ST 200 STW:n takaiskarit.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Mk1 ja Mk2 taitaa olla aika rajoitteinen noissa alustasarjoissa oli sedani,hatcback tai farmari,verrattuna Mk3:seen.Siihen tuntuu saavan vaikka minkälaista coiloveria.Tästä aasinsillalla kysymykseen mitäs alustoja porukoilla on mondeoissa ja miten ne pelittää ?
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Mites tällä hetkellä nyt on tilanne porukalla kimppatilauksen suhteen? Onko kinnostuneita tilaamaan tavaraa tuolta cartuningpoint.de:stä.
Pitäs kyllä aika pian tilata.
Pitäs kyllä aika pian tilata.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
- Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Mulla oli Si Mondeossa Sachs Performance alustasarja. Ja oli omasta mielestä jopa parempi kuin ST200 vakio alusta. Tuli laitettuu aikanaan kun vakio sähköinen alusta meni sököks. Eli se napista iskariin vaikuttava jäykkyys. Laittasin varmasti saman ST200 mondeoon jos vain olisi saatavilla.
Koni on ollu pitkään mietinnäs, mut itsellä ei kovin isoja kokemuksia kyseisestä ole. Jotai bemaria on tullu kokeiltua mis oli H&R jouset ja Konin sportit.
Mutta, se viel vähän viivyttää alustan ostoa kun vakio on aivan kunnossa. Ja ei sekään ole minusta huono.
Koni on ollu pitkään mietinnäs, mut itsellä ei kovin isoja kokemuksia kyseisestä ole. Jotai bemaria on tullu kokeiltua mis oli H&R jouset ja Konin sportit.
Mutta, se viel vähän viivyttää alustan ostoa kun vakio on aivan kunnossa. Ja ei sekään ole minusta huono.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170
Ford Focus ST170
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Onko tietoa minkä merkkiset on ST 200:sen orkkis iskarit?Nämä taitaa olla samat jouset mutta erilailla ilmoitettu tuo madallus
http://www.teamtorquesteer.co.uk/mondeo ... rings.html
http://www.dcdezign.com/cheap/174643/fo ... 6-140.html
Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.
http://www.teamtorquesteer.co.uk/mondeo ... rings.html
http://www.dcdezign.com/cheap/174643/fo ... 6-140.html
Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Oliko sullakin farkku versio?
Uusia nivomateja tuskin raskit ostaa...tai jos raskit niin koni sportteja et moiti kalliiksi
Nivomaatit tarvikkeena kalliimmat kuin orkkikset!
Madallushan riippuu lähtökohdasta. ST on matalampi kuin normimalli
Toerquesteerin linkissä oli madallusjouset ST-malliin ja toisessa normimalliin.
Itellä Konin sportit ja h&r jouset. Makso karvan päältä 800€, mutta ei taida kovin halvalla enää saada.
Uusia nivomateja tuskin raskit ostaa...tai jos raskit niin koni sportteja et moiti kalliiksi

Madallushan riippuu lähtökohdasta. ST on matalampi kuin normimalli

Itellä Konin sportit ja h&r jouset. Makso karvan päältä 800€, mutta ei taida kovin halvalla enää saada.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Ajattelin vain kun viestiketjun otsikko koskee farmarin takaiskareita...Manu kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST200:sta 15mm.
TüV-lappusesta näkee mihin malleihin jouset saa leimattua.
Mutta juurikin noin, että st laskee samoilla vietereillä ns. vähemmän kun on alun alkujaan vähän matalampi.
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
- Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Itsekin tilasin alustasarjan sedaniin...Manu kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170
Ford Focus ST170
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Itsellä valinta kohdistui uusiin alkuperäisiin iskareihin ja hyvin nuo on toimineet H&R vietereiden kanssa. Autona oli siis sedan. Farkussa varmaan jää orggikset useimmilta hyllyyn, mutta sedanissa eivät ole kuitenkaan mielestäni edes mahdottoman hintaisia.Manu kirjoitti: Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.
Jousista sen verran, että mitä itse asioita ihmettelin, niin aika usein näytti eibachin jousilla perä laskevan enemmän kuin keula. Itse päädyin noihin H&R:n vietereihin jossa etäisyys keskiöstä kaareen tuli tasan 34 cm edessä sekä takana. Eibacheilla ja st:n tolpilla varustettu kutos-gt oli kuitenkin selvästi mukavampi ajaa kuin tuo oma pirssi
Viimeksi muokannut jonno, Ma Kesäkuu 7. 0:59:28 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Tu'nari kirjoitti:Itsekin tilasin alustasarjan sedaniin...Manu kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
Minkä tilasit ja mitä maksoi?
Itsellä valinta kohdistui uusiin alkuperäisiin iskareihin ja hyvin nuo on toimineet H&R vietereiden kanssa. Autona oli siis sedan. Farkussa varmaan jää orggikset useimmilta hyllyyn, mutta sedanissa eivät ole kuitenkaan mielestäni edes mahdottoman hintaisia.jonno kirjoitti:[quote="Manu"
Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.
Jousista sen verran, että mitä itse asioita ihmettelin, niin aika usein näytti eibachin jousilla perä laskevan enemmän kuin keula. Itse päädyin noihin H&R:n vietereihin jossa etäisyys keskiöstä kaareen tuli tasan 34 cm edessä sekä takana. Eibacheilla ja st:n tolpilla varustettu kutos-gt oli kuitenkin selvästi mukavampi ajaa kuin tuo oma pirssi.[/quote]
Tilasitko Suomesta vai ulkomailta orkkis iskarit ja mitä maksoi?
Tuo on hyvä tietää,jos ja kun jousia on ostamassa,se on vähän semmosta arpapeliä.Sedanissa sais olla tuo madallus juurikin päinvastoin,nuo H&R kuulostaa hyvältä balanssin suhteen.Ne on ilmeisesti -40mm?
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Suomesta ostin ja sain aika hyvän kaupan niistä aikaiseksi. Olivat ilmeisesti pyörineet liikkeen nurkissa jo tovin. Mutta kai tuollaiset alle neljän sadan lähtee klubialennuksilla?Manu kirjoitti: Tilasitko Suomesta vai ulkomailta orkkis iskarit ja mitä maksoi?
Tuo on hyvä tietää,jos ja kun jousia on ostamassa,se on vähän semmosta arpapeliä.Sedanissa sais olla tuo madallus juurikin päinvastoin,nuo H&R kuulostaa hyvältä balanssin suhteen.Ne on ilmeisesti -40mm?
Jouset tuli Saksasta ja maksoivat vähän yli kaksisataa kotiin kannettuna. Tämä siis pari vuotta sitten. Taisivat nuo jotkut -40 mm olla. Sopivuus oli papereiden mukaan myös muihin kutosiin. Oma jäi vähän etukenoon noilla.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
No ei ole jouset kovinkaan kalliita saksassa. Hinnat laskenut muutaman vuoden takaisesta jopa.
Tuossa konin sport kit alusta (jouset ja iskarit). Alle 740€ kotiin tuotuna
Noihin hintoihin ei meikäläinen pysty ns. laatumerkkien osalta
Tuossa konin sport kit alusta (jouset ja iskarit). Alle 740€ kotiin tuotuna
Noihin hintoihin ei meikäläinen pysty ns. laatumerkkien osalta

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Tuossa näkyy miten tippuu farkussa H&R jousilla:jonno kirjoitti:Suomesta ostin ja sain aika hyvän kaupan niistä aikaiseksi. Olivat ilmeisesti pyörineet liikkeen nurkissa jo tovin. Mutta kai tuollaiset alle neljän sadan lähtee klubialennuksilla?Manu kirjoitti: Tilasitko Suomesta vai ulkomailta orkkis iskarit ja mitä maksoi?
Tuo on hyvä tietää,jos ja kun jousia on ostamassa,se on vähän semmosta arpapeliä.Sedanissa sais olla tuo madallus juurikin päinvastoin,nuo H&R kuulostaa hyvältä balanssin suhteen.Ne on ilmeisesti -40mm?
Jouset tuli Saksasta ja maksoivat vähän yli kaksisataa kotiin kannettuna. Tämä siis pari vuotta sitten. Taisivat nuo jotkut -40 mm olla. Sopivuus oli papereiden mukaan myös muihin kutosiin. Oma jäi vähän etukenoon noilla.
Joskus aikoja sitten
Tänä vuonna
Takapää ei hirveästi muuttunut mutta etupää tipahti enemmän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Renkaan leveys kertoo jotain, mutta vanteen leveys kertoo paljon enemmän...pelkkä ET ei autaManu kirjoitti:Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.

Laittaa oikella ET:llä olevan vanteen niin auttaa asiaa. Onko orkkis 7" leveä ja ET 49,5...liian sisällehän ne ulkonäöllisesti jääkin.
H&R:n jouset -30mm ja Konit -40mm paperilla, mutta mitä oikeasti?
Konin paketti ei ole pahan hintainen.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
7.5 tuumaa leveä vanne.Joo,se on hankala tietää mitä ne todellisuudessa madaltaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Piti käydä rekisteriotteesta lunttaamassa mitä katsastusmies mulle kirjoitti, 34cm edessä ja 33cm takana.Manu kirjoitti:Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
- Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Manu kirjoitti:Itsekin tilasin alustasarjan sedaniin...Tu'nari kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
Minkä tilasit ja mitä maksoi?
[/quote]
Koni sport jouset ja Koni STR.T iskarit. Valmistusajan kohtaa ei vain tiedä... Hinnastakaan ei täyttä varmuutta.
Samat on bemarissa alla ja olen erittäin tyytyväinen. Iskarithan on samat kuin Koni Sportit, mutta ilman säätöä. Tehtaalla asennetaan sopiva jäykkyys

E: en sitten osannut lainata oikein tekstiä

Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170
Ford Focus ST170
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: ST 200 STW:n takaiskarit.
Kun puhutaan tuoreimmillaankin kymmenen vuotta vanhasta automallista, niin kai laadukas madallusjousi hyvällä iskarilla kantaa paremmin kuormaa kuin vanha väsynyt orginaali? Ainakin itsellä on tälläisiä kokemuksia ollut. Uudet vakiot on sitten asia erikseen.Manu kirjoitti:Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.
Muutenkin Mondeoon kannattaa mielestäni jouset vaihtaa samalla, kun vaimentimetkin. Tulee sitten kerralla kuntoon eikä tarvitse kiroilla, kun huomaa jousen katkenneen seuraavassa renkaanvaihdossa.
Itsellä on alla 225/35/18 42 eteellä sekä 7,5 tuuman vanteella. Pyörii täydessä sisäänjoustossa, mutta tilaa ei ole yhtään liikaa.

Edit: Muistin vanteen leveyden väärin.
