.... Ettei vaan Timo ole kyse vanhasta kunnon "penkitysväärinkäsityksestä"? Sille vähän haiskahtaa kun luin jutut läpi.
Ei Aki kai missään kohden väittänyt että kyseessä olisi takapyöräteho, vain että mitattu vetopyöristä. Kuten kaikista mitataan jollei konetta irroiteta moottoripenkkiin.

EDIT: Japen (Tuning World) penkki antaa suunnilleen samaa lukemaa kuin ST- ja SS -Motorsien. Muutaman %:n sisään ovat olleet viime vuodet. Omat kokemukset vahvistavat asiaa myös.
no hitto, tää pitää nyt AkiS aukaista, teksti "renkaalta mitattuna 491hv..." haiskahtaa et renkaalla olis ton verran voimaa, mikä aiheuttaa kohtuuttoman suuret tehot moottorille ko viritystasoon nähden, tehohäviöt on vähän autokohtaisia ja hankala määrittää, 10-20% väliin kuitenkin (~550-600hv koneessa).

Mut jos kyseessä onkin idea et on rullilla ajettu eli mittaus tehty renkaalta kuten lähes aina, ja penkki laskee moottoritehon häviöt huomioiden kuten useimmiten, ja lukema on siis auton todellinen teho niin sitten on kyl ihan linjassa. Ja älyttömän hyvät lukemat ne on silloinkin, esim vakio nokalla noita lukemia niin VAU!

Mulla hyytyi vakiot aikoinaa 465hv ja bd10 nokilla sai 511hv, sit CatCams nokilla ym päivityksellä 540hv, moottoritehoa.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin