ST 200 STW:n takaiskarit.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » To Lokakuu 30. 18:17:30 2008

Mk1 ja Mk2 taitaa olla aika rajoitteinen noissa alustasarjoissa oli sedani,hatcback tai farmari,verrattuna Mk3:seen.Siihen tuntuu saavan vaikka minkälaista coiloveria.Tästä aasinsillalla kysymykseen mitäs alustoja porukoilla on mondeoissa ja miten ne pelittää ?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Lokakuu 30. 19:44:36 2008

Mites tällä hetkellä nyt on tilanne porukalla kimppatilauksen suhteen? Onko kinnostuneita tilaamaan tavaraa tuolta cartuningpoint.de:stä.

Pitäs kyllä aika pian tilata.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja STsam » To Lokakuu 30. 20:32:31 2008

Mulla oli Si Mondeossa Sachs Performance alustasarja. Ja oli omasta mielestä jopa parempi kuin ST200 vakio alusta. Tuli laitettuu aikanaan kun vakio sähköinen alusta meni sököks. Eli se napista iskariin vaikuttava jäykkyys. Laittasin varmasti saman ST200 mondeoon jos vain olisi saatavilla.

Koni on ollu pitkään mietinnäs, mut itsellä ei kovin isoja kokemuksia kyseisestä ole. Jotai bemaria on tullu kokeiltua mis oli H&R jouset ja Konin sportit.

Mutta, se viel vähän viivyttää alustan ostoa kun vakio on aivan kunnossa. Ja ei sekään ole minusta huono.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » Su Kesäkuu 6. 21:03:34 2010

Onko tietoa minkä merkkiset on ST 200:sen orkkis iskarit?Nämä taitaa olla samat jouset mutta erilailla ilmoitettu tuo madallus

http://www.teamtorquesteer.co.uk/mondeo ... rings.html


http://www.dcdezign.com/cheap/174643/fo ... 6-140.html

Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 6. 21:13:35 2010

Oliko sullakin farkku versio?
Uusia nivomateja tuskin raskit ostaa...tai jos raskit niin koni sportteja et moiti kalliiksi ;) Nivomaatit tarvikkeena kalliimmat kuin orkkikset!
Madallushan riippuu lähtökohdasta. ST on matalampi kuin normimalli ;) Toerquesteerin linkissä oli madallusjouset ST-malliin ja toisessa normimalliin.

Itellä Konin sportit ja h&r jouset. Makso karvan päältä 800€, mutta ei taida kovin halvalla enää saada.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » Su Kesäkuu 6. 21:47:45 2010

Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 6. 22:24:50 2010

Manu kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST200:sta 15mm.
Ajattelin vain kun viestiketjun otsikko koskee farmarin takaiskareita...

TüV-lappusesta näkee mihin malleihin jouset saa leimattua.
Mutta juurikin noin, että st laskee samoilla vietereillä ns. vähemmän kun on alun alkujaan vähän matalampi.

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja STsam » Su Kesäkuu 6. 23:13:46 2010

Manu kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
Itsekin tilasin alustasarjan sedaniin...
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja jonno » Ma Kesäkuu 7. 0:05:22 2010

Manu kirjoitti: Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.
Itsellä valinta kohdistui uusiin alkuperäisiin iskareihin ja hyvin nuo on toimineet H&R vietereiden kanssa. Autona oli siis sedan. Farkussa varmaan jää orggikset useimmilta hyllyyn, mutta sedanissa eivät ole kuitenkaan mielestäni edes mahdottoman hintaisia.

Jousista sen verran, että mitä itse asioita ihmettelin, niin aika usein näytti eibachin jousilla perä laskevan enemmän kuin keula. Itse päädyin noihin H&R:n vietereihin jossa etäisyys keskiöstä kaareen tuli tasan 34 cm edessä sekä takana. Eibacheilla ja st:n tolpilla varustettu kutos-gt oli kuitenkin selvästi mukavampi ajaa kuin tuo oma pirssi
Viimeksi muokannut jonno, Ma Kesäkuu 7. 0:59:28 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » Ma Kesäkuu 7. 0:44:20 2010

Tu'nari kirjoitti:
Manu kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
Itsekin tilasin alustasarjan sedaniin...

Minkä tilasit ja mitä maksoi?

jonno kirjoitti:[quote="Manu"
Tarvii varmaan kohta puolin alkaan kahtelemaan alustasarjaa,kun repsikan puoli on takaa alempana kuin kuskin puoli,ilmeisesti iskari mennyt.Valinnan varaa noissa ei taida paljon olla Sach Advantage,Bilstein B6 ja Koni Sport,tuo Koni noista taitaa paras olla,mutta myös kallein.Ei nuo muutkaan kyllä huonoja ole.
Itsellä valinta kohdistui uusiin alkuperäisiin iskareihin ja hyvin nuo on toimineet H&R vietereiden kanssa. Autona oli siis sedan. Farkussa varmaan jää orggikset useimmilta hyllyyn, mutta sedanissa eivät ole kuitenkaan mielestäni edes mahdottoman hintaisia.

Jousista sen verran, että mitä itse asioita ihmettelin, niin aika usein näytti eibachin jousilla perä laskevan enemmän kuin keula. Itse päädyin noihin H&R:n vietereihin jossa etäisyys keskiöstä kaareen tuli tasan 34 cm edessä sekä takana. Eibacheilla ja st:n tolpilla varustettu kutos-gt oli kuitenkin selvästi mukavampi ajaa kuin tuo oma pirssi.[/quote]

Tilasitko Suomesta vai ulkomailta orkkis iskarit ja mitä maksoi?

Tuo on hyvä tietää,jos ja kun jousia on ostamassa,se on vähän semmosta arpapeliä.Sedanissa sais olla tuo madallus juurikin päinvastoin,nuo H&R kuulostaa hyvältä balanssin suhteen.Ne on ilmeisesti -40mm?

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja jonno » Ma Kesäkuu 7. 1:15:24 2010

Manu kirjoitti: Tilasitko Suomesta vai ulkomailta orkkis iskarit ja mitä maksoi?

Tuo on hyvä tietää,jos ja kun jousia on ostamassa,se on vähän semmosta arpapeliä.Sedanissa sais olla tuo madallus juurikin päinvastoin,nuo H&R kuulostaa hyvältä balanssin suhteen.Ne on ilmeisesti -40mm?
Suomesta ostin ja sain aika hyvän kaupan niistä aikaiseksi. Olivat ilmeisesti pyörineet liikkeen nurkissa jo tovin. Mutta kai tuollaiset alle neljän sadan lähtee klubialennuksilla?

Jouset tuli Saksasta ja maksoivat vähän yli kaksisataa kotiin kannettuna. Tämä siis pari vuotta sitten. Taisivat nuo jotkut -40 mm olla. Sopivuus oli papereiden mukaan myös muihin kutosiin. Oma jäi vähän etukenoon noilla.


siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 7. 13:17:23 2010

jonno kirjoitti:
Manu kirjoitti: Tilasitko Suomesta vai ulkomailta orkkis iskarit ja mitä maksoi?

Tuo on hyvä tietää,jos ja kun jousia on ostamassa,se on vähän semmosta arpapeliä.Sedanissa sais olla tuo madallus juurikin päinvastoin,nuo H&R kuulostaa hyvältä balanssin suhteen.Ne on ilmeisesti -40mm?
Suomesta ostin ja sain aika hyvän kaupan niistä aikaiseksi. Olivat ilmeisesti pyörineet liikkeen nurkissa jo tovin. Mutta kai tuollaiset alle neljän sadan lähtee klubialennuksilla?

Jouset tuli Saksasta ja maksoivat vähän yli kaksisataa kotiin kannettuna. Tämä siis pari vuotta sitten. Taisivat nuo jotkut -40 mm olla. Sopivuus oli papereiden mukaan myös muihin kutosiin. Oma jäi vähän etukenoon noilla.
Tuossa näkyy miten tippuu farkussa H&R jousilla:
Joskus aikoja sitten
Tänä vuonna

Takapää ei hirveästi muuttunut mutta etupää tipahti enemmän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » Ma Kesäkuu 7. 14:53:59 2010

Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Kesäkuu 7. 15:06:52 2010

Manu kirjoitti:Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.
Renkaan leveys kertoo jotain, mutta vanteen leveys kertoo paljon enemmän...pelkkä ET ei auta ;)
Laittaa oikella ET:llä olevan vanteen niin auttaa asiaa. Onko orkkis 7" leveä ja ET 49,5...liian sisällehän ne ulkonäöllisesti jääkin.

H&R:n jouset -30mm ja Konit -40mm paperilla, mutta mitä oikeasti?
Konin paketti ei ole pahan hintainen.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja Manu » Ma Kesäkuu 7. 15:25:31 2010

7.5 tuumaa leveä vanne.Joo,se on hankala tietää mitä ne todellisuudessa madaltaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 7. 16:00:45 2010

Manu kirjoitti:Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.
Piti käydä rekisteriotteesta lunttaamassa mitä katsastusmies mulle kirjoitti, 34cm edessä ja 33cm takana.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja STsam » Ma Kesäkuu 7. 18:02:36 2010

Manu kirjoitti:
Tu'nari kirjoitti:Sori unohtu mainita että malli on sedan.Meinasin vaan että ei Eibachilla taida olla erikseen jousia ST 200:seen,normi 2.5 V6:sta nuo pudottaa 30mm ja ST 200:sta 15mm.
Itsekin tilasin alustasarjan sedaniin...

Minkä tilasit ja mitä maksoi?
[/quote]

Koni sport jouset ja Koni STR.T iskarit. Valmistusajan kohtaa ei vain tiedä... Hinnastakaan ei täyttä varmuutta.
Samat on bemarissa alla ja olen erittäin tyytyväinen. Iskarithan on samat kuin Koni Sportit, mutta ilman säätöä. Tehtaalla asennetaan sopiva jäykkyys :wink:

E: en sitten osannut lainata oikein tekstiä :cry:
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Re: ST 200 STW:n takaiskarit.

Viesti Kirjoittaja jonno » Ti Kesäkuu 8. 0:34:37 2010

Manu kirjoitti:Se noissa madallus hommissa pelottaa,että rupee täydellä lastilla takarenkaat raapimaan kaaria.Nyt renkaat 215/40/18,vanteen ET 38.Mittailin noita etäisyyksiä keskiöstä kaareen niin kuskin taka oli 35cm,repsikan taka oli 33cm,edessä molemmin puolin 37cm.Jotain sieltä on menny,tarvii ruveta ihmettelemään tilannetta.
Kun puhutaan tuoreimmillaankin kymmenen vuotta vanhasta automallista, niin kai laadukas madallusjousi hyvällä iskarilla kantaa paremmin kuormaa kuin vanha väsynyt orginaali? Ainakin itsellä on tälläisiä kokemuksia ollut. Uudet vakiot on sitten asia erikseen.

Muutenkin Mondeoon kannattaa mielestäni jouset vaihtaa samalla, kun vaimentimetkin. Tulee sitten kerralla kuntoon eikä tarvitse kiroilla, kun huomaa jousen katkenneen seuraavassa renkaanvaihdossa.

Itsellä on alla 225/35/18 42 eteellä sekä 7,5 tuuman vanteella. Pyörii täydessä sisäänjoustossa, mutta tilaa ei ole yhtään liikaa. :wink:

Edit: Muistin vanteen leveyden väärin. :oops:

Vastaa Viestiin